بازدید 16046

گزارش سازمان ملل برای مهار کرونا در ایران

مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران اعلام کرد: نظام ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران تلاش های خود در زمینه حمایت از ایران در پاسخ به همه گیری ویروس کرونای جدید را افزایش داده است.
کد خبر: ۹۶۳۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸ 05 March 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران،اوگوچی دنیلز، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران گفت: سازمان ملل متحد هر آنچه می تواند برای کمک به مبارزه علیه این ویروس انجام خواهد داد. اینجانب همدردی عمیق خود را به خانواده های آنانی ابراز می کنم که عزیزانشان را از دست داده اند.

سازمان جهانی بهداشت ملل متحد هفته گذشته، ارزیابی جهانی خطر کووید ۱۹ را تا حد بسیار بالا افزایش داد.

برنامه توسعه ملل متحد با همکاری وزارت امور خارجه مشغول تدارک وسایل حفاظتی برای کارکنانی است که در مرکز مدیریت بیماری های واگیر، سازمان زندان ها، همچنین موسسات بهداشت روانی و اجتماعی خدمت می کنند. در نهایت، صندوق جمعیت سازمان ملل متحد مشغول فعالیت است تا به ویژه از سالمندان محروم و افراد دارای معلولیت حمایت کند.

دنیلز اظهار داشت: همه نهاد های سازمان ملل متحد همراه با مسئولان ایرانی، نقشی حیاتی در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا ایفا می کنند. به منظور اجرای درست این اقدام، همه نیاز داریم به اطلاعات مبتنی بر واقعیت اتکا کنیم که صرفا بر پیشگیری و احتیاط متمرکزاست و توصیه های منابع قابل اعتماد برای مقابله با چالش ها را دنبال می کنیم.

امروز آزمایش ویروس کرونای بیش از ۹۰ هزار انسان در ۵۸ ک شور مثبت اعلام شده است. متاسفانه ایران یکی از کشورهایی است که در حال حاضر به شدت تحت تاثیر قرارگرفته و سازمان ملل متحد بر اهمیت این نکته تاکید دارد که ایرانی ها همه محدودیت های اعمال شده به وسیله ستاد ملی مدیریت کرونا را رعایت کنند.

کریستوف هاملمن، نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران نیز گفت: وضعیت در ایران جدی است و کارگزاری های سازمان ملل متحد در تهیه و واردات اقلام اساسی پزشکی کمک می کنند. جدای از آن، سازمان جهانی بهداشت کمک های فنی به مسئولان و متخصصان سلامت ارائه می دهد.

سازمان بهداشت جهانی مسئولیت تلاش های سازمان ملل متحد برای کمک به دولت ایران در زمینه معکوس کردن روند همه گیری سریع ویروس را به عهده دارد.

به علاوه گروهی از متخصصان این سازمان به منظور تقویت راهنمایی فنی کارکنان پزشکی و کمک به مسئولان برای توقف انتقال این ویروس، روز دوشنبه - ۱۲ اسفند- وارد تهران شد.

همراه این گروه، نوبت ششم محموله پزشکی کووید ۱۹ سازمان جهانی بهداشت، این باربه اندازه کافی برای حمایت از ۱۵ هزار نفر از کارکنان مراقبت های بهداشتی، زمانی که با بیماران کرونایی سر و کار دارند، و کیت های پزشکی برای آزمایش ۱۰۰ هزار ایرانی مشکوک به داشتن ویروس، به ایران انتقال یافت.

در ادامه این گزارش تاکید شده است: سایر کارگزاری های سازمان ملل متحد مانند صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) واردات وسایل حفاظتی برای متخصصانی که به ویژه با کودکان و مادران سر و کار دارند را آغاز کرده و آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان) تلاش های خود در زمینه حمایت از پناهندگان و جوامع میزبان را تشدید کرده است.

همجنین برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد برای کمک بیشتر به اداره اتباع و امور مهاجرین خارجی ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده دست برای کارکنان مسئول پخش غذا و غذای مدارس تدارک دیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان