بازدید 9270
۲
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای سعادت آباد؛

سیگنال نفتی به بورس تهران رسید؛ شاخص کل عقب نشست

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه نوزدهم اسفندماه ۹۸)، با کاهش ۱۴۸۰۶ واحدی معادل ۲.۷۰ درصد به رقم ۵۳۴ هزار و ۳۷۸ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت ۱۴۷ واحدی به رقم ۶ هزار و ۸۹۳ واحد رسید.
کد خبر: ۹۶۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹ 09 March 2020

سیگنال نفتی به بورس تهران رسید؛ شاخص کل عقب نشست

سیگنال نفتی به بورس تهران رسید؛ شاخص کل عقب نشستشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه نوزدهم اسفندماه 98)، با کاهش 14806 واحدی معادل 2.70 درصد به رقم 534 هزار و 378 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت 147 واحدی به رقم 6 هزار و 893 واحد رسید.

به گزارش بورس تابناک، امروز تالار شیشه‌ای سعادت آباد در دومین روز کاری هفته، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش 3954 واحدی معادل 2.70 درصد به رقم 142 هزار و 443 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت 3530 واحدی معادل 1.91 درصد، عدد 180 هزار و 970 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 2363 واحدی معادل 1.92 درصد به رقم 120 هزار و 437 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 21952 واحد کاهش معادل 3.10 درصد را رقم زد و به سطح 675 هزار و 921 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 12270 واحد کاهش معادل 3.16 درصد به رقم 376 هزار و 437 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 23387 واحد کاهش معادل 2.01 درصد همراه بود و عدد یک میلیون و 140 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

سیگنال نفتی به بورس تهران رسید؛ شاخص کل عقب نشست

بیشتر بخوانید:

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مباركه اصفهان با 1396 واحد، نماد فملی متعلق به ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ با 1009 واحد، نماد کگل متعلق به معدني و صنعتي گل گهر با 680 واحد، نماد وبملت متعلق به بانك ملت با 472 واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامي عام) با 461 واحد و نماد شتران متعلق به پالايش نفت تهران با 452 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منغی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی غگل متعلق به گلوكوزان‌ با 357 واحد، نماد قرن متعلق به پديده شيمي قرن با 38 واحد، نماد شوينده متعلق به مديريت صنعت شوينده ت.ص.بهشهر با 36 واحد، نماد تملت متعلق به تامين سرمايه بانك ملت با 33 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز 5 میلیارد و 868 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 529 هزار و 510 نوبت معامله و به ارزش 5 هزار و 868 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

7 نماد  با برترین صف خرید 

پدیده شیمی قرن(قرن)/ تامین سرمایه بانک ملت(تملت)/ بانک پارسیان(وپارس)/ نوش مازنداران(غنوش)/ عمران‌وتوسعه‌فارس‌(ثفارس)/گروه‌صنعتي‌سپاهان‌(فسپا)/ صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت تصميم (تصمیم)

7 نماد با بیشترین عرضه 

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران(حکشتی)/پالایش نفت تهران( شتران)/ پالایش نفت اصفهان(شپنا)/ بورس اوراق بهادار تهران(بورس)/پالایش نفت بندرعباس(شبندر)/ بورس کالای ایران(کالا)/ سرمایه گذاری غدیر(وغدیر)

رفت و آمدها

شركت س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیكو1) ماشین‌ سازی‌ اراك‌ (فاراك1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، بانك‌پارسیان‌ (وپارس1) تامین‌ ماسه‌ ریخته‌گری‌ (كماسه1) باما (كاما1) صنعتی‌ آما (فاما1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، سیمان‌سپاهان‌ (سپاها1)گروه دارویی سبحان (دسبحا1) تكنوتار (تكنو1) عمران‌وتوسعه‌فارس‌ (ثفارس1) البرزدارو (دالبر1) با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری كنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر حق تقدم سهام شركت‌ البرزدارو (دالبرح1) با توجه به توقف نماد اصلی متوقف شدند.

نماد معاملاتی شركت گروه صنعتی بوتان(لبوتان)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف ایران دارو(دیران)،صنعتی آما(فاما)،تامین ماسه ریخته گری(كماسه)،بانك پارسیان(وپارس)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، با زگشایی شدند.

نماد معاملاتی شركت فرآورده‌های‌نسوزآذر (كاذر1)، توسعه‌ معادن‌ روی‌ ایران‌ (كروی1) با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام، با وقفه همراه شدند. /نبض بورس

دلیل ریزش قیمت‌ها در بورس

فردین آقا بزرگی تحلیلگر بازار سرمایه، درباره دلیل سقوط شاخص کل توضیح داد: مهم ترین و اصلی ترین ریزش امروز شاخص کل بازار سرمایه، کاهش قیمت جهانی نفت است که بی سابقه‌ترین کاهش را در طول ۲۰ سال گذشته داشته است. قیمت نفت ظرف یک هفته گذشته بالغ بر ۲۰ درصد افت و در فاصله یک روز ۱۰ درصد افت را تجربه کرد.

وی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شیوع کرونا در جهان گفت: اما به طور کلی طی دو هفته گذشته بورس های جهانی به دلیل اپیدمی شدن کرونا که مقدمه ای برای افت تقاضا در سطح جهان و اخلال در رشد اقتصادی چین به عنوان کشوری که تاثیر زیادی در تقضای خرید چه در عرصه نفت و فروارده نفتی دارد ریزش داشتند. اما بورس ایران به واسطه تک بعدی بودن و صرفا ورود نقدینگی به بازار روند معکوسی را پی گرفته بود.

این تحلیلگر بازار سرمایه با تاکید بر اینکه ریزش امروز ربطی به کرونا نداشت و مستقیما از قیمت نفت تاثیر گرفته است، اظهار کرد: اما به طور کلی بازار سرمایه ایران درحال تطبیق پیدا کردن با روند کاهشی بازارهای مالی است. چشم انداز وضعیت اقتصادی دنیا با توجه به بحران کرونا و در کنار آن اختلاف نظر بین عربستان و روسیه به عنوان دو کشور پرقدرت روی همه کشورها می گذارد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بورس بای بای
سه شنبه ۲۰ اسفند ۹۸
درادامه ریزش های سهمگین چندروز گذشته بورس نورچشمی امروزهم تنها ۵ دقیقه بعداز شروع به کار تالار بورس شاخص بیش از ۸۰۰۰ واحد فروریخت بورس هرچی به ناحق خورده داره پس میده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل