بازدید 3438

نرخ بهره ‌بین‌ بانکی در انگلیس بار دیگر کاهش یافت

کد خبر: ۹۶۶۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷ 19 March 2020

بانک مرکزی انگلیس یک هفته پس از کاهش نرخ بهره بین بانکی، با هدف کاهش تأثیرات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، بار دیگر تصمیم گرفت تا این میزان را به پایین‌ترین حد ممکن برساند.

بر اساس تصمیم روز پنج‌شنبه کمیته سیاست‌ پولی بانک مرکزی انگلیس، نرخ بهره بین بانکی در این کشور اینک به یک دهم درصد (۰.۱) رسیده که این رقم در تاریخ انگلیس کم‌سابقه است.

بانک مرکزی انگلیس هفته گذشته، هم‌زمان با افزایش آمار ابتلا به کرونا تصمیم گرفت تا نرخ بهره بین بانکی را از هفتاد و پنج صدم درصد(۰.۷۵) به بیست و پنج صدم درصد(۰.۲۵) درصد کاهش دهد.

وزیر دارایی انگلیس نیز سه‌شنبه گذشته (۲۷ اسفند ۱۳۹۸) از بسته اقتصادی دولت برای حمایت از شرکت‌های تجاری این کشور برای مهار خسارت‌های اقتصادی ناشی از کرونا خبر داد.

«ریشی سوناک» در کنفرانس خبری اعلام کرد که دولت ۳۳۰ میلیارد پوند اعتبار برای ارائه تسهیلات مالی تخصیص داده است. وزیر دارایی انگلیس وعده داد که دولت در روزهای آینده تدابیر بیشتری را برای حمایت مالی از مردم در نظر گرفته است.

با این حال، کسب و کار بسیاری از شرکت‌های تجاری، کساد و ارزش سهام بورس‌های بین‌المللی متلاطم شده است.

کارشناسان اقتصادی در انگلیس معتقدند که بسامد ناشی از پاندمی ویروس کرونا بیشتر از انگیزه‌هایی است که دولت با ایجاد بسته‌های اقتصادی به دنبال آن است. آنها بر این باورند که اوضاع به حدی پیچیده است که بسته‌های حمایتی دولت قادر به جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از کرونا نخواهد بود.    

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس دیروز (چهارشنبه) با ایراد سخنانی در کنفرانس مطبوعاتی، کرونا را چالشی بزرگ ارزیابی کرد که زحمت زیادی را برای تمام کشورهای جهان ایجاد کرده است. بر اساس برنامه اعلام شده او به طور روزانه در نشست خبری برنامه‌های دولت در ارتباط با مقابله با کرونا را اعلام می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر