بازدید 8655

منشأ ابتلا به کرونا در مشهد خارج استانی است

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ابتلا بیشتر مبتلایان به کرونا در مشهد منشأ خارج استانی دارد.
کد خبر: ۹۶۶۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۲ 17 March 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، ایرج حریرچی در حاشیه سفر به مشهد در جمع خبرنگاران افزود: روند بستری و ابتلا به کرونا در مشهد رو به افزایش است و متاسفانه امکانات مشهد فقط برای مردم خودش کافی است.

وی اضافه کرد: از هموطنان عزیز و دوستداران امام رضا(ع) خواهش می‌کنم از آمدن به مشهد خودداری کنند، سال‌ها شما عید میهمان حضرت رضا(ع) بودید و ان‌شاء‌الله امسال امام رضا(ع) میهمان خانه‌ها و قلوب شما خواهد بود و از منزل، این امام معصوم(ع) را زیارت کنید.

ناظر اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا گفت: قوام مملکت به حضور امام رضا(ع) است اما درخواست همه مسئولان این است که برای سلامت زوار و مجاوران حرم مطهر رضوی هموطنان امسال از آمدن به مشهد خودداری کنند.

حریرچی افزود: با خودداری از سفر به مشهد زواری که احتمالا مبتلا به کرونا هستند مجاوران را مبتلا نخواهند کرد و از سوی دیگر با توجه به اینکه ابتلا در مشهد وجود دارد بیماری از مبتلایان مشهدی نیز به زائران سرایت نخواهد کرد.

۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر و مسافر نوروزی ظرف روزهای ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ تا پایان چهاردهمین روز فروردین ۱۳۹۸ به خراسان رضوی سفر کرده بودند.

سفر ۱۲ میلیون نفر از این تعداد زائر و مسافر با استفاده از خودروی شخصی، یک میلیون نفر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای و بقیه از طریق راه‌آهن و فرودگاه صورت گرفته بود.

با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان رضوی و شهر مشهد مسوولان این استان و نیز کلانشهر مشهد به طور موکد اعلام کرده و می‌کنند که «خراسان رضوی آمادگی پذیرش میهمانان نوروزی را ندارد و هیچ گونه خدمات اقامتی در دسترس مسافران احتمالی قرار نخواهد گرفت.»

شمار مبتلایان به عفونت‌ حاد تنفسی و مشکوک به کرونا تاکنون در خراسان رضوی به ۲ هزار و ۹۱۸ بیمار رسیده است.

همچنین بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر است در خراسان رضوی ۵۶۸ نفر گزارش شده است

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر