بازدید 25081
آخرین تحولات خاورمیانه؛

تلاش گروه‌های ضدایرانی برای جلوگیری از صادرات دارو به ایران/ رایزنی برایان هوک با کشورهای اروپایی درباره ایران / ضرر میلیاردی کرونا به اقتصاد کشورهای عربی / سفر محرمانه یک هیات اسرائیلی به آمریکا

ضرر میلیاردی کرونا به اقتصاد کشور‌های عربی، سفر محرمانه یک هیات اسرائیلی به آمریکا، تلاش گروه‌های ضدایرانی برای جلوگیری از صادرات دارو به ایران و گفت‌وگوی تلفنی پوتین با اسد درباره توافق آتش‌بس در ادلب، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به رایزنی برایان هوک با کشور‌های اروپایی درباره ایران نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۶۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 07 March 2020

ضرر میلیاردی کرونا به اقتصاد کشور‌های عربی، سفر محرمانه یک هیات اسرائیلی به آمریکا، تلاش گروه‌های ضدایرانی برای جلوگیری از صادرات دارو به ایران و گفت‌وگوی تلفنی پوتین با اسد درباره توافق آتش‌بس در ادلب، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به رایزنی برایان هوک با کشور‌های اروپایی درباره ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ برایان هوک، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در سفر به انگلیس و فرانسه با نمایندگان این کشور درباره مسائل ایران رایزنی کرد.

روز جمعه وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ضمن اعلام اتمام سفر برایان هوک به این دو کشور اروپایی، شرح بسیار مختصری از مسائل مورد رایزنی او ارائه کرده است.

در این بیانیه آمده است: «نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران و مشاور ارشد وزیر خارجه، برایان هوک، سفرش به پادشاهی متحده و فرانسه بین سوم تا پنجم مارس را به پایان رساند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «برایان هوک در لندن برای رایزنی درباره سیاست آمریکا در قبال ایران و راهبرد آمریکا در خاورمیانه با اعضای پارلمان انگلیس و رهبران این کشور دیدار کرد.»

تلاش گروه‌های ضدایرانی برای جلوگیری از صادرات دارو به ایران/ رایزنی برایان هوک با کشورهای اروپایی درباره ایران/ضرر میلیاردی کرونا به اقتصاد کشورهای عربی// سفر محرمانه یک هیات اسرائیلی به آمریکا

در بخش دیگر بیانیه درباره سفر هوک به فرانسه آمده است: «در پاریس، او با همتایانش از پادشاهی متحده، فرانسه و آلمان برای رایزنی درباره ایران دیدار کرد.»

ضرر میلیاردی کرونا به اقتصاد کشورهای عربی

صادرکنندگان نفت خاورمیانه با کاهش تقاضا در چین (بزرگترین بازار خود) به خاطر شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند.

 اقتصاد کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، از کاهش تقاضای نفت در آسیا و کاهش قیمت نفت ضربه بیشتری خورده‌ است. بازارها نگران کاهش قابل توجه رشد اقتصاد جهان در اثر شیوع این ویروس هستند.

فعالیت تجاری در بخش غیر نفتی عربستان سعودی، بزرگترین تولید کننده اوپک و امارات سومین تولید کننده این گروه روز به روز بدتر می شود.

۲۰۲۰ شروع خوبی برای اقتصاد‌های عربستان و امارات نداشته است. این دو اقتصاد بزرگ خلیج فارس، تولید نفت خود را طی قرارداد جدید ائتلاف اوپک پایین آورده‌اند و حتی بیشتر از سهمیه شان کاهش تولید داشته اند و حالا هم تلاش می‌کنند جلوی عرضه اضافی نفت به بازار را بگیرند.

از زمانی که چین شیوع ویروس کرونا را در اواخر ژانویه اعلام کرد، قیمت نفت رو به کاهش گذاشت و هفته گذشته به پایین‌ترین حد طی یک سال رسید. عربستان سعودی و امارات نه تنها نفت بسیار کمتری صادر می‌کنند، بلکه پول بسیار کمتری هم از این صادرات به دست می‌آورند.

ویروس کرونا مشکلات بیشتری برای اقتصاد‌های خلیج فارس ایجاد کرده است. این ویروس تولید کارخانه‌ای در چین را پایین آورده، عرضه محصولات به مقاصد صادراتی را به تاخیر انداخته و حساسیت تجاری در سراسر جهان را کاهش داده است. به این ترتیب حتی بخش غیر نفتی تولید کنندگان نفت خلیج فارس هم متضرر شده است. متنوع شدن اقتصاد عربستان و امارات به دور از نفت هم نتوانست آن‌ها را نجات دهد.

آی اچ اس مارکیت در گزارش خود از شاخص مدیران خرید اعلام کرد در عربستان، تولید کارخانه‌ای، سفارش‌های جدید و روند استخدام، همه شتاب خود را از آغاز سال ۲۰۲۰ از دست داده اند و توسعه فعالیت تجاری بخش خصوصی غیر نفتی در ماه فوریه به پایین‌ترین حد از اوت ۲۰۰۹ رسیده است.

شاخص مدیران خرید عربستان پایین‌ترین حد از آوریل ۲۰۱۸ بوده است، رشد تولید کارخانه‌ای و سفارش‌های جدید در این کشور به شدت سقوط کرده و اطمینان تجاری به بدبینانه‌ترین حد در یک سال و نیم گذشته رسیده است.

وخامت بخش غیر نفتی عربستان پس از یک عملکرد عالی در ۲۰۱۹ اتفاق افتاده است. بخش غیر نفتی عربستان مسئول ۳.۳ درصد رشد اقتصادی این کشور در ۲۰۱۹ بود که بالاترین حد طی پنج سال گذشته است و کمک کرد اقتصاد عربستان در سال گذشته میلادی ـ علیرغم ۳.۶ درصد کاهش در بخش نفت ـ ۰.۳ درصد رشد داشته باشد.

دورنمای سال ۲۰۲۰، دو ماه پیش، قبل از شیوع ویروس کرونا روشن‌تر بود. صندوق بین‌المللی پول انتظار داشت اقتصاد عربستان ۱.۹ درصد رشد داشته باشد، ولی پس از شیوع این ویروس، گلدمن ساچز رشد اقتصاد عربستان را برای ۲۰۲۰، ۰.۶ درصد پیش‌بینی می‌کند.

در امارات هم پیش‌بینی می‌شود شرایط تجاری در بخش غیر نفتی بدتر شود و تولید برای اولین بار در ده سال گذشته پایین بیاید؛ بنابراین این دو کشور به قیمت بالاتری برای نفت نیاز دارند، چون شیوع ویروس کرونا فعالیت اقتصادی غیر نفتی آن‌ها را مختل کرده است، ولی تقاضای جهانی نفت کاهش یافته و بزرگترین محصول صادراتی این کشور‌ها و اصلی‌ترین منبع درآمد آن‌ها ارزان‌تر شده است.

سفر محرمانه یک هیات اسرائیلی به آمریکا

یک هیات اسرائیلی اخیرا به منظور تغییر رای دادگاه بین المللی در خصوص پرونده‌های جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان به واشنگن سفر کرده است.

منابع خبری رژیم صهیونیستی که این سفر هیات اسرائیلی را «محرمانه» عنوان کردند، به تعداد نفرات این هیات و زمان دقیق سفر آن به آمریکا اشاره‌ای نکرده‌اند.

چند ماه پیش، روزنامه ایندیپندنت نوشته بود که سازمان ملل متحد در روز هجدهم مارس آینده قرار است گزارشی مهمی را درباره جنایات نظامیان اسرائیلی علیه معترضان فلسطینی در غزه صادر کند.

تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی برای بررسی و انجام تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین به درخواست چند باره مقامات فلسطینی گرفته شد و پس از این درخواست‌های مکرر فلسطینیان بود که قضات دیوان بین‌المللی کیفری، مجوز آغاز تحقیق را آغاز کردند.

تلاش گروه‌های ضدایرانی برای جلوگیری از صادرات دارو به ایران/ رایزنی برایان هوک با کشورهای اروپایی درباره ایران/ضرر میلیاردی کرونا به اقتصاد کشورهای عربی// سفر محرمانه یک هیات اسرائیلی به آمریکا

دیوان کیفری بین‌المللی نخستین دادگاه دائمی بین‌المللی برای رسیدگی به جرایم نسل‌کشی، جنایات علیه بشریت، جنایت جنگی است که مقر آن در شهر لاهه کشور هلند است.

این دادگاه به جرایمی رسیدگی می‌کند که توسط اتباع یا در قلمرو یکی از کشورهای عضو انجام و یا اینکه با تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد به این دیوان ارجاع شده باشد.

تلاش گروه‌های ضدایرانی برای جلوگیری از صادرات دارو به ایران

نشریه آمریکایی «اینترسپت» در گزارشی نوشت، در بحبوحه گسترش ویروس کرونا، یک گروه فشار متحد دولت ترامپ با عنوان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» تلاش می‌کند تا از فروش دارو به ایران جلوگیری کند.

در این گزارش آمده است: «اپیدمی ویروس کرونا با سرعت در حال گسترش در سرتاسر جهان است و ایران با ۱۰۷ فوتی و ۳۵۱۵ مبتلا، سخت آسیب دیده و همزمان این گروه فشار تجارت دارو با ایران را هدف قرار داده است.»

«تایلر کولیس» وکیل متخصص در امور قوانین تحریم به اینترسپ گفته، تحریم‌های آمریکا تأثیر بلندمدتی بر واردات تجهیزات پزشکی در ایران گذاشته است.

وی افزود: این گروه‌ها تلاش کرده‌اند تا هزینه تجارت مشروع و قانونی با ایران را از جمله در کالا‌های پزشکی و غذایی، برای شرکت‌ها هزینه‌بر کنند.

کولیس با اشاره با اینکه فروش تجهیزات پزشکی به ایران تجارت زیاد پرسودی به حساب نمی‌آید، خاطرنشان کرد فشار گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» تأثیری قابل توجه بر تحلیل سود و هزینه شرکت‌های داروسازی برای تجارت با ایران دارد.

گفت‌وگوی تلفنی پوتین با اسد درباره توافق آتش‌بس در ادلب

کاخ کرملین از گفت‌وگوی تلفنی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با بشار اسد، همتای سوری خود پیرامون توافق آتش بس در ادلب خبر داد.

بر اساس این گزارش، پوتین در این تماس تلفنی بشار اسد را در جریان مفاد توافق آتش بس بین روسیه و ترکیه درباره ادلب قرار داد.

کرملین اعلام کرد که پوتین به بشار اسد اطمینان خاطر داد که توافق آتش بس در ادلب واقع در شمال سوریه به برقراری ثبات در این منطقه منجر خواهد شد.

تلاش گروه‌های ضدایرانی برای جلوگیری از صادرات دارو به ایران/ رایزنی برایان هوک با کشورهای اروپایی درباره ایران/ضرر میلیاردی کرونا به اقتصاد کشورهای عربی// سفر محرمانه یک هیات اسرائیلی به آمریکا

از سوی دیگر، بشار اسد نیز از حمایت های روسیه برای مبارزه با گروه های تروریستی و تلاش برای تضمین حاکمیت سوریه تشکر کرد.

گفتنی است، در پی گفت‌وگوهای شش ساعته «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه ای خود در مسکو دو طرف بر سر برقراری یک آتش بس در ادلب سوریه به توافق رسیدند.

طبق اسناد به دست آمده، آتش بس در استان ادلب سوریه از ساعت یک دقیقه بامداد روز ششم مارس ۲۰۲۰ آغاز شد.

به موجب این توافقنامه، روسیه و ترکیه عملیات گشت زنی مشترک در بزرگراه «اِم فور» (M۴) را آغاز می کنند. این توافقنامه همچنین تصریح می کند، یک کریدور امنیتی ۱۲ کیلومتری به سمت شمال و به سمت جنوب این بزرگراه برای استان ادلب برقرار خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۵۵
انتشار یافته: ۳۲
همه ی کشورها و ملت ها دوست و دشمن دارند ولی هیچ ملتی به اندازه ملت ایران از فساد آقازاده ها آسیب ندیده است همین آقازاده ها از رانتخواران واردات دارو بودند .
همان کسانی که داروهای تاریخ گذشته وارد میکردند یا دارو احتکار میکردند و یا حتی بجای دارو اقلام غیر دارویی وارد کردند !!!
دروغ نگید بابا هیچ کس با دارو کاری نداره فقط خودتون بگید لوازم پزشکی که سازمان بهداشت جهانی فرستاد چی شد کجا رفت؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
ناشناس 08:26 به اربابت بگو صدقه نمی خواهیم حداقل تحریم دارو برداره.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
جناب ناشناس 08:26 از همفکرات بپرس، بعدشم بهتر از این بلد نیستی جنجال بپا کنی، کجا آموزش دیدی؟،
همانطور که صاحب مجلسی قدرتمند و اکثرا ژنرال هستن شدیم، بعد نوبت کشورهای عربی است که به خودشان بیایند بخاطر اسراییل با سوریه و یمن نجنگند
مردم ایران فهمیده اند احزاب در آمریکا معنی ندارد اما مسئولان ایرانی هنوز منتظر معجزه ی تغییر ریاست جمهوری در آمریکا هستند !!!!!!

با این مسئولان و این تفکر تا بینهایت سر کار هستیم .

بی تفاوتی نسبت به مردم و خواسته های آنان در داخل کشور ضربات جبران ناپذیری به بزرگترین پشتوانه ملی یک کشور وارد خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
دارن جاده رو واسه جو بایدن آب و جاری می کنند اگه اشتباه ترامپ در قضیه سردار نبود عمرا رنگ صندلی ریاست جمهوری رو نمی دیدن این حراف های دمکرات.
کاش کشورهای عربی این همه زیر نفوذ دولت امریکا نبودند وگرنه کلی رابطه تجاری می توانستیم با هم داشته باشیم.
چقدر راحت اردوغان بازی خورد، چقدر راحت؟ دولت امریکا بیخورد ابرقدرت نشده بی خود که اروپا، روسیه و چین ازش حساب نمی برند.
هر روز خبر سفر مقامات بلندپایه اسراییل به کشورهای منطقه را در تابناک میخوانیم ولی علت محرمانه نامیدن این سفرها را نمیدانیم با چه فرمولی قبول کنیم

این حجم از سفر اسراییلی ها در مقابل فیلم های هندی که اعراب و فلسطین جلوی اسراییل بازی میکنند با هیچ منطقی جور در نمیاد .

ایران در مسئله فلسطن کاملا اشتباه عمل کرده . اونا با اسراییل سرانجام به صلح خواهند رسید
به ما هیچ ربطی نداره اعراب چی میشن. به درک !!!!!
رسوایی تازه با حکم ۲۰میلیارد تومانی فیفا علیه پرسپولیس با شکایت برانکو/ شبیخون کروات‌ها به خزانه خالی فوتبال دولتی ایران جناب سلطانی فر وزیر ورزش اصلا خودشو ناراحت نکن.
جناب سطانی فر وزیر ورزش بسیار با تعهد«دستمزد ۱۱۰ میلیاردتومانی ویلموتس تایید شد» چطور نماینده های مجلس به شما رای اعتماد دادند و اصلا کاری باهات نداشتن.
پاسخ ها
لقمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
الان همون نماینده ها ناراحت هستند که چطور مجلس می تواند بدون آنها مشکلات کشور را حل کند.
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
نماینده ها یی که برای خودشون سنگ تمام گذاشتن.
ترامپ با یک ویروس به اقتصاد چین را نابود کرد؟
پاسخ ها
حیدر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
وقتی می آیی برای رقابت و سهم خواهی باید انتظار هر چیزی رو داشته باشی.
گویا صاحبان اصلی سوریه، روسیه و ترکیه هستند که با هم به توافق رسیدند!!!! هر چند حداقل از کشت و کشتار بیشتر جلوگیری خواهد شد و این خوبست. هر روزی که میگذرد بیشتر مطمئن میشوم که اقای پوتین از ترور سردار سلیمانی مطلع بوده و از ان رضایت داشته و چه بسا اطلاعاتی با طرف امریکایی در مورد تردد ایشان در میان گذاشته.سرزمین سوریه تکه کوچکی از جهان است که مشت نمونه خروار، دنیای امروز را تصویر میکند.امریکا روی چاههای نفتش خیمه زده و روسیه به فروختن سلاح و گرفتن اندک دلارهای مردم فقیر سوریه و حامیان اسد دلخوش کرده و ترکیه نیز برای منافع خودش وارد ان کشور ضعیف و بی در و پیکر شده و ما نیز پس از ترور مغز متفکر و استراتژیست نظامی مان گام به گام از سوریه کنار گذاشته میشویم.
چه جور سفر محرمانه ای بوده که تابناک خبردار شده
بایدازسودهای باداورده سهامداران بورس نورچشمی مالیات گرفته شود
سلبریتیها کجایید ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
الان فعالیت کردن برای ملت آب و نون که نداره هیچ، پرستیژ هم نداره.
تحریم دارو؟ چهل ساله که خیابان ناصر خسرو و داروخانه 13 آبان برای ما آشناست. ناکارامدی خودتون رو گردن آمریکا نیاندازید
حاجی تمام دنیا میدونن دارو تحریم نیست . ایراد رو تو کشور خودمون جستجو کنید
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
اگه امریکا داور رو تحریم نمی کرد الان پادو های امریکا این نظر نمی دادن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
حتی اگر دارو هم تحریم باشه که نیست به گفته خود مسیولین کرونا نه دارو داره نه واکسن امکانات مبارزه با این بلای چینی هم مشخصه قرنطینه .تخت برای بیماران.امکانات بهداشتی وضد عفونی اماکن ووووکه همه انها در ایران فراهم است البته اگر محتکرین وسودجویان داخلی اجازه بدهند.لااقل در این خصوص مشخصا دشمنان داخلی دستشان باز تر است
در مرود دارو دارید فرافکنی میکنید.آمریکا گفت آماده کمک است ولی مسئولین گفتند نمیخواهند
چرا تعداد دشمنان ایران از مجموع تعداد دشمنان آمریکا ، فنلاند ، کانادا ، اتریش ، آلمان ، استرالیا ، سوییس ، سوئد ، نروژ ، هلند ، چک ، ایتالیا ، ژاپن ، کره جنوبی ، مالزی ، ویتنام ، تایلند ، ارمنستان ، پاکستان ، هندوستان ، کویت ، امارات ، عربستان ، اسراییل ، دانمارک ، برزیل ، آرژانتین ، شیلی ، تونس ، مصر ، مکزیک ، انگلیس ، پاناما ، و ............ بیشتر است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مگه ایران چکار کرده که پشه از کنارش رد میشه مسئولان میگن دشمن !
مگه ایران چکار کرده که هوا ابری میشه میگن دشمن ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
منظور از دشمن ملت ها نیستند دکتر، منظور یک اقلیتی در دولت که بخاطر روابط تجاری چند میلیاردی با امریکا حاضره در هر موقعیتی خودش را در اختیار دولت امریکا قرار بده،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
عزیز دلم، دلیلش به رسمیت نشناختن موجودیت دولت اسراییل در اراضی 1948 و حمایت از گروه مقاومت اسلامی لبنان است وگرنه موشک و هسته ای رو که هند و پاکستان و چین و ... هم دارند و موشک و هسته ای علت تحریم ها نیست
ما ک اصلا ضرر نکردیم این کرونا برکت بود خیلی نفع بردیم ولی کشورهای عربی همش ضرر میکنن، ما همش در حال پیشرفتیم اما اونا عقب مانده اند یاد اخبار صدا وسیما افتادم
خبیث تر از این برایان هوک، در دنیا پیدا نمیشه
حسین طائب نگذاشت قم قرنطینه بشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر