بازدید 49551
۱

ویروس کرونا از طریق نان منتقل می‌شود؟

کد خبر: ۹۶۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹ 20 March 2020

درباره راهکارهای پیشگیری از آلوده شدن نان به ویروس کرونا بیشتر بدانید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به گفته سازمان بهداشت جهانی بیماری کرونا ساعت‌ها روی سطوح مختلف باقی می‌ماند و از راه تماس سطوح با یک دیگر نیز انتقال می‌یابد.

نظرات مردم در خصوص تامین روزانه نان

افراد زیادی می‌گویند کم‌تر به بیرون می‌رویم و تعداد نان زیادی برای چند روز می‌خریم و در فریزر نگهداری می‌کنیم.

نان را از نانوایی‌هایی که بهداشت را رعایت می‌کنند، می‌خریم.

نان‌ها در تماس با دست نیستند و از طریق سیستم‌های گردان در نانوایی‌ها به دست ما می‌رسند.

نانوا‌ها باید بهداشت را رعایت کنند.

نانی که به داخل منزل آورده ام با دستان شسته آن‌ها را داخل فریزر گذاشته و بعد از استفاده دوباره نان را گرم می‌کنم. بعضی نانوا‌ها هنگام درست کردن نان دستان خود را با دستگیره‌های در تماس می‌دهند و بهداشت را رعایت نمی‌کنند.

فکر می‌کنم حرارت تنور ویروس کرونا را از بین می‌برد.

سهندعامری رزیدنت ارشد داخلی دانشگاه شهید بهشتی درباره چگونگی از بین بردن ویروس‌های روی نان گفت: نان قوت غالب جامعه ماست تا این مسئله در سطح کلان در حال بررسی یک پروتکل دقیق برای نانوایی‌ها اعلام شود؛ چرا که ممکن است فرد نانوایی به ویروس کرونا مبتلا شده و از وضعیت خود باخبر نباشد و با همان دستان آلوده هنگام تماس با نان این ویروس را به فرد دیگر منتقل کند.

او افزود: ویروس کرونا به حرارت حساس است. به تمامی نانوایان رعایت اصول بهداشتی توصیه شده و قرار است بخش نامه‌های بهداشتی هنگام تهیه نان به آن‌ها ابلاغ شود.

رزیدنت ارشد داخلی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: افرادی که هنگام خرید نان از نانوایی یا تهیه غذا از بیرون نگران آلوده بودن آن‌ها هستند نباید از بیرون غذا سفارش دهند یا در صورت تهیه دوباره آن‌ها را گرم کنند.

ویروس کرونا نان را صاحب پروتکل کرد

انتشار شیوه نامه انجمن علمی پزشکی برای رعایت اصول بهداشتی و خرید نان

۱: پیش از پوشیدن لباس‌های بیرون در منزل، سفره نان (پشت پلاستیکی_ روپارچه ای) تمیزی را به صورت تا شده آماده کنند به نحوی که روی پلاستیکی آن بیرون قرار بگیرند.

۲: لباس‌های بیرون را بپوشید و با دست غیر غالب سفره نان را بردارید.

۳: از دست غالب برای پوشیدن کفش، باز و بسته کردن درب منزل و ... استفاده کنید.

۴: در نانوایی با همان دست غالب (آلوده) امور پرداخت را انجام دهید.

۵: سفره نان خود را با دست غیر غالب (تمیز) بر پیشخوان پهن کنید.

۶: از نانوا خواهش کنید نان‌ها را با انبر بر سفره شما قرار دهند. البته حتی اگر با دست هم نان را به شما تحویل دهد انتظار می‌رود گرمای نان ویروس‌ها را از بین ببرد به شرط اینکه نان واقعا داغ باشد.

۷: لبه‌های سفره را با دست غیر غالب (تمیز) جمع کنید و نان‌ها را پوشانده و بردارید.

۸: همچنان نان‌ها را فقط با دس تمسز تا منزل حمل کنید.

۹: در منزل بدون تماس دادن سفره با میز، از گوشه‌ی سفره گرفته و نان‌ها را روی میزی که پیش از این سطح آن تمیز و ضوعفونی شده است و با سبد مخصوص نان خالی کنید.

۱۰: سفره نان را در سبد لباس‌های در انتظار شستشو قرار دهید.

۱۱: لباس‌های بیرون خود را از تن خارج کنید و دست‌های خود را به شیوه صحیح بشویید.

سرانه مصرف نان ایرانیان چهار برابر میانگین جهانی است که تا زمان تنظیم این گزارش ۸ هزار و ۴۲ نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده و ۲۹۱ نفر به علت این بیماری جان خود را از دست داده اند.

زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت مقابله با کرونا در تهران با تاکید بر اینکه کرونا یک سرماخوردگی ساده نیست و می‌تواند افراد زیادی را به کام مرگ بکشاند، اعلام کرده است: متاسفانه همچنان برخی از مردم و مسئولین موضوع کرونا را ساده گرفته‌اند، این سهل انگاری بسیار هولناک است که می‌تواند سبب تلف شدن عده‌ای شود.

به گفته معاون وزیر بهداشت این بیماری تا اواخر امسال مهمان کشورماست و باید منتظر ماند و دید که وزارت بهداشت چه برنامه‌ای برای تضمین سلامت قوت غالب سفره ایرانی دارد؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
باسلام.خیلی ممنون از مطالب خوبتون من تمام این نکات را رعایت میکنم امیدوارم هموطنان عزیز هم رعایت کنن تا شر این ویروس از کل جهان از بین برود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان