بازدید 31614
تشریح مصوبات پنجمین جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا؛

وزیر بهداشت: هفته سختی پیش روی داریم؛ حتی در شهر‌هایی که بیماری گزارش نشده / قرنطینه کردن روش علمی نیست/ تدبیر برای زندانیان کم خطر و بیمار و همچنین توزیع آزاد ماسک و مواد ضدعفونی کننده/ اعتکاف برگزار نمی‌شود

ساعات کار ادارات با ستاد استانی مبارزه با کرونا و اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی تنظیم بشود و تاخیر دو ساعته و یا کوتاه کردن دو ساعته به شرط اینکه خدمات مردم معطل نماند را اجرا کنند. کارمندان دارای بیماری‌های زمینه‌ای از چرخه کار اداری به سمت دورکاری بروند و حضور فیزیکی نداشته باشند و ...
کد خبر: ۹۶۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴ 28 February 2020
تابناک اجتماعیوزیر بهداشت بعد از آنکه تاکید کرد، «هفته سختی پیش رویمان قرار دارد»، گفت: سوار بر موج مدیریت کرونا هستیم و با همکاری مستمر مردم در هفته‌های آینده به حد مهار ویروس خواهیم رسید.

به گزارش «تابناک»؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در پایان پنجمین جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: پیک اصلی بیماری کرونا در روز‌های آینده است، ولی این به معنی وحشت مردم نیست. با به صحنه آمدن همه دست اندرکاران این خیز آتی بیماری کرونا را تحت کنترل قرار می‌دهیم. از مردم می‌خواهیم از تردد غیر ضروری خودداری کنند و بر این باوریم که در تردد‌ها باید سخت گیری شود.
 
وی افزود: در این جلسه مقرر شد در زمینه ایجاد فضا و تخت‌های تکمیلی برای موارد اورژانسی، ضد عفونی کردن گسترده معابر و اماکن عمومی بزرگ که نیازمند امکانات ویژه هستیم، کمک به نیرو‌های پزشکی و پرستاری کشور با استعانت از نیرو‌های پزشکی و پرستاری و خدماتی نیرو‌های مسلح در مراکزی که نیازمند هستیم و صدور مجوز برای تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی که بتوانند نسبت به جذب نیروی جدید برای یک مدت کوتاه اقدام کنند.
 
وزیر بهداشت درباره قرنطینه گفت: به قرنطینه شهر اعتقادی نداریم و این روش علمی نیست، ولی باید کنترل را بر ایاب و ذهاب مردمی که به مسافرت می‌روند تشدید کنیم. اگر مورد مشکوک در ورودی و خروجی هر یک از شهر‌های آلوده ببینیم، قطعا این افراد را چهارده روز قرنطینه می‌کنیم و اگر مشکوک به بیماری باشند، سریع به محل‌های درمان می‌بریم.
 
نمکی در ادامه گفت: ساعات کار ادارات با ستاد استانی مبارزه با کرونا و اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی تنظیم بشود و تاخیر دو ساعته و یا کوتاه کردن دو ساعته به شرط اینکه خدمات مردم معطل نماند را اجرا کنند. کارمندان دارای بیماری‌های زمینه‌ای از چرخه کار اداری به سمت دورکاری بروند و حضور فیزیکی نداشته باشند و با تشخیص پزشک با مرخصی و یا دورکاری از آن‌ها استفاده کنند.
 
وزیر بهداشت: هفته سختی در پیش رو داریم، حتی در شهرهایی که بیماری گزارش نشده/ قرنطینه کردن روش علمی نیست/ اتخاذ تدبیر برای زندانیان و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده/ اعتکاف برگزار نمی‌شود

نمکی درباره مدارس نیز گفت: قبلا قرار بود در استان‌های که آلودگی اعلام نکردیم، تعطیلی نداشته باشیم، ولی امروز با مستنداتی که ارائه شد و به دلیل اینکه ممکن است، در بیش از ۲۱ تا ۲۲ استانی که فعلا درگیر ویروس هستند، موارد ابتلا  داشته باشیم، مقرر شد مدارس کل کشور سه روز از شنبه تا دوشنبه تعطیل شوند. آموزش و پرورش با کمک صدا و سیما و آموزش مجازی و آموزش از راه دور برای دانش آموزان فراهم خواهد کرد تا مشکلی در ادامه تحصیل دانش آموزان پیش نیاید.
 
وی درباره تعطیلی دانشگاه‌ها گفت: از آنجا که دانشجویانی که در شهر‌های دیگر درس می‌خوانند یک هفته است که نزد خانواده‌های خود بازگشته‌اند و سخت بودن تشخیص افراد مبتلا به ویروس کرونا دانشگاه‌های سراسر کشور تا پایان هفته آینده تعطیل هستند. در اصل دانشگاه‌ها تعطیل نمی‌شوند، زیرا قرار شد اساتید یک هفته در محل کار باشند و دروس آموزشی را از راه دور و مجازی به دانشجویان ارائه دهند.

وزیر بهداشت در ادامه درباره سایر مصوبات نیز گفت: سامانه ۴۰۳۰ به شکل گسترده‌تر و تجمعی‌تر با کمک وزارت ارتباطات تکمیل شود و دسترسی مردم به آن آسان‌تر شود.

وی تصریح کرد: در زندان‌ها زندانیان کم خطر و بی خطر و زندانیانی که محکومیت مالی یا بیماری‌های مزمن ریوی، قلبی و دیابت دارند با تشخیص معاونت امور بهداشتی پس از معاینات لازم و اطمینان از بی خطر بودن آن‌ها در انتقال ویروس با مرخصی آن‌ها موافقت شود.

نمکی در ادامه درباره ماسک و مواد ضد عفونی گفت: امشب یک هواپیما محتوی این مواد به کشور می‌رسد و این مواد که در این چند روزه در اختیار داروخانه‌ها و مراکز خصوصی قرار نمی‌گرفت را از شنبه آزاد کنیم و داروخانه و مراکز خصوصی الکل و ماسک و مواد ضد عفونی را به اندازه کافی داشته باشند و با نظارت انجمن داروسازان و سازمان تعزیرات این مواد را در اختیار مردم با قیمت مناسب قرار دهند.
 
وی از تعطیلی کلیه ورزشگاه‌ها، فضا‌های عمومی، اجتماعات در هفته پیش روی خبر داد و با تاکید بر این که بازی‌های فوتبال فقط بدون تماشاچی برگزار خواهند شد، گفت: اعتکاف نیز برگزار نخواهد شد و افزون بر آن، مواردی که قبلا نیز تصویب شده بود، استمرار خواهد یافت. البته این تصمیمات به رئیس جمهور تقدیم می‌شود و ایشان قطعا با عنایتی که به ستاد مبارزه با کرونا دارند، این تصمیمات را تایید خواهند کرد. [که در آن صورت ابلاغ و اجرا خواهند شد]
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۵
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۲۵
اگر شهری غیر از قم بود می گفتید عاقلانه ترین راه قرنطینه است
پاسخ ها
امیر
| Turkey |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
زمانیکه حبس خانگی میکردن میگفتن این برای ایمنی خودشون،الان میگن قرنطینه علمی نیست لااقل برای ایمنی خودشون اینکارو میکردین....
ناشناس
| France |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
نگو این حرفو اینا تک تک کاراشون رو از نظر علمی با هاروارد چک میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
ایشان همان وزیری هستند که همه چیز را کتمان می کردند وباعث این فاجعه و حالا ایشان مسئول کنترل
چنین وضعیتی وبحرانی هستند.واقعا"عجیبه
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
از شهر دیگه ای شروع میشد میگفتن بخاطر بی حجابی و فساد و دوری از اسلامه. الان که از قم شروع شده همه ساکت شدن و حتی حاضر نیستن شهر رو قرنطینه کنن. اینقدر توو اهواز ماشین پلاک قم زیاد شد. خب همینا باعث شیوع هستن. چرا جلوی سفر اینا رو نگرفتن
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
روسیه با وجود سرد بودن و مراودات گسترده زمینی و دریایی و هوایی با چین و ایران حتی یک مورد ویروس ندارد. با این ویروس نه تنها اقتصاد چین تعطیل شد بلکه اقتصاد امریکا و اروپا هم دارد با سر زمین می اید. باید پادزهرش را از روسیه بخواهیم هرچند چین داشت مهار می شد که ایران شد سکوی پرتاب ویروس به کل دنیا. شاید تئوری توطئه باشه ولی خیلی جور در می اد.
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
متاسفانه با یک هواپیما می خوان کمبود کل کشور را جبران کنند. به نظر می رسد چین بلاخره توانسته تا حدود زیادی ویروس را کنترل کنه. حالا وقتشه که به ایران با هواپیماهای ماهان کمک کنه تا ماسک و عینک و روپوش و داروهای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن را بفرسته. هر چند ممکن است از بس کنار ما ایستاده اصلا دیگر به هواپیماهای ایرانی اجازه فرود در خاک چین ندهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
آیا یکی از مسئولین یک کتاب در مورد اپیدمیهای آنفولانزا و راه های پیشگیری از اون رو خونده؟ بعید می دونم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
ربطی به قم و غیر قم نداره،قرنطینه دولت قوی میخاد تا
مایحتاج و ضرورات مردم رو تامین کنه، اونوقت دولتی که توان تامین ماسک ساده رو نداره چطور بیاد یک شهر رو قرنطینه کنه!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
بورس های تمام دنیا بلااستثناهمگی وحشتناک سقوط کردند وچندتریلیون دلار ضرروزیان ایجادشداما طبق معمول بورس ایران بی اعتنا به همه پارامترهای منفی همچنان داره رکوردمیزنه !!!! بابا حداقل برای ظاهرسازی هم که شده دوسه روزبگذارید بورس کاهشی شود !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
قرنطینه دیگه فایده نداره، کشورهای همسایه زحمت کشیدند و کشورمون رو کلا قرنطینه کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
حد اقل خروجی های قم را میتوانستند برای چند روز ببندند تا مردم سر ریز نشن شهرهای دیگه . کنترل ومدیریت بیماری هم بهتر انجام میگرفت
ناشناس
| Singapore |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
دیر یا زود همه کرونایی می شوند و بعد بهبود پیدا می کنند و بعد همه می فهمید که این ویروس تا حدودی همانند فیلم های علمی تخیلی بوده.اینقدر که می گویند ومی نویسند ونمایش می دهند هم کشنده نبود.اینقدر بزرگش نکنید.دود عنیر نسارا و مخلوط شلغم وعسل درمان کروناس ولی از بس ساده است کسی باور نمی کند.
اگر علمی‌نیست پس چرا همه دنیا انجام می دهند بر اساس مطالعات علمیشون؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
عرضه نداشتین قرنطینه کنید همه جا پخش شد
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
با نگاهی به امار کشورهای دنیا می بینیم که این ویروس در واقع در کشورها و مناطق گرم کره زمین مانند کشورهای هند و پاکستان و تایلند و استرالیا به قول معروف سر میشه. به نظر میرسه با گرم شدن هوا شاید میزان انتشار ان کم می شود. تا می توانیم باید تغذیه مناسب و بسیار بیشر از قبل و دارای روحیه مناسب داشته باشیم تا سیستم ایمنی بدن تقویت شود. البته گرم کردن و رعایت بهداشت و قرنطینه کردن خیلی مهم است. از پول تا حد امکان استفاده نکنید و به جای ان از کارت عابر بانک بیشتر استفاده شود. خدایا ما که بنده خطاکار تو بودیم و به اندازه کافی کسانی که ان بالا بودند را امر به معروف و نهی از منکر نکردیم ولی باز هم رحم کن و هوا را هر چه بیشتر در اسفند گرم کن. هر چند متاسفانه اسفند امسال تا اینجا جز سرد ترین اسفند ها هم بوده.
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
واقعا مایه تاسف است که وزیر بهداشت و کارکنان دولت از ماسک و دستکش به عنوان درسی برای همه استفاده نمی کنند. خوب ماسک هم نیست و اگر استفاده کنند همه میگن برای خودشون ماسک دارند ولی برای مردم ماسک ندارند. به جهان کرونا سوم خوش امدید.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
بعبارت دیگر، وزیر محترم بهداشت معتقد هستند که مسئولین کشور چین خل هستند که شهر ووهان را قرنطینه کردند! روش علمی همون قرنطینه نکردن شهر قم بود، تا این افتضاح بالا بیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
دیگه بیفایده است.
باید ایران قرنطینه بشود که کشورهای همسایه زحمتش را کشیدند...
ناشناس
| Germany |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
اونا که پزشکی علمی ما را ندارند،کتاباشون را باید آتش زد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
شاید هم قرنطینه نمیکنند تا کاملا ویروس را به همه کشورها صادر کنیم
با سلام
مگر مقام محترم ریاست جمهور نفرمودند که از شنبه همه چیز به روز اول بر می گردد و همه چیز گل و گلاب است، هر وقت مسئولین در این کشور فرمودند خیالتان راحت باشید، واقعا خیالمان راحت شده است. جناب آقای رئیس جمهور خیلی ممنون از شما هستیم برای این همه تلاش مضاعفتان و این همه صداقتتان، صداقت جنابعالی و همه همکارانتان.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
بابا سخت نگیر ،کی تونسته نطر واقعی اش بیان کند!؟
اقای وزیر گفتی اینقدر ماسک می ریزی که احتکار کننده ها شرمنده شوند همه گرفتیم کی میخواهی بدهی !!!!!! یعنی حتی ما یک مسئول نباید داشته باشیم به قولش عمل کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
آره منم میخواستم همینو بگم. یک هفته گذشت و ما جایی نه دیدیم و نه شنیدیم که ماسک توزیع کند
اگر قرنطینه علمی نیست چرا سازمان جهانی بهداشت توصیه به آن می کند؟
به خدا ما مردم فلک زده گوشمان دراز نیست!
چرا انقدر به شعور مردم توهین میکنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
اینقدر نگید قرنطینه جناب وزیر به قرنطینه حساسیت دارند.
راست میگه بنده خدا هفته آینده تازه ابتلا شدگان روز انتخابات وستادها دوره نهفتگی شان تمام خواهد شد و تازه خواهیم فهمید چه بلائی سرمون اومده
جایگاه شما در علم روز چیه که میگی علمی نیست... حتی حتی اگه یه چیزی علمی نباشه اما جوابگو و اثربخش باشه باید انجام داد...مثه کاری که چین و ایتالیا کردن و در کنترل ویروس دارن موفق میشن...
شما در زمینه "کنترل" چه اقدامات علمی! انجام دادین تا ویروس همه گیر نشه پرفسورای علم؟؟؟؟
شهرهارو ضدعفونی کردین؟ ورودی ها رو کنترل کردین؟ ماسک و دستکش و دترجنت در اختیار همه گذاشتین؟؟؟ خواهشا اقدامات علمیتون با درصد موفقیت هاش رو هم نام ببرین ما هم بفهمیم که چر قرنطینه منجر به شکسته!
من به عمکرد شما و سایر ارگانها و دولت نمره صفر میدم...شما از یه ویروس که میتونست تحت کنترل باشه اپیدمی ملی و کشور رو در سطح بحران قرار دادین...
تلاش پزشکان و پرستاران ستودنی اما در سطح مدیریت فاجعه اید!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
اینقدر که میگید قرنطینه علمی نیست یعنی کشورهای اروپایی که قرنطینه کردن کار غیر علمی کردن یعنی یکی پزشک و دانشمند ندارند پس وای به حال اونا
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
سخت نگیر یه زمانی یاد میگیرند!
وزیر بهداشت: هفته سختی در پیش رو داریم...
میتونست در این حد و اندازه نباشه... راستی چه سختی یی؟؟؟
حسن گفته کلید میندازم شنبه همه چی عادی بشه!!!
حسن کیلید کوشی؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
وزیر بهداشت تخصص پزشکی دارو سازی داره اقای روحانی نمی دانم چه تخصصی دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
بعصی ها که گفتن از شنبه همه چی ارومیه و قرنطینه هم کار دشمنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
اين هفته، هفته سختيه ، هفته بعدش از اون سخت تر، هفته بعدش خيلي سخت تر و....
یا من اسمه دوا و ذکره شفا ، صل علی محمد و آل محمد .
شاید این بیماری فاجعه بار از علائم ظهور قائم آل محمد(ص) و نجات ملتهای مظلوم باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
همه بدبختی ما بخاطر شماهاییه که همه چی رو به دین و مذهب ربط میدین. اگه کرونا گرفتی نرو دکتر بشین توو خونه ذکر بگو تا خوب بشی
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
صد در صد .شاید که امام ظهور کنه ....
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
مزه نپرون
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
علائم ظهور نزدیک است ؛ تا دیر نشده توبه کنید و به دامان اسلام
راستین محمدی بر گردید
نتيجه قرنطينه در چين خود را نشان داده است , ايتاليا همزمان 7 شهر را
قرنطينه كرده است من ايمان دارم كه شما جناب وزير ميدانيد كه قرنطينه
تنها راه موجود است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
قرنطینه وقتی جواب میداد که فقط ویروس تو قم موج میزد و بس نه الآن که کل کشور رو گرفته . حالا دیگه کل گیتی با قطع ارتباط ما رو قرنطینه کرده
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
کی حالش را دارد !
سربازان ما سرچهارراه و غیره حتی یک ماسک و دستکش ندارن به دادشون برسید نا اینها را از سر راه نیاوردیم بسیاری از انها احصیلکرده هستند و مجبورند لطفا یا انها را به هانه بفرستید یا نراقبت ویژه کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
یعنی اگه تحصیل کرده نبودن ادم نیستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
پستچی ها هم را اضافه کنید یکی از راههای انتقال ویروس بسته های پست است که به شهرهای دیگه میره . نکنه این هم علمی نیست؟
چین که قرنطینه کرده پس روشش غیر علمیه و یک کشور عقب موندست . ما که 100 سال از چین تکنولوژی و علممون عقب تره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
ببخشید به جای مثبت منفی دادم ++++
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
اونا از نقره استفاده نمکنند ،کجاش علم دارند!
بله ، الان که دیگه گندش همه کشور رو گرفته قرنطینه معنی نداره ، اون اول که منبعش شهر قم بود ، باید قم رو قرنطینه می کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
اگه راست میگن برن ازمسئولان کشورهای اروپایی بپرسند چرا قرنطینه کردند . ببینیم دلیل علمی آنها چیه؟
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
کشور خودش قرنطینه است ببم!
چرا آقای وزیر اینقدر خسته و درمانده شده
بابا پر انرژی حرف بزن
چرا روحیه ات رو باختی
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
شما هم جاي ايشان بودي و خبر داشتي چه افتضاحيه خودت رو مي باختي
ناشناس
| Germany |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
ماونش در حال دست وپنجه نرم کردنه ،تو هم بودی روحیه ات را از دست می دادی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
شاید اگر دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر قبلی بهداشت بود قرنطینه را اعمال میکرد چون متخصص قاطعی بود
چه نمکیه نمکی ما
سلام
اقای وزیر محترم
مگر این ویروس دارای پیک است.
اگر اینطور است که این ویروس تاریخ ورودش به کشور مشخص است .
لذااگر طول عمر و ماندگاری داشته باشد و به مردم سرایت کرده باشد با کدام پروفایل ان پیک را مشخص کرده اید و انهم هفته پیش رو است .
علامه و نابغه آنقدر داریم کی متوانیم مانند کرونا صادرشان کنیم
شما قرنطینه نکنید، که کار از کار گذشته است
تمام دنیا مرزهای هوایی و زمینی و دریایی خود را با ما بسته اند
یعنی ما را قرنطینه کرده اند و
این اقدام غیر علمی، گسترش ویروس در چین را مهار کرد
شما اجازه دهید این ویروس در کل کشور همچنان انتشار یابد
هفته قبل فقط قم آلوده بود و امروز فقط سه یا چهار استان هنوز گزارش عفونت را اعلام نکرده اند و یا مانند زنجان همچنان، مدیران بی کفایت دانشگاهشان، کتمان می کنند
خدا خودت به داد ما برس
اینقدر مرگ و میر زیاد شده که تصمیم گرفتن رسمی اعلام کنن . این حرفای وزیر بهداشت هم برای آماده کرده افکار عمومیه ....
کارمون تمومه من می دونم
ما سربازهای بیچاره چی؟
توی این محیط پادگان واقعا بهمون سخت میگذره و خطرناکه
جز توصیه به شست و شوی دست هم کار خاصی نمیکنن
این به اصطلاح دکتر نگفت اساتید جطور باید دروس را مجازی ارائه کنند
لابد باید یکی یکی زنگ بزنیم دانشجو و درس بدیم
آخه مگه قبلا برنامه ریزی شده؟
مگه فیلم و امکانات آموزش از راه دور برای همه مهیاست
دانشگاههایی که اموزش از راه دور دارند سالها بزنامه ریزی کردند و دانشجو هم امکانات لازم را فراهم کرده.....
خیلیها که علایم تب ندارن ناقلن.پس کنترل مبادی شهرها فایده نداره.باید قم رو قرنطینه میکردین و به مردم اونجا امکانات غذایی و مایحتاجی میدادین واجازه نمیدادین احدی از شهر خارج یاوارد بشه.اونوقت مشکلات کمتر میشد.
شماها اینکاره نیستین
حالا هم اینقدر همهگیرمیشه که خودش حذف میشه ویروسش چون عده خیلی کمی رو ازبین میبره البته تو ایران بخاطر کمبود امکانات یمقدار بیشتر از چین هست
دیگه فکرشو نکنین
به نظر من باید جلوی مسافرت رو گرفت .
سلام خسته نباشید قهرمان کرونا نابودیش نزدیک است احسن برشما و کلییه تیم پزشکی کشورمان وپرستاران محترم .
این نتیجه سیاست های غلط مسئولان است چرا که در زمانی که تمام دنیا پرواز و مراودات با چین کمونیست را قطع کردند حتی مغلوستان و روسیهدر حالیکه پروازهای ماهان ایر به چین ادامه داشت و حتی چینی طلبه و گردشگران چینی به ایران راه دادند.
اقایونی که همش توهم توطئه دارین لطفا گزارش اتحادیه اروپا رو در مورد کرونا بخونید زیرا تصریح میکند که قرنطینه بی فایده است.
قرنطینه توهین به شعور مردمه.
چین یک کشور دیکتاتور و کمونیست هست.
ایرانی جماعت زیر بار زور نمیره.
من خودم اگه فرزند دانشجوی من رو تو یک شهری قرنطینه کنند هرجور شده از شهر میارمش بیرون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
بله البته اینم از شعور بالای شماست
برو عمو مرکز بهداشت رو در ورودی نوشته ماسک و دستکش نداریم سوال نفرنایید کجای کاری
وقتی وزیر اینطور بگه معلومه وضعیت بدتر از آن چیزی است که در خبرها می بینیم و می شنویم
ایشون نمیدونه ارائه دروس بصورت مجازی در دانشگاه نیاز به برنامه ریزی قبلی و امکانات ویژه ی دانشگاه و از طرف دانشجو داره؟
فکر میکنه درس مجازی ارائه دادن مثل مصوبات دولته که بدون اطلاع و برنامه ریزی قبلی باشه؟
میدونه برای ارائه یک درس بصورت غیر حضوری استاد مریوطه باید از ماهها قبل تلاش کنه تا فایل مریوطه و جزوه و امکانات لازم را تهیه کنه؟
میدونه حق الزحمه اون بیشتره
میدونه دانشگاه اساتید حق التدریس هم داره که این کار را نخواهند کرد
میدونه ...
فقط نشستن تز دادن؟
به قول معروف:
اول چاه را بکن بعد مناره را بدزد
تو هفته جاری طرح ترافیک رو لغو کنند.
مردم تو مترو و اتوبوس های بی از تی قطعا بیمار میشن.
شهرداری برای حفظ جان مردم این هفته کاسبی رو تعطیل کنن
پاسخ ها
ایران اسلامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
متاسفانه شهرداری از مسولیت شانه خالی می کنه
اوضاع شهر شهرداری نظارت و پایش نداره.حتی بر اماکن شلوغ سرکشی نمی کنه.شهر مسخره بار ول شده.حتی متروکه های اطراف میدان امام حسین تهران و اطراف پاساژ علاادین که پر شده از مالخر و شیاد و زور گیر و سارق دا هم ول کرده .الان هم برای کسب سود
ها تاکسی ها ون ها مسافربر های شخصی مالی و بازرگانی حاضر نیست پایانه های درون شهری و ایستگاهها و ترمینال خای مسافربری و بار و قصابی ها نانوایی ها رستوران ها آشپزخانه ها مترو و بی ارتی و اتوبوس ها را ضدعفونی کنه و تذکرات لازم رابدهد.خدا رحم کنه.وضعیت بهداشت محیطی در تهران بسیار بسیار پایینه.بهداشت فردی هم که برشستن دقیق و تمیز دست ها با مایع دستشویی هست انچنان توسط عموم رعایت نمی شود.میادین اما
این انتخابات مجلس که وحی منزل نبود می شد یک ماه عقب بیفته، 24 میلیون آدم تو صف رفتند خدا می داند چقدر مبتلا شده اند که بعد از دو هفته معلوم می شود
مسئولی که در بحرانی ترین لحظات از تامین حداقل امکانات یعنی یک ماسک 3 هزار تومنی برای مردم کشورش عاجز باشد، به. هیچ دردی نمیخورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
البته نشون داده شده بدرد رای می خورن ؟؟!؟!!؟!؟!؟!؟!!؟
قم باید قرمطینه بشه تا دیر نشده، ویروس مکان مقدس نمیشناسه اینو درک کنیم
مساله اینه که وزارت بهداشت و رییس جمهور تصمیم گیرنده نیستند ! مثل سایر قضایا
مردم خودشون به فکر باشن و رعایت کنن
آی ملت شما که میدونید چرا باز تکرار میکنید؟فکر میکنید تکرار شما تاثیری داره؟؟فکرمیکنید شما میدونید قرنطینه فایده داره ولی وزیر بهداشت نمیدونه؟؟عزیزان این آقا زورش نمیرسه،بهشم گفتن فکر قرنطینه قم رو از سرت بیرون کن.یه خاک دیگه به سرت بریز....شما یه جوری حرف میزنید انگار تو این مملکت زندگی نمیکنید اصلا،مگه همین آقا نگفت پروازها به چین کنسل بشه،شد؟؟چرا نشد؟؟کیا نمیذارن...
تو رو خدایی که میپرستید به داد سربازها و زندانی ها برسید
باشه قرنطینه علمی نیست شما بگو چه کار علمی انجام دادی تا حالا؟
وقتی میگه هفته سختی در پیش رو داریم یعنی آمار خیلی بالاتره می خوان مردم وحشت نکنن می خوان به تدریج بگن
نخیر .... اینا تا همه رو به کشتن ندن، ول کن نیستند
تابناك جان ! امروز در ايران كسي براي ديگري ارزوى مرگ نكرد . روزي پر از سلم و دوستي داشتيم ( اسلام واقعي ) . احساس خوبي بود ولي ايكاش به قيمت ورود كرونا نبود . سعي كنيم از امروز دنيا را جور ديگري ببينيم . يك بار هم دوست داشتن رو تجربه كنيم . محبت ، محبت مي اورد . اين چند روز زندگي را با خشم و نفرت نگذرانيم . دنيا را به خودي و غير خودى تقسيم نكنيم . با دنيا اشتي كنيم . يك دست صدا ندارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
کاملا درسته خدا نکنه آنروزی برسه که ویروس کرونا ما را وادار کنه همدیگر را با هر عقیده ای و جناح سیاسی طبقه اجتماعی دوست داشته باشیم انشا ء الله این ویروس هرچه زودتر ریشه کن بشه و ما ایرانی ها همهدگر را عاشقانه دوست داشته باشیم. اگر جامعه ای به خود رحم نکند خداوند هم رحمتش را از آن جامعه بر میدارد
تصمیم گیری با این هست یا با اون هست یعنی چه؟ مثل این که حالیتون نیست. صد رحمت به کبک که سرش رو می کنه زیر برف. تصمیم گیری با هر کی هست زودتر تصمیم بگیره. این حرف ها یعنی چی؟
من که در اصالت مدارک دانشگاهی همه مسئولین به شک مطلق رسبدم.
قرار نیست با نظر شخصی شما یک ملت به فنا برن. شما اعتقاد ندارید نداشته باشید ولی اجازه ندارید با جون مردم بازی کنید. تمام دنیا از قزنطینه برای مهار کردن استفاده کردن شما کجای این دنیای علمی ایستادی که با جون مردم بازی می کنید. بگید نمیتونید باور پذیرتره -ولی حرفهایی که می زنید به درد یه عده خاص چشم و گوش بسته می خوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
ایکاش لا اقل ایشان با متخصان و پزشکان مملکت مشورت میکرد . بابا پس اینقدر متخصص و دانشمند تو این مملکت چکاره اند
فقط یک دلیل برای علمی نبودن قرنطینه بیار
خدایا سایه پروفسورنمکی وزیرمحترم بهداشت درمان وتجارت پزشکی را برسر ما مستدام بدارد.
چین با کمک همین قرنطینه تونست بیماری رو کنترل کنه. اگه شهر ووهان قرنطینه نمیشد میدونید چه فاجعه ای دنیا رو میگرفت ؟
حالا شما میگید قرنظینه علمی نیست ؟ علم چیه اصلا ؟ به چه چیزی میگید علم ؟
کارهایی که شما میکنید علمیه ؟
با عرض معذرت یک سوال دارم. ما هزینه باشگاه را به صورت ماهیانه پرداخت می کنیم و با این شرایطی بیش از نیمی از ماه را از تمرین معاف خواهیم بود. بهتر است مقامات مسئول یک راهکار کلی برای این موضوع ارائه دهند که باشگاهها و ورزشکاران بدانند که بعد از پایان این تعطیلات اجباری، آیا باشگاه باید این ایام را به دوره ی ورزش آنها اضافه کند یا اینکه ایام تعطیل مثل سایر تعطیلات به حساب ورزشکار نوشته می شود.
چین که ماسک ها رو اهدا کرده به ایران...

اینا باز میخان همون ماسکا رو بفروشن به ماها!!؟؟ :/
کسی نمیگوید مثل فیلمهای هالیوودی شهرستان قم را بمباران کنید فقط کافی بود ورودی وخروجی این شهر را کنترل کنید / قرنطینه کردن یکی از راههای موثر عدم سرایت بیماری به دیگر شهرهاست ، با این اعمال بچه گانه روز بروز تیشه بر ریشه دین و مذهب خواهید زد و مردم را از امکان مقدسه و امثالهم بیزار خواهید نمود .....
از اينكه اقاي وزير بهداشت اين روز ها زحمت ميكشند شكي نيست ولي مسولين درطول این سال ها دروغ هاي زيادي بافته اند ؛كمي مردم را مردد ميكند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
من نمیدانم جلوگیری از خروج مردم یک شهر آنهم در چند روز محدود که ممکن است تعداد زیادی از آنها حامل ویروس باشن و دوران نهفتگی آن است و در صورت رفتن به شهرهای دیگر همه جا را آلوده میکنند و کار را بر همه مردم و دستگاههای بهداشتی سخت تر میکند و تبعات اجتماعی و سیاسی و اقتصادی زیادی دارد کجای آن غیر علمی است. . دور اندیشی و عاقب اندیشی هم خوب چیزیه والله
لطفا یکی این خبر را به آقای رییس جمهور برسانند تا انشالله همزمان با مردم در جریان امور باشند
قرنطینه غیر علمی یه! روش علمی اینه که ظرف یک هفته‌کل کشور را آلوده کنید؟ چرا صادقانه نمی گید امکانات قرنطینه را‌نداریم. این حقیقت تلخ از دروغ بهتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
شما علنا تو تلویزیون میگید اگر کرونا گرفتید تو اتاق مجزا خودتان را قرنطینه کنید و به جاهای دیگر خانه نروید تا دیگر اهالی خانه آلوده نشوند. اونوقت راحت اجازه دادید مردم قم بدون اینکه خبر داشته باشند بعضی هاشان آلوده اند به همه جای خانه مان ایران بروند و همه جا را آلوده کنند . این علمی بود .
بهتره بگید وزارت بهداشت کاره ای نیست و وزیر نمیتونه طبق استانداردهای جهانی کار کنه
پاسخ ها
عیسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
اصولا خود وزیر استاندارد نیست
خدایش راست میگه هفته های گذشته روزهای خوشی داشتیم همه چیز روبراه بود مثل اینکه جناب وزیرنمی دانند عادیترین چیز که همان ماسک هست موجود نیست و به هر جا که سر میزنی میگویند تمام شده این بلایا نشان میدهد که کشور ما آمادگی لازم را برای چنین بلایایی ندارد و وزیر و وکیل این کشور فقط به فکر خود و خانواده خود است و جا ن مردم کوچکترین اهمیتی ندارد واین عالیجنابان تازه بعد از وقوع حوادث و کشته شدن مردم از حوادث خبردار میشوند
کاش زودتر اعلام کرده بودید و آموزش داده بودیدو انتخابات مجلس را عقب انداخته بودید.گذاشتید بعداز انتخابات اعلام کردید.
پاسخ ها
نکته بین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
با توجه به مدت زمان 2 هفته ای برای بروز بیماری، پیک هفته بعد مال 22 بهمن هستش. هفته بعدش انتخاباتی ها از راه می رسن!
مگه اب و هواست که هفته سخت یا ارامی داشته باشید.
مرگ حق است و هر جور شده میخواهند مارا به حقمان برسانند ،چه با پراید،چه با هوای الوده،چه با اتوبوس چپ کردن ،چه با انفلوانزا و چه با سایر ویروسها.
اقا با سواد چین شهر دوازده میلیونی قرنطینه کرد الان امار بیماری در اون شهر صد نفر هست بدون کشته
دوستمون روسيه هم مرز هايش را بست . قابل توجه دوستان عشق شرق ! شما چيني ها را راه داديد داخل كشور ولي هيچكس ما را راه نداد .
جناب وزیر محترم. دست بردارید از این بازیهای سیاسی . اینبار مساله جان مردم و سونامی بیماری است. شما بر چه اساسی می فرمایید قرنطینه علمی نیست؟؟؟؟ خب بفرمایید همه دنیا غلط کردند قرنطینه کردند حالا شما چه جایگزین بهتری دارید ؟
چرا صادقانه به مردم نمی گویید چون قم بود نخواستیم یا اجازه ندادند قرنطینه کنیم و نتیجه آن گسترش ویروس به 24 استان و 15 کشور شد که منشا همه آنها هم شهر قم می باشد
انتخابات کار خودشو کرد.
اخه چطور غلمی نیست؟ وقتی دارویی برای درمان نیست چطوری میخوان جلوی شیوع رو بگیرن اونم در حالی که خیلی دیرتر از چیزی که باید اعلام کردن.
بخاطر سو مدیریت شما و نداشتن جسارت در قرنطینه کردن قم باعث شدین کشور های اطراف کل ایران قرنطینه کنن
متاسفانه تنها چیزی که تو این کشور اعتبار ندارد جون انسان ها هستش ، واقعا اینقدر مردم رو تو تنگنا قرار دادند که آخر خودشون هم دچار شدند ، مردم عادی رو تو بیمارستان هم راه نمیدن ولی برای بعضی ها می برن خونشون تست می گیرند ، بعد هم از مساوات و عدل علی حرف می زنند الان دارن مملکت داری می کنند ، واقعا میشه گفت خدا به داد مردم برسه
کم کم دارن اذهان عمومی را برای شنیدن آمارهای واقعی آماده میکنند و میخوان بعد از اعلام آمارهای واقعی به مردم بگن : ما از قبل گفته بودیم هفته ی سختی در پیش رو داریم !!!!!!!

هر مسافری از ایران میره بیرون میگن آلوده است !!
با این اوصاف فقط این تعداد قربانی ؟؟؟؟
خدا کنه بیشتر نشه ولی فکر کنم اکثر قربانیان از مسئولان بوده اند و آمارهای واقعی و مردم عادی را به حساب نیاورده اند !!!!!
بنده حتی یک ماسک یا یک محلول ضدعفونی کننده در هیچ داروخانه و سایت فروش اینترنتی پیدا نمیکنم،حتی ۱ عدد، این عرضه کجا انجام میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اقا چرا قرنطینه کنند بزرگترین مشکل دولت همین ملت است حالا گه از غیب کمک رسیده دارد شر ما ها را کم میکند نون خور طلب کار و بیکار دارد کم میشود انتظار داری جلویش را بگیرند ؟؟؟؟
آقای وزیر انقدر بدبخت هستید که بین سیاست و وظیفه پژشکی و سلامت مردم بخش سیاست را انتخاب کردی. اگر استان سیستان و بلوچستان یا هر استان دیگری این وضعیت را داشت آیا انرا قرنطینه نمی کردی؟ ولی جرات اینکه قم را قرنطینه کنید را نداشتید
نشر نکنید. آقای وزیر به دلیل ابن سخنان اعتقادی به قرنطینه کردن نداری و آن روشی علمی نمی دانی، بایستی بدانی اگر همسال شما ها و عافیت اندیش ها شهرت و جاه و نام تنها به یک اصل و اصول «منافع و امنیت ملی کشور» وفادار و پایبند می بودند امروز پرستار لاهیجانی 25 ساله و خانم ورزشکار قمی 23 ساله زنده می بودند و خدا می داند چند ده و یا صد از این جوانان@ تا کنون به خاطر حماقت های شمایان تلف شدند واز حیات و زندگی؛ خود باز ماندند. من در کمال آگاهی و شهامت گواهی می دهم که رءیس تو و معاون او و امسال تو به امنیت ملی ابن کشور خیانت کردید و معنای خیانت را خوب می دانم. من مطمئن هستم اگر در همان زمان که ویروس در قم مشاهده شد آن شهر قرنطینه و از هر گونه اجتماعی در آن شهر اجتناب می گردید بدون ذره ای تردید اکنون آن شهر و کل کشور با خطر مهلک و وضعیت به غایت بحرانی کنونی مواجه نبود و کشور این همه تلفات جانی نداشت. شما به دلیل منافع فردی در برابر روحانیون قم و مشهد مماشات کردید و امنیت ملی کشور را با فاجعه روبرو ساختید.بجای عذر خواهی همچنان بر این اراجیف و خیانت های عریان و اشکار اصرار دارید تا از تبعات و پیامدهای مهلک حماقتی که مرتکب شده اید شانه خالی کنید اما بدانید عملی مرتکب شدند که قضاوت خواهید شد و شمایان را گریزی از پاسخگویی آن نیست.
تز دکتر نمکی !تمام ایران را آلوده کنید سپس خود به خود مریصها خوب میشوند
یکم از کارهای علمیتون بگید ما هم بفهمیم
البته غیر از سازه آنتی باکتریال و ادعیه مخصوص
خیانت دارید میکنید ، خیانت
یه دونه ژل و ماسک رو نتونستید برای ملت تامین کنید ، اینقدر کوتاهی کردید که این بیماری همه جای ایران پخش شد
امیدوارم روزی مجبور به پاسخگویی بشید.
وزیر بهداشت:" قرنطینه کردن روش درستی نیست"
سوال" ایا چین با روش غلط تونسته این معضل رو مهارکنه؟"
شما به چند دلیل مقصر هستید:
1. ارسال هواپیمایی ماهان به چین،
2. راه دادن توریستهای چینی،
3. برگزاری انتخابات و راهپیمایی علیرغم اطلاع از موضوع و کتمان آن تا روز انتخابات،
4. عدم برنامه ریزی صحیح برای انبارکردن مواد بهداشتی و ضد عفونی و فراخوان کادر پرستاری و پزشکی،
5- قرنطینه نکردن قم
کی باید جواب این اضطراب مردم را بدهد ای داد ای هوارررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر
شما که هیچ امکاناتی ندارین حتی ماسک و ضد عفونی کننده به اندازه کافی در دسترس مردم نیست چرا تعطیل نمیکنید بیچاره کارمندای بانک چه گناهی دارند که مستقیما در خطر بیماری هستند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر