بازدید 21975
آخرین تحولات خاورمیانه

تازه‌ترین آمار‌ها از مبتلایان به کرونا در کشور‌های عربی / ثبت دادخواست لغو تحریم‌های ایران در پارلمان انگلیس / تاکید گوترش بر رفع تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران برای مقابله با کرونا / کشته شدن دو سرباز ترکیه‌ای در ادلب

کشته شدن دو سرباز ترکیه‌ای در ادلب، آغاز عملیات حشد شعبی علیه داعش در دیالی، ثبت دادخواست لغو تحریم‌های ایران در پارلمان انگلیس و تازه‌ترین آمار‌ها از مبتلایان به کرونا در کشور‌های عربی، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تاکید گوترش بر رفع تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران برای مقابله با کرونا نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۶۷۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 21 March 2020

کشته شدن دو سرباز ترکیه‌ای در ادلب، آغاز عملیات حشد شعبی علیه داعش در دیالی، ثبت دادخواست لغو تحریم‌های ایران در پارلمان انگلیس و تازه‌ترین آمار‌ها از مبتلایان به کرونا در کشور‌های عربی، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تاکید گوترش بر رفع تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران برای مقابله با کرونا نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ به دنبال رایزنی‌های محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در خصوص مقابله با شیوع کرونا در ایران و جهان و پیرو نامه چند روز گذشته وی به دبیرکل سازمان ملل متحد، در گفت‌وگوی تلفنی با «آنتونیو گوترش» در خصوص آخرین تحولات مربوط به مقابله ایران با کرونا و موانع پیش روی ملت ایران در این راه رایزنی و تبادل نظر کرد.

تازه‌ترین آمارها از مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی/ ثبت دادخواست لغو تحریم های ایران در پارلمان انگلیس/ تاکید گوترش بر رفع تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران برای مقابله با کرونا/کشته شدن دو سرباز ترکیه‌ای در ادلب

دبیرکل سازمان ملل متحد در این گفت‌وگو ضمن ابراز همدردی و همبستگی با ملت ایران بر لزوم رفع تحریم های آمریکا علیه ملت ایران برای مبارزه با کرونا تاکید کرد.

کشته شدن دو سرباز ترکیه‌ای در ادلب

وزارت دفاع ترکیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در حمله موشکی گروه‌های تندرو به استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه دو سرباز کشته و یک تن زخمی شدند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است: از طریق بمباران محل استقرار این گروه‌های تندرو در این منطقه، به این حمله پاسخ داده شد.

مقامات ترکیه پیشتر از کشته شدن یک سرباز ترکیه‌ای در شهر ادلب سوریه خبر دادند و جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه ندادند.

آغاز عملیات حشد شعبی علیه داعش در دیالی

 به گزارش پایگاه خبری العهد، یک فرمانده حشد شعبی از آغاز عملیات امنیتی در کوههای نفت خانه در استان دیالی خبر داد.

تازه‌ترین آمارها از مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی/ ثبت دادخواست لغو تحریم های ایران در پارلمان انگلیس/ تاکید گوترش بر رفع تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران برای مقابله با کرونا/کشته شدن دو سرباز ترکیه‌ای در ادلب

این فرمانده حشد شعبی تصریح کرد، هدف از این عملیات، پیگرد بقایای داعش و تامین امنیت کامل این مناطق است.

ثبت دادخواست لغو تحریم های ایران در پارلمان انگلیس 

«حمید بعیدی نژاد»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن در صفحه توئیترش نوشت: «پارلمان انگلیس با ثبت «دادخواستی»، از دولت آمریکا تقاضا کرده است که فوراً تحریم‌های خود علیه ایران را در دوره بیماری کرونا لغو کند.»

وی افزود: «این دادخواست را تا این لحظه بیش از ۱۱۰۰ تن امضا کرده اند. اتباع و اقامت کنندگان بریتانیا می توانند این درخواست را امضا کنند.»

در گفت‌وگوی اخیر ظریف و «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس٬ وزیر خارجه ایران ضمن قدردانی از کمک‌های ارسالی اتحادیه و سه کشور اروپایی به ایران برای مقابله با کرونا، تحریم‌های غیر قانونی و یکجانبه آمریکا را مانعی بر سر راه مبارزه با این اپیدمی جهانی خواند و از انگلیس خواست در این شرایط، تحریم‌های ظالمانه آمریکا ضد ملت ایران را هم بر اساس تعهدات برجامی خود و هم به دلیل ملاحظات انسانی رعایت نکند.

روزنامه گاردین نیز اخیرا مدعی شد، دولت انگلیس به منظور کمک به ایران برای مبارزه با شیوع ویروس «کرونای جدید» محرمانه آمریکا را برای کاستن از تحریم‌ها علیه ایران تحت فشار قرار داده است.

تازه‌ترین آمارها از مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی

گسترش ویروس کرونا در کشورهای عربی و آفریقایی نیز سایر دیگر کشورها ادامه دارد. در این کشورها تدابیر گوناگونی برای مقابله با این بیماری دنیا گیر اتخاذ شده است، از قرنطینه برخی شهرها گرفته تا وضع منع آمد و شد و تعطیلی همه نهادهای دولتی و خصوصی، مراکز تجاری، مدارس و دانشگاه‌ها که موجب مختل شدن زندگی عادی مردم شده است.

تازه‌ترین آمارها از مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی/ ثبت دادخواست لغو تحریم های ایران در پارلمان انگلیس/ تاکید گوترش بر رفع تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران برای مقابله با کرونا/کشته شدن دو سرباز ترکیه‌ای در ادلب

عربستان

خبرگزاری عربستان (واس) روز جمعه به نقل از یک مقام وزارت خارجه این کشور اعلام کرد، از فردا شنبه همه پرواز‌های داخلی و حرکت اتوبوس، تاکسی و قطار در سراسر عربستان برای چهارده روز متوقف می‌شود.

عربستان این اقدام را در راستای تکمیل اقدامات پیشگیرانه مورد توصیه وزارت بهداشت برای مقابله با شیوع بیش‌تر ویروس کرونا در این کشور اعلام کرد.

عربستان تاکنون ۲۷۴ مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت و ادعا کرده که از این میان هیچ فوتی نداشته است.

عربستان همچنین اعلام کرد که حضور و برپایی نماز در صحن‌های «حرمین شریفین» به خصوص در روز جمعه نیز متوقف شده است.

عربستان از روز سه شنبه برپایی نماز در مساجد را نیز هم متوقف کرده، ولی گفته بود در حرمین شریفین ادامه دارد.

شاه سعودی شامگاه پنجشنبه هشدار داده بود، کشورش در مقابله با ویروس کرونا مرحله‌ای دشوارتر را پیش روی دارد.

همه مراکز تجاری، سینما‌ها و رستوران‌ها هم در عربستان تعطیل شده، مناسک عمره هم متوقف و منطقه القطیف که عمدتا شیعه نشین است، هم به دلیل شیوع بیشتر ویروس در آنجا قرنطینه شده است.

عربستان روز چهارشنبه فعالیت بخش اعظم نهاد‌های خصوصی در این کشور را هم برای پانزده روز متوقف کرد و به شرکت‌ها توصیه کرد سیاست دورکاری را به کار گیرند.

کویت

در کویت هم گسترش ویروس کرونا مدارس و دانشگاه‌ها را تا چهار ماه دیگر هم تعطیل کرد.

هیات دولت کویت با اعلام ثبت ۱۴۸ مورد ابتلا به ویروس کرونا تا به امروز اعلام کرد که مدارس و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی این کشور تا سوم آگوست تعطیل است و از روز چهارم از سر گرفته می‌شود.

اردن

«امجد العضایله» وزیر مشاور در امور اطلاع رسانی اردن امروز جمعه اعلام کرد، از فردا شنبه قانون منع آمد و شد در همه مناطق اردن به اجرا درخواهد آمد.

او تاکید کرد، کسانی که از این قانون سرپیچی کنند، مجازات تا یک سال حبس در انتظار آنهاست.

بر اساس تصمیم مذکور، همه مغازه‌ها و مراکز تجاری هم در همه جای اردن بسته می‌شود و در صبح روز سه شنبه ۲۴ مارس زمان‌های مشخصی اعلام می‌شود که در آن به شهروندان اجازه خروج از منزل برای رفع نیازهایشان داده می‌شود.

از این میان، افرادی که از سوی دولت اردن مجوز خروج برای رفتن به سر کار خود گرفته‌اند، از قانون فوق الذکر مستثنی می‌شوند و کسانی هم که به دلایل اورژانسی نیاز به مراجعه به پزشک دارند، باید به حوزه حمایت شهروندانی سرویس امنیت عمومی اطلاع بدهند تا تدابیر لازم برای آنها اتخاذ شود.

وزارت بهداشت اردن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را تا روز پنجشنبه ۶۹ نفر اعلام کرده است.

فلسطین

«می کیله» وزیر بهداشت فلسطین هم روز جمعه اعلام کرد، هفده تن از مبتلایان به ویروس کرونا که در شهر بیت لحم در کرانه باختری در قرنطینه بودند، بهبود یافتند و آزمایش ۱۹ تن از شهروندان هم که مشکوک به ابتلا بودند منفی شده و با این حساب تعداد مبتلایان قطعی به ۳۱ تن تقلیل یافته است.

شهر بیت لحم که بیشترین تعداد مبتلایان قطعی و افراد مشکوک مبتلا به کرونا را در خود جای داده از ده روز پیش در قرنطینه است و ورود و خروج به آنجا ممنوع است.

الجزائر

خطوط هوایی الجزائر هم روز پنجشنبه از لغو همه پرواز‌های داخلی خود در چارچوب اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

وزارت بهداشت الجزائر شمار مبتلایان به این ویروس را تا پنجشنبه شب ۹۲ تن خوانده و گفته که ۴۰۰ تن هم مشکوک به ابتلا هستند و ۹ تن از جمله یک بازیکن سابق جودو در این کشور هم فوت کرده است.

مغرب

وزارت کشور مغرب هم با اعلام حالت فوق العاده در این کشور به دنبال ثبت ۵۸ مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور گفت که از ساعت شش عصر امروز جمعه قانون محدودیت تردد در سطح شهر اعمال می‌شود و مردم فقط در ساعاتی مشخص برای خرید مایحتاجشان از منزل خارج می‌شوند و به کارمندان و کارگران هم مجوز خروج از منزل داده می‌شود.

تونس

در کشور تونس هم که تاکنون ۳۹ تن مبتلا به ویروس و یک نفر فوتی ثبت شده است، مساجد بازار‌ها تعطیل شدند و قانون منع آمد و شد وضع شده و همه مرز‌های زمینی دریایی و هوایی بسته شدند.

مصر

هیات دولت مصر هم با ثبت ۲۵۶ مورد مبتلا تا به امروز اعلام کرد، از روز جمعه تا ۳۱ مارس باشگاه‌های ورزشی، رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز تجاری از هشت شب تا ۶ صبح تعطیل است.

عراق

«عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر مستعفی عراق هم روز جمعه دستور داد، ورود زائران به شهر‌های زیارتی و عتبات عالیات متوقف شود و در طول مدتی که در شماری از استان‌های این کشور از جمله بغداد قانون منع رفت و آمد وضع شده اجازه برپایی تجمع یا راهپیمایی داده نشود.

عبدالمهدی تاکید کرد، متخلفان مجبور به پرداخت جریمه خواهند شد و خودرو‌های متخلف هم توقیف می‌شود.

شمار مبتلایان به کرونا در عراق تا این لحظه ۱۹۲ تن بوده که از این میان ۱۳ تن فوت کردند.

استاندار کربلا اعلام کرد، اگر هر یک از شهروندان مقیم کربلا از این استان خارج شود، با او مشابه مسافران به کشور‌هایی که در آن کرونا شایع شده رفتار می‌شود و باید قبل از برگشت به استان کربلا در قرنطینه باشند.

بحرین

بحرین هم با ثبت ۲۷۸ مورد ابتلا و یک فوتی از روز جمعه برپایی نماز جمعه را در همه مساجد متوقف کرد.

قطر

قطر هم با ثبت ۴۶۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا از شهروندان خود خواسته است، جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند و از حضور در تجمعات خودداری کنند.

لبنان

وزارت بهداشت لبنان هم ظهر جمعه از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۱۶۳ مورد خبر داد و وزارت خارجه این کشور هم اعلام کرد، محموله کمک‌های پزشکی چین برای درمان کرونا به زودی وارد لبنان می‌شود.

عمان

کشور عمان هم ۴۸ مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را ثبت کرده است.

سودان

در سودان هم دو مورد قطعی ابتلای به ویروس کرونا ثبت شده که یکی از آن‌ها فوت کرد و ۲۱ مورد دیگر هم مشکوک به ابتلا به این بیماری هستند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶۷
لطفا مسوولین محترم برنامه ی جامع داشته باشید مشخص کنید تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و قرنطینه تا چه زمانی باید باشه زیرساخت فروش اینترنتی رو تقویت کنید فروشگاه هایی که در این کار فعال هستند رو کمک کنید تا بهتر بتونن فعالیت کنن
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
بگن مدارس تا کی تعطیله یکسری نفهم به مسافرت برن.باید جریمه سخت با افرادی که مسافرت رفتن در نظر گرفته بشه که با جون بقیه دارن بازی میکنن
آرمین
| Poland |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
وقتی تنها واکنش صریح و چشمگیر رییس جمهور برای مقابله با کرونا درخواست لغو تحریمه، یعنی اینکه بجز این هیچ راه حل واقعی برای حل بحران ندارند و نخواهند داشت
مسولین محترم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
بروی چشم
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
داداش بیخیال کرونا بیا خرید کن بازار همه جا وازه
کرونا کجا بود آخه؟
همش خالیبندیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
همین الان ماشین های پلاک قم و تهران جاده ساحلی اهواز چادر زدن خدایی تکلیف ما باین هم وطن های بی شعور چیه
امروز رییس سازمان جهانی بهداشت به جوانان هشدار داد که فکر نکنند آنها از این ویروس در امان هستند. این ویروس می تواند آنها را هفته ها در بیمارستان بستری کرده و حتی موجب مرگ آنان شود!
این روزها ما در خانه نشسته ایم اما پنجره ای رو به کوچه داریم که وقتی از آن به کوچه نگاه می کنم اتومبیل های نه چندان زیادی را در حال تردد می بینم که راننده و سرنشینان همه آنها در رنج سنی جوان هستند!!!
این بی مسئولیتی نسل جوان رو چطور می شه توجیه کرد؟!!
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
رئیس سازمان جهانی کیلو چنده بیایید از مناظر زیبای بهاری در جایجای ایران دیدن کنید ببنید چه صفایی داره
قلیون یادتون نره
در ایران هم یک عده بی خرد و بی خیال و بی وجدان راهی جاده ها و مسافرت شده اند و کمر همت بسته اند که به خودشون و سایر مردم ایران دهن کجی کنند و تا حد امکان به شیوع کرونا کمک کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
قرار بود هفته پیش نیروهای نظامی در این زمینه عمل کنند!!! اما برخی امدند کفتند قرنطینه نداریم و همش سعی در عادی جلوه دادن شرایط دارن!
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
ما بمسافرت تفریحی دور ایران رفته ایم به هیچ کسی هم مربوطی نداره
برو بشین توی آبسرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
یخ کنی زینال.
شماها خود خود ویروسید!!!
کاش دولت مقابله با شما ها را به جای کرونا در اولویت قرار دهد.
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
سوال: چرا بین این کشورهای منطقه خلیج فارس آمارمبتلایان و جانباختگان کرونا درایران خیلی بیشتر و غیرقابل مقایسه با آنهاست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
زینال بندری
امثال تو باعث شرمندگی کشور و ملت فهیم ایران است. n تا امثال شما در این کشور هست، مشکل کم نداریم. امروز کسی که این مشکل جهانی را توجه نمی کند، به قول سعدی اسمش را نشاید نهاد آدمی. انشاءالله شما و امثال شما درس گرفته باشید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
قاتلینی که به مسافرت رفتین یادتنو باشه دنیا دار مکافاته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
زینال شوخی میکند،جدی گرفتید:))
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
من همین الان پشیمون شدم و استارت زدم برگردم خونه 1500 کیلومتر راه
فقط بین راه چندتا شهر سر میزنم
دلتون بسوزه
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
من امسال با کلی زحمت در شغل جدیدم خرید و فروش دلار و دعای خیر پدرو مادر موفق به خرید ماشین شاسی بلند شدم. اون وخت نرم مسافرت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
ناشناس 11:57 به دل نگیر زینال همیشه افعال معکوس در میکنه. یعنی وارونه حرف میزنه و جدی نمیگه . منظور زینال عکس حرفهاشه
اعمال این همه تحریم سپاه را قویتر کرد اعتماد به غرب و غربگران را کم کرد، تمایل به رابطه با همسایه ها را بیشتر کرد، داخلی سازی رونق گرفت، رسیدن به بودجه بدون نفت جدیدی تر شد، ریخت و پاش های مالی دولتی ها کمتر شد. اگر تحریم ها کم باشد باز بضرر غربی هاست ولی تحریم زیاد تا حدی اثر گذاری دارد بعد از مدتی نتیجه عکس می دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
حرف نزنی کسی نمیگه ......
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
چرا هذیان می گی؟؟؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
آقای حسین احتمالا پولدار وضعت مثل اینکه خیلی خوبه از تحریم خوشت میاد همین امروز رفتم دستمال کاغذی بخرم زیر ده هزار تومان پیدا نکردم موز شده کیلیویی 24000 لوازم یدکی نمیتونم برای ماشینم بخرم دیسک صفحه شده برای پژو 1600000 میشه امثال تو حرف نزنند؟؟؟زندیگیمون سیاه شده دارم از جیب میخورم
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
عوارض سوء مصرف سنتی و صنعتی!!! خداییش خودت هم فهمیدی چی گفتی؟
ناشناس
| Philippines |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
فقط از خدا میخواهم که شفاعت بده اخه مرد حسابی بودجه بدون نفت را با دست تو جیب مردم کردن اشتباه گرفتی دلار را کردن ۱۵ تومان و بنزین را ۳ تومان عملا کشور را دارند با پول من و تو میچرخونند بعضی وقتها ادم حرف نزنه سنگین تره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
حسین جون بهتره خودت رو قرنطینه کنی که چش نخوری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
واقعا قبح مسایل رو با ارایه نظرات بی مصرف و مغرضانه از بین میبرید.. شما ایرانی نیستید و دلتون هم برای این مملکت نمیسوزه... بارها خودتون اعلام کردید و نیاز به تاکید بیشتر نیست.... شما از جنس مردم نیستید از جنس ایرانی هم نیستید شاید از جنس انسان هم نباشید.
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
آقا حسین محترم
آنچه عیان است چه حاجت به بیان است.
به این اطلاعاتی های ریشه دوانده در میان خوانندگان تابناک اگر بگویی اکنون روز است و خورشید در آسمان
پاسخ میدهند الان شب است و شما ها دیوانه شده اید.
اینها با چنین منطقی ۶ سال است که سیاه را سپید و سپید را سیاه جلوه میدهند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
آقا حسین گل گفتی، من توی شرکت دولتی کار می کنم از وقتی تحریم ها بیشتر شده توی خرج کردن کار ما با حساب کتاب تر شده است. ترامپ ممنون.
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
اقای علی امثال شماها کار نمیکنید شماها همه چی براتون مهیاست همه دیگه خوب میدون شماها کی هستید چکاری
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
از وقتی از غرب نامید و تحریم شدیم تازه فهمیدیم .غرب همه جهان نیست
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
چطور چین شد چین امریکا بهش کمک کرد یا خودشون آنقدر کار کردند تا شدن چین که امریکایی ها مجبور شدند با کرونا مهارش کنند.
همه ی کشورهای جهان بازیچه ی آمریکا،روسیه و چین هستن و خودشون خبر ندارن.
در تمام بحران های دنیا پای یکی از این سه کشور به نوعی در میونه و همین کرونا هم احتمال داره ساخت یکی از این سه کشور باشه.
راهش جنگ با این سه کشور نیست.
باید یاد گرفت با هر سه طرف ارتباط داشت و فقط منافع کشور رو تامین کرد.
تقابل با این سه کشور خودکشیه.
این سه کشور با فاصله از تمام کشورهای جهان قوی تر هستن.
قدرت نظامی و اقتصادی و علمی آمریکا
قدرت نظامی و دسیسه چینی روسیه
قدرت اقتصادی و نظامی چین
نقش رسانه هائی مثل شما در تشویق مردم به ماندن در خانه و رعایت موارد بهداشتی با تهیه ویدیو کلیپها و خبر رسانی موثر بسیار مهم است. باید کرونا را شکست دهیم.
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
ما که رفتیم مسافرت شما بمون خونه تخمه ژاپنی و کرونا بشکون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
ای ویروس ؛ مسافرتت ابدی بشه تا به مردم دهن کجی نکنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
زینال بندی ؛ اگه این فقط یک شوخی است که کاری ندارم ، ولی اگر راست میگی که واقعاً در اوج بی فرهنگی و هستی .
تعداد زیادی ازادمهای زحمتکش راتحریمها بیچاره وعده ای راثروتمندکرد
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
امسال خیلی داری سانسورمیکنی
سانسورچی
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
ما که با تحریم ها پولدار شدیم رفت
بقیه مهم نیستن
جاده تحریم یک طرفه و گل و بلبل نیست
تحریم ها باعث شد که
مقدار زیادی از پول ایران بابت نفت و صادرات در کشورهای دیگر بمونه
تولید چرخه نفت و صنایع وابسته قطع بشه
داروها و نیازهای اساسی و واردات یا سخت و یا گرون به دست ملت برسه
کالاهای با فناوری بالا به کشور وارد نشه
نرخ ارز و تورم سه برابر بشه
کالاهای مورد نیاز گرون تموم بشه
صادرات هر نوع کالایی حتی غیر نفت سخت تر بشه
در مواقع سخت مانند سیل و بیماری و زلزله کمک های کشورها حتی ایرانیان خارج از کشور به دست ما پرسه
بودجه لازم برای عمران و آبادی و بهداشت عمومی کم بشه. مانند همین بودجه لازم برای قرنطینه
حساب ها و تعامل ایرانیان با خارج بسته بشه یا سخت بشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
و کسی نپرسید این همه هزینه تحریم چرا و برای چی و ما چی بدست اوردیم
با این اوصافی که در سطح کشور و جهان می بینیم کرونا همچنان میهمان ما است بهتر است دولت یک فکر اساسی برای دورکاری کارمندان و آموزش های آنلاین مدارس و فعالیت های مجازی و کاهش تجمعات انجام دهد و البته فراموش نکنیم همین موارد برای شرایط عادی هم عامل حل بسیاری از مشکلات و کاهش هزینه ها است
با کاهش سفرها و در خانه ماندن بار بیمارستان ها را کاهش تا با خدمات بهتر آنها آمار فوتی ها پایین بیاید. فراموش نکنیم ممکن است یکی از مراجعه کنندگانی که نیاز به ICU یا CCU داشته باشند خود ما یا بستگان ما باشند. افراد زیادی هستند و یا خواهند بود که به خاطر ترافیک و بار بیش از حد و عدم توان و امکانات بیمارستان ها فوت می کنند.
کرونا و وجود کرونا بخاطر این بود که بتواند از مردم و مسولان ایران و دنیا گوشزد کند که کاستی های و کمبودها را مشخص کنند . الویت ها را معلوم کنند . برای مبارزه با کرونا و بیماری باید با علم پیش رفت . این بیماری و وجود این ویروس بخاطر این هست که انسانها گام دیگری برای مقابله با بیماریهای دیگری که شاید چند سال دیگر در جهان شیوع پیدا کند .
پاسخ ها
عدالت طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
پس طفلک آمریکا از سر دلسوزی این ویروس رو پخش کرده که کم و کاستی های مردم دنیا را به آن ها نشان دهد. چه قدر دلسوز و با محبت هستن این آمریکایی ها!
اگر در ایران فروشگاها کالا پر هستند چون تورم بالا هست . کالاها در طی یکسال و نیم سه برابر شدند . شکر . نان . پنیر . ماست و شیر . برنج .....قیمت ها دو تا سه برابر شدند . یعنی مردم بیکار و فقیر . فقیر تر شدند . اما در اروپا چون تورم دو درصد بود و کالا ارزان بود مردم خرید بیشتری کردند . این سخن من دقیقا بر احتساب دادهای اماری ایران و کشورهای غربی هست . اگر در غرب مردم بیشتر مصرف میکنند بنزین و کالا انها در یک روز سه برابر نشده است . ولی در ایران همه چیز سه برابر شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
داده های آماری شما با مشاهدات عینی بنده انطباق دارد چون روزانه صدها نفر در کنار نانوایی های ایران می میرند و بدلیل سه برابر شدن قیمت نان توان خرید یک عدد نان را هم ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
بله حق با شماست.
اما نمی دانم چرا ایرانیها پول برای خرید لوازم لوکس و طلا و ماشین و... را دارند.
چرا این مغازه ها پر از آدم فقیر بوده است.
اصلا چرا هزاران فقیر ایرانی رفتن ترکیه ، کرجستان و ارمنستان خونه خریدند.
حتی اگر تحریمها هم برداشته شود تجربه نشان داده که سران مملکت ما آن را صرف تجهیز کشور نمی کنند
مشکل این هست که ایران از داخل و خارج تحریم شده
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
همینی که هست میخای بمون نمیخای برو
کرونا ثابت کرد که درکشور ما ان چیزی که بیشتر از تمام امور ارجح است نشان دادن قدرت و اقتدار مسولین است آنهم با هواهای نفسانی و عقلانیت وفکر جمعی واطاق فکر که در بسیاری از کشورها در زمان بلاها مصایب مورد استفاده قرار می گیرد ،درایران کاربردی ندارد .خصوصا دخالت بی تخصص ها در اینگونه موارد بیشتر مورد عمل قرار می گیرد ،نمونه عدم قرنطینه شهرهای آلوده با اصرار رییش دولت که عواقب سنگینی می تواند در آینده داشته باشد .
این هم یک ماه بعد چی؟
برنامه بعدی چیه؟
این آماری که میگن همه شهرها دارن مسافر میرن یک دروغ محض هست. مطمن باشید امسال هیچ کس مسافرت نرفته یا بسیار بسیار اندک که قابل دیدن نیست. این برنامه از قبل تعیین شده دولت هست که چون در همه زمینه های درمان و قرنطینه کم آورده میخواد تعداد آمار مبتلایان بعد از تعطیلات را گردن مسافرتهای نرفته بندازه. و بعدشم بگه ببینید چقدر آمار کشته ها بالا رفت ما که گفتیم سفر نرید. اینو مطمن باشید که امسال هیچ کس سفر نرفته

خواهشا کمی چشماتونو باز کنید و حقایقو ببینید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
موافقم
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
ما که رفتیم صفاااا سیتی
شما بشین خونت
مگه تورکیه و تروریست های تندور حامی هم نیستن؟ ترکیه که حامی و محافظ گروه های تندور تحریر ااشام، جبه النصره، فیلق شام و غیره بود. این هم بهشون خدمت کرد بشکند این دست که نمک ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
این پانکردها هیچ چیز مملکت خودمون براشون مهم نیست تا اسم ترکیه یه جا میاد میان واسه عقده گشایی
وای به این حکومت ترکیه جنایتکار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
یاشاسین ترکیه
امیدوارم این ترکیه ایی ها به کل نابود بشن .

آخه الان وقته جنگه نامردها ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
یعنی میگی نباید تروریست ها رو کشت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
جدا این پانکردها ابلهن
واسه یه ملت آرزوی مرگ می کنن ولی تا کسی چیزی بهشون میگه، انگ نسل کشی بهش میزنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
انشالله خودت نابود بشی همراه با تروریستهای هم نژادت...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل