بازدید 17054
۴

اعلام وضعیت قرمز کرونایی در خمینی‌شهر

رئیس مجمع بیمارستان‌های شهرستان خمینی‌شهر گفت: متأسفانه طی چند روز اخیر رفتارهای غلط اجتماعی در این شهرستان شرایط خمینی‌شهر را از وضعیت نارنجی به سمت وضعیت قرمز سوق داده است.
کد خبر: ۹۶۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ 11 March 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علی‌اکبر جنگ‌جو اظهار کرد: متأسفانه چند روزی است که رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در سطح شهرستان کمرنگ شده و از همشهریان می‌خواهیم با توجه به شیوع ویروس کرونا رعایت بهداشت را بیش از پیش جدی بگیرند.

وی با اشاره به ترافیک بالا در معابر شهری، گفت: ترددها در سطح شهر بسیار زیاد است و این باعث گسترش ویروس شده، به طوری که در مجموع طی چند روز اخیر رفتارهای غلط اجتماعی شرایط شهرستان خمینی شهر، استان اصفهان را از وضعیت نارنجی به سمت قرمز سوق داده است.

رئیس مجمع بیمارستان‌های شهرستان خمینی‌شهر با بیان این‌که برخی افراد با برگزاری مراسم‌های مختلف قانون‌شکنی می‌کنند، توضیح داد: برخی از اجتماعات علی‌رغم این‌که برگزاری آن منع شده، همچنان برگزار می‌شود که فوق‌العاده آسیب‌رسان است. حضور در بازارها، تجمعات و هیئات مذهبی نیز همچنان ادامه دارد، در حالی که این اجتماعات عامل اصلی شیوع بیماری است.

جنگ‌جو با تأکید بر اهمیت رعایت توصیه‌های پزشکی در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خاطر نشان کرد: مهمانی‌های خانوادگی و دید و بازدیدها، مسافرت و پذیرایی از میهمانان خارج از شهرستان مطلقا ممنوع است زیرا باعث اشاعه بیشتر بیماری خواهد شد.

وی ملاقات بیماران بستری در بیمارستان را ممنوع اعلام کرد و گفت: مراجعه به مراکز درمانی و ملاقات بیماران ممنوع است. از همشهریان تقاضا داریم برای ملاقات بیماران به هیچ عنوان به بیمارستان مراجعه نکنند.

رئیس مجمع بیمارستان‌های شهرستان خمینی شهر تصریح کرد: کسانی که به پزشک مراجعه می‌کنند و نیاز به بستری ندارند، مفهومش این نیست که مبتلا به این بیماری نیستند، بلکه باید در منزل به مدت ۱۴ روز قرنطینه خانگی شوند. آنها باید در منزل بمانند و ملاقات و تردد آنها در منزل نیز باید بسیار کنترل شده باشد و در اتاقی مجزا نگهداری شوند.

جنگ‌جو در مورد بیماران ترخیص‌شده از بیمارستان نیز اظهار کرد: بیمارانی که از بیمارستان مرخص می‌شوند باید با در نظر گرفتن مدت بیماری و بستری، به مدت ۱۴ روز بعد از ترخیص همچنان در قرنطینه خانگی بمانند تا خطر اشاعه ویروس به حداقل برسد.

وی پذیرایی در معابر عمومی را طبق قانون ممنوع دانست و گفت: پذیرایی در معابر عمومی به عناوین مختلف جشن‌ها، مناسبت‌ها و... فوق‌العاده آسیب‌رسان است و از مردم خواهشمندیم که در قالب نذورات اقدام به توزیع مواد خوراکی و پذیرایی نکنند و نذر خود را در قالب نذر سلامت ادا کنند. اگر جایی هم پذیرایی است مردم به هیچ عنوان به آن مراسم نروند.

رئیس مجمع بیمارستان‌های شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به محدودیت‌های فضای درمانی و کمبودها ادامه داد: در شهرستان خمینی‌شهر با محدودیت فضاهای درمانی مواجه هستیم و اگر با این روند پیش برویم و مردم همچنان توصیه‌ها را جدی نگیرند قطعا با مشکل بزرگی مواجه خواهیم شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۴
وقتي نه ماسک پيدا ميشه نه الکل مردم با چي رعايت کنند رفتين هتلهاي بندر و حال مي کنيد و فقط عده اي مسئول نما نظاره گرند و با انحصار و احتکار درآمد کسب مي کنند.
خوب این روز و حال خمینی شهر اصفهان است که وضعیت قرمز اعلام شده؛ اما چرا روز وفات حضرت زینب سلام الله علیها در قم مذهبی های سنّتی محل ما نذر آش شله زرد تقسیم کردند دقیقا جلو پایگاه بسیج و احدی به ایشان حرفی نزد ؛ گویی پشیزی برای رعایت جان مردم ارزش قایل نیست و بچه های مردم بی گناهان از ایدن شله زرد بردند و خوردند و حال معلوم نیست با چه اجازه ای این آقا چنین کاری را خلاف قرنطینگی، و وضعیت قرمزی قم انجام میدهد و کسی در قم بهش نگفت بالا چشمت ابرو؟!!
تو یه محله های جنوبی خمینی شهر دوشنبه شب مراسم عزاداری به مناسبت وفات حضرت زینب برگزار کردند و تعدادی جوان داخل حسینیه دور هم به عزاداری پرداختند واقعا چه فکری میکنند چنین ادم هایی را باید چه کسی جلوشون را بگیره که اینطوری با جان مردم بازی میکنند.
چرا قم را قرنطینه نکردید؟؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان