بازدید 25614

افشای تخلف بزرگ و حیرت آور کفاشیان بعداز ۹سال

کد خبر: ۹۶۵۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ 13 March 2020

شواهد و اسناد موجود حاکی از یک تخلف دیگر در اساس نامه فدراسیون فوتبال در سال 90 است که ورود فیفا به این پرونده می‌تواند تبعات سنگینی برای فوتبال ایران داشته باشد.

به گزارش تابناک ورزشی، اصلاح اساس نامه فدراسیون فوتبال در سال ۹۰ با حمایت علی کفاشیان و برخی از اعضاء هیات رئیسه در حالی صورت گرفت که در همان روز مجمع، تخلفات آشکاری در مسیر رای گیری و شمارش آرا صورت گرفت و فدراسیون با استناد به برخی اشتباهات در اساس نامه سال ۸۶، از تخلفات صورت گرفته چشم پوشی کرد و اعتراضات نایب رئیس و اعضای هیات رئیسه را هم نادیده گرفت تا روند اصلاحات بدون نقص اجرا شود.

اکنون که حدود ۹ سال از روند اصلاحات برای تغییر اساسنامه فدراسیون فوتبال می‌گذرد و هرگز برای تایید این اساسنامه در فیفا و حتی دولت اقدام نشده، ابعاد دیگری از تخلفات علی کفاشیان و برخی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال محرز شده است.

*طرح اصلاح اساس نامه بدون درخواست مجمع و هیات رئیسه

طبق اساس نامه فدراسیون فوتبال، اصلاحات این اساس نامه زمانی می تواند انجام شود که ۱۰ نفر از اعضای مجمع و هیات رئیسه درخواست کتبی خود را ۴۵ روز قبل برگزاری مجمع برای دبیرکل فدراسیون فوتبال بفرستند و او این موضوع را در صورتجلسه به اعضای مجمع ارسال کند.

با این وجود در سال ۹۰ هیچ گاه در مجامع فدراسیون فوتبال که در شهریور و دی سال ۹۰ برگزار شد، روند درخواست برای اصلاح اساس نامه این فدراسیون به طور قانونی طی نشد و صرفا با دستور علی کفاشیان این موضوعات کلید خورد.

در این مجامع مذکور که منجر به تصویب اساس نامه اصلاحی شد، در واقع فرد یا افرادی تقاضایی برای اصلاح اساسنامه نداشته اند و در برابر خواسته اعضای هیات رئیسه نیز، هیچ گاه این نامه کتبی ارائه نشد.

*اعتراض کتبی تاج، عزیزمحمدی و فتح الله زاده به اصلاح اساس نامه بدون درخواست رسمی

در همین رابطه نیز، اعضای هیات رئیسه وقت از دبیرکل فدراسیون درخواست نامه کتبی برای اصلاح اساس نامه را می کنند که هیچ گاه مهدی محمد نبی، دبیرکل وقت فدراسیون فوتبال پاسخی به آن نمی‌دهد و در واقع از مبداء طرح اصلاح در مجمع مغایر اساسنامه بوده است.

فراتر از آن هیات رییسه وقت با امضای تاج، عزیز محمدی و فتح الله‌زاده کتبا به دبیرکل فدراسیون در همان روز مجمع عدم رعایت فرایند مذکور را تذکر و به غیر قانونی بودن این تصمیم اعتراض نموده است.

*مخالفت ۶ نفر از اعضای هیات رئیسه به اصلاح اساس نامه

علی فتح الله زاده، مدیرعامل وقت استقلال و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در سال ۹۰ در مصاحبه‌ای که در روز مجمع انجام شده، به مخالفت ۶ تن از اعضای هیات رئیسه با اصلاح اساس نامه اشاره می‌کند و می‌گوید با توجه به مخالفت اعضای هیات رییسه با طرح تغییر اساسنامه در جلسه شب گذشته، این مسئله باید از موضوع کار مجمع خارج می‌شد.

*امکان ورود فیفا به تخلفات فدراسیون فوتبال

فدراسیون فوتبال در سال ۹۰ گزارش اقدامات انجام شده درباره اساس نامه این فدراسیون را به فیفا نمی فرستد و تاییدیه لازم را از این نهاد بین الملی اخذ نمی‌کند در این سال ها بدون طی مراحل اداری کارهای خود را پیش برده تا امروز که فیفا دست روی برخی مفاد این اساسنامه گذاشته و مانع از ادامه این روند شده است. اسناد و مدارک موجود از تخلفاتی که در مجمع مذکور صورت گرفت، می توانست در آن مقطع منجر به تعلیق فوتبال ایران شود اما با سکوت اعضاء مجمع این اتفاقات رخ نمی‌دهد.

*اسناد نامه اعتراضی اعضای هیات رئیسه به دبیرکل

در این نامه که در روز مجمع توسط اعضای هیات رئیسه به دبیرکل ارائه شده، به برخی مسائل مانند، نامشخص بودن اعضای کمیته اصلاح اساسنامه، امضا شدن مصوبات مجمع شهریور ۹۰، جزییات روند اصلاح اساس نامه و تعداد جلسات و ... اعتراض و سوالاتی طرح شده است که دبیرکل فدراسیون در آن مقطع پاسخی به هیات رئیسه نداده است.

منبع: ایسنا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
حتما طبق معمول هیچکس باز خواست نمی شود!
بابا این که تخلف نیست. این ها یک روند عادی و معمول در همه شئون است. اعضا، هیئت مدیره. منتخبین. معاونین و همه و همه فقط تشریفاتی هستند. تخلف یعنی صدها نفر را کشتن و دستور آتش به اختیار دادن.
تجربه نشان داده است هرموقع مجامع بین المللی در مورد مسولان ما اعتراض میکنند مسئولان به خاطر اینکه از زیر بار نروند و به کارهای خلاف شون ادامه دهند یه انگی براشون میچسبانند که این تصمیمات و اعتراضات بین المللی سیاسی بوده و زیر دست امریکا و اسرائیل میباشد . بعد از گذشت یه مدتی مشخص میشه مشکل رو ما داشتیم نه انگ سیاسی بوده .


مسئولان کاری کرده اند نه تنها مردم به مسئولان اعتماد ندارند بلکه کشور ما در مجامع بین المللی هم اعتبار ندارد (البته باز هم کار امریکا و اسرائیل است)
دیر یا زود فوتبال ایران به طور کامل تعلیق خواهد شد.
کفاشیان اینقدر تخلف داشته که اینها تخلف نیست
الی برکت الله.راستی جریان بیست وپنج میلیون اختلاسش به کجا رسید
در این روزها که اقتصاد کشور شدیدا تحدید شده و مردم با هزاران مشکل اقتصادی و فقر دست و پنجه نرم می کنند، فقط اخبار جریمه های میلیاردی و تخلفات فوتبالی ها در حال انتشاره. بهتره یک بار برای همیشه دندون لق فوتبال دولتی رو کشید و دور انداخت. چرا باید صدها میلیارد تومان از بودجه بیت المال برای فوتبال هزینه بشه؟ همین پول رو صرف زلزله زدگان آذربایجان و سیل زدگان سیستانی بکنند، خیلی بهتره.
حالا هنوز مونده تا تخلفات و گندهاي زمان احمدي نژاد نظر نزديك كشف و افشا شود !!!!
دست اصفهانی ها رو از فوتبال دور کنین. بسه دیگه
با خنده هر کاری دلش خواسته کرده بقیه هم ....
یاد فردوسی پور و جناب عابدینی و بقیه دوستان به خیر چقد برا کفاشیان زحمت کشیدند
هر دم از این باغ بری میرسد فساد سیستماتیک در ایران
ای بارک الله .ماعمری می دانیم ایشان تخلف میکند .شما تازه فهمیدید .شما همیشه دبر از خواب بیدار می شوید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر