بازدید 40589
تصور برخی از شیوع «کرونا» در ایران؛

همه مردم مُردن، اینا به ما نمی‌گن!

نماینده سازمان بهداشت جهانی گفت: این مساله مهم است که ایران مراکز خدمات اولیه بهداشتی خیلی قوی دارد که این مورد هم هیات بازدید کننده را بسیار تحت تاثیر قرار داد. خیلی از مردم نمی‌دانند، ولی ایران یکی از قوی‌ترین سیستم‌های خدمات بهداشتی را در منطقه مدیترانه دارد برای مثال در موضوع بیمه فراگیر، ایران یکی از کشور‌های با حداکثر فراگیری و پوشش مالی در این منطقه است...
کد خبر: ۹۶۵۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴ 14 March 2020
همه مردم مُردن، اینا به ما نمی‌گن!

نخستین کیس ویروس کرونا در ایران، ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن) ثابت شد و از همان دقایق اولیه، تلاش های جدی در راستای مقابله با شیوع این ویروس آغاز شد. «کرونا» اکنون بسیاری از کشورهای دنیا را درگیر خود ساخته است و هر روز تعداد مبتلایان به این بیماری بیشتر می شود تا جایی که ویروس به اروپا، آمریکا، آسیا و بخشی از اقیانوسیه و شمار کمی از کشورهای آفریقایی هم سرایت کرده است.

به گزارش «تابناک»، شمار مبتلایان به کرونا، «کووید-۱۹» در ایران و بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا روز گذشته به ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر و تعداد جان باختگان به ۵۱۴ نفر رسیده است و آنطور که بسیاری از کارشناسان می گویند؛ علیرغم اقدامات بسیاری که در زمینه مقابله و جلوگیری از این ویروس صورت گرفته مهم ترین کار قطع کردن زنجیره انتقال است که به نظر می رسد در برخی موارد باید با اقدامات سفت و سخت نظامی همراه شود.

در همین زمینه، علیرغم اینکه مسئولیت کار به وزارت بهداشت سپرده شده است، اما برای افزودن بر توان مقابله با این بیماری و بکارگیری همه امکانات و ظرفیت ها در جهت مبارزه با «کرونا»، فرمانده کل قوا در دستورالعملی برای ستاد کل نیروهای مسلح، بر لزوم سازماندهی خدمات در قالب یک «قرارگاه بهداشتی و درمانی» برای پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری تأکید کردند و یادآورشدند که این قرارگاه باید در هماهنگی کامل با دولت و وزارت بهداشت و درمان عمل کند.

یکی از اساتید حقوق دانشگاه تهران پیشتر درباره نگاه خارجی به جمهوری اسلامی عنوان می کرد که در بسیاری از موضوعات و مواردی که ایران در آن با نظام بین الملل سر و کار دارد، مثل پرونده هسته ای، عضویت ایران در مجامع و ... «نگاه سیاسی» حاکم است که باید با سختی ها و مشکلاتی که از این ناحیه برای کشورمان ایجاد می شود هم مقابله یا با آن به نوعی سر کرد؛ اما مثل اینکه در ارتباط با مسائل و موضوعاتی که با سلامتی و جان مردم هم سر کار دارد، چنین نگاهی حاکم شده است که شاید بتوان آن را غیرانسانی ترین اقدام درباره یک کشور خواند.

طی روزهای اخیر ملاحظه شده است که وزیر امورخارجه کشورمان در توئیت های متعدد و سخنان خود همواره از تحریم های غیرانسانی و ظالمانه آمریکایی ها علیه کشورمان که ورود اقلام پزشکی، درمانی و بهداشتی مورد نیاز ایران برای مقابله با «کرونا» را با سختی مواجه کرده انتقاد کرده است و چندین بار هم لیست اقلام مورد نیاز ایران جهت مقابله با ویروس«کووید-۱۹» را منتشر ساخته است.

علاوه بر این اقدامات، باید تلاش رسانه های معاند را هم که متاسفانه بعضا با همراهی برخی در داخل مواجه می شود، به لیست سختی کار ایران در مقابله و مبارزه با «کرونا» افزود. به عنوان مثال نماینده اعزامی سازمان جهانی بهداشت به ایران برای موضوع «کرونا» در مصاحبه ای که مصاحبه کننده اصرار دارد بگوید ایران در ماجرای «کووید-۱۹» پنهان کاری کرده است، این موضوع را رد می کند و حتی می گوید من به یک موضوع سیاسی ورود نمی کنم، بلکه از نظر پزشکی و بهداشتی باید حقیقت ماجرا را بگویم!

دکتر «ریچارد برنان» رییس هیئت اعزامی سازمان جهانی بهداشت به جمهوری اسلامی ایران که حتی به خاطر این اظهار نظرش در برخی رسانه های معاند متهم به «گرفتن پول از ایران»! شده است، تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران متعهدانه در حال ایستادگی در برابر ویروس کرونا است و در این راستا نیازمند مشارکت همگانی هستیم. وی افزود: به خاطر این تلاش‌هایی که انجام داده‌اید، به شما تبریک می‌گویم

همچنین دیگر نماینده سازمان بهداشت جهانی همچنین در مصاحبه با شبکه سی بی سی کانادا از تلاش‌های شبکه بهداشت کشورمان تقدیر کرد. «کریستوف هملم»ن که به صورت ارتباط تصویری از تهران با تلویزیون دولتی کانادا مصاحبه می‌کرد با اشاره به احتمال وجود موارد تشخیص داده نشده بیماری، گفت: ما شاهد توسعه وسیع، سریع و خوب ظرفیت‌ها در چند روز اخیر نه فقط از جهت ظرفیت آزمایش و درمان بلکه همراهی داوطلبان و گروه‌های مردم هستیم.

وی با توجه به بازدید خود به همراه متخصصانی از چین از بیمارستان‌های متعددی در استان‌های مختلف ایران افزود: متخصصان چینی بسیار تحت تاثیر خدمات ارائه شده قرار گرفتند. ما از مراکز خدمات بهداشتی اولیه نیز بازدید کردیم که بسیار جالب بود چرا که این مراکز در صف اول تشخیص وارجاع بیماران قرار دارند. این مساله مهم است که ایران مراکز خدمات اولیه بهداشتی خیلی قوی دارد که این مورد هم هیات بازدید کننده را بسیار تحت تاثیر قرار داد.

نماینده سازمان بهداشت جهانی با توجه به ظرفیت ایجاد شده در کشور ابراز امیدواری کرد که تصویر کاملتری از تعداد بیماران و فراگیری آن در ایران در چند روز آینده قابل مشاهده باشد. همانطور که در چین دیدیم، وقتی سازمان لازم برای مقابله ایجاد شد شرایط شکست ویروس یا دست کم توقف رشد بیماری فراهم می‌شود. خیلی از مردم نمی‌دانند، ولی ایران یکی از قوی‌ترین سیستم‌های خدمات بهداشتی را در منطقه مدیترانه دارد برای مثال در موضوع بیمه فراگیر، ایران یکی از کشور‌های با حداکثر فراگیری و پوشش مالی در این منطقه است.

وی تعلیق برگزاری نماز جمعه را یکی از برنامه‌های غیرمنتظره در ایران خواند و خطاب به مجری اخبار گفت: این سیاست در مخالفت با نظر شماست که گفتید ایرانی‌ها مانع اجتماعات نمی‌شوند. آن‌ها حتی برنامه‌های پیشگیرانه‌ای در مورد برخی اماکن زیارتی مهم اتخاذ کرده اند، این‌ها نشانه آن است که دولت ایران موضوع را بسیار جدی تلقی کرده و شایسته حمایت ماست.

جالب است که کرونا گرفتن حریرچی معاون وزیر بهداشت را تمسخر می کردند و لیست بلند بالایی از مسئولان ایرانی که «کرونا» گرفته اند در قرنطیه هستند، در حال درمانند یا فوت شده اند تهیه و به نشانه ضعف در مقابله با کرونا منتشر کردند که شاید اگر اینطور نمی شد، می گفتند: «چرا هیچ مسئولی در ایران کرونا نگرفته است، جان مردم اهمیت ندارد و مسئولان برای مقابله با کرونا کاری نمی کنند!» اما معاون وزیر بهداشت بریتانیا و حتی بسیاری از چهره های سرشناس دنیا به کرونا مبتلا شده اند تا بدانند این بیماری با کسی شوخی ندارد.

می خواستند ابتلای ۴ نماینده مجلس به کرونا را دستاویز کنند، ۱۰ نفر از نمایندگان پارلمان فرانسه به کوید۱۹ مبتلا شدند. کمبود ماسک و ژل ضدعفونی در‌ ایران در وسط بحران را فاجعه نشان دادند، حال آنکه در چین هم چنین اتفاقی افتاده بود و طبیعی است که وقتی تقاضا برای محصولی که به اندازه ظرفیت مشخصی تولید می شود، زیاد شود، این محصول نایاب می شود، حالا خبر می رسد که پیش از شیوع کرونا ماسک و مواد ضدعفونی در‌آمریکا و اروپا نایاب شده است.

فشار آوردند تا مرزهای ایران بسته بشود، حالا آمریکا مرز هایش را به روی اروپایی ها هم بسته است. در تازه ترین خبر هم که مشخص شد همسر نخست وزیر کانادا کرونا گرفته و خود نخست وزیر این کشور هم قرنطینه است.  اگر یک دهم تحریم های ایران در اروپا و آمریکا بود، در هفته اول شیوع کرونا کشورهایشان از هم می پاشید و چنان گرفتار مشکلات می شدند که جمع کردنش سال ها زمان می برد. پس در بعد مادی کار، باید گفت ایرانی ها اعم از مردم، دست اندرکاران مقابله با این بیماری و مسئولان تا همین جا هم در کنار هم کار‌ی کرده اند که کشور های به اصطلاح پیشرفته اروپایی و آمریکایی توانش را ندارند و در شرایط مشابه نداشتند.

معلوم نیست چرا برای برخی در داخل کشور همیشه «مرغ همسایه غاز است». واقعا مقابله با چنین ویروسی حتی در صورت داشتن امکانات و شرایط عادی غیرتحریمی نظیر آنچه در چین، اروپا و حالا هم آمریکا شاهد آن هستیم، کار سخت و عجیبی است که حتما همراهی بخش های مختلف در یک کشور را می طلبد. برای نمونه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پس از اعلام شرایط اضطراری و ویژه در کشورش به دنبال شیوع کرونا، روز یکشنبه (فردا) را روز ملی دعا و نیایش اعلام کرد.

ترامپ در توییتی نوشت: «افتخار بزرگی برای من است که یکشنبه ۱۵ مارچ را به عنوان روز ملی دعا و نیایش اعلام کنم.  ما کشوری هستیم که در طول تاریخ در زمانهایی مانند الان برای محافظت به قدرت خداوند روی آورده ایم. » او بحران کرونا را چنان جدی دیده است که در کنار امکانات و شرایط ویژه ای که کشورش از حیث در اختیار داشتن جدیدترین تکنولوژی های روز دارد، روی به معنویات آورد و از مردم خواسته برای محافظت از آمریکا به درگاه خداوند دعا کنند.

اگر به دنبال شیوع کرونا مراجع ما در این وضعیت یک روز را روز دعا اعلام می کردند که البته در چندین مورد مراجع خواستار دعا برای دفع بلا از مردم و کشور برای رهایی از کرونا شدند، چقدر برخی سلبریتی ها و هواداران آنها این مطلب را به سخره می گرفتند و خواستار بکارگیری امکانات و درخواست های خارجی برای رفع مشکل می شدند؟

این تمام مشکل نیست، چون حتی برخی سطح کار را فراتر برده و علیرغم تاکید سازمان بهداشت جهانی درباره عدم پنهان کاری ایران در ماجرای کرونا تحت تاثیر القائات خارجی می گویند که آمار را درست اعلام نمی کنند و حقیقت را به ما نمی گویند. به اندازه‌ای این مساله مورد تاکید برخی است که شوخی های زیادی با این عنوان که «همه مردم مُرده اند، این ها حقیقت را به ما نمی گویند!» عنوان شد.

به نظر می رسد، در کنار بسیج عمومی، بسیج امکانات و بهره بردن از ظرفیت های علمی و تکنولوژیک و همچنین توجه به بعد معنوی برای دست به دعا بردن به درگاه خداوند متعال برای دفع شر و بلا از مردم و کشورمان، نیاز به شنیدن صدای واحد از بخش های مختلف کشور باشیم. این موضوع کمک زیادی به رفع مشکلات و دست اندازهای مقابله با این بیماری خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۵۵
علت اصلی بی توجهی مردم به توصیه های دولتمردان ریشه در گذشته و عدم اعتماد مردم به مسئولین دارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
خیر ریشه در اموزش نادرست و اینکه همیشه ما راست می گوییم و دیگران دروغ می گن دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
مگر یوهان چین قرنطینه نبود پس چرا همه دنیا کرونا گرفتند ?
ایا چین بیماران خود را عمدا صادر کرده است ?
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
همشون رو دستگیر و سپس اعدام کنید
عباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
متاسفانه ما یاد نگرفته ایم که در گرفتاری ها سیاسی نباشیم این یک بیماری است و باید توصیه پزشکان مراعات شود و نباید بهانه های سیاسی آورده شود که چرا فلان کار شد یا نشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
علت اصلی عدم وجود سواد رسانه ای در بین مردم هست که هر کی هر جور خواست بازیشون میده. یه روز بهشون می گن می خواد قحطی بیاد همه میریزن فروشگاه. یه روز می گن می خواد تهرون قرنطینه شه همه می ریزن فروشگاه. یه روز می گن فردا می خواد شهاب سنگ بیاد همتون می میرید بازم همه میریزن فروشگاه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
حاکمیت ترکیبی از مردم است . اگر فساد هست مردم نقش اصلی را دارند اگر دروغ و رشوه هست مردم نقش دارند .در حکومت های دموکراتیک مردم ناظر دولت هستند اما در کشور ما پارتی بازی فرهنگ مردم شده و لذا کسانی که مسئولیت دارند از همین روزنه استفاده می کنند. موضوع سلامت جان مردم با هیچ چیز قابل معاوضه نیست لذا عدم اعتماد به دولت نمی تواند عاملی برای گرفتار کردن مردم باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
این واقعیت انکار ناپذیره گذشته ای که این دوستان مسئول
با دورغ ها و پنهان کاری خودشون این شرایط رو درست کردن متاسفانه
ببینید همه همه و همه میدونستند قبل از انتخابات کرونا اومده ولی با پنهان کاری جز به خطر انداختن جان انسان های بیگناه کاری نکردن
مردمی که شاید به همین عزیزان رای دادن
فرقی نداره از چه جناحی باشنهر دو مقصرا بدونه شک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
متآسفانه شبکه های ماهواره ای داراند تاحدودی به اهدافشان می رسند و در بعضی موارد رسیدند. فرهنگی را در بخشی از مردم بوجود آوردند که هر آمار و ارقامی از سوی منابع داخل کشور منتشر می شود را دروغ و دور از واقعیت می پندارند و هرچی اون شبکه های فارسی زبان خارجی و وطن فروشهایی که همه چیز خود را با پشیزی معامله کرده اند اعلام می کنند را درست می پندارند و با آب و تاب در بین مردم اشاعه می دهند. آنقدر بعضی ها مسخ در این شبکه های ماهواره ای شدند که حتی با وجودی که می شنوند که خیلی از ادعاهای شانها بعدا دروغ از آب در می آید باز هم حرفهای اونها را ترجیح می دهند.
همه ی ما قصه چوپان دروغگو را خوانده ایم

همه چیز شبیه آن قصه شده

دیگه کسی به حرف مسئولین ........... !!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
ولی دلیل نمی شود هر اراجیفی که مجریان خودفروخته شبکه های فارسی زبان خارجی به خورد ما می دهند را قبول کنیم>
فهمیدیم جان مردم در اولویت چندم سیاستمداران قرار دارد :

تقریبا آخر !!!!!!!!!!!

برای این مسئولین مردم فقط در زمان انتخابات مردم هستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
کدام مردم همون مردمی که تا تعطیل شد راه شمال را پیش کرفتند ومتکبرانه خوشحال که توانسته اند حصار ورود را بشکنند
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
اولا اون مردم اکثریت نیستن که رفتن شمال!دوما این که کی بود توی صداوسیما چندین هفته میگفت کرونا وجود خارجی نداره و شب قبل از انتخابات هم گزارش پخش میکرد مردم خیلی عادی مثل گذشته تو خیابان ها هستن و به خرید ها و زندگی شون میرسن و این خوبه؟همون مردمی که چند هفته تبلیغ کردین چیزی نیست بیرون!مشکل از خودتونه!
یادمه یکی‌از دوستان ایتالیایی - کانادایی من که‌ دکتر هم هست به ایران آمده بود که در جاده چالوس تصادفی روی داد که راننده دچار ایست قلبی شد و ایشان با انجام احیا ایشان را به زندگی برگرداند ولی همین شخص از سرعت رسیدن اورژانس در جاده متعجب شد و گفت اورژانس شما چطور اینقدر سریع در این جاده خودش رو به محل رسوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
الان به چی منفی دادین؟
ناشناس
| Canada |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
به اینکه داستان من رو سرقت ادبی کردی.
ناشناس
| Germany |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
به اینکه ایست قبلی زده بوده به سر طرف داشته چرتو پرت می گفته
کودک کار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
منفی ها تعلق میگیرد به ...
خالی بندی رفیقت
یا خالی بندی کلیشه ای خودت
(کلیشه دوست ایرانی کانادایی پزشک )

عزیزم توی یوتیوب کانالهایی هست که فیلم دوربین روی داشبورت آمبولانس ها یا ماشین های پلیس رو منتشر میکنن، 4تا از این فیلم ها ببینید متوجه سرعت عکس
العمل میشیدو همچنین متوجه خالی بندی خودتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
متاسفانه اینقدر تبلیغ منفی شده که مردم حرف شما رو باور نمیکنند.
من ازچند نفر پزشکی که در اروپا طبابت میکردند شنیده ام که هم دسترسی و هم خدمات پزشکی در ایران ازخیلی جاهای اروپا بهتره. ولی مردم اکثرا باور نمیکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
به این داستان مسخره منفی داده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
به دروغ منفی دادیم
چون همه ما هم جاده چالوس رو دیدیم و هم میدونیم اورژانس چیه
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
پاسخ 0007
به چاخانی که راجب اورژانس کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
به تعريف دروغ يا نديدن كل داستان
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
توی مرکز تهران بعد از تصادف و آسی به یک فرد چهل دقیقه طول کشید که آمبولانس رسید در حدی که مردم اونقدر عصبانی شده بودن که نیروی انتظامی وساطت کرد تا درگیری رخ نده پس یعنی معمولا آمبولانس دیر میرسه این منفی ها هم برای همینه که واقعیت رو با گفته های شما در خلاف هم میبینن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
به اینه اشتباست . امار تصادف جاده ای را ملاحضه کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
یه عده ای اصلا فکر نمی کنند؟ به هرچیز مثبت منفی و به هرچیز منفی مثبت می دهن. گاهی شک می کنم که نکنه اینها رباط از طرف دشمن های ایران باشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
منفیشان یعنی بکل منکر هر نوع کارخوب یا پیشرفت یا تمجیدی از داخل هستند
اهمیت نده چون این عده نشان دادند نه اهل فکرند نه مطالعه نه سواد نه بینش و نه تخصصی جز سیاه نمایی
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
با ایتالیاش مشکلی ندارم به کاناداش رای منفی دادم
همه کشورهای جهان درگیر کرونا شدند
مرگ بر چین
ننگ بر چین
شرم بر چین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
مرگ بر امریکا ننگ بر امریکا شرم بر امریکا
برو فیلم شیوع را نگاه کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
مرگ بر بی‌عقلی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
چین و هواپیمایی ماهان قاتل مردم ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
متاسفانه فقط بلدیم مرگ رو برای هم نوع خودمون بخوایم
ادعای بزرگی داریم به نام مسلمان بودن
انسانم آرزوست
ناشناس
| Germany |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
مرگ بر مرگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
ناشناس 21:49 ننگ بر اون روسیه کثافت و کثیف بیشور دستاش و نمیشوره
برو فیلم بروز و شیوع همراه هم نگاه کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
داداش! یه نگاهی به دور و برت بنداز ببین چند کالای چینی می‌بینی؟ کامپیوتر، لپ‌تاپ، کالاهای برقی و صنعتی، کیف، کفش، پوشاک، نوشت‌افرار، خودرو و صدها کالای ریز و درشت دیگه. منصف باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
ناشناس 21:49 شما در همه امورات زندگیت عادت داری فیلم نگاه کنی؟!!
کمی واقع بینی هم بد نیست!
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
لازمه ابر قدرت شدن غیر از توان اقتصادی و سیاسی و نظامی این است که به رقیب نشان دهی میتوانی مقابله به مثل کنی لذا چین هم وقتی دیده آمریکا این ویروس را به جان چین و ایران و ونزوئلا انداخته باید مقابله به مثل میکرد چون آگه اینکار رو نکنه دیگه به حسابش نمیارن اونم همین ویروس را به جان اروپا و آمریکا انداخته اولا اینکه تلافی کرده باشه و دوم اینکه میدونه آمریکا روش مقابله را داره میخواد از طریق اروپا مجبور کنه که واکسن و یا روش از بین بردن ویروس در بدن بیمار رو رو کنه بله اونا به روسیه تعرض نکردند چون پوتین بهشان نشون داده آگه سنگی به سمت روسیه پرت بشه روسیه سنگ بزرگتری به سمتشان پرت میکنه چین در آون حد نبوده همون سنگ ره برداشته پرت کرده سمت خودشون!!! قضیه این هستش
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
چرا مرگ بر چین؟ اگر از جایی دیگه رفته باشه چین چطور؟ اگر خود دانشجوهای ایرانی برده باشن چین چطور؟ بیماریه دیگه نمیشه گفت کدوم کشور مقصر پخش شدنشه ولی میشه گفت کاش مسئولین ما شهر هارو تعطیل میکردن تا این همه آدم کشته نمیشد
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
درود به شرفت
اکبر ترکی نماینده فریدن در مجلس گفت: اگر دارو به ایران نرسد کنترل کرونا دشوار می‌شود.

آقای ترکی،
هیچگاه دارو تحریم نبوده بلکه به دست مردم نمی‌رسد زیرا نظام کلپتوکرات‌مان می‌بلعد وظیفه شما آموزش سریع طرز تهیه تولید ساختن الکل طبی در منزل به مردم است.

سرور گرامی،
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
کیانفر کیانفر چی بهت بگم آخه
دکتری سیاستگذاری سلامت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
تحریم مالی دارو و تحریم شرکتهای همکاری دارو و تجهیزات پزشکی وجود دارد و به سختی هم
اجرا می شود..
تحریم دارویی بسیار شرم آور است..
لطفاً دروغ آمریکایی ها را نشر ندهیم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
هرکی با کرونا میخواد به خواسته خودش برسه
یک عده میگن روحانی محاکمه بشه
عده دیگر میگن مشروب آزاد بشه
عده دیگر میگن پرچم آمریکا رو روی خونه هامون بزنیم
عده دیگر آرزوی تعطیلی مراکز مذهبی رو بیان می کنند.

به جای کمک به کشور بازم دنبال حرف و کار خودمون هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
جالبه، بالاخره اگه "هیچگاه دارو تحریم نبوده" پس دیگه چرا باید با ترامپ مذاکره کنیم؟
تو آلبانی مثل اینکه کرونا به مغز و اعصاب می‌زنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
ببخشید من نفهمیدم داروهامون رو کی میبلعه!

بفرمایید رودل هم میکنه آیا یا نه؟

دارو بالاخره اگه میاد کجا میره؟ دیگه همه میدونن تحریم یعنی چی!
از اونایی که تو خونه درست میکنی یکم !کمتر بنوش عزیز
ایرانی جماعت اگه همگی در حال مرگ باشن بازم دست از اتهام زنی و غر زدن بر نمیدارن...

طرف تو اوج شیوع رفته سفر شمال بعد فحش مسئولین میده که چقدر جون مردم براشون بی ارزشه!!!

خدایا خودت به این قوم خطاکار رحم کن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
ادرس غلط نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
دَمِت گرم! باید بپذیریم که ملت غرزنی هستیم و هزار جور ادعا داریم. ام نوبتمون که می‌رسه، هیچ همکاری و احساس مسئولیتی در برابر کشور و هموطنانمون نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
تهران ۹ میلیون جمعیت داره اما کمتر از ۲۰ هزار نفر مسافرت رفتند . وظیفه ی دولت است که این جمعیت محدود را کنترل کند
پزشكان ماهر درسطح جهاني مراكز درماني بدون امكانات كافي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
البته پزشکان ماهر هم یک توهم است
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
مشکل اصلی تو مملکت ما ضعف در شبکه بهداشت و پیشگیری است نه پرشکی ، شما اگر نتونی جلوی شیوع بیماری ها و عوامل بیماری زا را نگیری متاسفانه کار زیادی از کادر درمانی برنخواهد آمد
ناشناس
| Canada |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
ناشناس ۲۱:۵۰ در مقایسه با پزشکان کدوم کشور میفرمایید؟
ناشناس
| Canada |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
این پزشکان ماهر که میگید خیلیهاشون یازده ماه مردم رو میدوشن تا یک ماه برن کشورهای دیگه
بنظرت اگر ماهر میبودن نمیتونستن برن ی کشور دیگه زندگی کنن؟
البته که بینشون هستن که نمیخوان و نمیرن ولی اغلب نمیتونن و نمیرن
کرونا در جهان ثابت کرد مسئولین و سیاستمداران خیلی با ملت ها فاصله دارند.

در همه جا مخصوصا ایران مسئولین هیچ حرفی برای گفتن نداشتند !!!!!
حتی چند روزی پیدایشان نبود ؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
کرونا ثابت کرد که بد و خوب همه جا هست و در سر عقل میباید تا حالا که با کلی بدبختی و خون دادن ها و غیرو حق انتخاب بدست آوردیم درست ازش استفاده کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
جوجه را آخر پاییز می شمارن
فعلا که ایتالیا مرکز مسیحیت جهان داغون شده
صبر کنیم ببینیم مرکز لیبرالیسم جهان آمریکا سه هفته دیگه چکار میکنه
بعدقضاوت کنیم
شما چقدر خوبید.ما مردم به شما افتخار می کنم.عطر آن است که ببوید نه آنکه عطار بگوید..‌
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
مشک آن است که خود ببوید صحیح است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
خودشون نگفتند..سازمان بهداشت جهانی گفته
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
فعلا که بوی روغن بنفشه عطاری ها را برداشته
مکرشون برگشت هم به خود ان کشورها و هم رسانه های ضد ایران و بی وجدان
عده ای در داخل نونشان در این است که ایجاد فضای کاذب کنند که همان دو قطبی است تا وقتی ایحاد دو دستگی ایجاد شد به اهدافشون در تضعیف ایران و باج دادن به خارجی ها برسند
دقیقا درسته. این سلبریتی ها و هوادارنشان ناآگاه ترین ایرانی ها هستند.
«اگر به دنبال شیوع کرونا مراجع ما در این وضعیت یک روز را روز دعا اعلام می کردند که البته در چندین مورد مراجع خواستار دعا برای دفع بلا از مردم و کشور برای رهایی از کرونا شدند، چقدر برخی سلبریتی ها و هواداران آنها این مطلب را به سخره می گرفتند و خواستار بکارگیری امکانات و درخواست های خارجی برای رفع مشکل می شدند؟»
پاسخ ها
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
راستی دلیلش چیه؟ فقط سلبریتی ها؟
چون هیچ کشوری به اندازه ایران بمباران خبری و تبلیغات مسموم و منفی نگر وجود ندارد که دیگر کشور ها برای ایران درست کردن و به همین خاطر است که خیلی ها در ایان تو سر خودشان می زنند و فکر می کنند همه جای دنیا عالی است و ما هیچ
همه دروغ میگن فقط شما راست میگید آخه. گزارشات پزشکی که خودش در گیلان مبتلا شده و اولین بیمار کروناییش در ۲۶ بهمن فوت ده هم دروغه
کلا اتفاقات این چند دهه اخیر در ایران مردم رو نسبت به بسیاری از مسائل بدبین کرده.
ما همه چیزمان یک یکه اقتصادمان و بخصوص سیستم بهداشتیمون باورتون نمیشه از این خارجیهای که دشمن ما هستند بپرسید
باز توهم زدی که ما واقعا برتریم؟!؟!؟!
تا سایه این توهمات و دشمن خیالی هست وضع ما همین هست که هست
اینقدر ژست پیروزمند به خودتون نگیرید
وقتی میگن بودجه فرهنگی نداریم اثراتش الان توی رفتار مردم میبینیم
وقتی میگن بوجه آموزش کمه نتیجش میشه این
کرونا نیاز به علم و زیر ساخت‌های علمی و پزشکی قوی داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
آلمان یکی از کشورهای با زیرساخت علمی و پزشکی قوی در دنیا است. صدر اعظم آلمان اخیرا اعلام کرده که امیدی
به ساخت واکسن این بیماری در آینده نزدیک نیست و ظرف 3 ماه آینده 70 درصد آلمانیها به این بیماری مبتلا خواهند شد. کرونا زیر ساخت علمی و پزشکی قوی نمی شناسه.
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
البته یه نگاهی به آمار مرگ آلمانی ها بر اثر این بیماری با توجه به میانگین سنی آنها بندازی بد نیست
احسنت به تابناک
بالاخره در این وانفسا که خود کم بینی و تحقیر ملی برای عده ای برند شده و خیلی شیک بهش افتخار می کنند از اینکه بگن ما بدبختیم و بیچاره ایم و ...
اومدی و حس غرور و اعتماد به نفس میدی خیلی ارزش داره
ممنون و دست مریزاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
خاک بر سر جامعه ای که سلبریتی هاش با تحقیر و مسخره کردن ملتشون بخوان خودی نشون بدن
بابا شما خوبید. اصلا از کل دنیا بهترین! تابناک فقط اینو بدون با به به! و چه چه! هیچ چیزی حل نمیشه
به ما كه نميتونين دروغ بگين بيمارستانهاي دولتى را همه وضعشان را ميدانيم اگر مردم كنك نكنن معلوم نيست چه وضعي خواهيم داشت
پاسخ ها
احسان
| France |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
پیشرفته ترین سیستم بیمه ای با پوشش حداکثری؟! کدوم بیمه و پوشش؟
سازمان بهداشت با چه معیاری دارن حرف میزنن کدام بهداشت قوی خبرگزاری چین که از دکتر های چینی که به ایران امده بودن سوال میکرد میکفتن کمبود وسایل دارو ماسک و غیره وذالک نمیدونم معیار بهداشت جهانی چیه
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
معیار همون چندتا بیمارستان خصوصی است که فقط حضرات رو پذیرش می کنه نماینده سازمان پهداشت جهانی رو بردن و آنها رو نشونشون دادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
مگه نمی‌دونی؟ سازمان بهداشت جهانی هم از خودشونه آخه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
احسنت به آقا جواد
چرا مردم به مسئولین اعتماد ندارند ؟؟
تعداد کشته ای آبان چند نفر بود ؟
در ماجرای سقوط هواپیما مسئولین محترم چطور عمل کردند ؟؟
در ماجرای کرونا چه کسی گفت ویروس شایعه است برای کاهش نرخ مشارکت و وجود ویروس را انکار کرد ؟
چه کسی کفت این بیماری اصلا مهم نیست ؟؟
چه کسی گفت شنبه بریم سر کار ؟؟
چه کسی مانع قرنطینه ی قم شد ؟؟
اون افرادی که تریبون دستشونه چطور عمل کردند ؟؟
شما خودتون قضاوت کنید !
اصلا کاری به سالهای قبل نداریم
طی این شش ماه عملکرد مجموعه ی دولت چی بوده ؟؟
سلبریتی های عزیز و غربمرده های گرامی، از طرف شما از مرادتان جناب ترامپ التماس دعا دارم. قطعا برخلاف ما که فقط بلدیم شعار مرگ بدیم، آقای ترامپتون راضی به ریختن خون یه مورچه هم نیست!
دلیلش دروغگویی بعضی از مسوولین در موارد و حوادث قبلیه که باعث شده مردم فقط گمان کنن توی ایران مسوولین دروغ میگن. شده تا حالا فقط و فقط یه مقام مسوول بخاطر دروغگویی مجازات بشه
جان فشانی کادر درمان کشور نبود تا حالا فاجعه شده بود....
اینقدر به حکومت و دولت بدوبیراه می گوییم خودمان چه کرده این و میکنیم؟
امروز مجبور شدم برای کار اداری بیرون بروم ...اهل همدانم...
نزدیک بازار حجم جمعیت را از دور دیدم...وحشت کردم....غلغله بود....از ترس از آن منطقه فرار کردم...
برخی از ما مردم با رفتارمان داریم با دست خودمان زنان و مردان، دختران و پسران مان را در بخش درمان کشور قتل عام میکنیم....
بعدش میریم اظهار فضل میکنیم ایران کشور درپیتیه...
یک کشور را رفتار مسئولان و مردمانش در پیت میکند
به نماینده بهداشت از پوشش فراگیر بیمه های درمانی صحبت میکنند، اما از تبعیض و در مواقعی عدم کارایی بیمه ها صحبت نمیکنند. میگویند که فلان در صد از مردم ما بیمه درمانی دارند. اما خودشون هم میدانند که در این دو سال اخیر بیمه درمانی و عشایر نزدیک به 20میلیون ایرانی عملا در هیچ جا کارایی ندارد.
تا جایی که من میدونم همین اقا تو مصاحبش مدعی شد امکانات محافظتی نیست تو ایران و اجازه ی بازدید از بعضی شهرها بهشون داده نشد. هرچند امکانات کلی بیمارستانای تهران خوبه
ما اصلا نباید خودمونو تو این موضوعات با کشورای پیشرفته مقایسه کنیم چون باعث کم کاری و شانه خالی کردن میشه.
وگرنه دیگه همه میدونیم خیلی از شهرستانا مطلقا توان مقابله با موضوعاتی مثل اپیدمی رو ندارن.
این که مردم باور نمیکنن تقصیر مردم نیست.
علتش نبود رسانه ی آزاده این باعث میشه ی سری رسانه خارجی دروغ های خودشون رو تحویل مردم بدن و اونها هم باور کنن.
و خوب ما عادت کردیم همیشه همه چی رو تقصیر عوامل خارجی بندازیم و خودمون رو بی تقصیر بدونیم. ما فضا رو فراهم کردیم که اونها تونستن اعتماد بخشی از جامعه رو بدست بیارن.
مشکل اینه که دروغ های بسیاری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
خب؟
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
مشکل از حجاب خانماست این ویروس از چشمان مرد ساطع میشه
سلام
لطفا این پیام رو نشر ندید ولی وضع در استان گیلان فراتر از این حرفهاست از ۳۵ سال بگیر تا ۸۰ سال از کرونا مردن
تو یه روز سه تا از بستگان و دو تا از آشناها و دو تا از همشهریام فوت کردن البته یکی از بستگانم چون بیمارستان نرفته بود و تو خونه مشکلی نداشت سکته تشخیص دادن
وضع بسیار خرابه از خونه ها بیرون نیاین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
یعنی سکته ای ها را هم باید به حساب کرونا بزاریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
نشر ندید؟
واسه بچه‌های تابناک گفتی یعنی؟ خوب ایمیل بزن بهشون
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
نسلت منقرض نشه با این وضعیتی که اشارت فرمودی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
وقتی بی عرضگی هامون رو به حساب خارجی ها میزاریم سکته رو هم باید به جای کرونا بزاریم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
نه احمق جون داره میگه کرونایی را سکته تشخیص دادن!!! یعنی اینقدر فهم حرفش سخت بود
درست است که ما کادر درمانی مجرب داریم ، ولی محدودیتها غیر قابل انکار است. مبتلا شدن مداوم مردم فشار بسیار زیادی به مراکز درمانی ، بهداشتی وارد میکند و بیم آن میرود که بر اثر فشار بیش از حد از کار بیافتد. راه کار قرنطینه همگانی به مدت 1 ماه است تا زنجیره بیماری گسسته شود
طرف رو میبرن یه بیمارستان مجهز رو نشونش میدین فکر میکنه کل مملکت همینه. ببرینش توو شهر بگین اگه میتونی ماسک و دستکش پیدا کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
بهداشت جهانی هم با خودشونه! ساده‌ای؟
بیمه فراگیر داره ولی موقع رجوع به مراکز درمانی بازم جیبت خالی میشه..ده ها بیمه تکمیلی مکمل تکمیلی و تکمیلی تو تکمیلی هم باید تازه عضو شی.عین یه کشور عقب مونده.وگرنه مکمل چه معنی میده!!! وقتی بیمه میشی دیگه باید خیالت راحت باشه. نه اینکه 70 درصد هزینه هاشو باید دوباره پرداخت کنی. تازه طرف قرار داد هم فقط جاهای خاصی هستند. واقعا کشورهای پیشرفته هم اینقد بیمه مکمل و کاغذ بازی و دزذی و دوز و کلک تو کاراشونه!!!
جالب است؟... خود گو.......خود خندی عجب مرد هنر مندی،وضعیت بهداشت و درمان ایران قوی است ان شخصی که این حرف را زده یا چیزی خورده یا چیزی زده......؟
چه نوشته چرتی. توجیه ناکارامدی ها و عدم اینده نگری ها و عدم اقدامات پیشگیرانه ایکه میشد و نشد . این نوشته مسخره برایماست مالی کردن کارهای عده ای است که کشوری را درگیر بحرانی کردن
ایران بالاترین خدمات بهداشتی رو داره؟ !!!!! پس چرا اینهمه کشته دادیم توی قصیه کرونا؟ اینهمه پزشک و نماینده داد میرنن تجهیرات نداریم دروغه؟ این نماینده بهداشت جهانی رو بردین استانهای گیلان و کاشان و جاهای دیگه رو ببینه؟
چوپان دروغگو که میدونید کیه؟! وقتی چندبار دروغ گفت دیگه قابل اعتماد نیست حاجی
نه همه مردم رو خر فرض کردن هرچی دلشون بخواد به ملت میگن.
والا اگر من پرسنل درمانم توی پتروشیمی هم خدمت میکنم میدونم اوضاع چقد داغونه نیازی نیست کسی از خارج بمون بگه حوبه یا نه
دم خروس زده بیرون !!!!!!!
ملت دسته دسته می میرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
هه. تیتر رو بخون، قشنگ مال خودته
این که نه تنها در کشور ما بلکه در تمام جهان حالت فوق العاده حاکم است محل هیچ تردیدی نیست. این که آمار ارائه شده با آمار متوفیات متفاوت باشد هم امری طبیعی است زیرا مردم تمامی مرده ها را می بینند مسؤولین هم متوفیاتی را که به عنوان موارد اثبات شده ی کرونا ویروس بوده اعلام می کنند و از سویی آمار یک حالت دینامیک دارد. برای نمونه اگر آمار ظهر اعلام می شود باید حداقل سه چهار ساعت قبل از تمام نقاط کشور جمع آوری و اعلام گردد تا ظهر هنگام سخنگوی وزارت بهداشت آن را اعلام نماید و در این فاصله باز مرگ و میر، موارد جدید بیماری (ثبت شده) و نیز موارد بهبود یافته اجتناب ناپذیر است. از سویی تمامی کسانی که قصد مشوش کردن مردم را دارند به یک ویدیو، نقل قول، صدا و ... استناد می کنند که خود منبعی که به آن استناد می شود هیچ گاه مستند نمی شود. مردم در این روزها باید همدل باشند. مسؤولین و مراجع مربوطه، از جمله صدا و سیما، هم حداقل در این موارد خاص باید قدری واقع بین بوده و گرایشات حزبی، جناحی، محفلی و فامیلی خود را کنار گذاشته و یک بار هم شده در راستای منافع ملی گام بردارند. مطمئن باشند که دنیا به آخر نرسیده و پس از آن که این بحران فروکش کرد تریبون بی رقیب در اختیارشان خواهد بود تا هر کسی را که بر خلاف منافع حزبی، گروهی، محفلی و خانوادگی آنها تشخیص دهند بکوبند و مشت محکمی بر دهان همه بزنند.
بیمه درمانی در ایران نهایتش بیست درصد از مخارج رو جبران میکند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
این اطلاعات از کجا در میارید . حداقل چیزی بگو که خودتم باورت بشه
نماینده سازمان بهداشت جهانی را به هر مرکزدرمانی نمی برند .مگرمی شودبایک بازدیدیک ساعته از چندبیمارستان درجه یک تهران وبدون هیچ آماری اظهارنظر کرد؟اینها بایددرایران مثل مردم عادی زندگی کنند تا بدانند.خدمات درمانی ایران گران است وحداقل 80درصدمردم توان استفاده ازآن راندارند.اگر پولدار باشی در ایران حق زندگی خواهی داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
بازدید چیه؟‌ مگه اومده اردو؟ بهداشت جهانی تو شرایط عادی هم مستمر با وزارت بهداشت ارتباط داره. یه چیزی رو نمی‌تونی قبول کنی مجبور نیستی چرند بگی که
نتیجه دروغگویی پی درپی ازبین رفتن اعتماده
امریکا در اوج بدبختی است
و بزور ترامپ رو مجبور کردن که حالت اضطراری اعلام کنه
اون وقت یه عده ساده دل چشم امیدشون به ترامپه
همه مشکل ما ساده دلی و چشم به غرب بودن عده ای از مسئولین هست و یه عده مردم که 24 ساعت چشم به گوش رسانه های مزد بگیر لندنی و سعودی است که براشون نسخه بپیچن
همه دنیا درگیر بحرانه اونوقت منو تو ایران و فاجعه معرفی می کنه ولی همه جای دنیا گل وبلبله
در امریکا کروناست اونوقت ترامپ می ره ساعتها گلف بازی می کنه اما برای یه عده خودباخته هنوز هر تصمیمی رو برای ما یه آقا بالاسر به نام امریکا باید بگیره
شرافت هم و عزت نفس خوب چیزیه
پاسخ ها
میهن پرست
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
ترامپ بزودی به فنا خواهد رفت
از کجا معلوم حرف های نمایندگان سازمان بهداشت جهانی را تغییر ندادید؟؟؟؟ وقتی یک نظر مردم را به راحتی تحریف و سانسور می کنید این کار را هم انجام می دید . چون این ادعای قویترین اینقدر حرفه چرتیه که اصلا قابل قبول نیست اصلا امارات هیچ همین اسراییل که دیگه از پزشکی و نظام بهداشتی سرآمده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
عیب نداره، کانالتو بذار همون منوتو بمونه. ولی خداوکیلی به سرچ کردن اعتقاد نداری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
اتفاقا به عمد ترجمه غلط کردند .گفت در آسیای غربی پیشرفته است نه کل جهان .و با اینحال نیاز به توجه بیشتر دارد.
قضاوت معمولا بر اساس تجربه آدم شکل می گیره
تجربه وقایع اخیر باعث شد که مردم به حرف مسئولین اعتمادی نداشته باشند و حق هم دارند چون حتی موقع اعتراف به پنهانکاری باز هم پنهانکاری می کردند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
قضاوت شکل نمی‌گیره، ربطی هم به تجربه نداره.
عقل می‌خواد
تابناک اگر از وضعیت و کارایی بیمه ها در ایران خوب اطلاع داشتی، شما هم به سخنان نماینده بهداشت جهانی درباره پوشش بیمه در ایران میخندید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
از خودشونه بابا
کرونا از چین شروع شد
از یه موسسه ی تحقیقات ژنتیکی تو خود ووهان
متاسفانه بی مسئولیتی و نادانی چینیا دنیا رو الوده کرد
تابناک هر وقت نظرات مخالف رو هم چاپ کردی اسم خودتو بذار خبرگذاری
مسخره کردی مارو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
الان این مخالفه یا موافق؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
الان نظر چه محتوای ارزشمندی داشت ؟
میشه بگید این نمایندگان سازمان ملل از چند بیمارستان بازدید کردند؟؟؟فقط یکی اونم بقیته الله بود. این عزیزان فقط از یه بیمارستان و یک کلینیک دیدن کردند و به این نتیجه رسیدند که تجهیزات ما کامله. البته حق با اون هاست بیمارستان بقیته الله بسیار کامله ولی آیا وضعیت بیمارستان های دیگه هم خوبه؟؟؟
خدا رحم کرد بحرین و سرزمینهای شمال رود ارس از ایران جدا شدند وگرنه آمار
تلفات مردم ایران چند برابر می شد .
ایشون باید یه سر میومدن بیمارستانای شهرستان ها رو هم میدیدن
اون وقت نظراتشون دیدنی میشد
دیگه خودمون که نمیتونیم سر خودمون شیره بمالیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
خداوکیلی دیدی چه‌‌طو سر بهداشت جهانی شیره مالیدیم؟
کشور ایران با وجود تحریمهای بی سابقه و جنگ بزرگ رسانه ای و شایعه پراکنی معاندان کثیف ایراینما بسیار خوب عمل کرد. درود بر آنانی که برای حفظ جان ملت ایران به خدمت مشغول هستند. خدمت آنانی که خود را برای دمکراسی غربی پاره می کنند عرض کنم که ماهیت سردمداران غرب آشکار شده و در روزهای آینده چیزهایی خواهید دید که حتی در خواب هم نخواهید دید. ننگ بر خائنین وطنفروش چه داخلی و چه خارجنشینها. پاینده ایران.
پاسخ ها
میهن پرست
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
احسنت
دوران غرب رو به پایانه
زندگی هر ایرانی ذر سال 98 اگر فیلم بکنند میتواند رکورد بردن جوایز و فروش هر فیلم ترسناک .حادثه ای و تراژدی را باهم بشکند. اگر داستانش کنند درس عبرت برای تمام تاریخ میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
کلا فیلم ایرانی تو تمام ادوار تاریخ اینطوری بوده ولی تو نسل ما واقعا رکورد زده
تابی جان اوون موقع که درس میخوندی داستان چوپون دروغگو رو شنیده بودی؟!
احسنت یکی از بهترین گزارش هایی هست که من خوانده ام‌.
به ظن غالب که شواهدی پیداست ویروس کرونا حداقل از دو تا سه هفته قبل از اعلام رسمی آن به کشورمان رسیده بوده که به ملاحظاتی انرا اگر نگوییم پنهان کردند حداقل می‌توان گفت که اهمیت اقدامات عاجل را به همگان اعلام نکردند یا لازم ندیدند. اگر بنا به ملاحظاتی از جمله ۲۲ بهمن و بعد هم انتخابات این عمل انجام شده باشد که عامداً موجبات اینهمه ضرر مال و جانی مضاعف ناشی از دو یا یه هفته دیر عمل کردن به عهده تصمیم گیران است که باید پر محضر مردم و خداوند پاسخگو باشند. اگر سوء مدیریت ناشی از دست کم گرفتن خطرات اشائه این ویروس در کشور باشد در این صورت نیز با درجه ای کمتر از مورد فوق ولی همچنان باید پاسخگو باشند. اما چرا مردم همچنان به اقدامات و بخصوص آمار ارائه شده از مبتلایان و فوت شدگان توسط ستاد مربوطه اعتماد کامل نیست باید انرا در کم رنگ شدن اعتماد مردم به مسئولان دانست که این سالها در کمترین حد خود می‌باشد. نه مرغ همسایه غاز است و نه مردم زحمات کادرهای درمانی و بهداشتی را ندیده میگیرند که حتی قدر شناس نیز هستند و در حق آنها دعا نیز می‌کنند.
مردم ایران مثل مردم همه جای دنیا اگه باهاشون درست رفتار بشه، پاسخ رفتاری مناسب نشون می دهند. علت رفتار مردم و تأثیرگذاری رسانه های خارجی بر انها، رفتارهای اعتمادزدای مسئولان و عدم وجود رسانه های قابل اعتماد است.
از دست رفتن اعتماد مردم ..سرمایه اجتماعی نظام..
من ناراحت نیستم که تو به من دروغ گفتی، فقط ناراحتم که از این به بعد نمی توانم به تو اعتماد کنم...جمله زیبای فردریش نیچه
بخشی از مردم ما اگاهی کمی دارند و به شدت از رسانه ها و اخبار هدف داری که توسط رسانه های غربی فارسی زبان چه در شبکه ها و چه فضای مجازی هستند تاثیر میگیرند و حتا بدون تفکر و منطق و تحقیق تمام این مطالب را از کسانی که با هدف قبلی و سرمایه گذاری هنگفت و با برنامه مشغول جنگ روانی و تخریبی و رسانه ای بر علیه ما هستند میپذیرند این جماعت برایش فرقی نمیکند چه حادثه و اتفاقی بیوفتد یا نیوفتد روزمره و عادی و طبیعی باشد یا نباشد در تخصص و اگاهی مردم باشد یا نباشد این رسانه ها وظیفه دارند از باد و باران و ابر و ماه و فلک و سیل و زلزله و کرونا و هر چیزی رو که مردم اگاهی و اطلاعات درست و کامل و دقیق و تخصصی ندارند با ابزار و امکانات و ترفندهای رسانه ای و اطلاعاتی و علوم روانشناسی و جامعه شناسی و رفتار شناسی و مکر و حیله و توطئه و بازی و دستکاری و تغییر و کم و زیاد کردن کلمات و جملات و تغییر لحن و مفهوم انان و بسیاری از روشهای دیگر تبدیل به ابزاری سیاسی کنند و برعلیه ملت و کشور و حکومت استفاده کنند تا بتونند اهداف و سیاست و منافع غرب رو با تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی و تغییر الگوها و رفتارها در ایران پیاده کنند و همانطور که میبینیم این قضیه مختص کرونا نیست ما میبینیم اینها در مورد تمام مسائل اول ذهنیت بد و منفی و شک رو رواج میدن و بعد با امارها و تصاویر مغشوش تر ذهن مخاطب رو تغذیه میکنند و دائما در حال ساخت اتفاق های بسیار بد و بزرگنمایی دائم ان در ذهن افراد هستند و جز بدگویی و تخریب و نابودی تصویر دیگری از ایران مخابره نمیکنند و همزمان با فشار تحریم ها سعی در تقویت فشار حداکثری امریکا دارند حالا جای تعجبه که عده ای منبع خود رو انهم بدون مطالعه و اگاهی و تفکر و منطق دقیقا همین رسانه هایی قرار دادند که با هدف قبلی برای جنگ و دشمنی و تخریب و تضعیف و تسلیم و نابودی ایران و اجرای اهداف و منافع و سلطه غرب قرار دادند
باور کنید ایران از همه جا بهتره واسه زندگی ، من بعد از سالها زندگی در کشورهای مختلف ، حالا میفهمم حالم از همه جا به هم میخوره و فقط ایران را دوست دارم ، من پنج سال داخل هندوستان درس خوندم ، یکسال تایلند لیدر بودم . یکسال ترکیه لیدر بودم . یکسال دوبی لیدری کردم و شش ماه قطر و شش ماه هم عمان بودم و به ارمنستان و گرجستان و کشور جمهوری آذربایجان و تاجیکستان و ترکمنستان و پاکستان و شهر هرات افغانستان هم توریستی سفر کردم ، از بیست سالگی تا سی سالگی یعنی ده سال را خارج از ایران زندگی کردم ولی الان اصلا دلم نمیخواد نه خارج زندگی کنم و نه دلم سفر توریستی میخواد و حالم از آزادی و دیسکو و ... بهم میخوره و واقعا فقط و فقط ایران را دوست دارم و زندگی در ایران را ترجیح میدم
ویروس کرونادربهمن ماه به ایران اومداول واردشهرقم شدباعث وحشت ومرگ مردم بسیاری شدازالکل خوشش نمیادوبه نوعی با کشورهای کمونیستی درارتباط است همین
اینا همه را میگن اشتباه نکن تنها با کمی تاخیر مثل سقوط هواپیمای اوکراینی بعداز 4 روز که دیگه خواجه حافظ شیراز هم فهمیده بود البته اونم مجبور شدن دیدی که امام خامنه ای هم گفتن با مردم رو راست باشید همه چی را بگید اگه غیر از اینه منتشر نکن
ياد داستان چوپان دروغگو افتادم
مهمترین مسئله را انعکاس ندادید: شما از کادر درمانی هیچ حفاظتی انجام نمی دهید
مسئولین ۴ سال به ما میگفتند ایران فقط! در زمینه مستشاری در سوریه حضور دارد و هر چه پیکر کشته های ایران به کشور برمیگشت روی حرف خودشان بودند. حتی ما شهید ۱۹ ساله داشتیم و معلوم نیست کسی در این سن چه مستشاری خواهد بود. ۴ سال دروغ فقط در همین یک قلم. مردم چطور به چنین کسانی کوچکترین اعتمادی داشته باشند؟؟؟؟
بابا جون مادرتون این تبلیغات چندش آور کاشت مو و عکس مزخرفشو نزارید اول صبحی حال ادم بهم میخوره سری دیگه لعنت میفرستم و..
بیاد بیاریم داستان قوم حضرت یونس را.....همین که عذاب نزدیک قوم رسید و با چشم خود آن را دیدند، همگی به خدا ایمان آورده و توبه کردند ، خدا هم آن عذاب را که در دنیا خوارشان می ساخت، از ایشان برداشت.
این نماینده بهداشت جهانی اومد سرشو شیره مالوندین و رفت چون شما در دروغ و پیچوندن ید طولایی دارین مطمئن باشید هر جور با مردم رفتار کنید همون طور باهاتون رفتار خواهند کرد چه بسا بدتر
باز هم تیتر های قدیمی و تکذیب های قدیمی . یاد هواپیمای ایران اوکراین افتادم
جاااااااااااااااااااااااان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار