بازدید 16895
لغو نشست شورای وزیران اتحادیه اروپا

مرکل: ۶۰ تا ۷۰ درصد آلمانی‌ها به کرونا مبتلا خواهند شد

دولت آلمان ابتلای ۶۰ تا ۷۰ درصد شهروندان آلمانی به ویروس کرونا را پیش بینی کرده و نشست شورای وزیران اتحادیه اروپا با موضوع مسائل تجاری به دلیل شیوع کرونا لغو شد.
کد خبر: ۹۶۵۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶ 10 March 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم به نقل از نشریه "بیلد" آلمان، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان بعد از نشست امروز فراکسیون احزاب متحد مسیحی در سخنانی پیش بینی کرد که ۶۰ تا ۷۰ درصد شهروندان آلمانی به ویروس کرونا آلوده شوند.

وی تاکید کرد که برای کند شدن شیوع ویروس کرونا همچنان باید گردهمایی‌ها و مراسم بیشتری لغو شود.

مرکل تصریح کرد که آلمان مدت طولانی را درگیر مبارزه با این ویروس خواهد بود و از این رو حالا این مسئله اهمیت دارد که مرحله گسترش و سرایت این بیماری سرعت پیدا نکند.

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم این مسئله را تایید کرد که اگر واکسنی برای این بیماری تولید نشود انتظار ابتلای ۶۰ تا ۷۰ درصد شهروندان آلمانی به این ویروس را باید داشت. وی در عین حال اظهار داشت که هشتاد درصد مبتلایان به این ویروس تقریبا بدون علامت از آن عبور می‌کنند.

صدر اعطم آلمان همچنین از مقامات این کشور اقدامات سختگیرانه در مبارزه با ویروس کرونا را درخواست کرده است. وی تاکید کرد که همه رویداد‌های غیر ضروری باید لغو شود.

با توجه به ناامنی‌ها و حدس و گمان‌ها درباره شیوع ویروس کرونا اتحادیه پلیس فدرال آلمان رهبری و موضع‌گیری عمومی بیشتر را از آنگلا مرکل درخواست کرده است.

بر اساس اطلاعات محافل دولتی، صدر اعظم آلمان همچنین تصمیم دارد روز جمعه جلسه‌ای را با اتحادیه‌ها و کارفرمایان درباره تاثیرات شیوع ویروس کرونا برگزار کند.

فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان هم اعلام کرده است که دولت بودجه بیشتری را برای مبارزه با ویروس کرونا مد نظر قرار می‌دهد.

شورای وزیران اتحادیه اروپا هم به دلیل شیوع ویروس کرونا جلسه بعدی خود با موضوع مسائل تجاری را لغو کرد. این خبر را سخنگوی ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا در بروکسل تایید کرد.

فستیوال ادبی Lit.Cologne هم به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد. این تصمیم به توصیه شهردار شهر کلن اتخاذ شده است. این فستیوال ادبی با بیش از ۲۰۰ نشست و بیش از ۱۰۰ هزار بازدید کننده در بیش از ۱۲ روز دوران برگزاری آن بزرگترین جشنواره ادبی در اروپا محسوب می‌شود.

بر اساس آمار‌های رسمی در عرض ۲۴ ساعت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور سوئیس هم به بیش از ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است. در روز سه شنبه ۴۷۶ مورد ابتلا به این ویروس در کشور سوئیس تایید شد که ۱۶۴ مورد بیشتر از روز قبل از آن بود. تا به حال ۳ نفر هم در اثر ابتلا به این ویروس در سوئیس جان باخته اند. بر اساس اطلاعات رسمی ۵۳ درصد مبتلایان به کرونا در سوئیس مردان و ۴۷ درصد زنان هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها