بازدید 37037

آمار مبتلایان «کووید-۱۹» به ۱۹ هزار و ۶۴۴ تن و جان باختگان به ۱۴۳۳ تن رسید/ کشف ۱۲۳۷ مورد جدید و ترخیص ۶۷۴۵

پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۱۹۶۴۴ تن افزایش یافت؛ این در حالی است که شمار جان باختگان طی ۲۴ ساعت گذشته هم به مانند آخرین روز سال ۱۳۹۸، ۱۴۹ تن بود.
کد خبر: ۹۶۷۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳ 20 March 2020
تابناک اجتماعیپس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۱۹ هزار و ۶۴۴ تن افزایش یافت.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر علیرضا رئیسی، «معاون بهداشت» وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان با تبریک عید نوروز، گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک، تا کنون ابتلای تعدادی از افراد از نظر ابتلا به ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ بر اساس شواهد آزمایشگاهی، قطعی گزارش شده و بر اساس آخرین نتایج آزمایش‌ها، ابتلای ۱۲۳۷ مورد جدید از ظهر گذشته تا امروز قطعی شده است.
 
آمار مبتلایان «کووید-۱۹» به ۱۹ هزار و ۶۴۴ تن و جان باختگان به ۱۴۳۳ تن رسید/ کشف ۱۲۳۷ مورد جدید و ترخیص ۶۷۴۵

وی افزود: از این ۱۲۳۷ تن، ۲۲۰ تن در تهران، ۳۶ تن در قم، ۹۹ تن در گیلان، ۱۴۵ تن در اصفهان، ۹۵ تن در البرز، ۸۴ تن در مازندران، ۱۷ تن در مرکزی، ۸ تن در قزوین، ۵۲ تن در سمنان، ۱۵ تن در گلستان، ۴۸ تن در خراسان رضوی، ۵۰ تن در فارس، ۹ تن در لرستان، ۵۵ تن در آذربایجان شرقی، ۱۰ تن در خوزستان، ۴۹ تن در یزد، ۴۴ تن در زنجان، ۱۵ تن در کردستان، ۳۵ تن در اردبیل، ۵ تن در کرمانشاه، ۱۲ تن در کرمان، ۲۲ تن در همدان، ۸ تن در سیستان و بلوچستان، ۱۷ تن در هرمزگان، ۱۸ تن در خراسان جنوبی، ۳ تن در چهارمحال و بختیاری، ۲۰ تن در ایلام، ۲۷ تن در آذربایجان غربی، یک تن در کهگیلویه و بویراحمد، یک تن در بوشهر و ۱۷ تن در خراسان شمالی شناسایی شده‌اند.

رئیسی افزود: در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۴۹ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۴۳۳ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۶۷۴۵ تن بهبود یافته‌اند.

معاون وزیر بهداشت در ادامه با تشکر از هموطنانی که با عمل به توصیه‌ها در منازلشان مانده اند، گفت: در ۲۴ ساعت اخیر در سیزده استان کاهش موارد ابتلا را شاهد بوده‌ایم که جا دارد صمیمانه از ایشان تشکر کنم و از آن دسته از هموطنانی که قصد سفر دارند، تقاضا کنم به ایشان بپیوندند.
 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا در ایران به صورت نقشه پویا یا برای مشاهده آمارها به صورت نمودارهای خطی و میله‌ای در بازه‌های زمانی متفاوت، اینجا را کلیک کنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲۵
کلید کردن رو صد و چهل و نه
حتما آمار فردا هم صد و چهل و نه نفره. حداقل میکردنش صد و پنجاه نفر طبیعی تر به نظر میرسید.
پاسخ ها
خان آقا محمدعلی اوسکل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
با مسولین صحبت کنیم اگر اینطور شد یک نفر اضافه اعدام کنند تا آمار واقعی تر بنظر برسد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
اتفاقاً کلید کردند روی روزی 1200 مورد شناسایی ابتلای جدید. این یعنی یا سقف واقعی آزمایشگاه های ایران
برای تشخیص کرونا این عدده و یا اجازه انتشار آمارهای بیشتر رو نمی دهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
امار گرفتید. بس کنید خسته نشدید؟ هر چیزی هم حدی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
چقدر غر میزنید هر اماری که میدن بازشما یه ایرادی ازش درمی ارید مگه درتشخیص ودرمان کرونا دست اندرکارید که از درست وغلط بودن موارد فوت مطلعید ؟!
ناشناس
| Singapore |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
این ترفنده مثلا فروشگاه ها نمیگن 150 هزار تومن میگن 149000 تومن چون در ذهن خریدار خیلی کمتر از 150 هزار
به نظر میرسه در حالیکه تفاوت فقط 1000 تومنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
اتفاقا این کار را کردند تا طبیعی به نظر برسه. آدم با خودش میگه اگه می خواستند آمار سازی کنند که دقیقا مثل دیروز نمی گفتند. حتما چند تا کم زیاد می کردند
یک سوال اساسی و بی جواب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
طبق گزارش ها و اخبار

تعداد زیادی از پزشکان و پرستاران و کارکنان بیمارستانها در مقابله با بیماری کرونا به شهادت رسیدند

یکی از دلایل عمده این ضایعه ، کمبود شدید البسه و وسایل حفاظتی فردی برای کادر درمانی بود

عمده این وسایل و البسه حفاظتی از جنس پلاستیک هستند

ایران قطب بزرک صنایع پتروشیمی و تولیدات پتروشیمی مانند پلاستیک در جهان است

چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
| Turkey |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
علت قرنطینه نکردن شهرها مشخص شد،بالارفتن آمار مرگ و میر و استفاده از آن بعنوان ابزاری جهت فشار بر آمریکا برای لغو تحریم فروش نفت!!!!اینقدر جان انسان ارزان شده؟؟
با تبریک سال نو اجازه بدهید به یک خبر بسیار خوب در مورد درمان کرونا اشاره کنیم. خوشبختانه به نظر میرسد که دانشمندان دنیا توانستند دو دارو تقریبا قطعی برای درمان کرونا را بیابند و دیروز ترامپ و دولتهای فرانسه و ایتالیا و کره جنوبی و چک این دو دارو را تایید مقدماتی کردند.

1- داروی اول همان Remdesivir که قبلا هم اطلاع رسانی شده بود و داروی بیو تک جدید از کمپانی گیلیاد به مدیریت علمی پرفسور مهرداد پارسی است که خوشبختانه در تقریبا تمام موارد استفاده نتایج ان بسیار عالی و قطعی بوده. اما مشکل این دارو برای استفاده گسترده این است که چون داروی جدیدی است بسیاری کشورهای دنیا هنوز رسما ان را تایید نکردند و از طرفی میزان در دسترس بودن ان به دلیل عدم تولید انبوه گسترده نیست و در ایران هم تولید نمی شود. ولی با این وجود دولت چک و تاطوان تنها دولتهایی در دنیا هستند که استفاده گسترده از این دارو برای بیماران کرونا خود را تصویب کرده و جالب است بدانید که از 700 مبتلا به کرونا در چک احتمالا به دلیل استفاده گسترده از این دارو در موارد وخیم هنوز یک مورد قربانی هم در جمهوری چک ثبت نشده و در تایوان هم فقط یک قربانی بوده که مربوط به چینی سفر کرده به تایوان بوده. البته چین هم اعلام کرده که روز گذشته تنها سه نفر در چین جان خود را از دست دادند که با توجه به 11 هزار مورد بیمار بستری شده موجود در چین و طرح استفاده گسترده این دارو از سه هفته پیش در چین عالی است و لهستان هم استفاده کسترده از این دارو را در دو هفته گذشته اغاز کرده اند.

2- اما داروی دوم همان داروی قدیمی ضد مالاریا Hydroxychloroquine است که بر روی 24 بیمار وخیم فرانسوی کرونا ازمایش شده و 75 درصد انها بعد از روز پنجم استفاده تست ویروس کرونا در بدن این بیماران منفی شده ولی جالبتر این است که اگر با ترکیت داروی Azithromycin استفاده شود که ان هم یک داروی قدیمی است و برای درمان التهاب ریه استفاده می شده میزان موفقیت به صد در صد رسیده. حالا دیروز دولتهای امریکا با اعلام ترامپ و فرانسه و ایتالیا و کره جنوبی و چین مجوز استفاده فوری و گسترده تر از این ترکیبت دارویی را داده اند و جالب است بدانید که این دارو ضد مالاریا در فلوچارت رسمی وزارت بهداشت دارو اصلی برای درمان کرونا اعلام شده ولی فقط با روش فرانسوی تفاوتش این است که دوز ان متفاوت است و همچنین از ترکیب با Azithromycin استفاده نشده است که قطعا متخصصان ما از این خبر جدید اطلاع دارند یا اطلاع پیدا خواهند نمود ولی اینها اورده شد تا خبر خوبی برای اغاز سال مردم ایران باشد. امید که هر چه زودتر با استفاده بسیار گسترده تر از این دو دارو شاهد خبرهای بسیار امیدوار کننده تر باشیم ولی همچنان همه مردم را به رعایت تمام نکات ایمنی توصیه می کنیم. پیشگیری بس بهتر از درمان است حتی اگر درمان قطعی هم پیدا شده باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
خداوند شما را حذف و سلامتی روانی عنایت بفورماید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
داروی اول مال ابولاست که ظاهراً خیلی موثره ولی تو ایران پیدا نمی شه. داروی دوم داروی مالاریاست که که در ایران استفاده می شده و در موارد حاد چندان موثری نیست
برخی دوستان می فرمایند چرا به امار شک وجود دارد. وزیر بهداشت فرموده امکان ندارد کیس مثبتی از کرونا ویروس بوده باشد که به من گزارش شده باشد و من به مردم ایران گزارش نکرده باشم. در نگاه اول شفافیت از این سخن وزیر موج می زند. ولی اقای وزیر. مسئله این است که اگر به شما گزارشهایی از یک وارد یکی از بیمارتسانهای گیلان داده شده باشد ولی اگز اصلا از سایر واردهای ان بیمارستان یا سایر بیمارستانها گیلان تست نگرفته باشند به این معنی نیست که ان بیمارستانها اصلا مورد دیگری نبوده است. با عرض معذرت همین رفتار شما و مسئولان هست که مردم به هیچ یگ از گفته های و ادعاهای این چنینی اعتماد ندارند و حتی تا جدود زیادی مانند ادعاهای ان مدیر هواپیمایی و یا خلبان ورزیده! در مورد غیر ممکن بودن اصابت موشک به هواپیما ان را توهین به شعور خود می دانند. در همین مورد گیلان میزان امار مثبتی که شما رسما و صادقانه با مردم در میان گذاشتید 1050 مورد است. ولی مسئول تام الاختیاری که خود شما او را منصوب و قطعا مورد تایید شما هست اعلام نموده که در اسفند ماه 5900 بیمار کرونا در بیمارستانهای گیلان بستری شده است. حالا یا شما به ملاحظاتی شفاف نیستید و توجیه می کنید یا ان نماینده تام الاختیار دارد الکی امار درست می کند! تقریبا تمام این دو گانگی بین امار رسمی وزارت شما در تهران با اعلام های مدیران بهداشتی برخی استانها یا فرمانداران و استانداران همین تناقص گسترده وجود دارد. وقتی تستی نکنید و بگویید بزنید زیر عنوان انفلونزا حتما قسمتان هم حق است دیگر. نه برادر. مانند همان مورد دلیل قطع نشدن پروازهای چین یا دلیل تاخیر در شناسایی و اعلام موارد ابتلا به کرونا و یا بحث قرنطینه در مورد علت عدم دقت امار و دو گانگی ان بفرمایید الان وقتش نیست به اینها بپردازیم و بعدا توضیج داده خواهد شد. مردم ما سالهاست که با این رویه سیاسی کردن همه مسایل فنی و تخصصی و حتی سلامتی اشنایی دارند و عادت کردند. اینجوری حداقل سایر سخنان شما بیشتر قابل استناد خواهد بود. از خدا شفای همه بیماران و پایان هر چه زودتر این بلا و شفافیت و تغییر رویه مسئولان را خواهانیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
بسیار زیبا
الان یه عده میان ماله کشی یا اینکه صورت مسئله رو پاک میکنن
ناشناس
| Malaysia |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
ما به آمار شک ندارم بلکه به خود شما شک داریم
به یاری خدا و تلاش بی دریغ کادر پر توان درمانی کشورمان داریم پیک بیماری کرونا را پشت سر می گذاریم خوب الان کشور ما در چه زمینه هایی می تواند از این موقعیت طلایی که کانون ِآن از ایران و چین به اروپا و آمریکا کشیده شده استفاده ای ببرد؟
پاسخ روشن است کشور ما در زمینه تولید مواد شوینده و بهداشتی ( نظیر انواع پودرها و صابون های مایع و دستمال توالت ) که هم اکنون در کشورهای غربی و آمریکا نایاب شده و بعضا برای خرید بیشتر به هفت تیر هم متوسل می شوند و خوی غرب وحشی را بیشتر نشان می دهند
لازم است کارخانه های ما با حداکثر ظرفیت و چند برابر تولید کنونی این اقلام را تولید و به بهای خوب به این کشورها صادر کنند پتروشیمی ها تولید اتانول را افزایش داده و مواد اولیه پاک کننده ها را چند برابر بیشتر تولید کنند و اقدام به صادرات آن نمایند
ما اگر زود بجنبیم و از این موقعیت طلایی استفاده کنیم قطعا ارز بالایی از صادرات نصیب کشور خواهیم کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
آفرین بر شما به نکته جالبی اشاره کردین
ناشناس
| Norway |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
لطفا چرت و پرت نگویید وقتی نمی‌دانید. من ایران نیستم و در غرب وحشی زندگیمیکنم

هم دستمال توالت هم دستمال کاغذی هم مواد شوینده به اندازه کافی است.در فروشگاه ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
کی گفته از پیک بیماری گذشتیم بااین وضعیت مسافرت وعیددیدنی ها تازه بعد از 15فروردین باید منتظر پیک واقعی بیماری باشیم
نعمت
| Malaysia |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
زینال سوسیس بندری چطوری؟ سال نو بر شما مبارک نباشه
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
داداش شما تحریم می دونی یعنی چی؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
زینال وقتی چیزی نمی دونی حرف نزن

اتانول تولیدی در پتروشیمی ها اتانول صنعتی است و کاربرد طبی ندارد

اتانول طبی یا همان الکل طبی از مواد گیاهی مثل ملاس نیشکر و سیب زمینی و برخی میوه ها بدست می آید
تعداد تست روزانه در اسپانیا: 30000
تعداد تست روزانه در ایران: 6000 ....!
پاسخ ها
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
بنظر میرسد با این شیب تند پیشروی ایران
قصد دارد قبل از سال 1404 به رتبه اول جهانی دست پیدا کند و رکوردی تاریخی در جهان و گینس را به ثبت برساند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
بجای این مزخرفات آدم باشید و مسافرت نرید
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
از اون 6000 تا هم 2000 تاش مسئولین هستن که هر روز تست میدن
تا دو ماه دیگه حداقل درگیریم. و اگر رعایت نکنین آمار کشته ها از این هم فاجعه تر خواهد شد.
با این قرنطینه های نیم بند خانگی زنجیره انتقال ویروس قطع نمیشود
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
شما خودتو ناراحت نکن
میسپرم زنجیر رو قطع کنن
این چه کاهش ابتلایی بود که آمار افزایشی بود؟ پس یعنی یکسری استانها جور استانهای کاهشی رو کشیدن و دوبله افزایشی کردن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
وقتی که صرف امار میکنید صرف بهداشت فردی کنید بنظر بهتره. اونوقت لازم نیست به امار هم گیر بدید
بابا کل کشور اوضاعش خرابه ولی خب یه فکری به حال اصفهان بکنید.روز به روز داره فاجعه بیشتر میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
فاجعه توسط مردم با(بی) فرهنگ رقم میخوره. مثل ادم نمیتونن چند روزی خونه بشینن حتما باید زور بالا سرشون باشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
فقط اصفهان نیست. گیلان، مازندران، مشهد، شیراز و بهتره بگیم تمام ایران وضع مشابهی دارند.
کل کشور
| Malaysia |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
اوضاع من خوبه کی گفته خرابم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
در اصفهان وضعیت کاشان گلپایگان آران و بیدگل خوانسار و نطنز فاجعه باره
باید کل دنیا بیاد از ایران درس بگیره که چطوری آمار مبتلایان را بدون قرنطینه به روزی ۱۲۰۰ نفر ثابت نگهداشته. به این میگن مدیریت و دانش برتر.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
ایران با این آمار مرزهای مدیریت بحران رو جابجا کرده
با این مسافرت رفتن یکسری ادم بی مسءولیت کرونا به این زودی از ایران نمیره
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
این مشکل هم تقصیر مردم بود پس؟
خب ببندند جاده ها و میدونها رو این کارو که ابان نشون دادن خوب بلدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
در تمام دنیا در مبارزه با کرونا دولت وسط میدان است در کشور ما دولت کنار ایستاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
جاده رو ببندن که از فردا میریزید خیابون همه جا رو اتیش میزنید که چرا اجازه نمیدید بیرون بریم.
نه اینکه خیلی مردم بافرهنگی هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
مردم مسافرت نمی رند. از وحشت و ترس می زنند به جاده
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
مردمی که از قسمت و سرنوشت گوش هایشان پر شده است و منتظر امام زمان نشسته اند را نمیتوان در خانه نگه داشت!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
قرار بود طی ۲۴ ساعت کل جادها بسته شود!پس چی شد؟
اینهمه بی برنامگی واقعاً نوبره.
ان شالله اگه کسانی قراره بگیرن مسافران غیر ضروری باشن.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
الهی آمین
اصفهان را دریابید،رشد اصفهان در یک هفته اخیر وحشتناک بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
بنده اهل شمال و در شهر گلپایگان زندگی میکنم متاسفانه خریدهای عید به طور معمول جریان داشته دید و بازدیدها و مسافرت گلپایگانی های مقیم مرکز و جاهای دیگه کاملا عادی و همه اومدن .انواع و اقسام
پلاکهای مختلف ماشین در شهر دیده میشه و غیر از معدودی خانواده ی مترقی از نظر فرهنگی در بقیه چیزی به نام قرنطینه وجود نداره. با این حساب می خواستید آمار چطوری باشه؟ تنها بیمارستان گلپایگان هم اعلام کرده جای دیگه ای برای بستری بیماران جدیدنداره.واقعا متاسفم
خدا بخواد اینم دیگه داره برامون عادی میشه اعداد و ارقامش
مسئولینم با افتخار برن وضعیت ایرانو با اروپا مقایسه کنن (البته فقط تو ای موارد مقایسه میکنن) و بگن سال با عزت و حماسی داشتیم
سال نو رو هم همینجا به مسئولین دلسوز تبریک میگم!
قم رو قرنطینه نکردید الان با افتخار روزی بالای ۱۰۰ کشته میدید بعد طلبکارم هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
ایتالیا قرنظینه کرد چرا امارش از ما بیشتره؟ امریکا و انگلیس و المان چرا قرنظینه نمیکنند. مشکل تو قرنطینه نیست
ناشناس
| Malaysia |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
شما الان بدهکاری یا طلبکار؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
مشکلت با قم از جای دیگه هست .ویروس چینیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
یعنی چی ؟مگه قم فرودگاه ومرز دریایی داره؟
تهرانو باید قرنطینه میکردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
جاهلی یا داری شوخی میکنی...یکم فکر کن دوست عزیز البته اگر غرض و مرض نداری....همه ی دنیا رو گرفته لابد اگر قم قرنطینه میشد دنیا سالم میموند
خدا کنه حداقل با گرم شدن هوا این بیماری ریشه کن بشه یا حداقل کمتر بشه.بعضی ازمردم که به خودشون و مخصوصا به دیگران رحم نمیکنن!بابا سفر تو این شرایط معنی نداره.
مسولان‌ وزرات بهداشت چرا دروغ می گویند امار کاهش نیافته تو گیلان از ۱۵نفر به ۱۰۰ نفر افزایش یافته
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
کجای کاری

این تعداد 100 نفر رو حد اقل در چهار یا پنج ضرب کن

من خودم در گیلان هستم تمام همسایه ها مبتلا شدن و فامیل ها
باز هم ۱۲۰۰ نفر
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
ویروسش هوشمنده نمیذاره دامنه آماری 1100 تا 1300 خدشه داربشه !! خخخخ
هموطن کم فهم !
بشین تو خونت، مسافرت نرو ! مشهد نیاااا
آخه 60 هزار نفر مسافر اومدن مشهد چه کار کنند؟! باور کنین تو خون افرادی که میمیرن شریک هستین. واقعا کتاب بیشعوری رو باید داد به این مسافرهای نا عزیز بخونن
من که نمیگذرم ازتون ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
مگه میشه عید که میشه شهر مقدس مشهد نرفت؟ خواهیم امد چون دوستدار شما هستیم با زائران مهربان باشید
التماس دعا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
ببخشید هرکی بذاره بیان شهرش بیغیرته
مسافران دارند آمار ابتلا توی شهرستان ها رو بالا میبرند واقعا جای تاسف داره، مبدا اکثر مسافرها مشخصه، مشارکت ۲۵درصدیشون هم نشون دهنده هوش و ذکاوتشون توی شرایط مهم ،قبلا اثبات شده !!!!! همینطور که الان دارن ویروس پخش می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
اتفاقا اون 25 درصدها خود جوش اومدن و دارن کمک میکنن. اون 75 درصیها تعدادیشون
اون آمریکایی بیکار که پمپئو استخدامش کرده که فقط سمپاشی کنه و مردم رو با دروغهاش دلسرد کنه کجاست؟ قول میدم باز کامنتاش اول باشه و تا میتونه سعی کنه مردم رو ناراحت و ناامید کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
این چگونه ادعایست اقای محترم!
همین ادعا را هم میتوان کرد که افرادی مانند شما را کی استخدام کرده است!
عزیم قبول کنیم که نظرات متفاوت هستند و سعی کنیم منطقی و استدلالی همدیگر را قانع کنیم.
دیروز اخبار ساعت هشت شب اصفهان سیل مسافران به اصفهان را پخش کرد،همه ی این به ظاهر هموطنان باز هم به ظاهر محترم،در جواب گزاشگر که می پرسید در این شرایط چرا راه افتاده اید و ویروس مرگ جابجا می کنید،می گفتند ما سالم سالمیم و هیچ مشکلی نداریم،خدایا شکرت ،خیلی شکرت که با این عجایب خلقتت شدیم هشتاد میلیون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
دیشب رفتم میدون نقش جهان. خودم بودم و خودم. مسافر کجا بود ؟
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
19:44
توچرا رفتی نقش جهان
مگه نمیگن بتمرکین تو خونه هاتون
امروز یه کلیپ دیدم از کره جنوبی
دم در بیمارستانا بخش های خیلی جالب و ایزوله ای درست کرده بودن برای تست
هرکیم تو ماشین بود ازش تست میگرفتن
با همین روش تونستن کنترل کنن بیمارو رو در حالی که چسبیدن به چین
دولت به جای دادن امار الکی و شعار باید بفهمه تو این مسئله مهم ترین چیز صداقت و کاراییه
وضعیت ایران بدون امار هم کاملا وخیمه اخه چطوری اسپانیا و انگلیس که دو هفتس الوده شدن فورا اومدن رسیدن به ما؟ یعنی ما اینقد خوب عمل کردیم؟
اگرم کنترلی بوده از طرف خود مردم و زحمت پزشکا بوده وگرنه دولت که کار اصلیش قرنطینه و تامین نیاز مردم بود مثل همیشه هیچ کاری نکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
اینجا ایرانه داداش
تعداد تلفات امروز ویروس منحوس کرونا نسبت به دیروز 149 نفر و دیروز به پریروز هم 149 نفر و پریروز به روز قبل 147 نفر افزایش داشته که نشان دهنده وحشت آشکار کرونای لعنتی از عدد مقدس 150 می باشد .
الله اکبر
فتح مرگ
ویوس ووهان
ویروس چین
لعنت به چین
خودش جلوشو گرفت ولی دنیا رو بیچاره کرد یعنی چه حقه ای در کارشه؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
لعنت به تفکرت
اقای روحانی دیگر کی می خواهبد دستور دهید جاده ها را موقتا ببندند
وقتی همه کرونا گرفتند دیگر این دستور اهمیتی ندارد
به جای صحبت از درمان کرونای روحی فعلا به فکر کرونای جسمی مردم باشید
اقلا به خودتان رحم کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
مثل اینکه متوجه نشدی ،ایشان که گفتند ما کاری نمیکنیم و همه آزاد هستند!!
،یک سرماخوردگی بد است که قربانی میگیرد حال یکمرتبه و طولانی کم یا زیاد اهمیت ندارد یک وقتی میره و ما با تولید نسل زیاد دوباره سر حال میمانیم.
چه عجب امروز منفی باف، منفی گو و منفی زنان خبری از شون نشد.
هر چه علیه دولت و بهداشت و مردم بود، مثبت میشد و اگر کار مثبت دولت و وزارت خارجه و بهداشت و مردم بود، منفی بود
ماشاالله مدتیه که سایت تابناک را قرق کرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
سانسور میشند!
خواهشاً توی خونه هاتون بمونید... چرا بعضی مردم اینقدر کوتاه فکرند... قراره چه سوغاتی به قوم و خویشتون ببرید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
مردم نمیتونن بمونن توی خونه چون مثل شما کارمند نیستند و به درامد نیاز دارند
دولتهای کشورهای دیگه به مردمشون کمک مالی می کنن
همه مثل شما کارمند نیستن درکش سخت نیست الان یه ماهه همه موندن از فردا که دیگه نمیشه موند و دوماهه بشه
اقا جان رهبر معظم
ما از منتخب خود رییس دولت راضی نیستیم. عنایت کنید و ایشان را بعد از دوره ریاست جمهوری به سمتی مدیریتی یا تصمیم گیری منصوب نفرمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
من معدم ضعیفه بالام
ناشناس
| Norway |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
یعنی شما فک میکنید همه تصمیمات در دست منتخب شما آقای روحانی است؟
ناشناس
| Singapore |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
چشم بفرستیمش بغل خاتمی یا کروبی یا موسوی انتخاب کن خبر بده
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
ما با انتصاب میونه خوبی نداریم و دوست داریم انتخابات درست وصحیح انجام شود و تا ممکن است مسئولان درجه یک انتخابی باشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
از اصلی ترین اصول مردمسالاری این است که شخص فقط از جانب خودش صحبت کند،لطفا جمع نبندید،بفرمایید نظر من این است،من اینطور فکر میکنم،به عقیده ی من اینگونه باید باشد و یا نباشد.دوره ایی که یک نفر از جانب بقیه ی مردم صحبت کند بدون اینکه از جانب آنها وکالتی داشته باشد،گذشته است.
اقاجان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
دشمن و شما بیجا کردید دشمن انتخاب کردید دشمن میداند.
دشمن است و که دشمن
ما شاءاله به البرر
تابناک بازدیدهای این خبر بیشتره و باید تیتر یک باشه! اصولو زیرپا نزارین
کرونا ویروس دست ساز است.مرگ بر آمریکا
پاسخ ها
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
حالا از کجا فهمیدی آمریکا ساخته دانشمند. چرا روسیه و چین را نمیگی
ناشناس
| Singapore |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
کرونا ویروس دست ساز است.مرگ بر چین
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
چرا جنابعالی یکیشو نمیسازی!؟
ملت همین طور ریختن توی جاده ها. بخدا ما پوسیدیم انقدر موندیم خونه.
اسپانیا با جمعیت زیر 50 ملیون نفر هم جای ایران را از نظر تعداد افراد کرونایی شناخته شده گرفته است.

اگر کشورهای اروپایی کاری نمی توانند بکنند ما که یک کشور فقیری هستیم چکار می توانیم بکنی.

خدا خودش رحم کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
اولا که کشور ما کشور فقیری نیست و ما برروی یک گنجینه بی نظیر در دنیا از نظر ثروت نشسته ایم.
ثانیا اینجا چیزی که حرف اول را می زند عقلانیت و منطق است. وقتی رعایت نکنیم ثروتمند بودن یا نبودن تفاوتی ندارد.
ناشناس
| Switzerland |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
کی گفته ما کشور فقیری هستیم؟ از نظر منابع طبیعی ما مولتی میلیارد به حساب میایم در مقایسه با اسپانیا. تنها تفاوت ما اونا در...
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
کشورثروتمند/مردم فقیر
آمار اصفهان بیش از دو برابر مشهد است. رنگ هر دو در نقشه یکی!
مدیریت و مهندسی اطلاعات!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
مشهد و خراسان رضوی جمعیتش بیشتره
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
شیطون میخوای یک شغل اونجا برای خود دست و پا کنی!
البته 1433 ضربدر 5! حمله حمله حمله کرونای کوبنده! خط حمله آتشین کرونا تا این لحظه هر دیوار دفاعی رو در هم شکسته. بیش از 18 هزار شوت در چارچوب و فعلا قریب به 7165 گل به ثمر رسیده نشان از قدرت بالای این ویروس داره.
لااقل از طالبان یه کمک فکری بگیرید ظاهرا تو مناطق تحت سلطه کرونا رو کنترل کردن، آقایان، مسئولان چرا گوش نمی‌دید فقط زور جواب میده،چرا وقتی ملت تو خیابون شیشه بانک میشکستن سریع جمعشون می‌کردید حالا یعنی جان ملت از عابربانک وشیشه بانک کمتره؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
ملت بی فرهنگ که ادعای فرهنگ 3000ساله دارید کجایید .
نمی دانم چرا دولت از زور استفاده نکرد
این موضوع هم مشخص خواهد شد .
شما کافی بود یک جریمه 20000000
تومان برای تردد قرار می دادید بعد مشخص می شد
چه کسی به سفر می رود .
دوستان امار فردا رو خدمتون عرض ميكنم ١٩٦٤٤مال امروز با ١٢٠٠جمع ميشود و امار فردا ميشه٢٠٨٤٤نفربرين حالشو ببرين
برخی مسولیین وبچه هاشون فقط به فکراین هستند
دلارهایی راکه انبارکردن چندبرابرقیمت اصلی بفروشند
بی خودی نق نزنید، اگر نشستید مسئولان کرونا را کنترل کنند زهی خیال باطل، اگر مسئولین اینکاره بودن، حال و روز مملکت و مردم این نبود.
دولت باید با اقتدار جلوی انهایی که راه افتاده اندتو جاده برخرد کنه ما هایی که نشسته ایم توخونه چرا باید تاوان انها را بدیم ان بندگان خدا که شبانه روز توی بیمارستانهااز جانشان مایه میزارند تاوان کدام گنه نکرده باید پس بدهند این دولت که شل برخورد میکنه .
سیاست دروغگویی رو بذارید کنار
شهر ما حدودا 27 نفر فوتی کرونا داره
تو امار فقط 12 تاشون ذکر شدن و بقیه به عناوین دیگه ای برگه فوت دادن
یکی از دلایل اینکه یه تعدادی از مردم جدی نمیگرن دقیقا همین موضوعه
آقا یه سوال برا من پیش اومده ممنون میشم اگر کسی بلده جوابش بده
میگن میانگین هر فرد کرونایی ۲ تا ۳ نفر رو مبتلا میکنه
وقتی آمار ده هزار نفر بود روزانه حدود ۱۰۰۰ حالا کمتر بیشتر مبتلای جدید داشتیم
الان هم که آمار مبتلایان به ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ هزار رسیده بازم میگن حدود ۱۰۰۰ مبتلای جدید آخه چطور ممکنه وقتی ده هزار مبتلا بود همین ۱۰۰۰ نفر باشه الانم که به ۱۸ هزار رسیده بازم روزانه ۱۰۰۰ نفر مبتلا بشن؟
سلام. از این به بعد مقصر خود مردم هستند. دارن ویروس را پخش میکنند. افسوس و صد افسوس. جان ملت برای کلیه مسولان اهمیتی ندارد. مردم باید به هموطنان خود و خودشان رحم کنند. خدایا خودت کمک کن. آمین یا رب العالمین
انقدرتواین مملکت دلخوشی نداشتیم زندگی نکردیم
الان اصلا ازمردن ترسی ندارم برام مهم نیست کرونا بگیرم یانگیرم
انقدرتواین مملکت دلخوشی نداشتیم زندگی نکردیم
الان اصلا ازمردن ترسی ندارم برام مهم نیست کرونا بگیرم یانگیرم
۹۹ درصد آمار استان اصفهان متعلق به شهر کاشان ک متاسفانه نزدیک قم و روزای اول همه قمی ها فرار کردن اونجا
برای حل یک مشکل اجتماعی اگر توقع همکاری از مردم داریم اول باید بتوانیم ابعاد ان مشکل را برای انها روشن واعتماد انها را جلب کنیم . بنظر میرسد در این راه توفیق زیادی نداشته ایم
تابناک عزیز لطفا انتشار بدین
چرا مردم ب حرفهایی ک از رییس‌جمهور پخش شد و گقتن۷۰٪جامعه کرونا میگیرن‌توجع نکردن ؟من‌ بیماری زمینه ای تنفسی دارم یک ماهه قرنطینه ام و روزی بیشتز‌اژ ۵دقیثه بیرون نمیرم واسه گرقتن مایحتاج.تاکی باید من تو خونه بمونم؟خدا از کسانی ک بیرون میرن نگذره.
این کرونا مال کشورهای پیشرفته است و الا الان باید توی پاکستان 200 میلیونی یک میلیون کشته می داد کشورهایی که سیستم بهداشتی قویتری دارند کرونا بیشتر شیوع پیدا کرده است بابا قبول کنیم ما هم یک کشور نسبتا پیشرفته هستیم
تاجیکستان و ویاتنام کشوری فقیریست ولی با اقدام سریع توانستند جلوی پیشرفت کرونا را بگیرند.ایران کلا ول کرده الان با هجوم مسافران نوروزی کرونا به روستاها هم رفت
پیشنهاد به تابناک:
کامنت ها. را ببند ،یابرای همه موضوعات اجازه کامنت بگزار بدون تغییر و تصحیح!
آمار تقریبا مشخصه و این اعداد و ارقام اعتباری چندانی ندارند.
وقتی آقای روحانی هم بعد از اعلام رسمی خانم مرکل صراحتا اعلام کرده بین 60 تا 70 درصد مردم درگیر این بیماری خواهند شد و بر اساس آمار جهانی میزان مرگ و میر حدود 2 درصد خواهد بود یعنی حدود 50 میلیون نفر در ایران کرونا می گیرند و دو درصد آنها یعنی حدود یک میلیون نفر فوتی خواهیم داشت.
اين ستاد بحران مشخصاً به درد ما نمي خورد. همه ايران در نقشه قرمز است.
وقتي مورد مرگ و زندگي در ميان است، جاي بحث وجود ندارد. چرا خروجي شهرها و استانها را نبستيد؟ مديران بايد متخصص و با لياقت و با كفايت باشند. لطفاً درب ستاد بحران را تخته بفرماييد و برايش از جيب مردم هزينه نكنيد.
در چين قرنطينه مطلق و اجباري مشخص ميكند كدام افراد واقعاً بيمار هستند بدون آنكه ديگران را بيمار كنند. در ايران نتيجه قرنطينه اختياري آن است كه تابناك در گزارش ديروز صبح از وضعيت جاده تهران-قم پرده برداشت.
اينجاست كه ارزش شيوه غير دمكراتيك مشخص ميشود.
ملت .... !!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر