بازدید 7344
۱

اقتصاد چین با سرعت به رشد تولید باز می‌گردد؟

نایب رئیس بانک مرکزی چین به خبرنگاران گفت: «شاخص‌های اقتصادی نشان دهنده یک رشد قابل توجه احتمالی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی هستند و اقتصاد چین به سرعت به سطح تولید قبلی خود باز می‌گردد».
کد خبر: ۹۶۷۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱ 23 March 2020

 

به گزارش  تابناک به نقل از بلومبرگ، یک مقام ارشد بانک مرکزی چین گفت: اقتصاد این کشور به سرعت به نرخ رشد خود باز می‌گردد و پیشرفت قابل توجهی طی سه ماه آینده خواهد داشت.

چن یولو، نایب رئیس بانک مرکزی چین به خبرنگاران گفت: «شاخص‌های اقتصادی نشان دهنده یک رشد قابل توجه احتمالی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی هستند و اقتصاد چین به سرعت به سطح تولید قبلی خود باز می‌گردد».

چین در ماه فوریه ضربه سختی از ویروس کرونا خورد و اقداماتی در جهت مهار گسترش آن انجام داد. تمام شاخص‌های اقتصادی چین سقوطی تاریخی داشتند، چون قرنطینه‌ها و تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی جلوی جابجایی افراد و کالا‌ها را گرفته بود.

ولی فعالیت‌ها هنوز به سطح قبلی بازنگشته و بسیاری کسب و کار‌های خدماتی هنوز با مشکلاتی مواجه هستند و دورنمای صادرکنندگان روشن نیست، چون این ویروس تمام جهان را در بر گرفته است.

چن گفت: «بر اساس پرداخت ها، واریز‌ها و اطلاعات وام گیری از ماه مارس، اقتصاد واقعی چین به خاطر سیاست‌های مالی هدفمند قبلی رو به رشد است». بانک مرکزی چین همچنان منابع مالی خود را به شرکت‌های خصوصی و کوچک و کسانی که برای زنجیره عرضه حیاتی هستند اختصاص می‌دهد.

نرخ بیکاری چین در ماه مارس تا ۶.۲ درصد افزایش یافت. ارزش ارز همچنان حدود ۷ در برابر هر دلار خواهد بود.

به گفته چن، در حالی که تأثیر ویروس کرونا بر عرضه و تورم تا مدتی ادامه خواهد داشت، افزایش قیمت‌ها با از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی تعدیل می‌شود و رشد تورم از سه ماهه دوم سال جاری میلادی کند خواهد شد و این روند کاهشی تا پایان سال ادامه می‌یابد.

منبع: تسنیم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
با بدبخت کردن دنیا و پنهان کاری و زمین گیر کردن همه رقبا و رفقا با ویروس کرونا معلومه زود بر میگرده ،معلومه دیگه رقیبی نداره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل