بازدید 22291
پاسخ سخنگوی وزارت بهداشت به ۳ سوال مهم:

به سه دلیل باید مدعیان طب اسلامی تحت تعقیب قرار بگیرند/ اگر آزمایشگاهی از مراجعان تست کرونا می‌گیرد یعنی مورد تایید وزارت بهداشت نیست/ هیچ نقطه عاری از ویروس کرونا در کشور نداریم

از امروز به بعد قرار نیست آمار تفکیکی مبتلایان در هر استان اعلام شود؛ اما چرا؟ چرا در زمانی که هنوز برخی از هموطنانمان شیوع ویروس و بیماری ناشی از ابتلا به آن را جدی نگرفته‌اند و بر این باورند که برخی نقاط شیوع ویروس نداشته و بر این اساس با خیال راحت به سفر رفته‌اند؛ آیا برچیدن بساط آمار مبتلایان به تفکیک استان‌ها موجب نمی‌شود که این باور‌ها تقویت شوند؟
کد خبر: ۹۶۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷ 23 March 2020
تابناک اجتماعی«طی روز‌های گذشته کلیپی از فرد مدعی طب اسلامی در بیمارستان‌های کشور منتشر شده که این اقدام تشویش اذهان عمومی وغیرقانونی است که امیدواریم طی روز‌های آینده دادستان ویژه روحانیت به این موضوع ورود کند.»

به گزارش «تابناک»، در روز‌هایی که ساعت به ساعت و دقیقه به دقیقه بر شمار مبتلایان به ویروس کرونا و جان باختگان کووید ۱۹ در سراسر جهان افزوده می‌شود، ابهاماتی در کشورمان شکل می‌گیرند و افکار عمومی را به خود مشغول می‌کنند که بعضا بسیار عجیب هستند و اگر به سرعت پاسخ داده نشوند، ممکن است اشکالاتی جدی به وجود آورند.
 
به سه دلیل باید مدعیان طب اسلامی تحت تعقیب قرار بگیرند/ اگر آزمایشگاهی از مراجعان تست کرونا می‌گیرد یعنی مورد تایید وزارت بهداشت نیست/ هیچ نقطه عاری از ویروس کرونا در کشور نداریم

رویداد‌هایی مانند تغییر در روند آماردهی روزانه مبتلایان به کووید ۱۹ در کشورمان که از امروز در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان قرار گرفت تا ابهام درباره عملکرد آزمایشگاه‌هایی که برای انجام تست کرونا (در ازای دریافت مبالغی هنگفت) تبلیغات را در دستور کار قرار داده‌اند و همچنین چگونگی حضور آزادانه و فعالیت برخی مدعیان طب اسلامی در بخش‌های درمانی.

نکاتی که دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت کشورمان را مجاب به پاسخگویی کرده است. پاسخ به ابهاماتی که یکی از آن‌ها از زبان خودش و در نشست امروز اعلام آمار روزانه مبتلایان، جان باختگان و بهبودیافتگان کووید ۱۹ در ایران از ظهر روز یکشنبه تا ظهر امروز (دوشنبه) بیان شده است؛ اینکه از امروز قرار نیست آمار تفکیکی مبتلایان در هر استان اعلام شود!

اما چرا؟ چرا چنین تصمیم عجیبی اتخاذ شده است؟ آن هم در زمانی که هنوز برخی از هموطنانمان شیوع ویروس و بیماری ناشی از ابتلا به آن را جدی نگرفته‌اند و بر این باورند که برخی نقاط شیوع ویروس نداشته و بر این اساس با خیال راحت به سفر رفته‌اند؛ آیا برچیدن بساط آمار مبتلایان به تفکیک استان‌ها موجب نمی‌شود که این باور‌ها تقویت شوند؟ آیا اساسا جایی در ایران هست که عاری از ویروس کرونا باشد؟
 
به سه دلیل باید مدعیان طب اسلامی تحت تعقیب قرار بگیرند/ اگر آزمایشگاهی از مراجعان تست کرونا می‌گیرد یعنی مورد تایید وزارت بهداشت نیست/ هیچ نقطه عاری از ویروس کرونا در کشور نداریم

جهانپور در پاسخ به این سوال «تابناک» تاکید می‌کند که «خیر؛ هیچ نقطه عاری از ویروس کرونا در کشور نداریم.» جمله‌ای که در ادامه آن می‌گوید: یکی از دلایلی که موجب شده ارائه آمار‌های تفکیکی استانی را متوقف کنیم، مقابله با همین باور است که برخی فکر می‌کنند استانی کمتر آلوده شده یا شهری آلودگی ندارد، در حالی که این گونه نیست و هیچ نقطه‌ای از کشورمان عاری از ویروس کرونا نیست.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ظرفیت تست‌های کرونا در کشورمان به ۶ هزار تست در روز می‌گوید: با رسیدن آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت به ۵۸ آزمایشگاه و افزایش ظرفیت تست به ۶ هزار در روز، روند بیماریابی در کشورمان سرعت خواهد گرفت و در نتیجه احتمالا در روز‌های آتی شاهد افزایش آمار‌ها خواهیم بود، اما از آنجایی که بیماریابی در استان‌های مختلف با شدت و ضعف‌هایی در حال پیگیری است و قصد داریم روحیه همکارانمان را در استان‌های مختلف حفظ کنیم، دیگر آمار‌های تفکیکی در استان‌های مختلف را ارائه نخواهیم کرد!

سوال مهم بعدی که مدتی‌ست ذهن بسیاری از مردم را به خود مشغول کرده، ادعای برخی آزمایشگاه‌ها برای انجام تست کروناست. آزمایشی که برای انجامش تبلیغ می‌شود و می‌توان با پرداخت چند صد هزار تومان، برای انجامش متقاضی شد، با این یادآوری که برخی آزمایشگاه‌ها ابایی ندارند از اینکه به مشتریان بگویند این آزمایش را با کیت‌های ویژه به انجام می‌رسانند!
 
به سه دلیل باید مدعیان طب اسلامی تحت تعقیب قرار بگیرند/ اگر آزمایشگاهی از مراجعان تست کرونا می‌گیرد یعنی مورد تایید وزارت بهداشت نیست/ هیچ نقطه عاری از ویروس کرونا در کشور نداریم

ادعایی گزاف که پیشتر هم رد شده، اما تبلیغات ادامه‌دار برخی آزمایشگاه‌ها سخنگوی وزارت بهداشت را مجاب می‌کند که بار دیگر در این باره بگوید: اگر آزمایشگاهی از مراجعین تست کرونا می‌گیرد، قطعا مورد تایید ما [وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی]نیست چراکه آزمایشگاه‌های مورد تایید ما تنها نمونه‌هایی که از مراکز درمانی به ایشان ارجاع داده می‌شود را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و از مراجعان حضوری نمونه نمی‌گیرند.

سومین ابهامی که طی روز‌های اخیر مطرح شده و ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده، حضور برخی مدعیان طب اسلامی در بخش‌های درمانی بیمارستانی و تجویز نسخه‌های خودشان برای شفای بیماران کرونایی است. رویدادی که توسط این مدعیان فیلم برداری شده و بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی یافته و این سوال را به دنبال داشته که آیا بیمارستان‌ها اینقدر بی قاعده و قانون هستند که هر کسی بتواند به بخش بیماران کرونایی برود و بدون رعایت اصول و مقررات درمانی و حتی قواعد پیشگیرانه و اصول سلامتی، نسخه درمانی بپیچد و اجرا کند؟!

سوالی که روز گذشته هم دکتر جهانپور به آن پاسخ گفته و تاکید کرده بود که این دست امور، مداخله در امور درمانی و تخلف است و جز آن افراد، آن‌هایی که زمینه حضور ایشان در بخش و بیمارستان را فراهم آورده بودند هم مستوجب عقوبت هستند و مجازات خواهند شد. پاسخی که امروز به تفصیل مورد تاکید سخنگوی وزارت بهداشت قرار گرفت تا بگوید: این افراد به نام طب اسلامی و با تبلیغات کاذب به دنبال کسب درآمد هستند که امیدواریم طی روز‌های آینده دادستان ویژه روحانیت به این موضوع ورود و با ایشان برخورد کند.
 
به سه دلیل باید مدعیان طب اسلامی تحت تعقیب قرار بگیرند/ اگر آزمایشگاهی از مراجعان تست کرونا می‌گیرد یعنی مورد تایید وزارت بهداشت نیست/ هیچ نقطه عاری از ویروس کرونا در کشور نداریم

وی در پایان با برشمردن سه دلیل برای برخورد با این افراد، گفت: این افراد در امر درمان مداخله کرده و مرتکب تخلف شده‌اند، موجب خدشه دار شدن اعتماد به نظام درمانی و تشویش اذهان عمومی شده و همچنین اخیرا توهین‌هایی متوجه مسئولان ارشد مملکت کرده‌اند و بر این اساس انتظار می‌رود که مراجع قضایی با شدت به این موضوع ورود کرده و برخورد لازم را انجام دهند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۶
چرا اجازه می دهند یک احمق جان مردم را به خطر بیندازد؟
یعنی واقعن این چه وضعشه...!!!!
ممنون
آزمایشگاههای مدعی تست کرونا را هم تحت تعقیب قرار بدهند!
به کدامین گناه.انصافا جیب شما پره یا اونها.
فوت جوانِ موردِ ملاقات با مدعی طب اسلامی...
آنچه باید مورد بازبینی قرار بگیرد این است که چرا سیستم بیمارستان اینقدر بی حساب کتاب است؟
به هیچ دلیلی نبایدمدعیان طب اسلامی که چنین طبی ازنظراسلام هم وجودنداردموردتعفیب قرارگیرند
مقصرهرکه باشدرسواگرددحتی سایتها
باید به جرم بازی کردن با جان مردم به اعدام در ملا عام محکوم. شود. کسی که جان مردم برایش اهمیت ندارد و ترویج جهل می‌کند با داعش و خوارج فرقی ندارد
مدیر محترم تابناک لطفا ، لطفا ، لطفا ، این سوال را از وزیر بهداشت بپرسید و جوابش را تو سایتتون بذارید :
جناب وزیر محترم بهداشت ، اگر واقعا میخواهید این مسائل تموم بشه چرا یه رقابت سالم بین طب شیمیایی و طب اسلامی نمیذارید ، اونوقت مردم خودشون قضاوت میکنن که کدوم طب در درمان کرونا و سایر بیماریها بهتر عمل میکنه
مثلا دوتا بیمار کرونایی با شرایط یکسان انتخاب کنید
یعنی طب سنتی ایران طب محسوب نمیشه؟ پس چرا چینیها از طب سنتیشون برای درمان کرونا استفاده کردند و نتیجه خوبی هم گرفتند؟
جناب جهانپور! ملت می‌خواهند سریع درمان بشوند... شما و مردم درگیر که نمی‌تونید مثلا یکسال صبر کنید تا مثلا واکسن این بیماری کشف بشه!
اون دو نفری که حاج آقا باشون عکس انداخته خانم نیستن احیانا؟؟؟
"دعایی گزاف که پیشتر هم رد شده، اما تبلیغات ادامه‌دار برخی آزمایشگاه‌ها سخنگوی وزارت بهداشت را مجاب می‌کند که بار دیگر در این باره بگوید: اگر آزمایشگاهی از مراجعین تست کرونا می‌گیرد، قطعا مورد تایید ما [وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی]نیست"

رسما بگویید کشور بی در و پیکر است دیگر...
چطوری داخل بیمارستان راهش دادن؟
فکر کردی با این شخصی که به بیمار تنفسی عطر زده چه می کنند یک بچه هم می داند کسی که مشکل تنفسی دارد هر بوٸی ان را اذیت می کند تا برسد به بیماری کرونا اسمشان هم گذاشتند طبیب و همچنین کسی که اجازه داده این شخص راحت وارد بشود و اینکار را انجام بدهد مقصر است
حالا این مدعیان طب اسلامی رفتن چند نفر هم مبتلا شدن وچند تا هم مردن چقدر سخت میگبربن ...برای پیشرفت اقایون وعلمشون باید هزینه داد دیگه.
چه چهره نورانی دارن حاج افا...
با این سخنان، یاد تاریخ قرون وسطی افتادم. هرکس در کار کلیسا دخالت کند ، کافر است
تابی جون وقتی به تفکیک میگن یه سری کوته بین مثلا میگن فلان استان آمارش کمه بریم اونجا سفر. فکر کنم واسه همین تصمیم گرفتن تفکیکی نگن دیگه.
به همین خیال باش که با این افراد جاهل بر خورد کنند .
تو اکباتان یک بیمارستان هست که 350 هزار تومان میگیره تست کرونا میگیره .تبلیغاتش تو اینستا و سایت ها زیادهع .خواهر خانم بنده از ترسش رفته اونجا تست داده.یا اینا دروغ میگن یا اونا.از نظر من جفتشون
چرا چهره فرد متخلف را مات کردید ولی همکار بیمارستانی رانه چرا تبعیض؟؟؟؟
من متولد دهه ۴۰ هستم
دراین ۵۰ سال عمرم شاهد ۴ رویداد تاریخی وبزرگ بودم :
یک انقلاب بزرگ که کل منطقه وجهان راتحت الشاع خودقرارداد
یک جنگ بزرگ وطولانی (دومین جنگ طولانی بعدازجنگ جهانی دوم)
شدیدترین تحریم های تاریخ که برای یک کشوروضع شده وحالاهم یک اپیدمی جهانی
ببینیم و تعریف کنیم !؟
شخصا اصلا اعتماد ندارم که با این شخص خاطی کسی جرات برخورد داشته باشد
از اینکه یک عده شیاد زمینه برای جولان دادن پیدا کرده اند اصلا تعجب نمی کنم
وجود اینگونه افراد هم لازم است و روزی بکار می آید
جایی که علم مدرن از درمان کرونا عاجز است چرا نباید به طب سنتی اجازه داد برای درمان بیماری تلاش کند؟ فراموش نکنید چین هم با همین روش ها تونست کرونا رو کنترل کند
کلا افدامات در کشور ما "نوش داروی پس از مرگ سهراب" شده اند.
چرا به جای جنگ وجدل از تجربه طب سنتی مثل چین استفاده نمیکنید وجلسات مشترک تشکیل نمیدهید کاری که چندسال به تعویق انداختند ویاعث شد سطح ایمنی مردم پایین بیاید
سلام: بعضی از پزشکان ما گفتند مقامات چین اخیراًاز طب سوزنی و طب سنتی در درمان کورنا بسیار بهره بردند با ممزوج کردن طب امروزی ظاهرا خیلی هم موفق در مهار کروناعمل کردند .
وقتی این شخص با افتخار فیلم ملاقات ها و فعالیت هایش را به دنیا به اشتراک م؟ی گذارد، دیگر استتار صورتش چه معنایی دارد؟
ایا اگر آن شخصی که عطر جلو بینی اش گرفته شده بود بهبودی پیدا می کرد پزشکان قبول می کردند که اون آخوند او را بهبود داده؟
ما خواستار حکم جلب آقای تبریزیان و شاگردانش هستیم
پس منم فردا ميرم مردم رو بغل ميكنم تا خدا سلامتي بهشون بده
این شخص باید ازاد بچرخد و ویروس را خوب منتقل دهد و این افراد پس از بیماری دیگر مریض نمی شوند البته اگر زنده بمانند،طب اسلامی
معلومه وقتی جرات نداری حتی یک کامنت را بزاری چه خبره ...
البته حرفهایی که توسط بعضی افراد در کسوتهای مختلف زده میشوند همگی از جانب مردم تحمل میشود و از قصصا خورند همین مسولین هم هست.
این شیاطین طب سنتی را اعدام کنید.
خا
تابناک فیلمش در شبکه ها پخش شد
اسلام بیچاره از دست اینها چه می کشد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر