بازدید 2956

الجعفری: نیروهای بیگانه را از سوریه بیرون می‌کنیم

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل بر مخالفت دمشق با حضور ترکیه یا دیگر نیروهای خارجی در خاک سوریه تأکید کرد.
کد خبر: ۹۶۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ 28 February 2020

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل بر مخالفت دمشق با حضور ترکیه یا دیگر نیروهای خارجی در خاک سوریه تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت درباره وضعیت خاورمیانه گفت: ما از کشورهای تأثیرگذار و بانفوذ می‌خواهیم بر نظام ترکیه و گروه‌های تروریستی وابسته به آن فشار بیاورند تا اجازه بازگشت آوارگان به منازلشان را بدهند. اقدامات ترکیه موجب آوارگی یک میلیون سوری از شهرهای منبج، عفرین، تل رفعت، جرابلس، عین العرب و دیگر شهرها شده است.

وی گفت: ما از سهل‌انگاری سازمان جهانی بهداشت درباره وارد کردن داروها از عراق به رغم موافقت ما از طریق گذرگاه البوکمال متأسف شدیم. ما به این سازمان موافقت خود را با انتقال این کمک‌ها از طریق فرودگاه اربیل در عراق به فرودگاه قامشلی اعلام کردیم تا با نظارت هلال احمر سوریه و مشارکت سازمان ملل توزیع شود.

الجعفری گفت: ما از ۹ سال پیش وارد جنگی علیه تروریسم شدیم که حامیان آن ترکیه، قطر، عربستان هستند که مزدوران کشورهای غربی می‌باشند؛ کشورهایی که ناظران اصلی این جنگ هستند. همگان می‌دانند چه اتفاقی در عراق، لیبی و آفریقا افتاده است. نظام ترکیه هرجایی که گام بگذارد در آنجا از تروریسم حمایت می‌کند. سوری‌هایی که اشغالگران عثمانی را بعد از ۴۰۰ سال از اشغال کشورشان بیرون کردند اکنون اشغالگران ترکیه‌ای و دیگران را نیز بیرون خواهند کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان