بازدید 22833

ابتلای دو کادر درمانی‌بیمارستان مسیح‌دانشوری به کرونا

رییس بیمارستان مسیح دانشوری شمار بیماران بستری‌ مشکوک به کرونا در این بیمارستان را ۱۰۴ نفر بیان کرد و گفت: از این تعداد ۵۰ درصدشان بهبود کامل یافته و یا در حال بهبود هستند .
کد خبر: ۹۶۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰ 24 February 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دکتر ولایتی در نشست خبری که امروز دوشنبه در بیمارستان مسیح دانشوری برگزار شد، با تشریح اقدامات بیمارستان مسیح دانشوری برای مقابله با کرونا، اظهار کرد: ویروس کرونا که اخیرا در کشور چین شیوع پیدا کرده، یک نوع بیماری عفونتی تنفسی محسوب می‌شود که به سرعت شیوع پیدا می‌کند و موجب می شود که از مرزها به کشورهای دیگر برود و علت آن به دلیل تردد از چین به روسیه و کشورهای اطراف ایران است‌.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری افزود: احتمال این که پزشکان بتوانند در داخل مرز کشورها، این ویروس را کنترل کنند تا به سایر نقاط دنیا نرود، وجود ندارد و بسیار سریع در دنیا شیوع پیدا می‌کند. در ایران به ‌تازگی این ویروس مشاهده شده که خوشبختانه با مدیریت وزیر بهداشت به سرعت تدارکات لازم مهیا شده و در حال حاضر آمادگی لازم برای مقابله با کرونا در کشور وجود دارد.

ولایتی عنوان کرد: با کمک وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای مقابله با ویروس کرونا اقدامات خیلی خوبی انجام شده و به طور خاص وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امکانات لازم را برای مبارزه با بیماری‌های عفونی از جمله کرونا در اختیار دارند.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان مسیح دانشوری قطب درمان بیماری‌های عفونی و تنفسی است. کرونا با تنفس ارتباط دارد و این بیمارستان می‌تواند خدمات مورد نظر در مقابله با کرونا را ارائه کند. تعداد بستری‌های مشکوک به کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری ۱۰۴ نفر بوده که ۵۰ درصد آنان بهبود کامل یافته و یا در حال بهبود هستند و البته بیماران سنین بالا، دیابتی و کلیوی در این نوع ویروس آسیب‌پذیری بیشتری دارند.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: این بیمارستان خط مقدم جبهه مبارزه با کروناست و آمادگی لازم برای ارائه خدمات به مردم وجود دارد. اخیرا توسط کشورهای غربی برای ویروس کرونا تبلیغات سوء و هدفمند شده است و می‌خواهند ترس کاذب در مردم ایجاد کنند اما بیمارستان‌های کشور از جمله مسیح دانشوری با همه امکانات پاسخگوی بیماران مبتلا به کرونا هستند.

براساس روابط عمومی بیمارستان مسیح دانشوری، وی در ادامه تاکید کرد: ایران به طور شفاف موارد مبارزه با ویروس کرونا را به اطلاع مردم می‌رساند و اظهار نظر یک فرد منتسب به گروه پزشکی بیمارستان مسیح دانشوری در فضای مجازی کذب است که با پخش کردن فایل صوتی به دنبال تخریب بیمارستان و تشویش اذهان عمومی بوده و لذا مردم نگران کرونا نباشند چرا که این بیماری سخت‌تر از آنفلوانزا نیست.

وی افزود: وزارت بهداشت و بیمارستان مسیح دانشوری به طور مستمر آمار و اطلاعات مربوط به کرونا را اطلاع‌رسانی می‌کنند.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری خاطرنشان کرد: در حال حاضر پزشکان ما در حال خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا هستند. در شهر قم، شاهد ثبات در بخش بیماران مبتلا به کرونا هستیم و هیچ جای نگرانی برای مردم نیست و امیدواریم شاهد روند کاهشی بیماران مبتلا به ویروس کرونا باشیم.

دکتر ولایتی ادامه داد: همه پزشکان با جان و دل در حال خدمت به بیماران مبتلا به کرونا هستند و حتی دو نفر از آنان به ویروس کرونا مبتلا شدند. از کادر پزشکی بیمارستان مسیح دانشوری تشکر ویژه می‌کنم که خطر می‌کنند و با تمام وجود به مردم خدمت می‌کنند. ما به دنبال سلامتی مردم عزیزمان هستیم‌ و به طور شفاف مسائل را اعلام می‌کنیم و مردم به شایعات توجه نکنند و نگران نباشند، ان‌شاءالله بر این بیماری مانند سایر بیماری‌های دیگر غلبه کرده و پیروز می‌شویم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان