بازدید 14554
۱

طراح پارک‌های معروف تهران، خیابانی به نامش نشد!

چند سالی است که خانه حسین محجوبی، نقاش پیشکسوت و طراح‌ پارک‌های معروف تهران، به موزه تبدیل شده است و از همان زمان‌ها یا شاید پیشتر وعده تغییر نام خیابانی که منزل این هنرمند در آن واقع شده هم داده شد؛ اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
کد خبر: ۹۶۴۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰ 06 March 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، حسین محجوبی که به‌تازگی به دهه‌ی ۹۰ زندگی وارد شده است، حدود ۵۶ نمایشگاه انفرادی برگزار کرده و در بیش از ۱۰۰ نمایشگاه نقاشی داخلی و خارجی شرکت کرده است. مناظر طبیعی، سبز و آرام مهمترین خصیصه نقاشی‌های محجوبی است. اگرچه خودش می‌گوید این نقاشی‌های آرام در واقع اعتراض به «انسان» است؛ انسانی که به جای اسب‌ها ماشین کاشته است و اعمالش باعث شده تا از این طبیعت خدادادی، چیزی جز درخت‌های لاغر و بی‌جان، باقی نماند.

البته به نظر می‌رسد سرآغاز توجه محجوبی به طبیعت و گسترش نمود آن در آثار نقاشی این هنرمند از زمانی شکل یا بهتر است بگوییم شدت گرفت که طراحی پارک‌های معروف شهر تهران همچون «ساعی» (که بانی ساخت آن کریم ساعی بود)، «ملت»، «نیاوران» و «جمشیدیه» را برعهده داشت. محجوبی می‌گوید طراحی این پارک‌ها اهمیت نقش درختان‌ در زندگی انسان‌ها را برایش پررنگ‌تر کرد و به همین سبب هم در آثار هنری‌اش بیشتر به این موضوع پرداخت.

او سال ۹۴ و بعد از نزدیک به ۷۰ سال فعالیت فرهنگی و هنری، خانه خود را در میدان آرژانتین با عنوان «خانه محجوبی» تبدیل به موزه کرد؛ خانه‌ای که بسیاری از تابلوهای نقاشی این هنرمند را در دل خود جا داده است.

حدودا همان زمان نیز از سوی مسئولان وقت شهرداری تهران این وعده داده شده که خیابانی که خانه این هنرمند پیشکسوت در آن واقع شده است نیز به نام او تغییر نام پیدا کند؛ وعده‌ای که با وجود گذشت سال‌ها هنوز به سرانجام نرسیده است.

حالا حسین محجوبی در این باره می‌گوید: حدود ۴۵ سال است که در این منطقه ساکن هستم و ده‌ها برنامه فرهنگی و هنری نیز در این خانه برگزار شده است. من شش سال در شهرداری فعالیت فرهنگی و هنری انجام می‌دادم و ۱۲ سال هم در ساختن پارک‌های تهران مشغول به کار بودم.

او ادامه می‌دهد: در تمام دنیا این کار معمول است که برای حفظ تاریخ برای آیندگان و تقدیر از هنرمندان چنین کارهایی انجام می‌شود که نام یک خیابان را به نام هنرمندی تغییر دهند. اینجا نیز می‌خواستند چنین کاری انجام دهند. از مدت‌ها پیش و در زمان شهردار بودن آقای قالیباف این وعده داده شد، اما همچنان انجام نشده است.

محجوبی خاطرنشان می‌کند: من به این کار نیازی ندارم. در مرز ۹۰ سالگی هستم و فعالیت‌های زیادی در عرصه فرهنگ و هنر انجام داده‌ام. طبیعتا این اقدام شهرداری می‌تواند یادمانی برای نسل‌های آینده باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
چرا نوشته اید حسین محجوبی به 90 زندگی وارد شده شده؟! دهه 90 به معنای 900 سال است!
چون هر دهه مطابق با ده سال است باید بگوئید به دهه 9 زندگی وارد شده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان