بازدید 8784
۱

کرونا، بهانه آمریکایی‌ها برای قطع ارتباط با چین

به‌ دنبال شیوع کرونا، برخی مقامات تجاری آمریکا در حال پیدا کردن راهی برای قطع ارتباط با تامین‌کننده‌های چینی هستند.
کد خبر: ۹۶۱۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲ 26 February 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از پلیتیکو، پیتر نوارو، مدیر بازرگانی آمریکا و منتقد اصلی چین در کابینه ترامپ، می‌خواهد از موقعیت پیش‌آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا سوءاستفاده کرده تا رابطه آمریکا با چین را قطع کند.

مدیر بازرگانی کاخ سفید و دیگر مدیران تجاری آمریکا در تلاشند تا از بحران پیش آمده به دلیل شیوع کرونا استفاده کنند تا شرکت های آمریکایی را تحت فشار قرار داده و به وابستگی خود به تامین کنندگان خارجی پایان دهند.

نوارو در مصاحبه‌ای مدعی شده از زمان شیوع ویروس کرونا عمده تلاش آمریکا بر آن بوده تا «نگاهی استراتژیکی داشته و دارو و تجهیزات پزشکی را در آمریکا تولید کند تا مردم ایمن بوده و اقتصاد این کشور نیز امن باشد.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در جریان انتخابات سال ۲۰۱۶ وعده داده بود مشاغل تولیدی را ملی خواهد کرد و این چیزی است که نوارو و دیگر مدیران کارخانه‌های آمریکا می‌خواهند.

تلاش‌های اخیر در این باره بیشتر از چیزی است که پیش از این ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا، در مصاحبه خود ادعا کرده بود: «شیوع جهانی کرونا به بازگشت مشاغل به آمریکای شمالی سرعت خواهد بخشید. آمریکا نباید به بازار خارجی، و به طور خاص چین، وابسته باشد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
خوب این که بهانه بسیار مثبتی هست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل