بازدید 16974
رسمی

«کرونا» انتخابات را هم به تعویق انداخت / دور دوم انتخابات مجلس به جای فروردین، شهریور ۹۹ برگزار می‌شود

عباسعلی کدخدایی همچنین در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «با توجه به شرایط کشور در مقابله با ویروس منحوس کرونا، وزیر محترم کشور پیشنهاد تغییر زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس را از ۲۹ فروردین به شهریور سال آینده داشت. از دو تاریخ ۲۱ و ۲۸ پیشنهاد شده، شورای نگهبان با تاریخ ۲۱ شهریور برای برگزاری مرحله دوم انتخابات موافقت نمود.»
کد خبر: ۹۶۵۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴ 15 March 2020

انتخابات مجلس در حالی برگزار شد که بنا به گفته وزیر کشور برخی مخالف اعلام ورود «کرونا» به ایران بودند و اعتقاد داشتند که باید این امر به بعد از انتخابات موکول شود، اما وزارت بهداشت و وزارت کشور با هماهنگی و همکاری سایر نهادهای مسئول در امر انتخابات شجاعت اعلام این موضوع را به خرج دادند و موضوعاتی نظیر ثبت اثر انگشت، انگشت زدن پای تعرفه و مسائلی از این دست به خاطر حفظ سلامتی عمومی و بهداشت عمومی برای جلوگیری از شیوع کرونا در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش «تابناک»؛ به هر جهت با اینکه بسیاری از رسانه های معاند خارجی سعی کردند ایران را به پنهان کاری در ارتباط با «کرونا» متهم کنند، انجام این اقدامات در روز برگزاری انتخابات و همچنین تاکید سازمان بهداشت جهانی مبنی بر اینکه پنهان کاری از سوی ایران در این خصوص صورت نگرفته است، نقشه های معاندین را نقش بر آب کرده و همچنین عزم جمهوری اسلامی برای برخورد جدی با این موضوع و جلوگیری از شیوع «کرونا» را نشان داد.

اولین مورد ثبت شده فوت بر اثر کرونا سی ام بهمن ماه در ایران مشاهده شد و اقدامات سفت و سخت تری برای حفظ جان هموطنانمان و همچنین جلوگیری از شیوع این موضوع در دستور کار قرار گرفت، به نحوی که بسیاری از رویدادهای سیاسی، مناسبتی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی در آستانه شروع سال نو و نوروز تحت تاثیر قرار گرفت.

یکی از رویدادهای سیاسی مهمی که قرار بود به دنبال برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و کشیده شدن انتخابات در یازده حوزه انتخابیه، برگزار شود. دور دوم انتخابات مجلس بود که طی روزهای گذشته خبرهایی از احتمال تعویق آن به دلیل شیوع «کرونا» به گوش رسید. از قرار معلوم پیشنهاد وزارت کشور به شورای نگهبان این بود که انتخابات دور دوم مجلس با شش ماه تاخیر بجای ۲۹ فروردین، در روزهای پایانی شهریور ماه برگزار شود.

حالا سخنگوی شورای نگهبان بر این موضوع مهر تایید زده و از موافقت اعضای این شورا با برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در روز جمعه ۲۱ شهریور سال آینده خبر داد.

عباسعلی کدخدایی گفت: وزارت کشور در نامه ای به شورای نگهبان خواستار این شده بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا، زمان مرحله دوم انتخابات مجلس ـ که قرار بود ۲۹ فروردین سال آینده برگزار شود ـ به شهریور ماه موکول شود.

وی افزود: اعضای شورای نگهبان با پیشنهاد وزارت کشور برای تغییر در زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس به دلیل شیوع ویروس کرونا موافقت کرد.

کدخدایی تصریح کرد: در جلسه امروز این شورا، درخواست وزارت کشور مورد بررسی قرار گرفت و اعضا با برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در روز جمعه ۲۱ شهریور سال آینده موافقت کردند.

عباسعلی کدخدایی همچنین در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «با توجه به شرایط کشور در مقابله با ویروس منحوس کرونا وزیر محترم کشور پیشنهاد تغییر زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس را از ۲۹ فروردین به شهریور سال آینده داشت.

از دو تاریخ ۲۱ و ۲۸ پیشنهاد شده، شورای نگهبان با تاریخ ۲۱ شهریور برای برگزاری مرحله دوم انتخابات موافقت نمود.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵۵
چه تصمیم استراتژیکی!!!!
اگه انتخابات دوم اسفند رو هم جابجا کرده بودن چی میشد؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
بازم غر
هر کاری بکنند بازم شما یک غری می زنی!
خودت در یکماه گذشته چه کار مفیدی در حمایت از مصیبت زده های کرونایی انجام دادی

لطفا کمی انسان باشیم
خان محمدعلی آقا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
ای کاش دور اول هم به تعویق می افتاد
هرچند که وقتیکه ایتالیا و اسپانیا و فرانسه هزاران مبتلا به کرونا دارند، چه بی انتخابات و چه با انتخابات، ایران بهرحال گرفتار میشد
ناشناس
| Austria |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
ویروس منحوس کرونا!!!
خوبه یکی بگه: بشر خدابی خبر، کدخدایی؟!!
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
مدیریت افتضاح و انوقت هر کس هم انتقادی کند می گویید غر. هیچ کشوری به ه اندازه ایران سریع گسترش نیافت. الان وضع ترکیه و کانادا و حتی امریکا را مقایسه کنید. ویروس به هر حلا منتشر می شد ولی می توانستیم وباید می توانستیم سرعت گسترش ان را کاهش دهیم و پیک ان را به عقب می انداختیم. بستن مرزها و خطوط هواپیمایی و ورود از کشورهای الوده و قرنطینه شهرهای الوده برای نابودی یا به صفر رساندن ویروس نیست بلکه برای کاهش سرعت انتشار ان و خرید زمان و عقب انداختن شدت درگیر کردن است. خود چین 60 میلیون نفر از مردم خودش را مطلقا اجازه خروج از شهر و استان خودشان را نداد ولی از ایران و ایتالیا انتظار داشت که دوستی خود را ثابت کنند و ورود شهروندان چینی را مانند امریکا و کانادا و استرالیا و روسیه ممنوع نکنند. در حالیکه خودش حالا ورود اتباع ایرانی و ایتالیایی و حتی چینی مقیم ایران و ایتالیا و کشورهای درگیر ار منوط به قرنطینه دو هفته ای کرده. اوج مدیریت فشل و بدون برنامه و دانش . ایتالیا و ایران امدند صنعت جهانگردی و فروش نفت خود را نجات دهند صد برابر ان دارند هزینه می دهند.همین ترکیه یعنی توریست و تمام افتخارش الان ترکیش ایر لاین است ولی ورود تمام توریستها و پرواز شرکت هواپیمایی خود را به دهها کشور دنیا از همان روز اول قطع کرد و حالا می بینید که چه اندازه در کنترل ویروس موفقتر بود.اگر شهرهای ترکیه مانند ایران و ایتالیا درگیر بود هیج نیرویی نمی توانست ان را مخفی کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
انتخابات !!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مرحله دوم !!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
مرحله اولش ، چی بود ؟
که بخواد ، مرحله دومش چی باشه ؟
واقعا دلتون خوشه ، ها !!!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
دارم کم کم یقین پیدا میکنم که ناشناس ۱۳:۱۳ پول میگیره تا بیاد و هر روز از این مسئولین ناکارآمد دفاع بکنه. ایشون باید بدونه که صدا و سیمای میلی به اندازه کافی اخبار دروغ پخش میکته و بنابراین لازم نیست تا ایشون سوهان اعصاب بشه و همون مزخرفات رو تکرار بکنه
ویروس منحوس دیگه چه صیغه ای هست
وای خدای من حالا چی کار کنیم بدبخت شدیم خدایا چی کار کنیم مسئولینو از ما نگیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
من دوست داشتم برم انتخابات
دلتنگ شدم :))))
چرا در این شرایط بی اقتصادی دلار بالاست. مگه نه اینکه دلار بر اساسا عرضه و تقاضاست. یعنی الان خیلی تقاضا داریم.
چرا نرخ دلار را مجلس تعیین نمی کند‌
خسته شدیم از این مملکت هزار دستان که بانک مرکزی و هر ارگانی فقط به فکر خودش است.
چرا امارت برای بهبود اقتصاد کشور پول وارد شبکه می کند. اما ایران به فکر اقتصاد مردمی نیست. فقط دلار را به انحصار عده ای کرده اند و دارند پول دار و پول دار تر میشوند.
مگر میشود گفتن چون من راضی هستم گور بابای بقیه ناراضی.
کسی نیست کمک کند ......
کسی نیست واقعا......
یعنی به همه داره خوش می گذره....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
غصه نخور
همه مون می میریم و نیازی به پول نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
ظاهرا تو این کشور نیستین بزرگوار ما تحریم هستیم هم آمریکا ما رو تحریم کرده وهم برخی عناصر داخلی ملت رو یعنی دلار نمنده نیست
افرین، با تدبیرها، تصمیمات درست در زمان درست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
طنز قشنگی گفتی ایول!
کاشکی در دور اول هم همین کار انجام میگرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
کاش بجای ۲ اسفند مثلا ۱۰ تیر میشد
کاااااش
بودونبوداین مجلس ونمایندگانش که هیچ فرقی نمیکنه...حالاتاریخ انتخاباتش که دیگه هیچی...فقط به دردپرچم آتیش زدن میخورن
بايستي مرحله اول هم به تعويق مي افتاد ....حالا جه فايده....حرفم نمياد ديگه
اصلا برام مهم نیس
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
دلچسب ترین نظربودمختصرومفید
دلتون خوشه. در انتخابات اصلی چند نفر شرکت کرد که انتظار شرکت در دور دوم باشید. آقای کدخدایی کار را راحتر کند و همانهایی که با آقای جنتی توافق کرده را با یک دعوت نامه و معرفی نامه به آقای قلیباف معرفی کند.
اگر میترسید حرف حق را بگوئید خب حرف نزنید ولی باطلی رو بعنوان حق منعکس نکنید اگه انتخابات واقعی بود که مردم شرکت میکردند این تشریفات پرهزینه رو اگه جم کنن همون چن نفری که حرف اول و آخر و وسط و ازقول مردم میزنن نفرات مورد علاقه رو منصوب فرمایند هم هزینه ای به مردم تحمیل نمیشود هم مسئولین اصلی تعاطی خطایا نمیکنند
حالا نه اینکه دور اولش خیلی پرشور بود ...


خودتون انتخاب میکردید چند نفر رو دیگه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
شکست سخته ولی باید تحمد کنین دیگه
بورس دراغما !!!
درادامه سقوط سهمگین چندروزگذشته امروز یکشنبه ۲۵ اسفند نیز روند نزولی بورس بابیش از ۱۰۰۰۰ واحد ریزش ادامه دارد وشاخص کل که تا ۵۶۰ هزارواحد پیش رفته بود با ۷۰ هزارواحد سقوط هم اکنون دراستانه پرتاب به کانال ۴۸۰ هزارواحداست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
نمیدونم چرا به عده دلشون رو به بورس خوش کردن
چه درد بزرگی ، آمریکا بالاخره کار خودش را انجام داد و نور چشمی ها را چند روزی کارشون رو عقب انداخت. خدا ترامپ و لعنت کنه که هر جور که شده می خواد چوب لای چرخ مسئولین دلسوز بکنه.
الان یادشون افتاده؟ بعد از اینکه مردم را برای آن انتخابات مسخره و راه پیمایی بی رمق، بدبخت و بیمار کردند!
بدبختی این ملت از انتخابات شروع شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
بفرمایید انتصابات
روز قبل انتخابات که خبر کرونا دراومد، صدا و سیما برای عادی نشون دادن همه چی میکروفن و دوربین گرفت دست اش رفتن قم، از دو نفر مصاحبه گرفتن که تاکید داشتن همه چی عادی و اوکی هست
قطعا هموطنانی که مردن بعد این قضیه، خونشون دامن گیز هست
باید دور اول را عقب میانداختید بزرگواران / زمانیکه چین پس از مدتی مخفی کاری این ویروس را در هشتم ژانویه " هجدهم دیماه " به جهان معرفی کرد
آنقدر گفتید ملت همیشه در صحنه که بالاخره این صحنه ها ملت را خانه نشین کرد. حالا حتی برای ادای واجبترین موضوع اعتقادیشان هم جرات نمی کنند در صحنه بیایند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
در صحنه بودن به معنای حضور فیزیکی نیست در صحنه بودن یعنی هر کس کاری که وظیفه اش است و از آن نان در می آورد با صداقت کامل و بنحو احسن انجام دهد از بازاری و کاسب بگیرید تا کارگر و کارمند و مسئول و قاضی و کارخانه دار و ...
آخ چه خاکی بر سرمان شد انتصابات به تاخیر افتاد !
حیف پول بیت المال که تو این شرایط تحریم خرج انتخابات بشه
بود و نبود مجلسس د که هیچ اختیاری نداره چه فرقی میکنه ؟
کاش همین کار را هم در دور اول انتخابات در اسفند امسال انجام می دادید. هم مردم راضی و در امان بودند هم مجامع و کشور های دیگر جهان و باعث تحسین آنها..
انتخابات !!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

کدام انتخابات ؟؟؟؟؟؟
اولین مورد ثبت شده فوت بر اثر کرونا سی ام بهمن ماه در ایران مشاهده شد و اقدامات سفت و سخت تری برای حفظ جان هموطنان مان و همچنین جلوگیری از شیوع این موضوع در دستور کار قرار گرفت. کدوم اقدام سفت و سخت تابناک جان؟ اگه قم رو قرنطینه میکردن و انتخابات حوزه انتخابیه قم رو برگزار نمیکردن کرونا پخش نمیشد مملکت رو نابود نمی‌کرد.
کرونا همه چیز را به تاخیر انداخت بجز اعزام فوری به بهشت را انهم از سه دروازه واقع در قم که با ترافیک روبرو شده است .
دور اول چقدر مهم بود که دور دوم باشه !!! مردم غرق گرفتاری وبدبختیشون هستند شما نگران دور دوم انتخابات برای مجلسی هستی که بود ونبودش فرقی نداره؟؟!!
من از کسانی که کرونا را تقصیر انتخابات می اندازند تعجب می کننم الان ۱۵۰ کشور دچار کرونا شده اند که انتخاباتی در آنها وجود نداشته است و روز بروز وضع آنها در حال بدتر شدن است. بهتر است واقع گرا باشیم و به جای اندیشیدن به مشکلات به راه حل ها فکر کنیم و تا هنگامی که داروی آن توسط دانشمندان پزشکی که ستون خیمه سلامتی هستند کشف نشده است به پیش گیری فکر کنیم و پیشگیری به معنای احتیاط است نه دریغ کردن همه چیز از خودمان و اولین و مهمترین آن کنترل دست و کنترل تغذیه است و دوری از مکان هایی که تجمع در آن زیاد است. کرونا با تمام بدی هایش یک جنبه خوب هم دارد و جنبه خوب آن این است که می تواند فرهنگ ما را مثبت تر کند ما را به راه حل هایی وادار کند که هزینه های ریخت و پاش خودمان که بلای جان عده ای محروم شده است را کاهش دهیم و بر مشکلات کاهش آلودگی و ترافیک با حذف سفر های غیر ضروری و ... فائق آییم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
در گیر شدن یه بحثه درصد مرگ ومیر یه بحثه بعد از چین بیشترین تعداد فوتیها رو داریم علت اصلیش هم این بود که چین با تاخیر موضوع رو در سطح جهان عنوان کرد
نه رییس جمهورونه مجلس هیچ کاره است
با وجود آنکه در کشور برخی از آمارهای فوتی بصورت مشکلات ریوی و تنفسی حساب شده و کرونایی محسوب نمی شوند ولی نسبت فوتی ها به کل مبتلایان در کشور به همین نسبت در جهان بالا و عدد ۰/۰۴۸ به ۰/۰۳۸۵ است و همچنین آمار بهبود یافتگان به مبتلایان در کشور به همین نسبت در جهان پایین و عدد ۰/۳۴۰۹ به ۰/۵۰۳۶ است که این شاخص نشاندهنده این است که فوتی های ما به میانگین جهانی بالا و بهبودیافتگان ما به میانگین جهانی پایین است و اقدامات پزشکی داخل کشور به نسبت جهانی پایین است و اینکه رسانه های عموما دولتی وضع داخل را خوب و وضعیت خارج از کشور را بدتر جلوه می دهند غلط و بیشتر تبلیغاتی است.
حکايت نوش دارو پس از مرگ سهراب ، بايد راهپيمايي 22 بهمن و انتخابات اسفند رو تعطيل مي کردن اونوقت مردم باورشون مي شد که سلامتي جامعه هم مهمه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
نگو تورو خدا، دلواپسان ناراحت میشن
ارزشش رو داشت انتخابات دور اول برگزار بشه و هزاران نفر درگیر ویروس شن و هزاران نفر عزادار تا این لحظه ۷۰۰ نفری بشن که عزیزای خانواده ها بودن؟
چی میشد اگه اون رو هم به تعویق مینداختین؟ خیلی افتخار نصیبتون شد که چند هزار نفر اومدن بیرون و نادانسته به گسترش ویروس دامن بزنن؟ چی نصیبتون شد؟؟؟
دلیل اصلی گسترش سریع کرونا برگزاری انتخابات دردوم اسفند بود که باتعویق آن میشد ازاین موضوع جلوگیری کردشواهدآن هم حجم بالای جابجایی افراد به شهرهای مختلف وابتلا چندنماینده فعلی وتعدادی ازمنتخبین وکاندیداها که موجب فوت بعضی ها مثل منتخب تهران وآستانه اشرفیه و....شد که متاسفانه با بی تدبیری واصرار به این موضوع اتفاق افتاد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی