بازدید 7275
۵
فرماندار قم:

یکی از علل‌کمبود اقلام‌بهداشتی عدم‌نظارت بر‌توزیع است

فرماندار قم گفت: یکی از علل کمبود اقلام بهداشتی به ویژه ماسک در قم، عدم نظارت بر توزیع عادلانه است.
کد خبر: ۹۶۶۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰ 15 March 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مرتضی حیدری امشب در جلسه هماهنگی اجرای دستورالعمل بسیج ملی مبارزه با کرونا در تالار معصومیه (س) فرمانداری اظهار داشت: باید بتوانیم با مدیریت بحران، کرونا را مهار کنیم، در این راستا اگر در جلسات مختلف، تصمیماتی گرفته می‌شود لازم است هماهنگی لازم اتخاذ شود تا شاهد تناقضی در عملکرد‌ها پیرامون مقابله با کرونا نباشیم.

فرماندار قم عنوان کرد: وحشت از کرونا، زندگی مردم را از حالت عادی خارج کرده است و باید با مدیریت بحران و هوشمندی و ارتقای سطح آگاهی شهروندان نسبت به رعایت بهداشت فردی و قرنطینه خانگی، شرایط را به حالت عادی برگردانیم.

وی بیان کرد: در کشور بسیج ملی مبارزه با کرونا تشکل شده است و ما وظیفه داریم با پرهیز از ناامیدی و دوری از بی‌تفاوتی و خستگی بر کرونا غلبه کنیم.

حیدری تصریح کرد: جمعیت استان قم، یک میلیون و ۳۷۰ هزار نفر است و یکی از طرح‌های مهم، پایش سلامت این جمعیت است تا با شناسایی افراد آلوده و ایجاد مصونیت برای شهروندان بتوانیم در مهار کرونا موفق عمل کنیم.
وی اظهار کرد: در جهت ثبت نام خانواده‌ها در سامانه سلامت باید به اطلاع رسانی بپردازیم و برای پیشگیری و درمان، برنامه‌ریزی کنیم.

فرماندار قم در مورد کمبود اقلام بهداشتی نیز خاطرنشان کرد: یکی از علل کمبود اقلام بهداشتی به ویژه ماسک در قم، عدم نظارت بر توزیع عادلانه است.

وی گفت: در تولید و توزیع مناسب این اقلام هنوز موفق نشده‌ایم جامعه را به آرامش برسانیم، به همین دلیل براساس دستور دادستان قم، تمامی ماسک‌های تولیدی توقیف و جمع‌آوری می‌شود و از طریق یک شبکه نظام‌مند و با نظارت دقیق توزیع خواهد شد.

حیدری افزود: تامین مواد اولیه، شناسایی تولیدکننده‌گان و مصرف کننده‌گان و نظارت جامع و هماهنگ بر توزیع می‌تواند بخش زیادی از مشکلات را رفع کند، در حال حاضر عمده مصرف کننده در قم مراکز درمانی و کادر پزشکی و پرستاری است که انتظار می‌رود میزان دقیق مصرف احصا شود.

وی تصریح کرد: سه واحد تولید ماسک در قم فعال است که یک واحد ماسک N۹۵ و ۲ واحد ماسک معمولی تولید می‌کند که با رفع مشکلات و تامین مواد اولیه می‌توان ظرفیت‌ها را افزایش داد و مانع از تشکیل بازار سیاه شد.
فرماندار قم خاطرنشان کرد: باید تمامی امکانات را در تجهیز پایگاه‌های پایش بیماری کرونا به کار گرفت تا سلامت عمومی شهروندان مورد پایش قرار بگیرد، در این باره ارتش و سپاه نیز برای ایجاد ۳۰ پایگاه پایش سلامت در سطح شهر اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی بیان کرد: همچنین باید از تجهیزات جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌ها در ضدعفونی و گندزدایی شهر استفاده کرد، یکی از مصوبات مهم نیز لزوم همکاری آموزش و پرورش در تامین نیرو ویژه پایگاه‌های پایش سلامت است که مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

حیدری اظهار کرد: به نظر می‌رسد ثبت نام در سامانه سلامت با مشکلات و موانعی روبروست و باید با رفع این مشکلات، جمعیت بیشتری تحت پوشش قرار بگیرند.

وی عنوان کرد: کاهش ساعات کار اتوبوس‌های درون شهری تا ۴ ساعت در روز یکی از مصوبات مهم است که تا عید ادامه دارد، به ویژه اینکه بیش از ۹۰ درصد از ظرفیت اتوبوس‌ها خالی است و اتوبوسرانی در این شرایط درآمدی ندارد و بهتر است هزینه بیشتری به آن تحمیل نشود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
دقت کردید که همیشه با گفتن جملاتی مثل باید بتوانیم با مدیریت بحران، کرونا را مهار کنیم، کنترل افزیش قیمت فلان چیز در دستور کار قرار گرفت،فلان شکایت در دست پیگیری است و ... یعنی همینه که هست. ما خودمون میدونیم و شما دیگه تکرارش نکنید
آقای وزیر مردم با کدام ساز شما برقصند؟

آقای نمکی، وزیر بهداشت در مصاحبه‌ای که از صدا و سیما پخش شد از مردم گلایه می‌کند که چرا در خانه نمی‌مانند و ما را به زحمت می‌اندازند! او می‌گوید وقتی در یک کشور خارجی اعلام می‌شود که مردم از خانه بیرون نیایند همه از دولت پیروی می‌کنند و هیچ کس از خانه بیرون نمی آید.

آقای وزیر! آن کشورهایی که شما فرهنگ مردمشان را به رخ مردم ایران می‌کشید اولا با پشتیبانی مالی دولتشان در منزل مانده‌اند و در زمان قرنطینه دغدغه نان شب‌شان را ندارند. ثانیا آن‌ها نیز تا زمانی که دولت‌شان اعلام قرنطینه کامل نکرده بود در خیابان بودند و از وقتی که دولت رسما اعلام کرد و همه هزینه‌هایش را بر عهده گرفته در منزل مانده‌اند. مردم ایران چگونه در خانه بمانند وقتی نه اداره‌ای تعطیل شده، نه کارخانه‌ای و نه برنامه‌ای از سوی دولت برای گذران زندگی مردم در ایام خانه نشینی پیش بینی شده است؟

اتفاقا شما باید ممنون مردم باشید که در این آشفته بازار مدیریت بحران به صورت خودجوش وظایف وزارت‌خانه‌های دولت را انجام می‌دهند، وگرنه مردم نمی‌دانند با کدام ساز شما برقصند؟ حرف صدا و سیما را باور کنند که می‌گوید داروی کرونا ساخته شده؟ حرف شما را که می‌گویید به هیچ وجه از خانه بیرون نیایید؟ یا حرف رئیس دولت و استاندارانش را که مدام اعلام می‌کنند قرنطینه‌ای در کار نیست و همه ادارات دایر است؟

در سیستم مدیریت جزیره‌ای شما هر کسی ساز خودش را می‌زند و این سازهای ناهمگون است که مردم را گیج و شما را عصبانی کرده است. بنابراین به جای تشر زدن به مردم انرژی‌تان را صرف مدیریت واحد و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف کنید، مطمئن باشید در آن صورت از عملکرد مردم نیز رضایت خواهید داشت.

می‌گویید مردم ما را به زحمت می‌اندازند. انصاف بدهید چه کسی دیگری را به زحمت انداخته است؟ مردم با جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای بیمارستان‌ها؟ یا شما که بعد از دیدار با سفیر چین از تصمیم خود مبنی بر لغو پروازهای چین عقب‌نشینی کردید و ته کاسه ماسک‌هایی که به چین هدیه می‌دادید ویروس کرونا برای کشور سوغات آوردید؟

مردم که خودشان دست به کار ضدعفونی ‌محله‌ها و شهرها و بستن جاده‌ها شده‌اند به شما زحمت می دهند؟ یا شما که با قرون وسطایی خواندن روش قرنطینه باعث و بانی انتشار این ویروس از قم به تمام ایران و مرگ صدها و در آینده هزاران نفر از عزیزان این مردم و تحمیل هزینه‌های گزاف درمانی و بهداشتی به آن‌ها شده‌اید؟ انصاف بدهید کدام باعث زحمت دیگری شده‌اید؟

توجه داشته باشید تا به حال هم اگر توانسته‌ایم مقاومت کنیم تنها و تنها مدیون فرزندان این مردم یعنی پزشکان و پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌ها هستیم که در خط اول مبارزه، با دستان خالی و تنها با پشتیبانی مردم، خط را حفظ کرده‌اند وگرنه اگر مردم می‌خواستند منتظر تصمیمات هفتگی ‌شما بمانند تا به حال صدباره کار از کار گذشته بود
کلا مدیریت نداریم. مدیریت قابل و باتجربه تو این شرایط وجود ندارد.
آقایون انگار هنوز شرایط را درک نکرده و نمیکنند
چرا با دور کاری و پشت مانیتور دارن نظارت می کنند امثال روحانی فقط نظارت چی خدا میدونه.
توی سوپر مارکتها پیدا میشه با قیمتهای گزاف!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها