بازدید 4258

سایه کرونا بر سر کنکورهای کشوری

کد خبر: ۹۶۷۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸ 23 March 2020

شیوع ویروس کرونا در کشور موجب شد ۸ آزمون کشوری در ماه های فروردین و اردیبهشت ماه ۹۹ به تعویق بیافتد.

به گزارش مهر، با توجه به وضعیت اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به عنوان مصوبه به تأخیر افتادن زمان برگزاری آزمون‌های ملی مقرر شد آزمون‌ها فعلاً برگزار نشوند یا به تعویق بیافتند.

آزمون های لغو شده در فروردین ماه ۹۹

پیش از این قرار بود در روز ۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۹ آزمون های جامع داروسازی، آزمون جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی و آزمون پیش کارورزی برگزار شود.

همچنین آزمون های صلاحیت بالینی پزشکی و آزمون زبان انگلیسی که قرار بود در ۲۹ فروردین ماه ۹۹ برگزار شود، لغو شده است.

زمان برگزاری آزمون دکتری تخصصی نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۹۹ به دلیل شیوع بیماری کرونا از جمعه ۹ اسفند ۹۸ به پنجشنبه ۲۸ فروردین ۹۹ تغییر یافته بود که دوباره به تعویق افتاد. زمان جدید برگزاری این آزمون خردادماه ۹۹ اعلام است.

آزمون های لغو شده در اردیبهشت ماه ۹۹

دوره چهل و هفتم آزمون دستیاری ابتدا قرار بود ۱۵ اسفند ۹۸ برگزار شود که به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو شد. زمان جدید ۴ اردیبهشت ماه ۹۹ بود که بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا آزمون دستیاری در اردیبهشت ماه ۹۹ نیز برگزار نخواهد شد و به تعویق افتد اما زمان دقیق آن متعاقباً اطلاع رسانی می‌شود.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ نیز که پیش از این به دلیل مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۹ فروردین به روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۳ و ۴ اردیبهشت ماه ۹۹ تغییر یافته بود به تعویق افتاده و در خردادماه ۹۹ برگزار می شود.

تعویق ۶ آزمون بین المللی

همچنین آزمون های بین المللی UKVI ،Life Skills ،IELTS ،GRE Subject ،GRE General و TOEFL با هماهنگی با موسسات ETS و IDP در ایران تا ۲۰ ماه آوریل ۲۰۲۰ برابر با اول اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ برگزار نخواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر