بازدید 12870

روسیه پرتاب موشک فوق‌فراصوت از کشتی را آزمایش کرد

روسیه برای اولین بار پرتاب یک موشک فوق فراصوت از کشتی را به سمت یک هدف زمینی آزمایش کرده است.
کد خبر: ۹۶۲۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶ 27 February 2020
به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، یک رسانه روسیه‌ای امروز پنجشنبه از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک فوق‌فراصوت «زیرکن» از یک کشتی نظامی در اوایل ماه گذشته خبر داده است.

خبرگزاری «ایتارتاس» به نقل از دو منبع نظامی نوشته این موشک اوایل ماه ژانویه سال جاری میلادی آزمایش شده است.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در یک سخنرانی در مارس سال ۲۰۱۸ موشک‌های فوق فرصوت را نسل جدیدی از سلاح‌های روسیه معرفی کرد که قابلیت هدف قرار دادن هر نقطه‌ای در دنیا را دارند و می‌توانند از سپر‌های موشکی آمریکا بگریزند.

تلویزیون دولتی روسیه فوریه ۲۰۱۹ گزارش داد موشک‌های زیرکن در صورت شلیک از زیردریایی‌ها قادر خواهند بود در کمتر از ۵ دقیقه اهدافی در آمریکا را هدف قرار دهند.

یک منبع نظامی به خبرگزاری ایتارتاس گفت: «اوایل ماه ژانویه سال جاری، طبق برنامه آزمایشی در نظر گرفته شده برای موشک زیرکن، ناو محافظ Admiral Gorshkov اقدام به پرتاب آزمایشی این موشک از دریای بارنتز به سمت یک هدف زمینی در شمال کوه اورال کرد.»

این منبع گفته مرحله بعدی برای تکمیل آزمایش‌های این موشک، پرتاب آن از یک زیردریایی هسته‌ای خاهد بود.

یک منبع دیگر به ایتارتاس گفته تست موفقیت‌آمیز زیرکن که مسافتی بیش از ۵۰۰ کیلومتر را در این آزمایش پیموده توانمندی‌های نظامی روسیه را افزایش می‌دهد.

آزمایش این موشک بعد از فروپاشی معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای میان برد (INF) بین آمریکا و روسیه انجام می‌شود.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های زمین‌پایه میان‌برد (۱۰۰۰ - ۵۰۰۰ کیلومتر) و کوتاه‌بردتر (۱۰۰-۵۰۰ کیلومتر) منع می‌کرد، اما کشور‌های آمریکا و روسیه یازده مرداد ماه سال جاری بعد از ماه‌ها متهم کردن یکدیگر به نقض مفاد این پیمان، رسما از آن خارج شدند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر