بازدید 42185
پیمانه اقتصادی؛

هجوم مردم برای فروش ارز همزمان با کاهش قیمت دلار / ۴۰ میلیارد دلار صادرات در برابر ۴۰ میلیارد دلار واردات/ کرونا نفت را به کما برد/ در یک لحظه ۵۰۰ هزار تقاضای خرید پراید/ چرا بورس تهران قرمز شد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون کاهش ۸۰۰ تومانی دلار در صرافی‌های بانکی، کاهش تا شش میلیون تومانی قیمت خودرو، سرنخ گرانی موز پیدا شد، یارانه معیشتی امشب واریز می‌شود و عرضه گوشت وارداتی با ارز نیمایی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین را در بر دارد.
کد خبر: ۹۶۲۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰ 29 February 2020

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون کاهش ۸۰۰ تومانی دلار در صرافی‌های بانکی، کاهش تا شش میلیون تومانی قیمت خودرو، سرنخ گرانی موز پیدا شد، یارانه معیشتی امشب واریز می‌شود و عرضه گوشت وارداتی با ارز نیمایی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین را در بر دارد.

عقبگرد ۱۸ هزار واحدی شاخص کل بورس

امروز شاخص کل بورس تهران با اصلاح ۱۸ هزار و ۲۵ واحدی مواجه شد و به ارتفاع ۵۰۵ هزار و ۸۲۵ واحدی بازگشت. شاخص قیمت وزنی ارزشی با کاهش ۴۸۰۵ واحدی به کانال ۱۳۴ هزار و ۸۵۰ واحدی عقب نشینی کرد، شاخص کل هم وزن نیز با افت ۳۶۸۹ واحدی در ارتفاع ۱۶۹ هزار و ۶۰۸ واحدی قرار گرفت و شاخص قیمت هم وزن با کاهش ۲۴۵۶ واحدی رقم ۱۱۲ هزار و ۹۱۴ واحدی را به نمایش گذاشت. شاخص آزاد شناور با افت ۱۸۰۶۴ واحدی رقم ۶۳۶ هزار و ۶۰ واحدی را نمایش داد و شاخص بازار اول نیز به ارتفاع ۳۵۶ هزار و ۲۳۱ واحدی بازگشت و شاخص با ارز دوم با عقب نشینی سنگین ۳۴۲۴۷ واحدی رقم یک میلیون و ۷۹ هزار و ۷۹۱ واحدی را به نمایش گذاشت. ارزش معاملات امروز بورس تهران بیش از ۴۵۷۹.۱ میلیارد تومان و ناشی از جابجایی بیش از ۵ میلیارد و ۹۷۱ میلیون برگه سهم طی ۸۲۰ هزار و ۴۴۲ نوبت معاملاتی بود.

چرا بورس تهران قرمز شد؟

کارشناس بازار سرمایه در خصوص دلایل ریزش امروز بازار سرمایه گفت: عامل اصلی دقیق بحث بیماری کرونا و اتفاقاتی است که دیروز در بازارهای مالی جهانی رخ داد و گزارش‌های منتشره در جامعه جهانی و طبعاً بخشنامه در خصوص حجم مبنا و محدود کردن کدهای معاملاتی جدید نیز در این خصوص موثر بود.

علی دهدشتی در گفت‌وگو با نبض بورس با بیان اینکه بحث بخشنامه جدید بی‌تاثیر نبود، ادامه داد: چنانچه با گسترش بیماری کرونا در این شرایط مواجه نبودیم، انتشار این بخشنامه به تنهایی نمی توانست با توجه به اینکه در شرایط کنونی حجم معاملات همچنان رکورد می‌زند و ارزش معاملات و نقدینگی بازار چشمگیر است، بازار را منفی کند. دهدشتی با اشاره به اینکه زمانی که چنین شرایط روانی ایجاد می شود حداقل یکی دو روز برگشت بازار طول می کشد، افزود: اگر بازار سرمایه در شرایط عادی از نظر نقدینگی بود و با این حجم نقدینگی مواجه نبود، شاید پیشتر از اینها باید به خاطر بیماری کرونا بازار با اصلاح مواجه می شد. جزئیات بیشتر

کاهش 800 تومانی دلار در صرافی های بانکی

در معاملات امروز بازار ارز، قیمت دلار و یورو پس از یک هفته صعود و گرانی، در مسیر کاهشی حرکت کرده اند. به گونه‌ای که در حال حاضر در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۴۸۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۴۹۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته می‌شود که نسبت به روز پنجشنبه هفته گذشته، ۸۰۰ تومان کاهش داشته است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۱۶۱۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۶۲۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به آخرین روز هفته قبل، ۷۵۰ تومان ارزان‌تر شده است.

هجوم مردم برای فروش ارز همزمان با کاهش قیمت دلار

امروز با سقوط قیمت دلار در بازار آزاد، صف‌های فروش در مقابل صرافی‌ها تشکیل شد و بیشتر مراجعان به میدان فردوسی بر خلاف روز‌های گذشته فروشنده بودند تا خریدار. در همین مورد مدیر یکی از صرافی‌ها اعلام کرد: امروز جز دو مورد در ابتدای روز هیچ گونه خریدار نداشتیم و همه مراجعین فروشنده بودند. یک صراف ‌دیگر در خیابان فردوسی نیز به ایرنا گفت: امروز هجوم مردم برای فروش ارز شباهت زیادی به مهرماه ۹۷داشت که همه فروشنده ارز بودند. اگرچه برخی افراد در فضای مجازی در برابر کاهش قیمت‌ها مقاومت می‌کنند، جو عمومی در بازار حاکی از کاهش بیشتر قیمت در روز‌های آتی است. یک کارشناس بازار ارز نیز به ایرنا گفت: به نظر می‌رسد بانک مرکزی با تدبیر ویژه‌ای در حال مدیریت فضای حقیقی وانتظاری بازار است.

کاهش تا شش میلیون تومانی قیمت خودرو

کروناویروس و نگران‌های ناشی از آن بر بازار خودرو نیز بی‌تاثیر نبوده است. بررسی بازار نشان می‌دهد که نسبت به هفته گذشته کاهش ۵۰۰ هزار تومانی تا ۶ میلیون تومانی در قیمت خودرو‌های پرتیراژ داخلی رخ داده است. به گزارش ایسنا، مقایسه قیمت خودرو‌های پرتیراژ داخلی در بازار امروز (شنبه) نسبت به هفته گذشته نشان می‌دهد که علیرغم نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال که همیشه با تب‌وتاب خرید خودرو همراه بوده و این بازار را پررونق و قیمت‌ها را صعودی می‌کرد، اکنون تحت تاثیر کرونا ویروس، بازار خودرو نیز آرام شده و نزولی پیش می‌رود، به طوری که کاهش ۵۰۰ هزار تومانی تا ۶ میلیونی قیمت‌ها در بازار خودرو نسبت به هفته گذشته ایجاد شده است. به ‌طور مثال در گروه صنعتی ایران‌خودرو بیشترین کاهش قیمت به میزان شش میلیون تومان مربوط به خودرو‌های پژو ۲۰۶ صندوقدار و سمند EF ۷ دوگانه‌سوز بوده است. در مقابل کمترین کاهش قیمت نیز مربوط به وانت آریسان با ۵۰۰ هزار تومان بوده است. در گروه خودروسازی سایپا نیز بیشترین کاهش مربوط به خودرو سایپا ۱۵۱ بوده که افت سه میلیون تومانی داشته است. کمترین کاهش قیمت نیز مختص سایاپ ۱۳۲ و تیبا ۲ بوده که حدود ۵۰۰ هزار تومان بوده است، حال آنکه میزان معاملات و مراجعه به مرکز شماره‌گذاری نیز با افت شدیدی مواجه بوده است. تا پیش از این، قیمت‌ها در بازار خودرو به شدت افزایشی پیش می‌رفت، اما اکنون مدتی است که قیمت‌ها و معاملات با افت روبه‌رو شده است.

۴۰ میلیارد دلار صادرات در برابر ۴۰ میلیارد دلار واردات

فقط قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی اعلام کرد: در حالی که در چند روز اخیر مردم بیش از دو برابر نیازشان از فروشگاه‌ها خرید کرده‌اند، هیچ کمبودی نداریم و چند برابر نیاز کشور کالا‌های اساسی دپو کرده‌ایم و قیمت گوشت به سابق برمی‌گردد. مدرس خیابانی با بیان اینکه در یازده ماه اخیر صادرات کشور ۴۰ میلیارد دلار بوده است، گفت: ۴۰ میلیارد دلار نیز واردات در کشور داشته ایم که نشان دهنده حجم ۸۰ میلیارد دلاری صادرات و واردات کشور است، بخش عمده‌ای از کالا‌های کشور قابلیت صادراتی پیدا کرده است. بعضی از کالا‌ها نیاز است از نظر قیمتی کنترل شوند. اگر برخی کالا‌ها به نرخ‌های جهانی در بورس کالا به فروش برسد، به تبع آن سایر قیمت‌های صنایع مختلف نیز افزایش می‌یابد؛ بنابراین، باید طرف مصرف کننده نیز حمایت شود و دلیل کنترل نرخ‌ها در بورس کالا نیز همین است. وی با تاکید بر اینکه رکورد وزنی صادرات کشور نیز در سال ۹۸ زده شد، افزود: ما به لحاظ حمایت از تولید کشور، واردات دو گروه کالا را ممنوع کردیم، امروز ایران اقتصادی با حجم ۴۵۰ میلیارد دلار است که ۱۰ درصد آن را نیز واردات تشکیل می‌دهد.

در یک لحظه ۵۰۰ هزار تقاضای خرید پراید!

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در زمینه بازار خودرو نیز افزود: بخش خودرو کشور جز صنایع پیشران هستند که بیش از صد رشته شغل با آن‌ها حرکت می‌کنند. امروز ما باید از صنعت خودرو کشور حمایت کنیم؛ میانگین تولید کشور به روزانه ۴۰۰۰ دستگاه رسیده است. وی در ادامه گفت: اتفاقی که در بازار خودرو رخ داده نوعی سوداگری است که به دنبال کاسبی هستند. بر اساس آمار‌ها در ثبت نام خودرو پراید با ظرفیت ۲۰ هزار دستگاه، در یک لحظه ۵۰۰ هزار تقاضا وارد سیستم شده که عمدتا نیز از آی‌پی‌های خانگی بوده اند.

کرونا نفت را به کما برد

تاثیر کرونا بر بازار نفت آنقدر وسیع شده که حالا ارزش طلای سیاه در یک هفته گذشته بیش از ۱۹ درصد پایین آمده و نفت برنت نیز به زیر ۵۰ دلار در هر بشکه سقوط کرده است. حدود دو ماه از اولین باری که نام کرونا در جهان شنیده شد، می‌گذرد و در این مدت علاوه بر آنکه جان انسان‌های زیادی به خطر افتاده، بازار‌های مالی و بورس‌ها مختلف را دستخوش تغییر کرده و این بازار‌ها با افت همراه شده‌اند. در این میان حال روز طلای سیاه شاید نسبت به سایر بازار‌ها بدتر باشد. نفت که گسترش کرونا را با قیمت‌هایی بالای ۶۵ دلار در هر بشکه آغاز کرده بود، حالا به زیر ۵۰ دلار در هر بشکه رسیده و به نظر می‌رسد روند افت قیمت در کوتاه مدت ادامه‌دار باشد. این افت قیمت آنچنان تاثیرگذار بوده که حالا عربستان از کاهش یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت در پی شیوع کرونا خبر می‌دهد.

سرنخ گرانی موز پیدا شد

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در مورد دلیل گرانی قیمت موز گفت: موز‌های از مقصد اکوادور که از مرز شمالی ترکیه وارد کشور می‌شد بسته است؛ بنابراین تنها موز از فیلیپن و هند از طریق بندرعباس وارد کشور می‌شود. به گزارش فارس، قیمت موز در تهران به کیلویی ۱۶ هزار تومان رسیده و بسیاری از میوه‌فروشان قیمت را درج نمی‌کنند. این قیمت نسبت به ۱۰ روز گذشته حدود ۵ هزار تومان در هر کیلو افزایش دارد. نورانی افزود: با بسته شدن مرز شمالی ترکیه به ایران این‌ها یا به مقصد عراق می‌روند و یا از طریق لندی‌کرافت به عمان ارسال می‌شوند. وی ادامه داد: در روز‌های گذشته سازمان قرنطینه اعلام کرده احتمالاً موز‌هایی که به مقصد عمان می‌رود را دوباره به کشور وارد کنیم.

عرضه گوشت وارداتی با ارز نیمایی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین

سخنگوی ستاد تنظیم بازار گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار مقرر شد، گوشت قرمز گرم داخلی با نرخ زیر ۱۰۰ هزار تومان برای تامین بازار داخل، تحویل درب مغازه‌های قصابی شود و حداکثر عددی که واحد‌های و خرده فروش‌ها مجاز به ارائه هستند، بر اساس نرخ فاکتور داده شده به آن‌ها باشد. وی افزود: بدیهی است که نرخ اقلام ران، سر دست و گردن براساس درصد‌های مجاز هیات عالی نظارت تعیین و ابلاغ شده است؛ ضمن اینکه در خصوص گوشت وارداتی با ارز نیمایی مقرر شد، این اقلام به صورت بسته بندی شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع شود و در صورت وجود مازاد در صنوف منتخب که سازمان حمایت اعلام خواهد کرد، تحویل و توزیع شود.

یارانه معیشتی امشب واریز می‌شود

چهارمین مرحله یارانه حمایت‌های معیشتی ساعت ۲۴ امشب ۹۸/۱۲/۱۰ به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. کمک‌های معیشتی به تناسب بُعد افراد خانوار پرداخت خواهد شد، به گونه‌ای که برای خانوار‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز انجام خواهد شد. در این مرحله دویست و هشتاد و شش هزار و صد و چهل و نه خانوار دیگر که درخواست بررسی دوباره آن‌ها از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایید شده، یارانه حمایت معیشتی اسفند ماه و مراحل قبل را همزمان دریافت خواهند کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۸
از این بازی دلار خسته نشدید؟!۱- دلار گرون شد۲- بانک مرکزی علت را روانی خواند۳- کاهش قیمت دلار و هجوم مردم برای فروش ۴- قیمت اکنون پس از کاهش و نسبت به هفته قبل ۱۰۰۰ تومان گران تر!!!
دلار آقای جهانگیری چند بود راستی ؟۴۲۰۰ یا ۱۴۲۰۰
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
هجوم مردم برای فروش دلار !!!
مافیای خودرو همچنان می تازد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
چرا نتازد؟
تابناک عنوان «هجوم مردم برای فروش دلار» هم نمیتواند از گران شدن دلار جلوگیری کند. الان حتی بچه مدرسه ای هم میداند که در ایران امکان پایین امدن قیمت هیچ چیز وجود ندارد. مسئولان زیاد نگران نباشند مردم ما خودشان را برای دلار 25 هزار تومنی هم اماده کرده اند....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
ناراحتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
چرا تو ناراحتی ، چون دلار داری .
جوک امروز را هم شنیدیم:
هجوم مردم برای فروش ارز!!!!!!!!!
احتمالا هجوم برای خرید ارز مفت برای سفر انتالیا بوده!!!!!
کشور نیمه تعطیل شده ان وقت مردم در صف داروخانه ها اند شما میگی درصف فروش ارز!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شما خوبید؟
سایت تان را مضحکه می کنید با این خبرهای فیک اقتصادی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
برو زودتر دلاراتو بفروش ، جو نده
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
جواب ۱۰۵۴:
از کجای متن کامنت اصلی پی به داشتن دلار توسط او بردی؟؟؟؟؟؟؟
حالت خوبه؟؟؟؟؟؟؟
طرف میگه در شرایط خاص ارز را نباید مفت هدر داد تو میگی برو بفروش جو نده؟
کاهش تا ۶ میلیون تومانی قیمت خودرو

این تیترتان با خبر ثبت نام ۵۰۰۰۰۰نفر در ثانیه در تناقض است

بازار خودرو تشنه است
این مردم دستگاه چاپ دلار در زیر زمین هایشان دارند!
بورس ما واقعی نیست یک سری کارخانجاتی هستند که نه براساس تولید وشکوفائی بلکه براثر گرانی وارزانی ارز دستگاهها وماشین آلات خارجی آن بالا وپائین میروند ارز بالا میرود بورس ما شکوفا میشود ارز پائین می آید بورس قلابی هم سقوط میکند وهیچ ربطی به تولید وجهانی شدن ندارد بله ماهم صاحاب بورسیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
افت قیمت دلار اگه خبر درست باشه ، یه جورایی به توافق آمریکا با طالبان بر میگرده ، انگار هزینه این بخش از روی دوش ملت برداشته شد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
هیج ربطی ندارد
ظاهرا یادتان رفته که چند روز قبل صرافی های بانکی تنها در یک روز دلار را ششصد تومان گران کردند. بانک مرکزی هم صرافی مثل بقیه و خود بزرگترین عامل گرانی ارز است. مرزها بسته شده و خارجیها ایرانیها را به گردش نمیبرند. دلارهای دست مردم فعلا باد کرده است و برای همین به فروش افتاده اند. خسارات حضرات بعد از ختم ماجرای کرونا جبران خواهد شد. علی برکت الله!
ترو خدا ارز رو براي واردات گوشت هدر ندهيد اگر اين حجم ارز صرف ايجاد واحدهاي صنعتي توليد دام مي شد نه تنا از واردات بي نياز مي شديم بلكه به صادر كننده گوشت تبديل مي شديم اين گوشت نيمايي به دست مردم نمي رسه اصلا بكسال گوشت كمتري مصرف مي كنيم ولي ارز رو درست سرمايه گذاري كنيد سهامش رو هم به همه مردم بدهيد
آره باید از صنعت فرغون سازی حمایت کنیم چون نونی داره که بنز آلمان و تویوتای ژاپن هم خوابشو نمیبینن ، البته یه چیزیم هست ، ملت ما هم حقشون هست این قضیه و باید گرونتر از این حرفا بخرن ! چون وقتی ماشین 15 میلیونی رو 4 برابر قیمت میزارن فروش در جا میخرن نشون میده بحث خواستنشون رو و کاملا راضی هستن از این قیمت ها ، خدا خوب در و تخته رو با هم جور کرده اینجا
هجوم مردم برای فروش ارز....عجب خالی بندی میکنی تابناک جووون...
هجوم مردم؟؟؟؟؟؟
پولی برای کسی نمانده و ان هم شهرهای نیمه تعطیل از ترس بیماری
ملت نه می توانند لباس شب عید بخرند نه آجیل نه شیرینی با این هزینه های وحشتناک ونه برنامه ریزی برای سفر عید همچنین بیماری کرونا
اگر اقای روحانی پول ها را از بانک ها خارج نمی کرد. گردش پول از طریق بانک ها صورت می گرفت. تا اینکه الان همه سرمایه ها اواره هستند
اگر دولت توانایی ندارد که خودرو از خارج وارد کند اجازه دهد بخش خصوصی خودرو وارد کند تا کی مردم در اسارت شرکتهای خودروی که با دلالان بازار زدبند میکنند وقیمت را نجومی بالا بردندباشند
واقعا جالبه!!!
خیلی ها هستند چند خانه وکالتی دارند. زمین کشاورزی هم دارند. شاغل هم هستند. خودرو هم دارن و درآمدشون بالا هم هست اما بازم یارانه معیشتی می گیرند.
می دونین چرا؟ چون مکانیسمی برای شناسایی مالکان خانه های وکالتی و زمین ها نیست.
و خیلی ها هم که میلونها تومان دارن وام دارند اما چون خانه دارند و شاغلند و یک خودرو دارند، واجد شرایط نیستند
بحث سرنخ moz خیلی باحال بود . احست که حل شد
در کدام کشوری سراغ دارید که پول را می فروشند ؟ بجز ایران پس همه ی اینها جز فیلم بازی و جبران کسری دولت چیزدیگری نیست
اینکه بازار بورس چرا منفی شد اولین دلیل قانون حجم مبناست که گذاشتن دلیل دوم محدود کردن کد گرفتن افراده که بلافاصله در سایت دیوار اجازه کد بورسی شروع شد دلیل سوم هم هر زمان که سازمان بورس دیگه نمی تونه جلوی رشد رو بگیره هسته رو از کار میندازه که امروز هرسه مورد باهم اتفاق افتاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
استاد هنوز متوجه نشدی دلار بره بالا بورس مثبت و دلار بیاد پایین بورس منفی. بخاطر اینکه ارزش سرمایه با دلار
عرض کردم دلارقیمتش به قبل یعنی ۱۳ یا ۱۴ برمیگردد یقین کنیم سال اینده قیمت مسکن ریزش شدید خواهد داشت اگر نرخ سودبانکی سه یا چهار درصد افزایش پیداکند تورم هم پایین میاد وجلوگیری میشود از دلالی بازار مسکن ودلار وسکه ایکاش مسعولین این رابفهمند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
اقای مسعولین !!!
دلار دوباره رفت بالای ۱۵
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
املای مسئولین صحیح است نه بقول
تو ، مسعولین
خدایا اینهمه دلار را چکارش کنیم ؟ بد جوری مانده تو دستمون
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
کرونایی است دلارهایت من که نمی خواهم
بریز گوشه کوچه
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
الان ۱۵۲۰۰ دوباره داره میره بالا
وای که چقدر با نمکید
دلار 11 تومن شده 15 تومن شما تیتر میزنید ریزش ؟
نه جدی فکر میکنید به چیزی که میگید ؟
پراید 3 میلیونی شده 70 تومن 2 تومن میاد پایین میگید ریزش ؟
نه جدی فکر میکنید به چیزی که میگید ؟
به نظرم میدونید دارید چی میگید ولی مهم نیست ، دیگه
موفق باشید با این مملکتی که ساختید
ما نمیفروشیم تا به وقتش
پایین آوردن زورکی قیمت دلار وقتی که قیمت همه اجناس با تورم شدید در حال افزایش است یعنی نابودی کامل صادرات، بیکاری بیشتر، تعطیلی و ورشکستگی غیر منصفانه تولیدات داخلی، رونق واردات، خروج ارز از کشور، و هزار بدبختی دیگر.
"در یک لحظه ۵۰۰ هزار تقاضا وارد سیستم شده که عمدتا نیز از آی‌پی‌های خانگی بوده اند"!!!!!!
یک عده سود جو و هکر ، اپلیکشن خاصی روی کامپیوتر های خانگی، لب تاب ها و هم چنین تلفن های همراه نصب شده و بدون اینکه مردم بدانند از طرف انها درخواست خودرو می شود.
اگه اون ۵۰۰ هزار سوداگرن، چرا اصلا می‌فروشید که به دست سوداگرها بیفته؟ کاملا مرکزی‌ش کنید و سهمیه‌بندی و اولویت‌بندی کنید که ۲۰ هزارتا حیف و میل نشن. اما اگه تقاضا واقعیه، خب معلومه که وقتی عرضه یک بیست و پنجم تقاضائه، قیمت می‌ره بالا....
هجوم مردم برای فروش ارز همزمان با کاهش قیمت دلار



ما هم باور کردیم
عامل تمام گرانی ها خود دولت است. آب، برق، گاز، بنزین، فولاد، سیمان، مواد اولیه تولید کنندگان، خودرو، خودرو، خودرو که خود به تنهایی گرانی های زیادی بدنبال می کشد. بعد انتظار دارید مسکن، خودرو، گوشت، میوه ووووووو گران نشود!؟ ارزش پول ملی از بین رفته و متاسفانه مردم اعتمادشان را از دست داده اند. پراید هر موقع به ۸ میلیون تومان بر گشت گرانی ها هم بر می گردد. ولی فعلاً دولت تصمیم ندارد ارزش پول ملی را به جای خودش برگرداند.
هجوم !!!!! شما پراید 70 میلیونی را دریابید و پیاز 10هزار تومانی و گوشت 150 هزارتومانی ..............
دلار هی داره میره بالا،اگرم به فرض مردم هجوم آوردن برای فروش ولی باز هم داره میره بالا.کار شما با فروش دلار مردم درست نمیشه....
دلار دوباره کشیدبالا (الان ساعت ۱۳ :۴۰ یکشنبه ۱۱اسفند ۱۵۲۰۰)
سکه ۵۸۳۰۰۰۰
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
صف فروش دیروز ظاهرا خیلی موثر بود!!!!!!!متاسفانه سایتها فقط اخبار نادرست میزنند.
هیچ صفی نبود
تنها راه حل بازار خودرو :
غیر قانونی شدن و ممانعت از ثبت وکالتی خرید و فروش خودروست
تنها راه حل مسله دلار و خود رو ازاد کردن است در واردات را باز کنن مرسدس 2020 بیاد با قیمت 90 میلیون تومان دیگه کسی به پراید قاتل پول نمی ده یا که دو نرخی کردن ارز ... بانکهای دولتی خودشون ارز دولتی را در بازار ازاد می فروشن پس فقط ازاد سازی راه حله
منکه قبلا عرض کردم
دیوانه نیستیم که بریم دلار بدون پشتوانه بخریم الان فقط بورس.جلو کارگزاریها صف کشیدن بیان بورس
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها