بازدید 4003

قاهره، سودان را برای اعزام نیروهای حرفه‌ای به لیبی متقاعد کرد

منابع آگاه از توافق مصر با شورای حاکمیتی سودان  و گروه‌های مسلح سودان جنوبی برای انتقال نظامیان به لیبی و حمایت از شورشیان شرق این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۹۶۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶ 15 March 2020

منابع آگاه از توافق مصر با شورای حاکمیتی سودان  و گروه‌های مسلح سودان جنوبی برای انتقال نظامیان به لیبی و حمایت از شورشیان شرق این کشور خبر دادند.

به گزارش ایسنا، العربی الجدید به نقل از منابع آگاه از جزئیات سفر اخیر عباس کامل، رئیس دستگاه اطلاعات مصر به سودان و سودان جنوبی پرده برداشت.

طبق گزارش العربی الجدید، این سفر علاوه بر اهداف اعلام شده مبنی بر انتقال پیام عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر به سودان و سودان جنوبی درباره سد النهضه، اهداف محرمانه دیگری نیز داشته است.

منابع مذکور در این باره فاش کردند: کامل در سفر به این دو کشور با رهبران گروه‌های مسلح در سودان جنوبی و محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی، معاون شورای حاکمیتی سودان و فرمانده نیروهای واکنش سریع این کشور دیدار کرده است.

طبق گفته این منابع، عباس کامل در این دیدارها به توافقی برای انتقال شمار قابل توجهی از نظامیان "حرفه‌ای" به لیبی به مدت چهار ماه دست یافته است.

طبق این گزارش، توافق مذکور در راستای حمایت از شورشیان شرق لیبی موسوم به نیروهای "ارتش ملی لیبی" به رهبری خلیفه حفتر صورت گرفته است.

طبق توافق صورت گرفته میان رئیس دستگاه اطلاعات مصر و دقلو و رهبران گروه‌های مسلح در سودان جنوبی، قرار است که حمیدتی شمار زیادی از نیروهای واکنش سریع را به لیبی اعزام کند.

منابع مذکور همچنین فاش کردند که عباس کامل با گروه‌های مسلح سودان جنوبی نیز درباره اعزام حدود ۲۰۰۰ تن از نیروهای آموزش دیده به لیبی توافق کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل