بازدید 6995

هشدار رئیس کانون کارگردانان سینما به تهیه کنندگان غیرحرفه‌ای

دوستان عزیز اسامی افراد تست مثبت کرونا که تا آن موقع در گزارش کارگروه کرونا دو نفر بودند باید همان ده روز پیش اعلام رسمی میشد که‌ متاسفانه اهمالی تاریخی شد، چون هرکدام از آنها غیر از خانواده با ده ها نفر در ارتباط بودند. اضافه شدن هر مبتلای تست مثبت کرونا در صحنه های فیلمبرداری پرونده ای اخلاقی و قضائی برای پنهان کنندگان، تهیه کنندگان آن فیلم ها و رئیس سازمان صداوسیماست.
کد خبر: ۹۶۶۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۵ 17 March 2020

محسن امیریوسفی رئیس کانون کارگردانان سینمای ایران، در نامه‌ای به صنوف سینما نسبت به تبعات حقوقی و حرفه‌ای پنهان کاری شیوع کرونا در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی از سوی چند تهیه کننده هشدار داد.

به گزارش «تابناک»، پس از انتشار گزارش‌های کارگروه مقابله با کرونا در خانه سینما، این گزارش‌ها با درخواست برخی در گروهی از رسانه‌ها سانسور شد و از روی وب سایت خانه سینما حذف شد. همچنین تهیه کننده پروژه‌ها درگیر در تماس با رسانه‌ها کوشش کردند از در انکار درآیند.

این وضعیت باعث شد محسن امیریوسفی رئیس کانون کارگردانان سینمای ایران، در نامه‌ای به صنوف سینما ضمن تشریح وضعیت موجود نسبت به تبعات چنین اقداماتی برای تهیه کنندگان غیرحرفه‌ای این چند پروژه هشدار هد.

در نامه امیریوسفی به صنوفی سینمایی چنین آمده است:

با سلام بر روسای محترم صنوف

کانون کارگردانان از ابتدا در کارگروه کرونای خانه سینما و در کنار دیگر صنوف تلاش کرد حافظ حقوق و سلامت همه عوامل سینما باشد.

هم اکنون هم‌ کانون کارگردانان پشتیبان این‌ کارگروه هست و امیدواریم با تعطیلی پروژه های تلویزیونی جلوی یک فاجعه انسانی گرفته شود.

فاجعه ای که مقصر آن چند تهیه کننده غیرحرفه ای هستند که تفاوت بزرگی با تهیه کنندگان اصیل سینما دارند.

این‌چند تهیه کننده غیرحرفه ای در مقابل تست مثبت عوامل پروژه تهدید به اخراج و تلاش در پنهان کاری کردند! و تابع رئیس سازمان صداوسیما هستند که خود روزی بخاطر مخالفتش با تعطیلی سریال ها باید محاکمه شود.

دوستان عزیز اسامی افراد تست مثبت کرونا که تا آن موقع در گزارش کارگروه کرونا دو نفر بودند باید همان ده روز پیش اعلام رسمی میشد که‌ متاسفانه اهمالی تاریخی شد، چون هرکدام از آنها غیر از خانواده با ده ها نفر در ارتباط بودند.

اضافه شدن هر مبتلای تست مثبت کرونا در صحنه های فیلمبرداری پرونده ای اخلاقی و قضائی برای پنهان کنندگان، تهیه کنندگان آن فیلم ها و رئیس سازمان صداوسیماست.

از همه صنوف حاضر در کارگروه و خصوصا آقای اقباشاوی عزیز تشکر میکنم و امیدوارم همه ما صنوف سینمائی وظیفه حرفه ای خود را در این خصوص به خوبی انجام دهیم.

ارادتمند
محسن امیریوسفی
کانون کارگردانان سینما

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر