بازدید 7689

تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های فرانسه از دوشنبه

رییس جمهوری فرانسه شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا کلیه مدارس و دانشگاه‌های این کشور از روز دوشنبه تعطیل می‌شوند.
کد خبر: ۹۶۵۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹ 13 March 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا؛ امانوئل مکرون در سخنانی در تلویزیون ملی فرانسه با اشاره به به افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا گفت: این یکی از جدی‌ترین بحران‌های بهداشتی است که فرانسه تاکنون با آن رو به‌رو بوده است.

مکرون از افراد بالای ۷۰ سال و آسیب پذیر خواست تا حد ممکن از تماس با دیگران خودداری کنند.

«اولیویه ورن» وزیر بهداشت فرانسه چهارشنبه شب اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در این کشور با ۴۹۷ مورد ابتلای جدید به ۲ هزار و ۲۸۱ نفر رسیده و تاکنون ۴۸ نفر نیز جان خود را در اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

آمار فوت‌شدگان ناشی از ابتلا به کرونا در فرانسه نسبت به آمار ۳۳ نفر در روز سه‌شنبه، حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وزیر بهداشت فرانسه با تاکید بر اینکه آمار مبتلایان نشان می‌دهد که ویروس کرونا شیوع گسترده‌ای در این کشور ندارد، گفت، سطح هشدار در این باره همچنان در سطح ۲ باقی می‌ماند. مقام‌های فرانسوی اذعان کرده‌اند که شدت یافتن شیوع کرونا در فرانسه قطعی است، اما هنوز زمان آن مشخص نیست تا سطح هشدار به ۳ افزایش یابد.

فرانسه که تا سه شنبه دومین کشور اروپایی درگیر با این ویروس بود، با افزایش شمار فوتی‌های ناشی از کرونا در اسپانیا، فعلا در مقام سوم اروپا قرار گرفته است.

تاکنون یک وزیر و پنج عضو پارلمان فرانسه به کرونا مبتلا شده‌اند و مکرون هشدار داده است که کشورش تنها در مرحله آغازین همه‌گیری ویروس کرونا قرار دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر