بازدید 35148
رئیس‌جمهور در جلسه دولت؛

باید زنجیره شیوع کرونا قطع شود/ همه اعضای دولت درگیر مقابله با کرونا هستند/ تردد مردم به‌ ویژه در عید باید به حداقل ممکن برسد/ حذف تعطیلات عید عملی نیست

روحانی یکی از این موارد را برداشت زنجیره شیوع کرونا عنوان و تصریح کرد: این زنجیره شیوع از یک فرد شروع .و فرد وارد جمعی می‌شود و آن جمع را آلوده می‌کند و آن جمع هم به جمع دیگری می‌روند و آنان دچار مشکل می‌شوند. این زنجیره‌ای است که از نقطه‌ای شروع می‌شود و از نقاط بین شهری و حتی بین کشور‌ها هم عبور می کند...
کد خبر: ۹۶۵۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷ 11 March 2020

رییس جمهوری گفت: زنجیره شیوع ویروس کرونا را باید قطع کنیم و تردد چه درون استان‌ها و بین استان‌ها به حداقل برسد.

به گزارش «تابناک»؛ حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت افزود: امسال در روز‌های پایان سال، مردم با مسائل و مشکلات جدیدی مواجه هستند که این مشکلات تقریبا در دهه‌های اخیر در تاریخ کشور و بسیاری از کشور‌ها بی سابقه بوده است. مساله ویروس کرونا تقریبا اختصاص به کشور و منطقه‌ای ندارد و اکثر کشور‌های جهان به این ویروس مبتلا شده اند.

وی با بیان اینکه این ویروس در سبک زندگی، اقتصاد، رفت و آمد و مشاغل بسیاری از مردم تاثیر گذاشته است، گفت: این ویروس به نوعی به مسافرت و تردد تاثیر دارد و فشار‌های فراوانی به اقتصاد جامعه وارد کرده است؛ بنابراین، این موضوع را باید جدی بگیریم.

روحانی گفت: از مردم می‌خواهم این مساله را جدی بگیریم. به این ویروس به سادگی نگاه نکنیم و برای سلامت و خانواده خطرناک در نظر بگیریم؛ هرچند از لحاظ علمی و پزشکی این ویروس خیلی خطرناک‌تر از ویروس‌های شبیه آنفولانزا نیست، اما به دلیل مساله واگیری سریع و شیوع این بیماری جایگاه خاص خود را پیدا کرده است و به همین دلیل در همه کشور‌های دنیا تاثیر گذاشته است.

باید زنجیره شیوع کرونا قطع شود/ همه اعضای دولت درگیر مقابله با کرونا هستند/ تردد مردم به‌ویژه در عید باید به حداقل ممکن برسد

رییس جمهوری افزود: اینکه در برابر بیماری کرونا چه باید بکنیم و چه اقداماتی انجام دهیم، تقریبا به یک نسخه واحدی رسیده ایم و بر آن تاکید داریم.

روحانی یکی از این موارد را برداشت زنجیره شیوع کرونا عنوان و تصریح کرد: این زنجیره شیوع از یک فرد شروع می‌شود و فرد وارد جمعی می‌شود و آن جمع را آلوده می‌کند و آن جمع هم به جمع دیگری می‌روند و آنان دچار مشکل می‌شوند. این زنجیره‌ای است که از نقطه‌ای شروع می‌شود و از نقاط بین شهری و حتی بین کشور‌ها هم عبور کند.

وی تاکید کرد: پس اولین مساله قطع این زنجیره است و، اما چگونه زنجیره را قطع کنیم مهمترین مساله ضدعفونی است. اگر دست‌ها را خوب بشوییم و ضدعفونی کنیم، زنجیره از این جا قطع می‌شود و از دست ما به دست دیگری نمی‌رود نفوذ نمی‌کند و این برای قطع زنجیره تاثیرگذار است.

روحانی درباره مساله عدم جابجایی و تردد اظهار کرد: مساله دوم تردد است. به ذهن بعضی‌ها تردد یعنی اگر از تهران به شهر دیگر رفتیم و اگر از شمال تهران به جنوب، شرق و غرب تهران رفتیم، عیب ندارد، این طور نیست. سفر درون شهری هم همان اثر و ضرر را دارد. یک فردی از یک استان از این شهر به آن شهر می‌رود و می‌گوید این سفر داخل استان است و همه با هم هستند و تفاوتی نمی‌کند، درست نیست. چه اینکه از استانی به استان دیگر و چه اینکه از درون استان و در شهر‌های مختلف استان تردد و چه بین روستا‌ها تردد کنند، توصیه این است تا حد امکان تردد باید به حداقل ممکن برسد.

تردد‌های مردم باید به حداقل برسد

روحانی با بیان این که عدم تردد مساله مهمی برای مبارزه با شیوع کرناست، افزود: برخی فکر می‌کنند تردد به معنی سفر از تهران به شهر دیگری است، ولی اگر از شما تهران به جنوب و مناطق دیگر تهران رفتند به معنی تردد نیست و اشکال ندارد و داخل تهران است.

رییس جمهوری افزود: وقتی اعلام می‌شود تردد مضر است، سفر درون شهری هم همان اثر را در شیوع بیماری را دارد و تفاوتی نمی‌کند، برخی فکر می‌کنند سفر داخل استان با بیرون استان تفاوتی ندارد. سفر چه از استان به استان دیگر و حتی درون استان بین شهر‌های داخل استان و بین شهرستان‌ها و روستا‌ها چه از بخشی به بخش دیگر توصیه این است که حتی الامکان تردد‌ها باید به حداقل ممکن کاهش یابد. مگر این که تردد ضروری باشد.

روحانی افزود: همه باید به پروتکل‌ها و اصول ابلاغی توجه و مراعات کنند تا زنجیره شیوع بیماری شکسته شود.

نوروز را برای پیروزی بر کرونا قرار دهیم

رییس جمهوری به فرا رسیدن نوروز اشاره کرد و گفت: طبق تقویم رسمی کشور و هم آغاز سال جدید و فصل است و هم تعطیلات است، برخی پیشنهاد کرده‌اند که دولت تعطیلات نوروزی را حذف کند و این تعطیلات را به زمان دیگر ببرد که بیماری کرونا وجود ندارد. این کار عملی و شدنی نیست. ایام عید مردم اعتقاداتی دارند و نکاتی دارند. باید مراسم را امسال به خوبی مدیریت کنند و در اجتماعات شرکت نکنند.

وی اضافه کرد: در اماکن متبرکه که مردم به حق اعتقاد دارند، اما زیارت هر امامی را نیز از راه دور می‌توانیم انجام دهیم و اگر خلوص و توجه باشد آن امام بزرگوار هم آن را قبول می‌کند و همان ثواب و اجر را در این شرایط خواهد داشت و جایگزین بشود و فاصله زمانی و مکانی در ارتباط با آن امام تاثیری ندارد؛ آن‌ها کلام ما را می‌شنوند و اجابت می‌کنند.

روحانی افزود: همه باید در ایام نوروز اصول بهداشتی ابلاغی را مراعات کنیم و نوروز را برای فرصت شیوع بیشتر کرونا قرار ندهیم و این باید اصل شود که نوروز برای پیروزی در برابر بیماری کرونا شود و اگر می‌خواهیم هدیه و رفت و آمدی انجام بدهیم، می‌توانیم غیر حضوری با تماس تلفنی و در فضای مجازی انجام دهیم.

تمام دولت درگیر مبارزه با کروناست

وی ادامه داد: بعضی‌ها فکر می‌کنند که در مبارزه با کرونا یک وزارتخانه به نام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درگیر است و گلایه می‌کنند که کل کشور و همه وزیران و مسئولین باید بیایند.

روحانی گفت: در این ستاد تمام دولت درگیر هستند. بخشی از دولت تلاش می‌کنند که زندگی عادی مردم بگذرد. زندگی عادی مردم یعنی یعنی برق، آب، گاز، بنزین و مسائل مالی و پولی و کالای اساسی باشد.

رییس جمهور با بیان اینکه تلاش ما این است که زندگی مردم به شرایط بحرانی غیرقابل تحمل تبدیل نشود، گفت: دنبال این هستیم که شرایطی باشد که مردم بتوانند البته با مراعات همه اصول و سختی‌های ویژه‌ای که دارد زندگی کنند. همه وزیران ما امروز درگیر هستند.

وی افزود: تمام وزیران اقتصادی و مسئولین ما درگیر این مساله هستند. از رییس سازمان برنامه و بودجه گرفته برای این که اگر جایی نیاز به پول باشد تامین مالی کند. از معاون اقتصادی رییس جمهور که موظف است جلسات لازم اقتصادی در این زمینه را مرتبط برگزار کند. وزیر اقتصادی و رییس بانک مرکزی ما درگیر هستند برای تامین ریال و دلار برای اینکه چیزی بخریم. کالا‌های اساسی مردم و آنچه برای پزشکی لازم است و تمام بخش‌های تحقیقاتی و علمی ما درگیر هستند.

روحانی ادامه داد: معاونت فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم، وزارت دفاع و تمام بخش‌هایی که توان دارند باید در این زمینه کار کنند. کیت، ماسک و وسیله‌ای که مورد نیاز است. راجع ریشه یابی و نحوه مقابله با آن همه فعال هستند. یک نفر نیست که در دولت ما درگیر نباشد.

وی گفت: این گونه تعبیر شده که رییس جمهور و وزیر کشور مسئولیتی ندارد و وزیر بهداشت و درمان گرفتار شده است و همه بار به دوش اوست. البته وزیر بهداشت و درمان و همه همکاران آن‌ها بار سنگینی را بر دوش دارند. پزشکان و پرستاران، بیمارستان‌های مختلف و مراکز درمانی، بهداشتی آن‌ها یک مسئولیت بسیار سنگینی را بر دوش دارند. باز هم از آن‌ها تشکر و سپاسگزاری می‌کنیم. دست آن‌ها را می‌بوسیم. از رهبر معظم انقلاب تشکر می‌کنیم که کادر درمانی ما که در این راه صدمه می‌بینند و جان خود را فدا می‌کنند به عنوان شهید خدمت محسوب شوند که البته این در جای خود محفوظ چرا که آن‌ها در خط مقدم هستند.

رییس دولت دوازدهم افزود: امروز نیرو‌های مسلح ما همه پای کار هستند. سپاه و ارتش، بسیج همه پای کار هستند. هرجا که نیاز به بیمارستان است، نیرو‌های مسلح اعلام آمادگی کردند و گفتند ما ۱۰ هزار تخت برای نقاهتگاه آماده داریم و ۳۵۰۰ تخت درمانی آماده داریم.

رییس جمهوری ادامه داد: مسئولیت سنگینی بر دوش وزارت صنعت معدن و تجارت گذاشته شده است و این که لجستیک کار و تامین مواد به عهده آن‌هاست، همانطور که برای همه کارخانه‌ها و اقتصاد و تولید کشور مسئولیت سنگین دارد. وزارت صمت مسئولیت کامل دارد که هرچه وزارت بهداشت و درمان می‌گوید در این زمینه تهیه و در اختیار قرار دهد.

وی ضمن تشکر از شهرداری‌ها گفت: باید تشکر ویژه از آن‌ها کنم که شهر را نظافت و ضدعفونی می‌کنند که این یک بار سنگینی بر دوش آن‌ها و کمک بزرگی برای شکست کروناست.

روحانی افزود: بعضی از استانداری‌هایی که با آن‌ها در تماس بودم نگرانی مصرف بالای آب داشتند که می‌گفتند مصرف آب بالا رفته و ممکن است در هفته‌های آینده با مشکل کمبود آب روبه رو شویم. مردم در زمینه آب و برق نباید مشکل داشته باشند.

مقام عالی دولت با بیان اینکه از وزیر نیرو راجع به آب و برق سوال کردم و ایشان هم پاسخ کتبی به من داد؛ خوشبختانه مردم ما هیچ نگرانی برای آب و برق در این ایام نباید داشته باشند.

وی افزود: مردم هیچ نگرانی برای انرژی و سوخت نباید داشته باشند. در زمینه گاز و گازوئیل و بنزین و سایر نیازمندی‌ها، در تلاشند و این کار دارد انجام می‌گیرد.

وزارت امور خارجه با همه توان فعال است

روحانی در بخش دیگری از سخنانش به وظایف وزارت امور خارجه در بحث کرونا اشاره کرد و گفت: وزارت امور خارجه همکاری‌هایی که در زمینه کرونا یا سایر امور کشور مورد نیاز است را به خوبی انجام می‌دهد و این بار سنگین را بر دوش کشیده است. یعنی وزارت خارجه ما با همه توان در این زمینه فعال است.

وی افزود: در بخش آموزشی، هرچند این ایام تعطیل بود و حالا در آینده نزدیک اعلام خواهند کرد که از چه زمانی کلاس‌ها شروع به کار خواهد کرد، در همین ایام تعطیل همه توان خود را به کار بردند که مردم بتوانند از آن استفاده کنند و از طریق فضای مجازی و از طریق صدا و سیما این آموزش انجام می‌شود.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: وزارت کشور ما مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش دارد. ما طبق مصوبه اخیر شورای عالی امنیت ملی که مربوط می‌شود به تاریخ هفدهم اسفند مصوبات بسیار مهمی داشتیم و مقام معظم رهبری همه این مصوبات را تایید کردند و یک پشتوانه بسیار قوی و خوبی برای همه ماست.

روحانی اظهار داشت: در این مصوبه آمده که ستاد ملی هر چه تصویب می‌کند همانند مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و این مصوبات برای تمام ارکان کشور تمام دستگاه‌ها، نهادها، نیرو‌های مسلح نیرو‌های دولتی و حتی نیرو‌های خصوصی دستگاه‌های خصوصی لازم اجراست.

رییس جمهوری گفت: قدرت بزرگی به ستاد داده شده است، برخی نمایندگان مجلس و مسئولان نامه نوشته اند که من ریاست ستاد را بر عهده بگیرم؛ دوستان بدانند که حداقل هفته‌ای یک جلسه ستاد با ریاست و مدیریت خود من تشکیل می‌شود، در این هفته شنبه جلسه گذاشته بودیم و هفته آینده و در یام تعطیلات عید هم جلسه خواهیم داشت، خود من جلسات را هفته‌ای یکبار می‌گذارم و اگر مشکلی داشتم معاون اول من می‌گذارد و خود ستاد به ریاست آقای دکتر نمکی هر چند وقت یکبار که لازم باشد جلسات را برگزار می‌کند.

اپلیکشین‌های مربوط به حمل و نقل فعال نیست

وی افزود: وزیر راه وشهرسازی برای تردد جاده‌ای به ویژه تردد بین ایران و کشور‌های همسایه، تردد در پرواز‌ها و قطار‌ها مسئولیت سنگینی بر دوش دارد. باز هم به ایشان تاکید می‌کنم اپلیکیشن‌های موجود در این زمینه فعال نیست و من یک بار هم تلفنی به ایشان گفتم، قطار جا دارد است، هواپیما جا دارد، اما در فضای مجازی اجازه (خرید بلیت) نمی‌دهد، بررسی کنید که اشکال کار کجاست و آن را رفع کنید؛ مشکل تردد‌های ضروری که مردم می‌خواهند انجام دهند برطرف شود؛ اگر هم تردد لازم نیست انجام نگیرد.

رییس دولت دوازدهم خطاب به مردم گفت: مطلع هستیم که برخی قشرهای جامعه در فشار اقتصادی قرار گرفته اند؛ مشاغلی که بیشتر مشاغل شب عیدی است خیلی از فروشنده‌ها، بخش پوشاک و بخش‌های دیگر، نیازمندی‌های منزل-مردم در شب عید نو نوار می‌کردند- با مشکلاتی روبرو هستند، البته این مشکلات بعدا جبران می‌شود و بعد از اینکه کرونا به عنوان یک مهمان ناخوانده بسیار بد رخت بر بست و رفت، مردم نیز برای خرید اقدام می‌کنند.

هفته آینده مصوبات دولت را با حضور اصناف مرور می‌کنیم

روحانی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در دستگاه‌های مختلف گفت: سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و معاونت اقتصادی که مسئولیت این جلسات را بر عهده دارد، اقداماتی را انجام داده اند؛ من مصوبات را دیده ام و یکشنبه هفته آینده این مصوبات را با حضور مسئولان اتاق‌ها و اصناف مرور می‌کنیم و هر امکانی در اختیار دولت باشد در این زمینه تلاش می‌کند اعم از اقساط، مالیات و ... که برخی از آن‌ها حل شده و برخی دیگر نیز باید برطرف شوند؛ ما این موضوع را دنبال کرده و ادامه می‌دهیم.

وی تاکید کرد: به شایعات در این روز‌ها نباید توجه کنیم، این شایعات گاهی در فضای مجازی است و گاهی به رسانه‌های داخلی نیز سرایت می‌کند؛ به روزنامه‌ها و گاهی نیز به صدا و سیما سرایت می‌کنند، نمی‌دانم که چه طور شده است، گاهی باید دیوار حفاظتی در آنجا بگذارند و به آن‌ها هم اصابت می‌کند به طوری که گوینده خبری که دل او برای رییس جمهور تنگ می‌شود و می‌گوید که دو روز است رییس جمهور را ندیده ام؛ البته این خوب است و من تشکر می‌کنم، لطف و محبت دارند؛ نه همه سرکار خود هستند و تلاش می‌کنند و این تلاش‌ها بدون استثنا انجام می‌شود.

رییس جمهوری بار دیگر تاکید کرد: نگذارید شایعات روح مقاومت مردم را دچار مشکل کند، این ‌کار را نکنید، از کرونا خطرناک‌تر ترس، وحشت و اضطراب است، با اینکه پزشکان می‌گویند این ویروس خیلی خطرناک‌تر از آنفلوانزا نیست.

وی ادامه داد: اگر به کسی گفته شود که آنفلوآنزا دارد، برای او چندان مهم نیست، اما اگر گفته شود که کرونا دارد، نصف روحیه او از بین می‌رود و همان ابتدا سازمان بدن و گلبول‌های سفید که باید با این ویروس مبارزه کنند و بجنگند سست می‌شوند، زیرا فکر می‌کنند که کرونا مساوی با پایان زندگی است؛ اینگونه نیست، کرونا هست باید این را شکست دهیم و اصول را مراعات کنیم، اما در عین حال نباید ترس و وحشت و اضطراب میان مردم ایجاد کنیم.

روحانی با اشاره به برخی اظهارات غیر مستند درباره آمار مرگ و میر‌های ناشی از کرونا افزود: برخی افراد که گاهی ممکن است بی نام و نشان هم باشند و از روی غرض هم صحبت نکنند مثلا می‌گویند فلان استان نابود شد، این موضوع را که از استاندار آن استان پیگیری می‌کنیم و می‌پرسیم که آمار فوتی‌های دیروز آن استان چقدر بوده است، همان استانی که گفته می‌شود وضعیت آن خیلی بد است و روزنامه‌ها نیز تیتر کرده اند، می‌گوید که ۱۲ نفر فوتی داشته‌اند.

وی ادامه داد: در شرایطی ممکن است روزی ۱۰ تا ۱۲ نفر فوت کنند، اما از آن طرف هم ۱۲۰ نفر از بیمارستان ترخیص می‌شوند؛ نمی‌خواهم بگویم که این ویروس را کوچک بپندارید، اما بیش از آنکه واقعیت است آن را بزرگ نکنیم و با آن زندگی کنیم و این دوران را بگذرانیم.

مردم همکاری نکنند دیرتر به نتیجه می‌رسیم

رییس جمهور در پایان سخنانش در هیات دولت گفت: نکته آخر اینکه مبارزه با کرونا دو بخش و بال دارد؛ یک بال آن اقداماتی است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دولت و همکاران ما در دولت انجام می‌دهند و یک بخش هم به همکاری مردم مربوط می‌شود. از همه مردم می‌خواهم برای مبارزه با کرونا با ما همکاری کنند، چون اگر مردم همکاری نکنند، دیرتر به نتیجه می‌رسیم، اما با همکاری آنان زودتر به نتیجه دست خواهیم یافت.

روحانی با اشاره به صحبت‌ها و بحث‌های امروز در هیات دولت گفت: در نشست امروز یکی می‌گوید راه این شهر را ببندیم دیگری می‌گفت: راه شهر دیگری باید بسته شود. یکی هم گفت: یک راه شهر بزرگ را ببندیم و هر کسی در این زمینه اظهار نظر کرد و کاملا راجع به آن بحث کردیم، اما اتفاق نظر همه این است اگر راه‌ها بسته شود در بعضی چیز‌هایی که گفته می‌شود، مشکل دیگر می‌آفریند. ممکن است بستن راه از یک منظر خوب باشد، اما چهار جای دیگر مشکل ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: قرار شد طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا افراد از حیث سلامت چک شوند و اگر مشکلی دارند آنان را به مراکز درمانی ببرند و درصورت مخالفت‌شان، به همان جایی که از آنجا آمده اند، برگردند. البته این کار در ورودی‌ها انجام نخواهد شد که فرد مثلا هزار کیلومتر از تهران دور شد و آنجا از او تست گرفته شود بلکه هر روزی که ستاد ملی اعلام کرد در خروجی‌ها تب سنجی انجام می‌شود و از لحاظ تب سنجی افرادی که سالم هستند به راه خود ادامه می‌دهند.

روز‌های سخت می‌گذرد

مقام عالی دولت خاطرنشان کرد: اما درعین حال باز هم تردد را به حداقل می‌رسانیم و در خانه می‌مانیم؛ امن‌ترین مکان ما خانه خودمان است و آنجا می‌توانیم سلامت خود و خانواده خود را بیشتر حفظ کنیم.

رییس جمهور با بیان اینکه روز‌های سختی را پشت سر می‌گذاریم، گفت: با وجود پیش روی داشتن بهار، زمستان سردی داریم، اما این روز‌های سخت می‌گذرد و باز هم در کنار هم خواهیم بود؛ باز هم شرایط پیش می‌آید به اماکن متبرکه خواهیم رفت و در آنجا راز و نیاز خواهیم کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۶۸
از کرامات شیخ ما این است...
شیره را میخورد و میگوید عجب شیرین است...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
متاسفانه قدرت متلک گویی و ایراد گرفتن ما از قدرت گسترش کرونا بیشتر است
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
این کاملا بی انصافی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
خدایا تورابه عظمت خودت قسم زودترسال ۱۴۰۰ رابرسان !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
خوب شد اقای مجری یه تیکه انداخت حضرت عالی هویدا شدید کاش نسبت به همه حرفای مردم اینقدر حساس و دقیق بودید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
آقای روحانی. هنوز شما متوجه نشدید کرونا دستوری نیست؟ مثل ارز و سکه بهش دستور میدید؟ همش با لفظ "باید" که مساله حل نمیشه. الان کجا را قرنطینه کردین؟ که انتظار حل شدن دارین. خودتون گفتین
قرنطینه معنی نداره و برای فرده. اینم نتایجشه. حالا بگین باید همه چیز خوب بشه. باشه. باید خوب بشه. میگیم خوب بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
بنازم به این مدیریت. بقول عزیزی که نوشتن زودتر 1400 بیاد.
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
ناشناس 16:18
روحانیت و سپاه اجازه بستن و قرنطینه شهرهارا نمیدهند.
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
اگر رئیس جمهور اصول گرا بود و وزیر بهداشتش میگفت قم بعنوان اولین نقطه شناسایی بیماری کرونا باید قرنطینه شود شما تندروها چه میکردید؟ با زهم درخیابان راه میافتادید و میرفتید دورهم جمع میشدید و با تمام وجو مقاومت میکردید که قم جهان شهراست و نمیشه آنرا قرنطینه کرد؟وهمینجوری میزاشتیدافراد آلوده به ویروس به شهرهای دیگر بروندو دیگران را مریض کنند یا به حرفش گوش میدادید؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
روحانـــــــــــــــــــــی دوست دارم
دوست دارم رئیس جمهور عزیزم
با وجود اشتباهاتی که از شما سر زده، ولی روحیه محکمی دارین و به اندازه فهم و درک خودتان برای ایران دلسوزی میکنید. هیچ آدمی کامل نیست و شما هم اشتباهات داشتید، ولی نه به اندازه ای که صدا و سیما و رسانه های زنجیره ای مخالفان شب و روز تو مخ مردم کردند!
خیلی جاها منم به شما اعتراض کردم (فحش البته ندادم!) ولی انصافا تنها ترین رئیس جمهور ایران پس از انقلاب هستید. هم اصولگرا شما رو کوبید، هم اصلاح طلب سهم خواهی کرد و نالید و هم پایداری چی ها با تمام توان فحش و ناسزا و بی حرمتی و تهمت زدند.
گناه بزرگ شما این بود که وقتی فهمیدید مافیای قدرت حاکمه به هیچ وجه مایل به ریاست جمهوری 4 ساله دوم برای شما نیست، ولی بازهم لجوجانه ایستادی و اینطور شد که تمام باندهای قدرت در ضدیت با شما همصدا شد.
وقتی به سیل تمسخر و بی احترامی نسبت به شما نگاه مکینم، به کولاک بی مهری رسانه ی میلی، حاج حسین کیهان و سایر دوستانشان، به موجهای مجازی که مراکز قدرت پنهان ضد دولت شما ایجاد میکند، به سیر حوادث فوق عظیم و شگفت انگیزی که در این مدت چند ساله برای کشور در زمان مدیریت شما رخ داد، واقعا دلم برای تنهایی شما به درد میاد و دلم میسوزد. همون دلی که برای فقر
برای بی فرهنگی
برای کودک آزاری
برای حیوان آزاری
برای دریاچه ارومیه
برای محیط زیست
برای بیکاری جوانان هامون
برای بی پولی پدرهای کارگر و زحمت کش
برای سفره های خالی
برای مریض های بی دارو
برای ظلم و جنایت جهانی ضد فلسطین و یمن و هر مظلومی که در جهان هست
و برای تمام سیاهی های دنیا، میسوزه و غصه میخوره، همون دل، برای تنهایی شما غصه میخوره و میسوزه.
ای کاش کمی فقط کمی درک میکردیم که این تیشه به ریشه رئس جمهور یه مملکت زدن، بدجوری زندگی های خودمون رو تباه کرده و خواهد کرد...
از شنبه همه چیز به حالت عادی برخواهد گشت پرزیدنت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
اون حالت عادی که فرمودن برای خودشون و اقازادهاست برای مردم هنوز پیشنهاد و نسخه مقاومت است
ناشناس
| Australia |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
شنبه بعد از اتمام کرونا منظورش بوده طفلک...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
برگشته. باور کن. همه چیز عادیه برای پرزیدنت.
عه راستی یادتون نره همه مشکلات تقصیر ایشونه و کس دیگه ای رو مقصر ندونید یوقت
با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
هر کی منکر مشکلات میشه و واقعیت رو نادیده میگیره مقصر . اونی که مسئوله بیشتر ، همون جوری که بیشتر از
و بقیه منفعت میبره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
مقصر اصلی دولت قبل
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
وقتی وزیر بهداشت میگه قم قرنطینه شده و اجازه تجمعات در حرم و جمکران و.... داده نشود بجاش آتش به اختیاران و تندروها دعوت به تجمع و روضه خوانی میکنند ویا را میفتند ضریح های حرمها را می لیسیند . یقینا" با چنین وضعیتی بخش اعظم مردم به کرونا مبتلا شده
مانند همیشه مسئولان سخت تلاش می کنند و هرگز اشتباه نمی کنند و مردم مقصر تمام بدبختی ها هستند
این هنوز فقط داره شعار میده.... خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
مگر کار دیگری هم ازش بر می آید؟
کلید را هم دیگران در دست دارند!
آقای روحانی بی مسئول خودتان کجا هستید از مردم برای حفاظت جانتان سپر درست می کنید حال آنکه خود و خانواده تان معلوم نیست در کجا پناه گرفته اید اگر این ویروس با شستن دست از بین می رود چرا شما و خانواده تان فرار کردید و به جزایر پناه بردید در خانه بمانید و دستانتان را با آب و صابون بمالید. حرفم با تمام کسانی است که فعلا متواری شده اند و با گرم شدن هوا دوباره سرازیر می شوند به کشور جانم وطنم سر می دهند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
مگر بنده خدا جز خدمت به مردم کار دیگری هم
.انجام داده است
تازه اگر این کروناوجود نداشت کرونا های فرانسه،انگلیس ،آلمان می خواستند به ایران حمله کنند
وقتی شهر رو تعطیل نمیکنید انتظار دارید مردم بیرون نرن تا مغازه ها و مراکز خرید باز باشن شاهد بیرون رفتن مردم برای خرید هستیم حداقل فقط سوپرمارکت ها و نانوایی ها باید باز باشن بقیه مشاغل رو همشونو به زور باید تعطیل کرد و هرکی باز کرد باید مغازش پلمپ بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
حتی در این یک هفته اخر سال هم نمی خواهید ادارات را تعطیل کنید؟ راهها هم بسته‌نشود؟ قرنطینه‌هم که بنا به تجربه وزیر بی فایده است. فقط مردم دستهایشان را بشویندو از خانه خارج نشود. بقیه اش هم هرچه بادا باد. البته به مردم لطف می کنند و آب و برق وگاز را .
قطع نمی کنند. وزارت خارجه هم فعال است تا به کشورهای دیگر برای مبارزه با بیماری کمک. کند
خسته نباشی اقای رئیس جمهور...ممنون که توضیح دادی...چطوری روتون میشه هنوزم بگین کرونا کم خطر تر از انفولانزا هست؟؟
خوب است رييس جمهور محترم بجاي نصيحت كه الان همه از ان اگاهي دارند بفرماييند دولت چه اقداماتي انجام داده. در خصوص ماسك و دسكش هاي احتكار شده و رسيدگي به كمبود ها ي بيمارستاني چه اقدامي انجام داده اند ؟ و از اين قبيل امور
خوب است رييس جمهور محترم بجاي نصيحت كه الان همه از ان اگاهي دارند بفرماييند دولت چه اقداماتي انجام داده. در خصوص ماسك و دسكش هاي احتكار شده و رسيدگي به كمبود ها ي بيمارستاني چه اقدامي انجام داده اند ؟ و از اين قبيل امور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
همش عمدی بوده. کلی ماسک و الکل فروختن
باز این حرف زد!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
چقدر راحت به رئیس یک کشور توهین میشه.. تاسف بار هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
بشین بابا ( به پرچم انگلیس)
در کرامات شیخ ما همین بس که شیره را خورد گفت شیرین است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چون شما می فرمایید. میشینیم توی خونه باد می خوریم و سریالهای تکراری دهه شصت را می بینیم!!! مرد حسابی طبق قانون بهداشت جهانی وظیفه دولت قرنطینه کردن و تهیه مایحتاج. اولیه مردم است. شستن دستها را مردم بلدند.
بنظر شما اینکه بلاخره رئیس جمهور فهمید چه خبر است در حل مشکل تاثیری دارد؟
واقعا از رایی که بهت دادم پشیمانم. وقتی که ادارات دولتی باز هستند و مردم به تبع آن مجبور به رفت و آمد هستند چطور حرف از قطع تردد میزنی جناب روحانی!!! این بیماری و سایر مشکلات عدیده کشور با نسخه های توخالی و غیرواقعی حل نخواهد شد. والسلام
به به ! اقاي رئيس جمهور . مشتاق ديدار . ستاره سهيل شدين .
این حرفایی که شما می زنید را‌پزشکان هم زدند آقای روحانی. شما در مقام بالاترین مسئول اجرایی کشور برای عملی شدن این توصیه ها باید اقدامی انجام بدین نه اینکه همون حرفها را تکرار کنید.
به به تدارکاتچی ما از خواب صبح بیدار شد. ایشون همون نبودند که گفتند شنبه عادی میشه؟ چی شده ؟ چه عجب ایشون متوجه شده ویروس کووید 19 از شخصی به شخص دیگه منتقل میشه. نه خوشم اومد هوشش بالاست.
هرجای دنیا بود مدیر ماهان و کسانی که از قرنطینه قم جلوگیری کردند رو حداقل دادگاهی می کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
عوضش پليس فتا دعوت كنندگان به رقص رو تهديد كرده
اوکی بای
چه جالب، فکر میکردم آقای پرزیدنت خبر نداره از کرونا، پس بلاخره بهش گفتن ...



انشالا از شنبه درست میشه دکتر، نگران نباش ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
کاری به مدرک ایشون نداریم ولی ایشون به عنوان انسان در یک مقامی مهم ای کاش اگاهی و توانایی اداره امور را داشتند متاسفانه فرمودند این انتخاب ما بوده ما خودمان خواستیم ( البته بعضی از ما
این آقا داره به کرونا دستور میده یا چی؟ من متوجه نمیشم، پس رئیس جمهور چی کارس؟
عههههه ؛ روحانی پیدا شد !!!!!!!
روحانی 10 روز پیش میگفت که از روز شنبه همه چی عادی میشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
یه "شنبه" عادی میشه. معلوم نیست کدوم شنبه
با این اوصاف و با این باید بایدا و بی خیالی های جناب ریس جمهور باید گفت "ما کرونا رو شکست خوردیم "
خسارتی که این دولت به کشور زد, کورنا نزد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
کل مملکت روبگردید یک نفرروپیدانمیکنید که دلش ازاین ادم وسخنرانی های اعصاب خردکنش خون نباشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
دولت زد؟
واقعا تو حیفی
تعطیل کنید ادارات رو ......
كم پيدايين اقاي رييس جمهور ! خارج تشريف داشتين ؟
خوب مثل ایتالیا تردد را ممنوع کنید بجز موارد اضطراری و با مجوز
بازارها و ادارت را تعطیل کنید.
کلا تردد در سطح شهرها را ممنوع کنید تا ویروس شیوع پیدا نکنه همانجا که هست بمونه تا نابود بشه.
تا واکنش و داروش کشف بشه.
فقط روضه خونده
معلومه هیچ برنامه ای ندارن
جایگاه ریاست جمهوری رو با امام جماعت یه مسجد اشتباه گرفته
البته ایشون تنها نیست در این کار
قبل از ایشون هم همین روال بوده
همش که شد باید . مگه قراره کرونا به دستور توجه کنه یا از رییس جمهور بترسه ؟!!!
راه چاره چی دارید ؟ اینها رو که همه بلدن.

ضمنا اگه تو اون جلسه ماسک میزدن خودش یه جور فرهنگ سازی بود .
لابد ماسک پیدا نکردن.
مگه از شنبه همه چی عادی نشده ؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
شنبه هنوز نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
فعلا که صبح جمعه و صبح شنبه فاجعه بوده خدا به داد صبح یکشنبه برسه
لازم نیست تعطیلات رو حذف کنید جاده ها رو ببندید و کارمندان و کارگران که کارهای خدمات رسانی را ندارند تعطیل کنید بازارها ی غیر ضروری مثل طلا و پوشاک و... رو تعطیل کنید. الان تو رشت که کرونا بیداد می کنه ادارات باز و کارمندها در هم می لولند تازه چند تن از همکارا که از نزدیکانشون فوت کردن اومدن اداره این یعنی فاجعه
اقای رئیس جمهور چی میگی؟
پدر من ناظم مدرسس و امسال بازنشست میشه
الان وقتی دانش اموز نیست چرا باید بره مدرسه؟
خدایی نکرده اتفاقی براش بیوفته شمایی که یه هفتس قایم شدی جواب میدی؟
برای چی با جان مردم بازی میکنید اخه
سلام اقای رییس جمهور قطعا شنیده ای بعضی از گیاهان که در باغ یا باغچه کشت شود بصورت رونده منطقه وسیعی را در بر گرفته ورشد این مثال برا ی شیوع ویروس کرونا عرض کردم میشود بکمک سخت افزار زنجیری را پاره کرد ایا انتها وابتدای زنجیر چه میشود آگر میخواهی ماری را بکشی باید سر مار را له کنی متاسفانه شما در ابتدا مار ویا اختاپوسی که در قم مشاهده کردی نتوانستی سر مار را له کنی ویا اختاپوسی را کاملا نابود کنی الان تمامی دستگاه های دولتی وغیر دولتی را بکار ببری توانایی بهداشت ودرمان ما همین است که همه مشاهده کرده ومیدانند ما توانایی تجهیز بعضی مکانها مثل هتل ها برای استفاده در شرایط اضطرار را نداریم ما بعد از حدود چهار هفته از شیوع ویروس کرونا را با ابتدایی ترین لوازم بهداشتی مثل ماسک دستکش و الکل را برای ملت گرفتار تامین نکردیم الان هم اصطلاح جلو ضرر را از هرکجا بگیری بفایده میرسی هنوز دیر نشده با قرنطینه کردن مناطقی درگیری بیشتری دارند وتامین لوازم بهداشتی تا حدی کمک بکنترل میشود عزیزم با شعار مردم سلامت نمیشوند لطفا وظیفه خودرا بخوبی انجام بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
قم منشا کرونا نیست
کلیدش دست شماست در را برویش ببندید که وارد خانه نشود
من که نفهمیدم ایشون یهو وسط حرفهاش براچی ازرهبری تشکروتقدیرکردند؟همینجوری که نمیشه
تمام مطلب را خواندم. هیچ برنامه ای در صحبتهای ایشان دیده نمیشود. تعدادی امر به معروف و نهی از منکر که پدر بزرگها بهتر آن را بلدند.
خدا به داد ما برسد با این دولت و رییس جمهور تلفنی و غیر حضوری که یک سری حرفهای کلی و غیر تعهد آور زده و وای بر ما که به امید این آقا نشسته ایم .
یادتون وقتی برق می رفت و می اومد چه کار می کردیم؟ صلوات
الان هم با دیدن رئیس جمهور باید همین کار کرد
به به جناب روحانی
دلمان برای تبسم ملیحتان تنگ شده بود
از دوهفته پیش که درانظارظاهرشده و وعده دادیدکه ازشنبه همه چیزعادی میشود تاامروززیارتتان نکرده بودیم !!!
راستی جناب روحانی بعنوان رییس جمهور کشور لطفا بفرمایید اوضاع چطوراست ؟ همچنان عادی است ؟!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
خدایابه عظمت خودت قسم زودتر سال ۱۴۰۰ رابرسان الهی امین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
گفت شنبه ولی معلوم نیست کدوم شنبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
تاجمعه پیش خبرنداشته کرونا واردکشور شده !!!!
یکبار نشد یک گزارش از عملکرد بدهد.سخنرانی سخنرانی.
جناب رئیس جمهورانگاری خودشون همه مدل امکانات در اختیار دارند من کارمند که تعطیل نیستم و مجبور به تردد هستم چه باید بکنم ایشون 10روزه پیداشون نیست من 2روز نرم سرکار مطمئنا از حقوق میپره اونم که تو این وضعیت بل بشو .... خودشون نتیجه گیری کنن جونمون و دوست داریم اما امکانات مالی ؟!
رئیس جمهور محترم لیموشیرین میخوره بازهم بخواد اظهار نظر کنه!! روحانی صداش درمیاد میفهمیم یه بحران در راه است، پس لطفاً نفس خودش رو بیهوده مصرف نکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
لیموشیرین؟
ایشون اکروز خبر دار شدن کشور دچار کرونا شده!
ماشاالله سعد آباد بهشون ساخته.
بیشتر از دو ماه است کارشناسان هشدار و در کنارش راهکار ارائه می دهند اما هنوز جلسات بی نتیجه برگزار می شود سیستم ناکارامد و ناهماهنگ است دولت نمی تواند به نیروی نظامی دستور دهد وزارت بهداشت با آنکه می داند چکار کند عملا اختیاری جز پرستاری و ارائه آمار ندارد
گویا دولت بیست روز است که از شیوع کرونا اطلاع دارد در این بیست روز چه کرده است؟ مسولان استانی از این دولت فشل جلوتر هستند اما اگر غیرمسوولان اجازه دهند!!!
دست دولت بسته است اما خیلی از کارها را می توانسته انجام دهد و نکرده مثلا آیا دولت برنامه ای برای پایش نانوایان و آموزش و تجهیز آنان کرده است؟ خیر.
مردم جدی گرفتن
مثل اینکه شما جدی نگرفتین
برعکس دولت مردم درگیر مبارزه با کرونا هستن
پس از اين همه روز كه از شيوع كرونا گذشته ، تازه رياست جمهور گفته قرار است در خروجى شهر ها تب سنجى صورت گيرد ، ماشاالله با اين حركت لاك پشتى !!!
زنجیره خبیث کرونا.!!!!!!!!!!!به دستور رئیس قطع شو نابکار!!!!!!!
مشکل کشور ما همین باید نباید هاست

با باید و نباید هیچ چی درست نمیشه

باید اقدام کرد ، عمل کرد
مثل کره
یه نگاهی به عملکرد کره جنوبی داشته باشید
آقای روحانی با افاضاتی که فرمودند موضوع را خیلی عادی نشان داده آندکل مشکلاتی را که شیوع وگسترش این ویروس درنمام ایران از نظر اقتصادی و اجتماعی بوجود آورده با نسخه درخانه ماندن پیچیده آند ،ومنتظر رسیدن فروردین وبهار هستند تاخودبخود این ویروس بساط خود را جمع کند واز ایران رخت بر بندد و دوباره کشور گل و بلبل برای مسولیت طبقاتی شما آماده و مهیا گردد .ولی متاسفانه به عواقب فضاحت باری که خصوصا از نظر اقتصادی بر ملت خصوصا قشر مستضعفی که رزق روزانه خود را با روزمرگی وازسطل‌های زباله وسایر مشاغل پست تامین می کنند.توجهی نمی کنند .هزاران شغل بر اثر شیوع این ویروس وخانه نشینی آسیب جدی دیده و هزاران شاغل در این شب عید بیکار وبدون مزد شده آند چه فکری بحالشان شده همه تلاش شما در این برهه بحرانی منتج به تامین مقداری ماسک ومایع ضدعفونی کننده شده که آنهم به ده درصد مردم نمی رسد .منتظر عواقب خطر ناک ناشی از شیوع این ویروس باشید که تمام ارکان را درگیر جدی خواهد کرد.پس درخانه ماندن را کافی ندانید .
تا زمانيکه شهرها به اجبار قرنطینه نشدن هیچ فایده اي نداره بداد شمال کشور برسین از الان شروع به فرار کردن ار هواپیما و یا پیشنهاد هاي کرایه هاي وسوسه انگیز سعی در استفاده از تاکسي سرویس ها هستن فکر این باشین که این جمعیت دوباره به تهران برمیگرده
خوشم می آد که مردم همیشه در صحنه در انتخاب بین بد و بدترم گند زدین. بین دو تا بدتر انتخاب کردین و تازه به خودتونم افتخار کردین انگار شاخ غول شکستین.
چه خوب بود این صحبتها چند هفته پیش با داشتن الگوی چین بیان می شد
چه خوب بود این صحبتها چند هفته پیش با داشتن الگوی چین بیان می شد
شما که سه تا شنبه قبل گفتی همه چی عادیه
آقا از 28 اسفند تا 13 فروردین همه رفت و آمدها را تعطیل کنید
حتی اگر کسی در خانه مریض است زنگ بزنه به اورژانس و ماشین آمبولانس یا شخصی مشخص شده توسط دولت برود سراغش
اینجوری تمامه
هزینه تحمیلیش به کشور هم کمتره
به جای طرح مسخره رفتن به درب خانه که گیر و گور زیاد داره اون تیم در خدمت این هدف باشه
آن چیزی که از صحبتهای آقای روحانی استباط می گردد عدم جدیت ایشان در مبارزه با این ویروس خطرناک است وکشته شدن دهها نفر درروز وپر شدن بیمارستانها برای ایشان قابل قبول وباور نیست بهتر است ریاست ستاد مبارزه با کرونا را به آقای رییسی ریاست محترم قوه قضاییه واگذار کنند تا مردم امیدوارتر به مبارزه با این ویروس باشند .
نمایش رو بزارین کنار این سامانه های بهداشت هیچکدوم جوابگو نیستن. ویروس تمام کشور روگرفته. همش باید باید باید ... کی عمل میکنین. مردم رو مسخره کردین یا واقعا سواد ندارین
"زنجیره شیوع ویروس کرونا را باید قطع کنیم" چطوری؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
گفتن که! با شستن و ضدعفونی کردن دستها!!!؟؟
"زنجیره شیوع ویروس کرونا را باید قطع کنیم" چطوری؟!
اگر شنبه گذشته بجای عادی جلوه دادن خطر کرونا، ۱۵ روز مملکت را تعطیل می کردی، این همه جامعه دچار مشکل نمی شد،ناکارامدترین رییس جمهور در تمام و قرون اعصار هستی،
ایشان با چه رویی دارند،صحبت میکنند.واقعا مردم را بی حواس فرض کرده اند.
گفتار درمانی وپند و اندرز دیگه بسه
دو صد گفتار نیم کردار نیست
آقای رییس جمهور مردم رو دریابید ، اینا هستن که سرمایه های مملکتن و پشتیبان شما ، اونارو ناامید و دلسرد نکنید . باور کنید گرونی ، بدبختی و هزار کوفت و زهرمار دیگر که امان مردم رو بریده کم بود که این ویروس کرونا بهش اضافه شد ، دستکم نگیریدش و یه کم بد نیست جنابعالی و صدا و سیما بصورت ملموس و عینی مردم رو بترسونین نه اینکه بگید از آنفلونزا خطرش کمتره ولی در واقععیت چنین نیست . و مردم هم راه بیفتن بزنن بیرون و مریضی رو شیوع بدن و هکذا ...
احتمالا آمار فوتی ها به تومان به رئیس جمهور اعلام میشه، اما به ریال با مردم حساب میشه
سلام: آیا در این وضعیت وانفسا و هجوم ویروس کشنده کرونا و ترس و دلهره مردم و کارمندان از آن ،اگر ساعات کاریی ادارات و بانک ها کم شود و یا چند روزی تعطیل گردد مملکت فلج می شود؟ آیا با این کار از شیوع و اپیدمی این ویروس کم نمی شود؟ جان انسانها چقدر برای مسئولین رده بالای کشور می ارزد؟! ظاهراً برگشت ساعت کاریی ادارات بدون اعتنا به دیدگاه کارشناسانه ستاد مقابله با کرونا از تدابیر دلسوزانه وبه هنگام شخص رئیس جمهور مدبر است!!! این تذهبون؟؟؟
تمام کامنت ها یک کامنت درحمایت ازعملکرداین اقاو کابینه اش پیدانمیکنید این نظرها نظر اکثریت مطلق ملت درمورد دولت به اصطلاح تدبیر وامیدهست
مخربترین دولت تاریخ بشر
باید.... عبورخواهیم کرد ..... تنها کلماتی که 6 ساله تکرارمیکنه
متاسفم ...تو این مملکت بی فرهنگی موج می زند.همه به فکر پر کردن شکم هایشان هستند تا مغزهایشان...و این هم نتیجه ...توی بحران ها که داخل چهار دیواری گیر می کند به جای کمک بهم به همدیگر فقط بلدیم چنگ بندازیم...همین (امیدوارم منو اعدام نکنید!!)
فقر و فساد و کرونا / دستاورد فری اینا
آخه تعظیلات رو حذف کنی که چی بشه ؟‌باز کارمندا بیان سرکار ؟ آخه یکی به ایشون بگه چه خبره تورو به خدا .
این روحانی واقعا از زمان جلوترحرکت میکنه!هنوزجمعه نشده فهمیدچی شده!
کرنا درمان ندارد با فرض بر اینکه مسئولین بخواهند شما را نابود کنند اگر میخواهید زنده بمانید تنها باید خودتان و خوانوادتان را تا حد امکان قرنطینه و بهداشت را رعایت کنید
اینا رو ول کنید عزیزان! حیف نیست خاطر مبارک شیخ و هیئت همراه آزرده شود دم عید؟ اقتصاد و گرونی و کرونا و تحریم ها برای مردم هستن نه حضرات وگرنه این راه و رسم اداره مملکت نیست ! وقتی معاون محترم وزیر بهداشت به سیستم دنیا و قرنطینه دهن کجی می‌کند و آن را مربوط به دوران جنگ جهانی میداند نتیجه می‌شود رنج مضاعف این مردم شریف ولی کو گوش شنوا؟ راستی اتاق هیئت وزیران جدید مبارک!
همه كارها برعكس كشورهاي دنياست ،حالا چرا در ايام عيد ادارات تعطيل نشود
حمله به دولت را بی انصافی می دانم هر چند کار آنها بی اشکال نبوده الان دولت با مشکل بودجه مواجه است و در روابط خارجی در بد ترین شرایط و لی سوال من این است چه کسانی این شرایط را بکشور تحمیل کرده اند آیا دولت را مقصر می دانید چرا از مجمع تشخیص در خصوص fatf سوال نمی کنید و........
باید! خوشم میا همیشه از این کلیشه ها استفاد میکنند و فعل مضارع. کاش یکبار ماضی میشد. مثلاً زنجیره کرونا قطع شد. وضع مردم خوب شد و ...
با پوزش از همه ی هموطنان

برو بابا

آقای رییس جمهور ، خودت معلوم نیست از کجای ایران داری حرف میزنی .
روحاني مچكريم روحانيً مچكريم ممنونيم از اين باران اطلاعات تشكر ميكنيم چطورهً براي شكستن زنجيره يك تير بار بزاريم مردم را به صف كنيم زوجا را بزنيم فردا بمونن زنچيره قطعا شكسته ميشه نظر خوبي نيست داداش ما خونه ميشينم ٥ نفر خودمونيم مادرمم با ماست لطف كن اين طرح را زودتر شروع كن من تو زوجا وايميستم
متاسفم برای رییس جمهوری که خودش قایم شده و تنها اقدامش برای این فاجعه ملی توصیه به شستن دسته
متاسفم برای رییس جمهوری که خودش قایم شده و تنها اقدامش برای این فاجعه ملی توصیه به شستن دسته
محسن هاشمی کجاست
تعزيرات كجايي
در مشهد قيمت ها وحشتناك شده از سبزي و شير و .ظ..
واقعا كجاييد
تعزيرات كجايي
در مشهد قيمت ها وحشتناك شده از سبزي و شير و .ظ..
واقعا كجاييد
تعزيرات كجايي
در مشهد قيمت ها وحشتناك شده از سبزي و شير و .ظ..
واقعا كجاييد
ادارات دولتی را هرچه سریعتر تعطیل کنید
که ایشون یک مسئول به ظاهر بلند پایه و مقام دوم کشور ولی در عمل اختیارش از امام جمعه علی اباد کتول کمتر اینها مشکل نیست مشکل اینه حاضر نیست قبول کنه و اسنئفا بده
آقا یه سوال دارم.. نمیشه 1399 رو جهشی رد کنیم حداقل این آقا رو با این حرف زدنش دیگه نبینیم؟
از این کپسول های خواب هست.. بریم بزارنمون توش سال بعد بیردارمون کنن.
چرا از الگوی چین مبنی بر تعطیلی ادارات استفاده نمیکنید؟ بدبخت کارمندان و کارگران دائما در خطرن و کرونا را هم شیوع میدن....اینو همه میدونن و رییس جمهور محترم لطفا توجه کنن شیش میلیون کارمند و کارگر در خطر جدی قرار دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
حالا کارمندان درست و هیچی ، بقیه کارمندان بخش خصوصی و آزاد و ... ادم نیستند که به زور باید بیان سر کار ؟
دولت به دليل کاهش درآمد اين بيماري را فرصتي براي کسب درآمد و خالي کردن جيب ملت تبديل کرده و حتي کمکهاي بشردوستانه در داروخانه ها و ساير مراکز به قيمت گزاف به فروش مي رسند شما که رئيس دولتين اولا به موقع ورود کرونا را اعلام نکردين ثانيا با طعنه گفتين تا هفته ديگه جمع ميشه در حاليکه الان يکماهه ادامه دارد.
خدا قوت پهلوان !کجا بودی تا حالا ؟
مرگ بر آمریکا
ما نتوانستیم کرونا را شکست دهیم
والا من مهندس شاغل در بخش خصوصی که باید برم سر کار و تعطیل نیستیم و مجبوریم بریم! ضمن اینکه تو مسیر سر کار هم پر هستند کارگران و پیمانکاران شهرداری که کاملا مشغول آماده سازی چهره شهر برای عید هستند! و انگار نه انگار که کرونا هست!!!
اگر یک جو انصاف بود و این همه نا کارآمدی و ناتوانی در اداره امور کشور را می دیدند می بایست یه عذر خواهی کوچک می کردند و کنار می کشیدن شاید شخص توانمند تری پیدا می شد به این همه بی برنامه گی و آشفتگی پایان بده. عکسهای یادگاری با پست و منسب و ماشین ضد گلوله و کاخ و دفترهای لاکچری رو گرفتید دیگه رضایت نمی دید؟؟؟ بریدیدم.............
برای کسانی که حال انجام کار راندارند همه چیز غیر ممکن است وگرنه به راحتی می‌توان عید راحذف کرد با این شیوع گسترده کرونا
بهر حال حذف نکردن تعطیلات عید عواقبی بسیار دردناکتر از قرنطینه نکردن قم دارد
با یک قرنطینه ساده میشد هم قم رانجات داد هم ازشیوع در سطح کشور جلوگیری کرد
آقای روحانی ، هیچ ابتکار عملی نمی‌خواد برادر من، همینکه ببینی کشورهای درگیر این مسئله چیکار میکنم ،شما هم اعمال کنین بسه، ما هیچ انتظاری از شما و دولتتون نداشته و قول می‌دهیم نداشته باشیم،
خدا رو شکر با دستور قاطع ریس جمهور محبوب این زنجیره قطع شد
آقای روحانی،
مردم این ویروس را ساده نگرفتند. برعکس، این شما مقامات بودید که ساده گرفتید. چرا؟ چون پس از اپیدمی بیماری در چین به طور مرتب نسبت به انتقال مسافر از چین به ایران و برعکس اقدام کردید. ما مردم بسیار هشدار دادیم و وقعی نگذاشتید و به کار خود ادامه دادید. چون بروز بیماری در کشور را کتمان کردید و دروغ گفتید. چون بعد از مشخص شدن شیوع بیماری در کشور توسط مردم از شما خواستیم که مقررات قرنطینه را در مناطق شیوع بیماری اعمال کنید ولی شما مقامات فرمودید لازم نیست و در همین شرایط تظاهرات 22 بهمن را برگزار کردید و انتصابات را نیز ساعت ها تمدید کردید. پس لطفا نفرمایید که مردم این بیماری را ساده نگیرند. شما مقامات می بایست این بیماری را ساده نمی گرفتید که ساده گرفتید و فاجعه انسانی دیگری را در کشور رقم زدید. و اکنون خدمت شما مقامات عرض می کنم: خود کرده را تدبیر نیست.
اگر جناب روحانی بر قطع زنجیره انتقال اعتقاد میداشت حداقل ماسک میزد جلسات مجازی پیشکش
ما مرذم از ریس جمهور می خواهیم که حرم حضرت معصومه و دیگر اماکن مذهبی را تعطیل نکنه تا ما بریم شفا پیدا کنیم دعا کنیم
تمام اعضای محترم دولت در خانه های هزار متری شان در شمال تهران در حال عشق و حال و خندیدن به ریش ملت هستند. رئیس جمهور راست می گوید. من و همسر و فرزند سه ساله ام هم در آپارتمان 45 متری در جنوب شهر داریم از خوشی می ترکیم.
همن اولین روزی که کرونا در چین شیوع پیدا کرد من که یه آدم معمولی پیش پا افتاده هستم حدس زدم که با توجه به مراودات بالای ما با چین حداکثر بعد از چند هفته وارد ایران خواهد شد اونوقت رییس جمهور ما اول اسفند فرمودند دشمن می خواهد کشور ما را به تعطیلی بکشاند. ششم اسفند فرمودند از شنبه اوضاع عادی می شود. تازه بعد از یکماه و اندی از شیوع بیماری از خواب بیدار شده اند. جای تاسف دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
اینکه مدام میگفتند کرونا پشت دروازهاست ، لااقل در سراسر استان ها آزمایشگاه ها را برای تشخیص تجهیز میکردند و زیر ساخت ها را برای مقابله آماده
خب چرا اداره ها و مراکز دولتی و خصوصی رو تعطیل نمیکنن که همه بشینن توی خونه تا این شروع قطع بشه، از یک طرف میگن خونه بیرون نرید و از آنطرف میگن اداره جات برقرارن...
آخه کی قراره حرف با عمل بخوره؟
چقدر با همه چیز ساده انگارانه برخورد میکنن و انتظار هم هست ملت مظلوم هم به زور باور کنن
هی میگه بشینین خونه !!!! آقا تعطیل عمومی کن ، من کارمند بخش خصوصی ام ، مجبورم برم سرکار .... تعطیل عمومی کن و منع آمد و شد اعلام کن
اسسلحه وتانک که دارین
هرکس همکاری نکرد و مسافرت رفت بهش شلیک کنید

وگرنه همه کشور خواهندمرد
به برکت تصمیمات درست داریم چین رو هم پشت سر میزاریم.یعنی خداوکیلیم تکیم تو بدبخت کردن خودمون
حرفاش شبیه انشاهای دوران دبستان ماست همه جملات رو اولش با باید شروع می کردیم
این تصویر قدیمی است و مربوط به جلسه امروز هیات دولت نیست. در جلسه امروز فاصله ها بسیار زیاد بود و همه به جز حضرت روحانی ماسک بر دهان زده بودند!
باوجودیکه تابناک به احنمال از ترس منتشر نمیکند اما از اول با کرونا دوستانه برخورد کرد وهنوز هم دوستانه ادامه میدهد جناب روحانی نه جلو ورود چینیهارا گرفتید نه هواپیمای ماهان را جان برادر چین با قرنتینه به زور موفق شد ایتالیا تمام کشور را قرنتینه کرده انوقت شما هنوز با لبخند با کرونا برخورد میکند میگویید تعداد خوب شده ها بیشتر اقای محترم هر نفر که بیمیرد اگر به جواب به خدا باور دارید گناهش گردن کل مسؤلین چرا اینقدر مماشات میکنید امیدوارم از مردن مردم خوشحال نباشید
واسه باید ماید دیر شده باید قم قرنطینه می‌شد که نشد باید بعد از آن هر شهر دیگر که علائم داشت قرنطینه مبشدند که نشدند الان باید کل مملکت قرنطینه بشه که نمیشه و فقط جهان ما را قرنطینه کرده
رئیس جمهور منتخب ملت ایران
باور بفرمائید گرانی به حدی است که بسیاری از مردم نه تنها قادر نیستند تغذیه خوب و سالم داشته باشند بلکه حتی در تامین دارو و لوازم بهداشتی ناتوان مانده اند.
صحت این ادعا همین بس که دولت شما در ماجرای یارانه معیشتی بطور رسمی اعلام کرد ۶۰ میلیون از جمعیت ۸۳ میلیونی کشور برای گذران زندگی نیازمند کمک دولت هستند.
جنابعالی بالاترین مقام اجرایی کشور هستید و باید دستوراتی را تا دیر نشده در مورد تنگناهای اقتصادی مردم وضع و به اجرا بگذارید.شنیده ام کشورها همیشه بودجه ای محرمانه را برای بحران ها نظیر جنگ ، بلایای طبیعی و ... در اختیار دارند. معضل گرانی موازی با ویروس کرونا به جنگ بسیاری از مردم این سرزمین آمده است ! تا دیر نشده اقداماتی را انجام دهید. مردم سرمایه های کشور هستند.بدون مردم حکومت معنایی نمی تواند داشته باشد.
اقای رئیس جمهور با حرف زدن و تلفن زدن مشکل حل نمیشود من امی میدانم که برای مهار کرونا از لحاظ مدیریت بحران حداقل باید قدمهای ذیل با هماهنگی تمام دستگاهها انجام میشد.
۱. تمام تولیدی های الکل و مواد بهداشتی و دستکش طبی و ...باید تولیدات خود را به دولت بفروشند و در تمام تولیدی ها نمایندگانی از دولت جهت مدیریت تولید گماشته شود و هر کارخانه ای که تبعیت نکند برخورد شدید صورت میگیرد.
۲. این محصولات ابتدا بر اساس لیست تعیین شده به مراکز بهداشتی و بیمارستانها ارسال و در بیمارستانها مدیریت توزیع و کنترل صورت گیرد. اول باید مراکز درمانی کمبود این محصولات را نداشته باشند.
۳. مازاد محصولات از طریق داروخانه ها در اختیار مردم قرارگیرد و هرکس که اقدام به احتکار و عدم توزیع صحیح نمود به شدت و سریعا مجازات شود توزیع بر اساس کارت ملی جهت مدیریت صحیح انجام شود.
۴و.....

پس میشود مدیریت صحیح نمود اگر همت خواستن باشد.خداوندا به همه ما صبر و‌به مسئولین ما همت کار و‌مدیریت و به مریض های ما شفای عطا فرما.بخصوص ما ضعفا که جز تو پناهگاه و حامی نداریم.
چین تونس، ما نتونستیم... از کرونا خطرناکتر زندگی در کشوریه که رییس جمهورش تا تکون خوردی، سرت کلاه می زاره و دروغ می گه و بحرانی تا این حد که جان برخی از نخبه ترین پزشکان این کشور رو گرفته، ناچیز می دونه و لطمات شدی د اونو ناچیز می دونه و هیچ راهکار عملی نداره . می گه برید سر کار بعد می گن هرکی خواست نره. دورکاری باید انجام بشه. مگه می شه خواهش کرد که مسافرت نرید. آقای پرزیدنت با خواهش نمی شه . شما کی کسی که ماسک رو 1000 خرید و گرانتر فروخت حتی یک دانه مجازات کردید؟ اینجا بیمارستانهای گیلان نه گنجایش دارن نه تچهیزات و نه پرسنل. چه کسی پاسخگو هست؟ منتظرید کرونا به شیوه انتخاب طبیعی آدم بکشد؟ راهکار شما به عنوان عالی ترین مقام اجرایی کشور چیه؟ چرا ورزشکاران چینی رو به رشت راه دادید؟ مسوولیتش با کیه؟
لطفا با کلیدتان قفل این زنجیر را باز کنید!! ایام نوروز برای مردم هر روز صحبت کنید تا کمی بخندند!!
از فریب مردم دست بردارید
چرا کسانی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند به خانه هایشان رجعت می دهید تا کل اعضای آن خانواده مبتلا شوند
چرا مراکز قرنطینه موقت راه اندازی نمی کنید
بی عرضگی هم حدی دارد
عزیزان و هموطنان گرامی و ارجمند ؛ لطفا بیخیال مسئولان محترم - برای ظهور آقا و مولایمان و منجی عالم بشریت حضرت حجت ابن الحسن عسگری ارواحنا له الفداه بسیار بسیار دعا کنید . هموست که داروی همه دردهاست و هیچ مرض و دردی نیست که بوسیله آن حضرت علاج نشود . التماس دعا
پس پیداش شد؟!!!
درود بر رییس جمهور مدیر و مدبر ما
آقای رئیس جمهور زنجیره قطع کردن راهکار داره که اونم باید دولت جنابعالی انجام بده خدایا با این حضرات و کرونا به ما صبر بده . از این دولت برای مردم آبی گرم که نمیشه هیچ بلای جونمون هم هستند
لعنت به من که بهت رای دادم با بی تدبیری تو الان 15 تا از همکاران من. زیر خاکن15 تا خانواده بی پدر شدن. چرا بانکها و ادارات را تعطیل نمی کنن
جناب آقاي رئيس جمهور محترم دوره دوم هم داره تموم ميشه و شما هنوز از اين كلمه " بايد " تموم نشديد. يعني چه " بايد زنجيره شيوع كرونا قطع شود" شما به عنوان رئيس دولت بايستي بفرمايد كه """" زنجيره شيوع كرونا را قطع ميكنيم""""" تا اميد مردم و كادر درماني كشور تقويت شود. حضرتعالي طوري بيان ميفرماييد كه انگار ديگران در انجام وظايفشان كوتاهي كردن.اين خود حضرتعالي هستيد كه در ايفاي نقش رئيس دولت كوتاهي ميفرماييد.
باسلام کنترل کرونا راخت است اگر ما روززانه نیو کیس یا موارد جدید را تبت نماییم و موارد افزاش موارد را به تفکیک استان بررسی نماییم. واستان هایی که در حال افزایش است مثل تهران اصفههان سمنان البرزو... تمهیدات شدید موازین پیشگیری مثل گیلان وقم اعمال گردد.......یعنی ضعف مدیریت پیشگیری در این مناطق وجود دارد .. ولی چلسات روزانه مراقبت بسیار بسیار ضروری است.نگران نباشید کرونا در گیلان وقم در حال کاهش است وکرونا راشکست می دهیم.نگران نباشید تا دو هفته دیگر.
عالیجناب روحانی این بلا بالاخره تمام می شود شما موظفید تا پایان ریاست جمهوری ۵۰۰بیمارستان بسازید همین یک فقره کافی است. که هزینه های اعطینا که تاکنون شده است را جبران کند
اونهایی که قم رو قرنطینه نکردن باید دادگاهی بشن و از کار بر کنار تا شدت و اهمیت موضوع معلوم بشه... مردم جدی نمی گیرند چون شما کج دهنی کردید به خواست و نگرانی مردم
چين با قرنطينه موفق شد ايتاليا هم قرنطينه را در دستور كار قرار داده حتما خواهي ديد كه بيماري را در يكماه آينده مهار خواهد كرد.
جناب روحانی، بجای باید و نباید . فقط اقدامات عملی و انجام شده و بهبود و نتایج را گزارش کنید.
به شما توصیه میکنم که همانند یک مبتلا شده به مسایل زندگی نگاه کنید سپس متوجه می‌شوید کجایید و چقدر عقبید.
اقای رئیس جمهور:
فرمانده لشکر در میدان جنگ خودش جلو بقیه وزیر و وزرا پشت سرش و با نقشه و ایده و مدیریت دشمن را نابود می کند !
جهاد و مدیریت باید دستوری باشد چون بعضی ها متوجه نمی شوند و با قدرت بروید جلو!
سریعا" قانون تصویب کن جلوی خروج احتیاجات مردم را از کشور بگیر!
هر روز با تمام کشورها درباره تحریم ها گفتگو کن و آبروی آمریکا و حامیانش را ببر از موقعیت استفاده کن!
لااقل کسانی را که بدرد نمیخورند سریعا" از دولت بیرون کن بیرون و مردم را امیدوار کن!
مثل یک فرمانده باش و مثل یک فرمانده با ابهت رفتار کن و اینجاست که خودت را نشون بده که برای مردم هستی و خواهی بود !
هی میگن تردد ها رو کم کنید . وقتی کارمند مجبوره با اتوبوس و مترو بره سر کار چجوری تردد ها رو کم کنه ؟؟ مردمو مسخره کردید جون مردم براتون هیچ ارزشی نداره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها