بازدید 3904
جملات خطرناک در آخرین مصاحبه معاون سلطانیفر

آیا دولت و وزارت ورزش می‌خواهد مقابل فیفا بایستد؟

کد خبر: ۹۶۵۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶ 14 March 2020

معاون قهرمانی وزارت ورزش درباره برگزاری انتخابات فدراسیون‌های مختلف می‌گوید باید مصلحتکشور فکر شود و این حرف او می تواند معانی خطرناکی داشته باشد چرا که در ادامه صحبت از حقحاکمیتی کشور در فوتبال کرده است.

به گزارش تابناک ورزشی، فوتبال ایران یکبار در دهه گذشته تعلیق شده است و همان یک تجربه نشان می دهد فیفا حوصله حث با دولت ها بر سر دخالت آنها در فدراسیون‌های ملی را ندارد اما گویا حالا خواسته این نهاد برای کنار گذاشتن وزیر ورزش و معاونش از مجمع فوتبال و گرفتن حق رای آنها ایجاد شبهاتی کرده است. 

مهدی علی‌نژاد درباره انتخاب فدراسیون فوتبال هم گفت: فیفا به خاطرمشکلاتی که در مورد اساسنامه اعلام کرده بود اجازه نداد این انتخابات برگزار نشود. آنها  در آخرین نامهخود اظهار کرده بودند که نسخه  انگلیسی و فارسی اساسنامه یکی نیست. این موضوع خطرناک و شبههبر انگیز است. وی درباره تصمیم هیات رییسه فدراسیون فوتبال برای لغو انتخابات هم گفت: الان شبههوجود دارد که آیا آن ۶نفر اعضای هیات رییسه در جلسه حضور داشتند و چنین تصمیمی گرفتند یاامضای آنها بعداً گرفته شده است. چون ما امیدوار بودیم با رایزنی‌ها تا آخرین ساعت امروز اجازهانتخابات را از فیفا بگیریم.

علی نژاد ادامه داد: فیفا اگر این اساسنامه را قبول ندارد پس منتخبین این اساسنامه چه شرایطی دارند؟الان فدراسیون فوتبال را با چه فرآیندی اداره می‌کنند؟ چون طبق ایرادهایی که فیفا به اساسنامهفدراسیون فوتبال گرفته است، نهادهای حسابرسی، انضباطی، اخلاق و استیناف باید با رای مجمعانتخاب شوند. ما بر اساس دیدگاه فیفا این حرف‌ها را می‌زنیم. برای ما جای سوال است که اصلاحاساسنامه با چه فرآیندی انجام می‌پذیرد؟

علی‌نژاد تاکید کرد: در مجامع بین‌المللی سازمان ها باید با دولت‌ها همراهی داشته باشند که این موضوعبا دخالت متفاوت است. وقتی اینفانتینو به ایران آمد با رئیس جمهور و وزیر ورزش ملاقات کرد. این مسألهاهمیت دولت‌ها را نشان می‌دهد.

او درباره اینکه گفته می‌شد بحث بازنشسته‌ها نوعی دخالت در امور فدراسیون فوتبال محسوب می‌شود،گفت: بحث بازنشسته‌ها دخالت نیست و قانون است. اگر انتخابات برگزار می‌شد بازنشسته‌هانمی‌توانستند شرکت کنند. رئیس قطعا مشمول قانون بازنشستگی می‌شود و درباره نایب رئیس هم برخینهادهای نظارتی گفتند نایب رئیسی هم شغل محسوب می‌شود. الان سازمان بازرسی کل کشور نهادی زیرمجموعه قوه قضاییه است. در دنیا دیدیم نهادهای قضایی ورود کردند و افرادی همچون بلاتر را کنارگذاشتند.

معاون قهرمانی وزارت ورزش ادامه داد: ورود فیفا در انتخابات فدراسیون فوتبال را به فال نیک می‌گیرم وفکر می‌کنم اصلاح اساسنامه به سود فوتبال ایران است. اما سوال اینجاست که وقتی فیفا می‌گویداساسنامه را  قبول ندارد، پس چطور بر اساس آن قرار است این اساسنامه اصلاح بشود؟ برای ما سوالاست که فدراسیون فوتبال ایران بر اساس کدام ماده قانونی شکل گرفته است؟ وزارت ورزش هم قوانینبین‌المللی را رعایت می‌کند و هم از حقوق حاکمیت خودش کوتاه نمی‌آید. ما معتقدیم بسیاری از مشکلاتبا گفت و گو حل می‌شود. اگر پختگی و عقلانیت وجود داشته باشد مشکلی به وجود نمی‌آید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل