بازدید 36759
۱

میرسلیم: حل مشکلات مردم راهکار آسانی مثل «گرفتن یقه کسانی که مالیات نمی‌دهند» دارد/ موسوی: مجلسی مردمی و انقلابی تشکیل می‌دهیم/ آقاتهرانی: منتخبان مردم کمتر شعار بدهند و بیشتر کار کنند

منتخب مردم تهران برای مجلس یازدهم گفت: برای پرهیز از کسری بودجه باید قانون مالیات تقویت شود. اکنون مالیات از کارمندان و حقوق بگیران و کارخانجات تولیدی که فعالیت آن‌ها شفاف است گرفته می‌شود در حالی که افرادی در جامعه صاحب ثروت‌های باد آورده هستند و مالیات نمی‌دهند...
کد خبر: ۹۶۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ 24 February 2020
 

منتخب مردم تهران برای مجلس یازدهم با اشاره به راهکارهایی که می تواند منجر به رفع مشکلات اقتصای و به ویژه مشکلات مردم بشود، گفت: یکی از این مسائل پیگیری فرارهای مالیاتی است. حل مشکلات مردم راهکار آسانی مثل «گرفتن یقه کسانی که مالیات نمی‌دهند» دارد.

به گزارش «تابناک»، سید «مصطفی میرسلیم» در برنامه گفت و گوی ویژه خبری اظهار کرد: در حالی که پول ملی با کاهش ارزش روبرو شده و قیمت‌ها افزایش یافته است، اما افزایش نامتناسب حقوق کارمندان و کارگران ظلم مضاعف است.

دیگر منتخب مردم تهران برای مجلس یازدهم  نیز افزود: اگر مجلسی قوی بخواهیم داشته باشیم، این قوه باید جایگاه خود را به دست آورد و در عرصه‌های گوناگون کشور نقش آفرینی کند.

سید نظام الدین موسوی گفت: تا مجلس شورای اسلامی شفاف نباشد نمی‌تواند تعامل مناسبی با دستگاه اجرایی داشته باشد.

موسوی افزود: اکنون نحوه تصمیم گیری و رأی دادن در مجلس غیرشفاف است که در مجلس یازدهم آن را شفاف می‌کنیم.

وی گفت: اولویت ما در مجلس آینده بحث معیشت مردم و تثبیت در بازار است.

منتخب مردم تهران برای مجلس یازدهم افزود: بیشتر زیرساخت‌های اقتصادی کشور؛ رها و بدون برنامه است که مجلس آینده باید به این مسأله سامان دهد.

موسوی با بیان اینکه افزایش مالیات‌ها به معنای گرفتن مالیات بیشتر از کارمندان و کارگران نیست گفت: اکنون ۲۲۰ هزار میلیارد تومان مالیات معوقه داریم که ۷۸ هزار میلیارد تومان آن مربوط به صد شخص حقیقی و حقوقی است.

وی اضافه کرد: دولت از گران کردن بنزین ۳۱ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرد در حالی که بدهی مالیاتی صد شخص دو و نیم برابر این رقم است.

موسوی گفت: مجلس شورای اسلامی باید به قوانین خود احترام بگذارد و بر اجرای قوانین نظارت کند.

وی افزود: کسی که نماینده مجلس شورای اسلامی می‌شود باید به مسائل طمع نداشته و با شفافیت پیگیر حقوق ملت باشد.

منتخب مردم تهران برای مجلس یازدهم گفت: نبود شفافیت و پیگیری مسائل مردم موجب می‌شود مجلس شورای اسلامی کارآمدی خود را نداشته باشد.

موسوی افزود: مجلس تاکنون از ابزار‌های نظارتی خود جزئی و شخصی استفاده کرده است در حالی که راه اجرای قوانین شفافیت و اراده در مجلس شورای اسلامی است.

وی گفت: اگر رأی نماینده مجلس شفاف باشد وی تبعات رأی خود را می‌پذیرد.

موسوی افزود: برای انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی از مدت‌ها قبل حاشیه سازی شده بود تا اصل انتخابات زیر سوال رود و کسی در آن شرکت نکند، اما اکنون که مجلس شکل گرفته و انتخابات برگزار شده است تلاش می‌کنند القا کنند در مجلس یازدهم اختلاف وجود دارد.

وی گفت: ترکیب افرادی که وارد مجلس یازدهم شده اند نشان می‌دهد آن‌ها توانمندی‌های بسیاری دارند.

سید مصطفی میرسلیم دیگر منتخب مردم تهران برای مجلس یازدهم نیز در این برنامه گفت: از راهکار‌های حل مشکلات اقتصادی مردم و بیکاری؛ پرداخت مطالبات دولت به پیمانکاران و اهمیت دادن به بخش عمرانی بودجه است.

وی افزود: در حالی که پول ملی با کاهش ارزش روبرو شده و قیمت‌ها افزایش یافته است، اما افزایش نامتناسب حقوق کارمندان و کارگران ظلم مضاعف است.

میرسلیم گفت: دولت حق ندارد به ارزش پول ملی دست بزند و در این زمینه مجلس باید اجازه می‌داد، اما مجلس دهم به این مسأله بی تفاوت بوده است.

وی افزود: پس از قانون اساسی، آیین نامه داخلی مجلس از مهمترین قوانینی است که در بسیاری از مسائل ازجمله رابطه با دولت اثرگذار است.

منتخب مردم تهران برای مجلس یازدهم گفت: برای پرهیز از کسری بودجه باید قانون مالیات تقویت شود.

میرسلیم افزود: اکنون مالیات از کارمندان و حقوق بگیران و کارخانجات تولیدی که فعالیت آن‌ها شفاف است گرفته می‌شود در حالی که افرادی در جامعه صاحب ثروت‌های باد آورده هستند و مالیات نمی‌دهند.

وی گفت: نماینده‌ای که به فکر خدمت به مردم است زمان پرداختن به کار‌های دیگر را ندارد.

میرسلیم افزود: نظارت بر رفتار نمایندگان به وسیله خودشان بسیار مهم است، زیرا نخست نماینده باید خود را اصلاح کند.

وی گفت: رئیس مجلسی که سال‌ها رئیس می‌ماند با تخلفات کنار می‌آید و رأی جمع می‌کند.

منتخب مردم تهران برای مجلس یازدهم افزود: اگر منتخبان به صندلی مجلس به چشم طعمه نگاه کنند گرفتار خواهند شد.

میرسلیم گفت: وقت مجلس نباید در پرداختن به مسائل حاشیه‌ای تلف شود و باید پرونده‌های ناقص مجلس دهم در دوره جدید تکمیل شود.

مرتضی آقاتهرانی دیگر منتخب مردم تهران برای مجلس یازدهم نیز در این برنامه گفت: نظارت بر حسن اجرای قانون و قانون گذاری مناسب مهمترین وظایف دولت است.

وی افزود: برخی مسئولان مشکلات را به گذشتگانشان نسبت می‌دهند، اما خودشان کاری انجام نمی‌دهند و آیندگان نیز همین مسأله را تکرار می‌کنند.

آقاتهرانی گفت: اکنون باید ببینیم کجای کار روی زمین مانده است و در مقابل مسائل چه کار باید کنیم.

وی افزود: منتخبان مجلس یازدهم باید کمتر شعار دهند و به مردم وعده‌های نادرست ندهند تا آن‌ها احساس نکنند انقلابیون نیز به مجلس رفتند، اما کاری نکردند.

منتخب مردم تهران برای مجلس یازدهم گفت: منتخبان مردم در دو سه ماه آینده باید فکر کنند زمانی که وارد مجلس شدند می‌خواهند چه کاری انجام دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
اول هزینه من اسپانسر را باید بدهید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل