بازدید 3647

تشکیل کارگروه برگزاری امتحانات دانش‌آموزان

کد خبر: ۹۶۳۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ 05 March 2020

معاون تربیت بدنی و سلامت اظهار کرد: سناریوهای مختلف آموزشی برای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا تا پایان سال تحصیلی بررسی‌ خواهد شد.

به گزارش ایسنا، پیش از ظهر امروز مهرزاد حمیدی در دومین گردهمایی مشترک مدیران و معاونان ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و اعضای شورای معاونان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزارشد، اظهار کرد: از اقدامات بسیار خوبی که ادارات کل استان‌ها در ارتباط با پیشگیری و کنترل ویروس کرونا انجام داده اند، قدردانی می کنم.

وی افزود: تلاش کردیم تا نظام یکپارچه و هماهنگی در ارتباط با پیشگیری و کنترل ویروس کرونا شکل بگیرد و کمیته آموزش و پرورش ستاد ملی کرونا به ریاست وزیر آموزش و پرورش تشکیل شده است و روزانه جلسه داریم تا آخرین وضعیت و اقدامات بررسی شود و لازم است مدیران کل استان ها هم همین روش را در استان ها با هماهنگی با مدیران مدارس انجام دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت با بیان اینکه دستورالعمل شرح وظایف سطوح مختلف برای هم افزایی و یکپارچگی ابلاغ شده است ،گفت: درچند روز گذشته اطلاعیه‌ای صادر شده است تا مدرسه فرایند آموزشی خود را داشته باشند و مدیران باید ارتباط خود را با دانش آموزان و والدین برقرار کنند چراکه اگر مدرسه پویا نباشد فعالیت آموزشی ابتر می‌ماند.

حمیدی تصریح کرد: باید برای انجمن اولیاء و مربیان و تمامی ذی نفعان دیگر نقش‌های ویژه تعریف کنیم و نقش مربی بهداشت، مربی پرورشی و معلمان در راستای تحقق ماموریت آموزش و پرورش را تعیین کنیم .

وی تاکید کرد: اگر افراد در مدرسه حضور داشته باشند اما نقش روشنی برای آنان تعریف نکنیم این حضور تاثیر متبتی را نخواهد داشت.

حمیدی اذعان کرد: شرایط باید به گونه‌ای باشد تا مدیریت ارتباط سطوح بالاتر با سطوح میانی و سطوح پایین‌تر و ارتباط آن با مدیریت سطوح بالا را وجود داشته باشد تا انسجام و یکپارچگی در فعالیت‌ها مدنظر قرار گیرد تا تبادل تجربیات دو تعامل جانبه برقرار شود و این باعث می‌شود تا هماهنگی مسئولان در سراسر ساختار مدیریتی ایجاد شود.

وی در ادامه اضافه کرد: شرط لازم این اقدامات، ایجاد ساختار جهادی، خلاق، پویا و نوآور در مدیریت است تا ماموریت‌ها به درستی اجرا شود .

معاون تربیت بدنی و سلامت تصریح کرد: باید به گونه‌ای شرایط را مدیریت کنیم تا رضایت خانواده‌ها و جامعه کسب شود تا اولیا و دانش آموزان، اقدامات آموزش و پرورش را در کنار خود ببینند.

وی اظهار کرد: هدایت و راهبری مدیران کل استان‌ها می‌تواند این سرمایه اجتماعی را به وجود آورد چرا که آموزش و پرورش حلقه واسط حاکمیت و جامعه است و باید بتواند وظایف خودش را به خوبی انجام دهد.

حمیدی با بیان اینکه باید روزانه فعالیت‌ها را رصد کنیم،گفت: پروتکل بهداشتی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی را مورد توجه قرار دهید و باید پیام قرنطینه خانگی را به اطلاع والدین برسانید .

معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: باید تلاش کنیم تا از اجتماعات چهارشنبه آخر سال نیز جلوگیری کنیم وآموزش لازم را در این باره به خانواده‌ها بدهیم .

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی افزود: از مشاوران مدارس بخواهیم تا در اشاعه و آموزش شاد زیستن در خانه، تحرکات و فعالیت‌های جسمی، تداوم فعالیت‌های پرورشی و ... کمک کنند.

حمیدی با بیان اینکه دو میلیون سفیر سلامت داریم،گفت: اگر سفیران سلامت فعال شوند، می‌توانند خانواده خود را با آموزش‌هایی که به آن‌ها داده شده کمک کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت تاکید کرد: با مشورتی که با معاونان آموزش متوسطه و ابتدایی انجام شده است کارگروهی برای امتحانات پایان سال تحصیلی تشکیل خواهد شد و درآن سناریوهای مختلف تا پایان سال تحصیلی طرح و بررسی خواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: آنچه از این ساختار و نقش‌ها گفته شده است برای تحقق ماموریت آموزش و پرورش در شرایط بحرانی کنونی و کمک به مدیریت بیماری کرونا در کشور برای پیام رسانی، تغییر رفتار شهروندی و آگاهی بخشی به خانواده‌ها است و اینکه چگونه می‌توانیم سال تحصیلی را با موفقیت به پایان برسانیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل