بازدید 12251
۲
کروناهراسی و گرانی چند برابری لیموترش، سیر و زنجبیل

پای «سلف‌خر»ها در میان است

این روزها با بالا رفتن تب و تاب ویروس کرونا، قیمت برخی محصولاتی که به باور عموم در پیشگیری و درمان این ویروس نقش دارند، یک شبه تا چند برابر گران شده و سوداگران از فروش چندبرابری آنها سودهای هنگفت به جیب می‌زنند.
کد خبر: ۹۶۱۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱ 26 February 2020
 

به گزارش تابناک، مشاهدات خبرنگار همشهری محله از نرخ زنجیبل، سیر و لیموترش که گفته می‌شود برای پیشگیری از کرونا موثرند، حاکی از افزایش چند برابری قیمت این محصولات در میوه‌فروشی‌های سطح شهر شده است. در حال حاضر در خرده‌فروشی‌های سطح شهر زنجبیل به قیمت ۱۲۰ هزار و سیر و لیموترش هم با قیمت ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود. از طرفی این محصولات در میادین میوه و تره بار کمیاب و حتی نایاب است.
یکی از مدیران بازار میوه و تره‌بار در تهرانپارس درباره نبود این محصولات در بازار می‌گوید: «ما هر کیلوگرم لیموترش را طبق مصوب میدان میوه و تره بار مرکزی به قیمت ۱۴ هزار تومان عرضه می‌کنیم که البته به دلیل تقاضای زیاد تا ساعت ۱۰ صبح تمام می‌شود، ولی چند روز است که زنجیبل و سیر نمی آوریم.»
او در توضیح بیشتر می‌گوید: ما موظفیم محصولات را مطابق نرخ مصوب میدان میوه و تره بار تهران عرضه کنیم و چون قیمت این دو محصول نجومی بالا رفته نمی آوریم، البته قیمت این محصولات در روزهای اخیر در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران هم به‌شدت افزایش یافته و مقصر هم بارفروشانی هستند که این کالاها را به قیمت نجومی وارد بازار می‌کنند.»

  • لیموترش‌ها در راه عراق

یکی از بارفروشان بازار بزرگ میوه و تره‌بار که نمی‌خواهد نامش فاش شود، شیوع کرونا در کشورهای همسایه و صادرات این محصول را دلیل گرانی آن عنوان می‌کند و می‌گوید: «عراقی‌ها این محصولات را نقدی می‌خرند و پول خوبی هم می‌دهند. همین دیروز چند کامیون لیموترش را یک بازرگان عراقی خرید و پول نقد پرداخت کرد در حالی که حجره‌دارها اغلب چکی خرید می‌کنند از این رو بارفروش‌ها تمایل دارند اجناسشان را به خارجی‌ها بفروشند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
از ماست که بر ماست

یک هفته نخرید ببینید چه اتفاقی می افته
این ملت حقشون همین فلاکتی هست که بهش دچار هستند!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار