بازدید 3491
اقتصاد در گذر زمان

از «ملی شدن شرکت هواپیمایی ایران ایر» تا «واردات بیش از 10 میلیون دلار ذرت شیرین»

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی هفتمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده اس
کد خبر: ۹۶۶۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 26 March 2020

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی هفتمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

7 فروردین 1341، از اين روز، ايران مانند ساير کشورها داراي يک شرکت ملي هواپيمايي (اختصارا: هما) شد. قبلا "ايران اير" يک شرکت غيردولتي بود.

7 فروردین 1356، افزایش نرخ بنزین و سایر مواد نفتی مورد اجرا قرار گرفت.

7 فروردین 1357، اوپک اعلام کرد: در سال 1977 به علت سقوط دلار کشورهای عضو اوپک 12 میلیارد دلار ضرر کردند.

7 فروردین 1361، رئيس سازمان انرژي اتمي ايران اعلام كرد ايران و شركت آلماني «كرافت ورك يونيون» مجدداً براي تكميل پروژه هسته‌ اي بوشهر به توافق رسيده ‌اند.

7 فروردین 1397، براساس آمار گمرک در ۱۱ ماهه سال ۹۶ بیش از ۱۲ هزار تن ذرت شیرین از ۹ کشور جهان به ایران وارد شده است. بر اساس واردات این حجم ذرت شیرین، بالغ بر ۱۰ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۲۲۴ دلار ارز از کشور خارج شد.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و سایت روزنامک

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر