بازدید 19196
ایمانی در گفت و گو با «تابناک»:

اصولگرایان در مجلس یازدهم معتدل نباشند، انتخابات۱۴۰۰ را از دست می‌دهند/ روحانی با مجلس یازدهم راحت‌تر از مجلس دهم کار می‌کند/ تعداد نمایندگان پایداری در مجلس آتی زیاد نیست

«ناصر ایمانی» فعال سیاسی درباره پاسخ به این سوال که چه پیش‌بینی از مجلس یازدهم و رویکرد نمایندگان آن دارد اظهار کرد: تصور بنده این است که علی‌رغم برخی از اظهارنظرها مبنی بر اینکه مجلس آینده با دولت درگیر خواهد بود چنین مسئله‌ای مطرح نخواهد بود و حتی فکر می‌کنم درگیر‌های میان مجلس یازدهم با دولت روحانی به دلایلی کمتر از مجلس دهم خواهد بود.
کد خبر: ۹۶۴۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳ 10 March 2020

در فضای متاثر از «کرونا» انجام کار سیاسی و اظهار نظر پیرامون این موضوع متوقف نشده است، به ویژه در خصوص مجلس یازدهم که انتخابات آن حدود سه هفته پیش برگزار شد و کمتر از سه ماه دیگر یعنی از خرداد ماه سال ۹۹ نمایندگانی که بیش از ۷۵ درصد آن‌ها نسبت به مجلس دهم تغییر کرده اند، راهی پارلمان شده و ترکیب جدید قوه مقننه را تشکیل خواهند داد.

به گزارش «تابناک»؛ اکنون تنها با برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی تکلیف یازده نماینده‌ای که مانده اند مشخص خواهد شد و البته در دو حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر و تهران ری شمیرانات اسلامشهر و پردیس به دلیل فقدان نمایندگان منتخب شان که به کرونا مبتلا شده و درگذشته اند، کار به انتخابات میان دوره‌ای در سال ۱۴۰۰ کشیده خواهد شد.

نکته قابل توجه در خصوص مجلس پیش روی، انتخاب رئیس جدید مجلس پس از صدارت دوازده ساله «علی لاریجانی» که در انتخابات پیش رو تصمیم گرفت کاندیدا نشود، خواهد بود. البته گرایش سیاسی رئیس جدید خیلی تفاوتی با لاریجانی اصولگرا نخواهد داشت، چون ترکیب مجلس یازدهم هم بیش از ۷۵ درصد متشکل از اصولگرایان است و قطعا یک چهره با همین گرایش سیاسی به عنوان رئیس مجلس یازدهم معرفی خواهد شد.

این را هم باید در نظر داشت که با توجه به تشکیل دولت ائتلافی هشت ساله اعتدالیون و اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ احتمالا شاهد برگزیده شدن یک رئیس جمهور اصولگرا خواهیم بود که البته تشکیل مجلسی با همین گرایش، این نوید را تقریبا دو سال زودتر داده است، اما به هرحال باید منتظر عملکرد مجلس و انتخاب مردم هم برای تعیین سرنوشت ریاست جمهوری سیزدهم بود.

اصولگرایان در مجلس یازدهم معتدل نباشند، انتخابات۱۴۰۰ را از دست می‌دهند/ روحانی با مجلس یازدهم راحت‌تر از مجلس دهم کار می‌کند/ تعداد نمایندگان پایداری در مجلس آتی زیاد نیست

در همین خصوص، یک فعال سیاسی در گفتگو با خبرنگار «تابناک» عنوان کرد: برای اصولگرایان بهتر است رویه اعتدال و همکاری با دولت را در دستور کار قرار دهند، وگرنه انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ را از دست می‌دهند.

«ناصر ایمانی» فعال سیاسی در پاسخ به این که چه پیش‌بینی از مجلس یازدهم و رویکرد نمایندگان آن دارد اظهار کرد: تصور بنده این است که علی‌رغم برخی اظهارنظر‌ها مبنی بر اینکه مجلس آینده با دولت درگیر خواهد بود چنین مسئله‌ای مطرح نخواهد بود و حتی فکر می‌کنم درگیری‌های میان مجلس یازدهم با دولت روحانی به دلایلی کمتر از مجلس دهم خواهد بود.

وی افزود: معتقدم اصولگرایان مسیری را که در مجلس یازدهم انتخاب خواهند کرد، مسیر درگیری با دولت نخواهد بود و حداقل دلیلی که برای این ادعا وجود دارد این است که اصولگرایان در مقطع فعلی به خوبی واقف هستند که نگاه مردم به دنبال آن‌هاست تا با توجه به رایی که کسب کردند چه عملکردی خواهند داشت.

این فعال سیاسی تصریح کرد: اگر مردم ببینند عملکرد اصولگرایان یک رویکرد رادیکال و توام با درگیری و تنش برای جامعه خواهد بود مسلما در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ اصولگرایان شانس بسیار کمی خواهند داشت.

ایمانی خاطرنشان کرد: اگر مردم ببینند که اصولگرایان یک مسیر توام با تلاش، همکاری و فعالیت با دولت به عنوان قوه مجریه‌ای که در حال حاضر وجود دارد برای رفع مشکلات مردم قدم بر‌می‌دارند، در این صورت می‌توانند برگ برنده بزرگی را کسب کنند.

وی تاکید کرد: از طرف دیگر مردم به لحاظ روحی و روانی در سال ۹۸ بسیار آسیب دیدند. از این روی، هرگونه حرکات تند و تنش آفرین بیشتر به آن‌ها آسیب می‌زند از این تصور نمی‌کنم اصولگرایان در این مقطع مسیر تندی را در مجلس و در فضای سیاسی کشور در پیش بگیرند.

این فعال سیاسی گفت: اینکه بنده می‌گویم فضای مجلس یازدهم آرام خواهد بود به این معنا نیست که چند نفری از نمایندگان در مجلس سر و صدا نخواهند داشت این رویکرد قطعا وجود خواهد داشت، ولی مسیر مجلس را تغییر نخواهد داد.

ایمانی اظهار کرد: برخی نمایندگان حیات‌شان به این است که یک میکروفن جلوی آن‌ها باشد و توجه‌ها به آن‌ها جلب شود، اما اکثریت نمایندگان چنین نیستند و فکر می‌کنم اگر رسانه‌ها جریانات اصلاح‌طلب این سر و صدا‌ها را برای از بین بردن رقیب بزرگ کنند بدون شک مجلس آرامی توام با همکاری با دولت خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این که قالیباف بیشتر به صندلی مجلس نزدیک است یا گزینه‌هایی مثل میرسلیم و آقاتهرانی، افزود: قاطبه مجلس اعم از اصولگرا و غیراصولگرا از میان گزینه‌های مطرح به سمت قالیباف سوق دارند.

این چهره سیاسی با بیان اینکه من خلاف اظهارنظر برخی از دوستان بر این باورم که اکثریت نمایندگان مجلس یازدهم به جبهه پایداری تعلق ندارند و تعداد این دوستان بیشتر از مجلس دهم نیست، تصریح کرد: دوستان جبهه پایداری نمود‌هایی در مجلس دارند، اما اینکه بخواهند در روند انتخاب رئیس مجلس یا رویکرد‌های قوه مقننه تاثیرگذار باشند بعید به نظر می‌رسد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۹
آقای خاتمی پس از مجلس پنجم راستگرا آمد روحانی هم پس از مجلس هشتم اصولگرا ، آنهم زمانی که یک دوجین کاندیدای مطرح اصولگرا و راستگرا وجود داشت. حال سال 1400 چه خبر است؟ چه کسی کاندید اصولگراست ؟ کاندیداهای طرف مقابل چه کسانی هستند؟ بروید مقایسه کنید و کمتر خیالبافی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
خودت فهمیدی چی گفتی جناب چپ گرا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
روحانی نمی تونست همه مشکلات رو گردن مجلس بندازه چون خودزنی میشد، حالا این مجلس میشه سیبل انتقادها و فرافکنی های ایشون و اطرافیانشون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
واقعا با این سیستم کذایی انتخاباتی نمایشی فرمایشی !؟
و این اوضاع اسفبار اقتصادی و بیماری کرونای کشنده
که نتیجه ناکار امدی و عدم کفایت و ناهماهنگی مسولان بوده است
واقعا انتظار داشتن از مردم برای شرکت در انتخابات 1400 نیاز به داشتن ، یک دل خجسته ای است
که فقط در بین سیاست مداران ما ، امثال جناب ایمانی یافت میگردد و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
با دقت بخوانید متوجه می شوید
منظور این است که در مقابل صف کاندیداهای اصلاحات و اعتدال دست اصولگرایان خالیست نیاز به کنکاش هم ندارد
ضمنا انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات مجلس زمین تا آسمان متفاوت است ظرف 4 روز همه چیز با یک مناظره تغییر خواهد کرد
اصولگرایان هیچ وقت هیچ چیز را از دست نمی دهند حتی اگر فقط ۱۰ درصد مردم در انتخابات شرکت کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
در عوض هم هیچ چیز را بپای بیگانه نمی ریزند
بیدار شو داداش

مردم بیدار شدند. شما هنوز تو سالهای ۶۰ گیر کردی .
انگار این سیاست بازها در جامعه نیستند. پدر جان مردم دارند می میرند شما به فکر جنگ قدرتید؟
اولین اقدام اصولگرایان در مجلس یازدهم تغییر قانون اساسی و حذف ریاست جمهوری و ایجاد نظام پارلمانی بر مبنای نخست وزریری می باشد پس انتخاباتی در 1400وجود نخواهد داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
ببند بابا سرتو از پنجره بیرون ببر ببین توی جامعه چه خبره
مرد حسابی من دیروز بیمارستان امام حسبن بودم پرستار ماسکش انقدر کثیف بود معلوم بود 4 روزه داره میزنه تو هنو اصلاحطلب اصولگرا میکنی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
از لطف دولت تدبیر تان کار به اینجا کشیده است
خجالت داره واقعا
تو این وضعی که مردم همه داغدار شدن اینا به فکر قدرت
اتفاقا بر عکس شما من فکر می کنم که این تعارض و مجادله در درون مجلس و جامعه خواهد بود. زیرا مجلس تمام تلاشش برای شکست دولت خواهد بود. از این گذشته اصلاح طلبان جرایدی برای نشان دادن تنازع ندارند و اتفاقا دعوای اضولگراها خود به خود رخ خواهد نمود. خوشحالی رای حداکثری زمان معنا دارد که میدان مسابقه برای همه فراهم باشد و آنگاه مردم انتخاب کنند.
دیگه انتخاباتی وجود نخواهد داشت ...


هیچکی نگران نباشه ...
اماری که داده شده همه میدونند اقرار توش زیاد بود مردم کمتر هم خواهند شد برای پای صندوق.یک ایرانی رو هم نمی تونید با زور به کاری وادار کنید یادتون باشه.
چه معتدل و چه انقلابی عمل کنند" مانند پایداری"،کاری را بسامان نخواهند برد.
چون منتخب اکثریت مردم نیستند وبا مشکلات تاریخی می بایست دست و پنجه نرم کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
منتخب اکثریت تون را دیدیم همه جا را بهشت و باغ برین کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
قطعا جبهه پایداری کاری را که در دولت احمدی نژاد شروع کردند
و کشور را تا لبه پرتگاه بردند ، میخواهند کارشان را تکمیل کنند
و به قول رییس جمهورمحبوب شان که گفت : قطار ما بدون ترمز و دنده عقب است !؟
و احتمالا بدون فرمان و راننده مجرب هم بوده است را به دره نیستی و نابودی سقوط بدهند !!!؟
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
منظورم از اکثریت شفاف نه آمار ساز است
رئیس جمهور باید بتواند با مردم کارکند نه با مجلس مهندسی وگزینشی شده وتحمیلی توسط باندویا فرد وچناح خاصی که با زور خودرا بر مردم وکشور تحمیل نموده است ،مردم چنین مجلسی را از خود ندانسته وازان هیچگونه انتظار خدمت بخود وکشورشان را ندارند ،انها مکلف به انجام تکلیف یعنی تامین منافع فردی وباندی حامیان خود واعوان وانصارشان هستند ،برای انها ملت وکشور ایران اهمیتی ندارد انها به امت فرامرزی در بیرون مرزها مدیون هستند از عراق ویمن ولبنان وسوریه وبحرین ویمن تا افغانستان وپاکستان وفلسطین وبوسنی و،،،،،،،،،،،،،،
بیانات مقام معظم رهبری در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی :
۱۳۹۸/۰۱/۰۱
khamenei.ir

((مراقب این سوءاستفاده‌کن‌ها باید بود. طرف می‌آید بانک ایجاد میکند با استفاده از اجازه‌ی توسعه‌ی بانک‌ها -که یکی از کارهای غلطی که در کشور شد این است که اجازه میدهند همین‌ طور پشت سر هم بانک به وجود بیاید- پولهای مردم را جمع میکنند، بعد شرکتهای صوری درست میکنند، پولهای مردم را به عنوان قرض، وام و تسهیلات بانکی به شرکتهای خودشان میدهند، جیب خودشان را پُر میکنند، از این کارها دارند میکنند، اینها را بایستی مراقبت کرد، از اینها غفلت نباید کرد.))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
بهتر نیست تا دیگر ، دست از حرف زدن برداشته کاری کنیم ؟
آقای ایمانی جون هر کی دوست داری اعتدال و معتدل و میانه و اصلاح طلبی و اصلاحگرا که بعضی از دوستان
جناب عالی مانند علی لاریجانی شریک در این افتخار هستند و مملکت را به این حال و روز انداخته اند لطفا با کلمات بازی نکن و برای نمایندگان تعیین تکلیف نکن
يك نفر اصولگراي اتش به اختيار از كل اصلاح طلبان مجلس ودولت قدرت و اختيار بيشتري دارد
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
ببینیم تعریف کنیم
مردم دارن جون میدن بعد داره از اصول کرا و اصلاح طلب میگه
ایشون از کی فعال اصولگرا بوده ما خبر نداشتیم ؟
چقدر خوش خیال شما از حالا برای دوسال دیگر پیش بینی می کنی تا آنروز هزار اتفاق می افتد آنچه مهم است این است که اکثریت مردم راضی هستند و این را نتیجه انتخابات مجلس معلوم کرد هرچند که اعداد و ارقام اعلام شده هم چندان درست نبود
مجلس منتخب نمایندگان 20 درصد جامعه ، یعنی 16میلیون نفر هستند .....................
چه شود .
60 درصد بودیم نمی تونستیم مدیریتش کنیم حالا جای خود دارد..........................................................................................................
دیگه این سفارشات تون را برای نوه هاتون تعریف کنید که شما را نشناختند.
حالا کی میره رای بده؟؟؟؟؟تو انتخابات مجلس که با وجود قومیتی بودن کاندیدا آمار شرکت کنندگان زیر 30 درصد بود. انتخابات ریاست جمهوری رو که کلا ناظرین پای صندوقها باید سبزی بیارن پاک کنند. فکر نکنم کسی که بتونه درکی از اوضاع مملکت داشته باشه دیگه تو انتخاباتی شرکت کنه
با این آمار بسیار پایین مشارکت در انتخابات،دم زدن از آن بسیار روی می خواهد.
این جمله که دولت با مجلس یازدهم بهتر کار می کند، صحیح نیست.
مجلس یازدهم، کارهای تحمیلی دولت را بهتر انجام می دهد
مردم تو وضع بحرانی و ترس هستند بعد شما چی میگی؟دو روز پیش هم یکی از نماینده های جدید تو این اوضاع اومده میگه به محض شورع مجلس جدید اینترنت ملی رو پیگیری میکنم یعنی دوباره با روح روان مردم بازی کردن.مجلس جدید جز گرفتن ازادی های مردم هیچ کار دیگری نخواهد کرد.واقعا برای خودم متاسفم که ایران دنیا اومدم.انتخابات 1400 هم تموم شده هست از الان.تمام اینها رو گفتم.مجلس جدید یک کاری باید بکنه که اعتماد مردم رو بدست بیاره مشکلات اقتصادی گرانی ها و ارزش پول ملی رو حل کنه و آزادی های مدنی رو اتفاقا خیلی خیلی بیشتر بکنه اون وقت به شخصه اعتمادم برمیگرده
سلام: بهتر است بگوییم مجلس آینده از وجود غربگرایان خالی شد افرادیکه حل مشکلات مردم را جز تاراج مولفه های قدرت با غرب از طریق مذاکره و بستن با دشمنان این مرز و بوم نمی دانند. همانهایی که75 نفر از نمایندگان فعلی بخاطر مشکلات مالی و فساد رد صلاحیت شدند لطفاً چاپ کنید.
مرد حسابی ایران در ویروس کرونا غرق شده است شما دارید در مورد اصول گرا .و اصلاح طلب بحث میکنی. واقعا" برای مردم ایران هیچ چیز ارزش ندارد. خجالت بکشید.
رئیس مجلس یازدهم 100 در 100 سید محمد موحد نماینده کهگیلویه و بهمئی است
سلام اصلاح طلبان از طبقات ضعیف، حمایت نمی کنند بیشتر مدافع ولنگاری ازادی وبی بند وبار ی هستند .
اصول گراها به هر حال برای ۱۴۰۰ شانس بالا خواهند داشت
در شرایط کنونی مجلس انقلابی خیلی هم خوب است! بگذار انقلابی ها شانس تحقق ایده های خود را در عرصه سیاست امتحان کنند!
اگر همکاری نباشد وسیاست خارجی ما درست نشود هیچ کاری درست شدنی نیست
فعلا جان مردم را نجات بدهید
اصول گرایان ۵ درصد هم رای بیاورند چیزی را از دست نمی دهند.
مجلس یازدهم افتاد دست تندروهای محافظه کار
مملکت نابودمون رو بسته نگه خواهند داشت و نابود ترش میکنن
تعداد انها زیاد نیست ...اما حقوق ومزایا ی انها زیاد است....... اگر اول این را درست نکنید مطمئن باشید از این مجلس هم ابی داغ نمی شود
هر چند تا انتخابات ۱۴۰۰ هنوز خیلی فاصله داریم و نمی توان راجع به آن زمان قضاوت زودهنگام کرد اما رویکرد آقای ایمانی به عنوان یک گزینه می تواند قابل تامل باشد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار