بازدید 4340
عضو سرشناس کمیته بین المللی المپیک:

ویروس کرونا کنترل نشود، المپیک توکیو لغو می‌شود

شهر‌های کمی در دنیا هستند که بتوانند ظرف مدت کوتاهی مقدمات لازم برای برگزاری المپیک را فراهم کنند، بنابراین انتقال محل برگزاری به جای دیگری محتمل نیست.
کد خبر: ۹۶۲۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳ 26 February 2020

کمیته بین المللی المپیک در سایه شیوع ویروس کرونا در ژاپن، خودش را آماده اتخاذ هر تصمیمی در رابطه با المپیک توکیو می‌کند.

به گزارش تابناک ورزشی به نقل از گاردین، مسابقات جی لیگ ژاپن در همین راستا تا ماه آینده به تعویق افتاده است که این بزرگ‌ترین وقفه در مسابقات فوتبال این کشور پس از زلزله و سونامی سال ۲۰۱۱ محسوب می‌شود. یکی از مقامات کمیته بین المللی المپیک گفته است اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، لغو شدن مسابقات المپیک نسبت به تعویق افتادن یا تغییر محل برگزاری در اولویت خواهد بود.

ویروس کرونا کنترل نشود، المپیک توکیو لغو می‌شود

دیک پوند که یکی از اعضای قدیمی این کمیته است انتظار دارد در دوره‌ای سه ماهه در مورد برگزاری این مسابقات طبق تقویم قبلی تصمیم گیری شود. روز سه شنبه سه مورد جدید از مبتلایان به ویروس کرونا در شهر چیبا واقع در توکیو گزارش شد. قرار است این شهر میزبان مسابقات تکواندو، کشتی، شمشیربازی، موج سواری و همچنین چهار مسابقات مرتبط با پارالمپیک باشد.

مسابقات مدرن المپیک که از سال ۱۸۹۶ برگزار می‌شود، فقط در طول جنگ جهانی لغو شده است. المپیک ۱۹۴۰ قرار بود در توکیو برگزار شود، ولی به دلیل جنگ ژاپن و چین در جنگ جهانی دوم لغو شد. در سال ۲۰۱۶ هم مسابقات ریو با وجود شیوع ویروس زیکا، طبق برنامه برگزار شدند.

پوند می‌گوید هر گونه تصمیمی با مشورت با سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل صورت خواهد گرفت. به گفته او شهر‌های کمی در دنیا هستند که بتوانند ظرف مدت کوتاهی مقدمات لازم برای برگزاری المپیک را فراهم کنند، بنابراین انتقال محل برگزاری به جای دیگری محتمل نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار