بازدید 26430
۹

حقوق کارگران در سال ۹۹ چقدر باید افزایش یابد؟

افزایش حقوق کارگران در سال آینده باید بیش از یک میلیون تومان باشد تا آن‌ها بتوانند نیاز‌های اولیه سبد معیشت یک خانواده ۴ نفره را تهیه کنند.
کد خبر: ۹۶۲۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ 28 February 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، اعضای کمیته دستمزد بعد از برگزاری چندین جلسه با در نظر گرفتن تورم کالا‌ها در دی ماه هزینه‌های سبد معیشت یک خانواده ۴ نفره کارگری را در سال آینده ۴ میلیون و ۹۴۰ در نظر گرفتند.

سال ۹۸ رقم سبد معیشت یک خانواده کارگری ۳ میلیون ۷۵۹ هزار و ۶۶۲ تومان که با تورم ایجاد شد هزینه‌های سبد معیشت خانواده کارگری طی یک سال افزایش حدوداَ یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومانی (۳۱ درصد افزایش) را نشان می‌دهد.

براساس محاسبات کمیته دستمزد سهم خوراکی‌ها در سبد معیشتی یک خانواده کارگری حدود ۳۱ درصد است که دارای تورم ۳۲ درصدی در دی ماه است.

۶۹ درصد مابقی سبد معیشتی خانواده کارگری را اقلام غیر خوراکی مانند مسکن، حمل و نقل، بهداشت و ارتباطات تشکیل می‌دهد که این اقلام نیز در دی ماه امسال تورم ۳۱ درصدی داشتند.

سال ۹۸ حداقل دستمزد یک خانواده کارگری ۴ نفره ۲ میلیون و ۳۴ هزار و ۴۱۵ تومان بود که با این رقم تنها می‌توانست ۵۴ درصد سبد معیشتی خود را تامین کند.

حقوق کارگران در سال ۹۹ چقدر باید افزایش یابد؟

 

طبق اعلام کمیته دستمزد برای اینکه یک خانواده کارگری بتواند کل سبد معیشتی خود را تامین کند باید حقوق آن‌ها در سال آینده حدود ۵۸ درصد افزایش (بیش از یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان) پیدا کند که این موضوع منوط به تصمیم گیری اعضای شورای عالی کار است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۹
حرف های تکراری و عمل های تکراری
قوانین دروغ و بی معنا (افزایش حقوق باید مطابق نرخ تورم باشد)
و مردمی که اسیرند در دستان انتخاب غلط خود
فعلا که توی همین یکی دو روزه شبانه قانون فصل دهم رو اجرا کردن حقوق همه رسمی پیمانیا 50 درصد زیاد شد،سریع حکمم زدن دریافتم کردن که سال بعد باز بیشتر بشه، ببینیم کارگرا ام میان قبل از افزایش سال بعد همین اخر سالی یه شبه 50 درصد زیاد کنن یا بازم باید همه چی برای کارمندا باشه.
تقسیم عادلانه ثروت ملی، خاتمه استثمار انسان از انسان، اینها دلایل و انگیزه انقلاب بهمن بود....
متاسفانه هنوز این فرهنگ در مردم ما جا نیافتاده است که بنگاههای اقتصادی سازمان تامین احتماعی نیستند که مسئول تامین معیشت مردم باشند و به اشتباه این فرض غلط حتی وارد قانون کار هم شده است که ناشی از دولتی بودن اقتصاد در زمان تصویب این قانون و یکسان بودن این دو در آن زمان بوده است. برادر من یک بنگاه اقتصادی می تواند بسته به شرایط خود حقوق کارکنان خود را پرداخت کند و از این حیث یک خیاطی یا سوپر مارکتی زمین تا اسمان با یک مجتمع پتروشیمی بزرگ متفاوت است و انتظار تعیین حقوق کارگران هردو با یک فرمول انتظار عبث و غیر ممکنی است.برای تامین معیشت هم راههای مختلفی وجود دارد اضافه کاری،شغل دوم،کارکردن جند تفر در یک خانواده و در اخر پرداخت یارانه معاش از سوی دولت می باشد بپذیرید اگر هزینه نیروی کار برای کارفرما بلاخص کارفرمایان کوچک اقتصادی نباشد ،نه شغلی باقی می ماند و نه شاغلی که درامدش تامین معاشش را بکند یا نه
خب کارفرما از کجا بیاره...مگه تورم کمرشکن و کسادی بازار و تحریم برا اون فلک زده نیست
ژست حمایت از حقوق کارگران
حرف رایگان زدن آسان است !!!! سال گذشته مگر همین شورایعالی کار سبد اینچنینی اعلام نکرد ؟ در نهایت چه شد ؟ 10 درصد به حقوقها اضافه شد !!!! اصلا" کاربرد این کمیته با اینهمه خدم وحشم چیست وچه کارآیی دارد ؟الان هم چند جلسه تشکیل میشود ودر آخر وزیر کار میاد میگه ...... حقوقها افزایش یافت وچند تا امضا زیر دستور وزیر وتمام !!!! سال 92 که نمایندگان کارگر امضاء نکردند چه اتفاقی افتاد ؟ مگر بدون تایید نماینده کارگران اجرایی نشد ؟ پس دست بردارید از این نمایشها وارایه آمار وارقام وبگذارید کارگران به درد خود بسوزند !!!!
خیالتان تخت، حداکثر افزایش ۱۸ یا ۱۹ درصد میشه. اونم توی خرداد اعلام میشه و دلیلش هم کمبود بودجه هست.
داستانی است پر آب چشم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان