بازدید 14563
پیمانه اقتصادی؛

دهن کجی بورس تهران به لیست سیاه FATF/ درهم امارات گران‌تر از دلار ۴۲۰۰ شد/ رفت و برگشت سکه در مرز ۶ میلیون تومان/ کرونا در عرض دو ماه چند میلیارد دلار به اقتصاد چین ضرر زد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون جزئیات فروش تعهدی در بورس، همتی: بانک مرکزی با هیجانات بازار، هیجانی برخورد نمی‌کند، متولدان جدید یارانه معیشت می‌گیرند، مرز ترکمنستان با ایران بسته شد، از سرگیری صادرات کالا به عراق از مرز چذابه، قیمت خودرو‌های سایپا در بازار امروز و تصویر هولناک خودروسازی در سال ۲۰۲۰ را در بر دارد.
کد خبر: ۹۶۱۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ 23 February 2020

دهن کجی بورس تهران به لیست سیاه FATF/ درهم امارات گران‌تر از دلار ۴۲۰۰ شد/ رفت و برگشت سکه در مرز ۶ میلیون تومان/ کرونا در عرض دو ماه چند میلیارد دلار به اقتصاد چین ضرر زد؟تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون جزئیات فروش تعهدی در بورس، همتی: بانک مرکزی با هیجانات بازار، هیجانی برخورد نمی‌کند، متولدان جدید یارانه معیشت می‌گیرند، مرز ترکمنستان با ایران بسته شد، از سرگیری صادرات کالا به عراق از مرز چذابه، قیمت خودرو‌های سایپا در بازار امروز و تصویر هولناک خودروسازی در سال ۲۰۲۰ را در بر دارد.

دهن کجی بورس تهران به لیست سیاه FATF

شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز با پرواز 17106 واحدی در ارتفاع 498 هزار و 904 واحدی قرار گرفت تا تنها یک نفس به کانال 500 هزار واحدی راه باقی مانده است. ارزش معاملات 4170.4 میلیارد تومان بود که ناشی از دست به دست شدن بیش از 5 میلیون و 687 میلیون برگه سهم طی 625 هزار و 911 نوبت بود. فولاد مبارکه اصفهان(فولاد) با 906 واحد بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را ثبت کرد و تنها چهارنماد سامان گستر اصفهان(ثامان)، سیمان فارس(فارس) و کشت و صنعت پیاذر(غاذر) و سیمان بهبهان(سبهان) در تابلو بورس تهران امروز قرمز پوش بودند. شاخص کل(آیفکس) نیز با رشد 249 واحدی در ارتفاع 6 هزار و 462 واحدی قرار گرفت، ارزش معاملات فرابورس از 4059.1 میلیارد تومان فراتر رفت که ناشی از داد و ستد بیش از 2 میلیارد و 367 میلیون برگه سهم طی 396 هزار و 330 نوبت معاملاتی بود.

دهن کجی بورس تهران به لیست سیاه FATF/ درهم امارات گران‌تر از دلار ۴۲۰۰ شد/ رفت و برگشت سکه در مرز ۶ میلیون تومان/ کرونا در عرض دو ماه چند میلیارد دلار به اقتصاد چین ضرر زد؟

روز گذشته نیز شاخص اصلی بورس معاملات خود را در پی بازگشت ایران به لیست سیاه FATF با فشار عرضه در عموم سهم‌ها آغاز کرد و در دقایق نخست تن به افت 4/ 2 درصدی داد. سپس با حمایت سهامداران عمده و تخلیه هیجان معامله‌گران خرد، شاهد ارتقای قیمت‌ها به محدوده مثبت بودیم. در پایان معاملات شاخص کل رشد 65/ 0 درصدی را به نمایش گذاشت و سطح بی‌سابقه 481 هزار واحد را تصاحب کرد. 

جزئیات فروش تعهدی در بورس

مدیرعامل فرابورس ایران در خصوص سازوکار فروش تعهدی با بیان اینکه این ابزار جدید بازار را دو طرفه می‌کند و یکی از ویژگی‌های بازار حرفه‌ای قلمداد می‌شود، گفت: بسیاری از اهالی بازار سوال داشتند که در بازار سرمایه کشور چگونه می‌توان ابزار فروش استقراضی یا همان Short Selling را راه‌اندازی کرد، اما این مهم با ابتکار کمیته فقهی سازمان بورس در قالب «عقد وکالت» امکان‌پذیر شد. وی افزود: ابزارهای مختلف مالی اسلامی که چندین سال است به همت شورای عالی بورس، سازمان بورس، کمیته فقهی، ارکان مختلف فعال در بازار سرمایه راه‌اندازی شده و به رونق رسیده‌اند، می‌تواند در الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، جزو ابزارهای تمدن‌ساز باشد. هامونی با بیان اینکه از ویژگی‌های قابل توجه دستورالعمل فروش تعهدی در بازار سرمایه ایران این است که شامل تمامی اوراق بهادار نیز می‌شود، تصریح کرد: بر این اساس برای صکوک و اسناد خزانه اسلامی نیز می‌توان این سازوکار را راه‌اندازی کرد؛ ضمن اینکه این ابزار جدید با آنکه در حال حاضر تنها در خصوص ۵ نماد مورد معامله در بازار سهام بورس تهران و ۳ نماد سهام در فرابورس ایران اجرایی شده قابلیت عملیاتی شدن برای تمامی اوراق بهادار را نیز دارا است. وی به سرمایه‌گذاران بازار سرمایه توصیه کرد: این ابزار معاملاتی جدید برای حرفه‌ای‌هاست و تازه‌واردان بازار سرمایه که از دانش و تخصص کافی برخوردار نیستند با احتیاط باید به معاملات ۸ نمادی که تحت سازوکار فروش تعهدی قرار گرفته‌اند ورود کنند و از مبالغ کم سرمایه‌گذاری شروع نمایند.

درهم امارات گران تر از دلار 4200 شد

بر اساس جدیدترین نرخ های اعلام شده در بازار، شاهد رشد قیمت دلار و یورو در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور هستیم. به گونه ای که در این صرافی ها، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 14650 تومان از مردم خریداری می شود و با افزایش 220 تومانی نسبت به روز شنیه، به قیمت 14750 تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته می شود. این رقم پیش از این در تاریخ پانزده اردیبهشت ماه 1398 به ثبت رسیده بود. همچنین امروز هر اسکناس یورو در این صرافی ها به نرخ 15700 تومان از مردم خریداری شده و به قیمت 15800 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز قبل، 220 تومان گران تر شده است. در کنار نرخ های اعلام شده در صرافی های بانکی، شاهد نوسان دلار در کانال 15 هزار تومان توسط فعالان و دلالان حاشیه بازار هستیم. به گونه ای که در محدوده میدان فردوسی تهران، هر اسکناس دلار آمریکا و یورو به ترتیب به نرخ های 15180 و 16750 تومان رسیده است. همچنین درهم امارات، 4250 تومان قیمت گذاری شده است.

همتی: بانک مرکزی با هیجانات بازار، هیجانی برخورد نمی‌‌کند

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشت اینستاگرامی خود نوشت: درخصوص آنچه که موجب تصمیم FATF برای اعلام اقدامات تقابلی علیه ایران شد و مطابق انتظار موجب خرسندی دولت آمریکا و موجه نشان دادن تحریم‌های ظالمانه آنها گردید، صحبتی نمی‌کنم. به دنبال این اقدام، همانگونه که قبلا تاکید کردم، گروهی در تلاش بوده و هستند تا با ایجاد فضای روانی بی‌ثباتی و نیز اعلام نرخ‌های بی‌پایه و غیرمعاملاتی در فضای مجازی در چارچوب فشار حداکثری آمریکا، این تصمیمات را تکمیل کرده و ثبات بازارها از جمله بازار ارز را مجددا به هم بزنند.  بانک مرکزی با هیجانات بازار، هیجانی برخورد نمی‌نماید بلکه با رویکرد اصولی و استفاده از امکانات و روش‌های تجربه شده خود در طول ماه‌های گذشته و با رهیافت صبر و تدبیر، تلاش‌ها برای سفته‌بازی از طریق تحمیل شوک به بازار ارز را با تقویت اقدامات در دست اجرا، خنثی و ثبات لازم را به بازار اعاده خواهد کرد. به هموطنان عزیز نیز توصیه می‌‌کنم از ورود به دام روانی سفته‌بازان و سودجویان پرهیز نمایند.

رفت و برگشت سکه در مرز ۶ میلیون تومان

محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تابناک اقتصادی در خصوص آخرین نرخ های بازار امروز طلا و سکه اظهار داشت نرخ های پایانی سکه و طلا به شرح زیر است: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) که پیش از ظهر به رقم تاریخی 6 میلیون تومان رسیده بود در نهایت با توجه به افت نسبی نرخ دلار، به رقم 5 میلیون و 830 هزار تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم 5 میلیون و 820 هزار تومان قیمت گذاری شد. هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم 3 میلیون و 40 هزار تومان رسید. هر ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 860 هزار تومان و هر سکه یک گرمی نیز 950 هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به رقم 2 میلیون و 589 هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار، به رقم 597 هزار و 800 تومان معامله شد. وی تاکید کرد نرخ سکه بدون حباب می باشد و در بازار شاهد کاهش چشمگیر داد و ستد و تقاضا هستیم.

متولدان جدید یارانه معیشت می‌گیرند

حسین میرزایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افرادی که مشمول یارانه معیشت هستند ایا متولدین جدید آنها نیز مشمول این یارانه خواند شد، اظهارداشت: موالید جدید به شرط اضافه شدن در لیست یارانه بگیران، به لیست معیشتی بگیران هم اضافه خواهند شد. سخنگوی ستاد حذف یارانه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در مورد خانواده‌هایی که در حال حاضر مشمول یارانه معیشت هستند،‌ گفت:‌ در صورتی که خانوار آنها مشمول یارانه و مشمول معیشتی باشد، متولدین جدید نیز به لیست اضافه خواهد شد که آمار آن از سوی سازمان ثبت احوال ارائه می‌شود. وی تاکید کرد: اگر خانواده، تازه متولد شده مشمول یارانه نقدی و معیشت نباشد عملا مشمول نخواهد شد. /فارس

مرز ترکمنستان با ایران بسته شد

امید جهانخواه ناظر گمرکات خراسان رضوی و مدیرکل گمرک مشهد در بخشنامه‌ای به کلیات گمرکات کشور اعلام کرد که مرز ترکمنستان با ایران بسته شد. در این بخشنامه آمده است: با عنایت به عدم پذیرش کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی از طرف کشور ترکمنستان خواهشمند است دستور فرمائید تا اطلاع ثانوی از ارسال محصولات کامیونی به مقصد گمرکات مرزی سرخص، لطف آباد و باجگیران خودداری نمایند. /مهر

از سرگیری صادرات کالا به عراق از مرز چذابه

علی فرهودی مدیر پایانه تجاری چذابه گفت: صادرات کالاهای غیرنفتی به عراق از مرز بین‌المللی چذابه از روز یکشنبه از سرگرفته شد. گفتنی است؛ مرزبانی عراق روز جمعه دوم اسفند مرز چذابه (شیب) را در یک اقدام احتیاطی باهدف پیشگیری از سرایت ویروس کرونا به این کشور بست.

قیمت خودروهای سایپا در بازار امروز

ردیف

نوع خودرو

قیمت خودرو کارخانه

قیمت خودرو بازار

1

قیمت سایپا 111

39،941،000

65،000،000

2

قیمت سایپا 131

37،641،000

62،000،00

3

قیمت سایپا 151

40،330،000

66،000،000

4

قیمت تیبا

46،443،000

74،000،000

5

قیمت ساینا

55،960،0000

79،000،000

6

قیمت کوئیک اتوماتیک

69،000،000

125،000،000

7

قیمت چانگان

155،000،000

263،000،000

8

قیمت سراتو 2000

295،000،000

 420،000،000

9

قیمت استپ وی اتوماتیک

توقف تولید

 275،000،000

10

قیمت رنو پارس تندر

84،200،000

185،000،000

11

قیمت  آریو اتوماتیک

---

174،000،000

12

قیمت برلیانس کراس

---

225،000،000

13

قیمتتیبا 2

51،603،000

79،000،000

تصویر هولناک خودروسازی در سال ۲۰۲۰

موسسه اعتبارسنجی «فیچ» در گزارشی که به تازگی منتشر کرده است تصویری تیره را از آینده خودروسازی جهان ترسیم می‌کند. بر اساس این گزارش کندی رشد اقتصاد جهانی و کاهش تقاضا از سوی مصرف‌کنندگان تاثیر منفی خود را بر فروش خودرو اعمال خواهد کرد و تخفیف‌هایی که موجب بهبود حاشیه سودآوری خودروسازان در فصل پایانی سال ۲۰۱۹ شد، بعید است که تداوم یابد. تولید ناخالص داخلی در سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ به ۱/ ۶ درصد کاهش یافت و پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ با رسیدن به ۵ درصد، پایین‌ترین عدد خود را طی ۱۰ سال گذشته به ثبت برساند. در این گزارش تاکید شده است که تداوم کاهش دسترسی به اعتبار از سوی مشتریان به دلیل کمبود نقدینگی در موسسات غیر بانکی ارائه دهنده وام از اواسط ۲۰۱۸، یکی از عوامل تاثیرگذار بر کاهش تقاضا برای خودرو بوده است. به نقل از دنیای اقتصاد؛ در این گزارش همچنین نسبت به احتمال تاثیر ویروس کرونا در صورت ادامه شیوع آن بر زنجیره تامین قطعات خودرویی از چین هشدار داده شد.

کرونا در عرض دو ماه چند میلیارد دلار به اقتصاد چین ضرر زد؟

نایب رییس چینی و اسبق صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که ویروس کرونا به احتمال فراوان در ژانویه و فوریه سال جاری حدود ۹۰۰ میلیارد یوآن (۱۸۵ میلیارد دلار) به اقتصاد چین ضرر زده است. به گزارش ایبِنا از لاین تودی، «ژو مین» که در فاصله سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ سمت نایب رییس صندوق بین المللی پول را بر عهده داشت. در جریان یک سخنرانی آنلاین ضمن اعلام این خبر گفت که علاوه بر این، هزینه‌های مصرفی برای غذا و نوشیدنی نیز به احتمال زیاد حدود ۴۲۰ میلیارد یوآن کاهش یافته است. ژو مین در ادامه افزود که اگرچه هزینه‌های آنلاین به ویژه در حوزه آموزش و سرگرمی، بخشی از این ضرر را جبران کرده اما مجموع ضرر اقتصادی چین در این دوره ۱.۳۸ تریلیون یوآن برآورد می‌شود. ژو مین در حال حاضر ریاست موسسه تحقیقاتی مالی ملی را در دانشگاه سینگهوا پکن برعهده دارد. براساس نمودارهای ارائه شده از سوی سازمان ملی آمار چین، این رقم معادل حدود ۳.۳ درصد از مجموع خرده فروشی کشور در سال ۲۰۱۹ است. وی در این سخنرانی آنلاین گفت: کاهش مصرف در سه ماه نخست سال می‌تواند رشد اقتصادی را تا سه یا چهار درصد کاهش دهد. به بازگشتی قدرتمندانه نیاز داریم و این بازگشت خود نیز به تلاش ۱۰ برابری نیاز دارد.

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۵
دهن کجی یاعددسازی؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
مستر همین عدد سازی شما دارد برای خیلی ها سود های دو الی سه برابری در سال می دهد به انها
پس خوش باش با توهمت
ناشناس
| Sweden |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
کجای کاری عمو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فروردین امسال با ده میلیون وارد بازار بورس شده الان نزدیک هفتاد میلیون سرمایه شده.تو هم بشین هی بگو عدد سازی
ناشناس
| Germany |
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
به ۲۲:۵۹
آن سود کذایی که ادعا می کنی از باخت سرمایه عده زیادی دیگر است نه سود سالانه شرکت ها که به سهامدارانشان می دهند مثل شرکت های هرمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
ریس بانک مرکزی که فرمودندلیست سیاه وسفید فرقی ندارد ودلار ارزان میشود هم دلار رفت بالا هم پوند رفت بالا هم سکه رفت بالا ...
ناشناس
| Germany |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
بعد از عید می بینمتون !!!! این رشد شاخص کاذ عددسازیه برای جذب بیشتر نقدینگی چون شب عید کفگیر به ته دیگ خورده...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
اقااصلا شاخص کل رابکنید ۲۰ میلیون واحد !!! کی به کیه؟ ماکه بخیل نیستیم تواین اپضاع قمردرعقرب اقتصادی وکروناو تحریم وغیره کل سود دنیا مال شما نوش جان حالشوببرید البته اگراز کرونادجان سالم بدربردید خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
ده سال است که می گویی ریزش می کند ولی هنوز بلا می رود
بورس در شرایط تورم شدید و بی ارزشی پول ملی اینطوری میشه نشانه اقتصاد خوب نیست کافیه به ونزوئلا و زیمباوره نگاه کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
اگر علت رشد بورس تقویت تولید و اشتغال زایی باشد که منجر به خلق پول از ناحیه تولید شده است مفید است در غیر اینصورت باید کنترل بیشتری برای روند سعودی در نظر گرفت .... عرضه اولیه های بزرگتر شفافیت بیشتر سهام های که رشد داشته اند و ....
دهن كجي ؟ خواهيم ديد.
دهن کجی نیست عددسازی و دروغ گویی به مردم به اسم رشد شاخص بورسه تا پول مردم را به این گرداب بکشانند
پاسخ ها
بهزاد
| France |
۰۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
یعنی بنظر شما راه صحیحش اینه که مردم با هر مسئله ی کوچکی حمله کنند به بازار ارز و با خرید بیهوده و نکهداری در بالش زیر سرشون قیمتش رو به ارقام نجومی چهارده پونزده هزار تومن برسونند گرداب نیست؟ اما سرمایه گذاری توی صنایع همین مملکت خودمون که اتفاقا سودش از بازار ارز هم بیشتره و نقدینگی رو به بخش تولید سرازیر میکنه گردابه؟ خواهشا الفبای بورس رو یاد بگیرید و بعد در افشانی کنید.
ناشناس
| Germany |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
اینکه راهش چیست ربطی به این ندارد که فریب بورس ایران که هیچ شباهتی به بورس های معتبر ندارد بخوریم سود سهام شرکت ها به سهامداران بسیار ناچیز است بنابراین کسانی که سود می کنند فقط از ضرر در سرمایه بسیاری دیگر هستند به این نمی گویند تجارت می گویند شرکت هرمی
ریال ایران از ارزش افغانی بالاتر رقته؟
صریحا شهر قم را قرنطینه کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
سريعاً
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
عمو دیگه کار از کار گذشت ! خیلی از مردم قم تو این دو روز راهی شهرهای دیگه شدن ! اگه تو شهرتون فردا بگردی کلی ماشین پلاک قم میبینی ! خدا میدونه چند نفرشون دارن ویروس رو جابجا می کنن
لطفا صداقت داشته باشید قیمت ماشین اشتباه نوشتید از شما خواهش دارم اگر شک و تردیدی بابت هر موضوعی دارید ننویسید بهتر از اشتباه نوشتن حالا یا عمدی یا غیر عمد
ديگه تحمل این زندگی پرازفقروبدبختی راندارم
ننگ براین زندگی نکبت بار
مسولیین به غیرازدروغ گفتن کاردیگری بلدنیستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
البته نقش کشورهای که با کشور ما مشکل دارند و کسانی که از این عصبانیت مردم سود می برند را هم نباید فراموش کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
داداچ ویرووس تو از کرونا بدتره
ی کرونا بگیر خوب میشی
سخن مهمل و بی پایه و شعار گونه ندهید ... جلو اهل فن ارزش خودتوند پایین میارید ... افزایش شاخص بورس فقط. به دلیل هدایت سیلاب های مالی است که هیچ محملی برای جذب شدن در فضای اقتصاد سرنگون شده کشور نداره
ریال ایران در کجای ارزش ها قرار داره ؟؟؟؟
خداییش خیییییلی پر رویید!!!!!
دهن کجی. واقعا خجالت داره دلار . خودرو . وضع زندگی مردم . انوقت دهن کجی.
کسانی که از کرونا آسیب دیده اند باید بتونند از وزیر بهداشت از وزیر راه وترابری ویا حتی دولت و خصوصا شرکت هوایی ماهان شکایت کرده و غرامت بگیرن تا درس عبرت بشه که به مردم توجه کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
به کی میخان شکایت کنن
حداقل 500 هزار تومان سکه به خاطر قیمت جهانی طلا است که رشد زیادی داشته و بقیه ان دلار در ایران
منتظر اتفاقاتی بسیار ناگوارتر از قائله بنزین و موسسات اعتباری باشید .
اهل فنش که در مورد بورس اطلاعات دارن ، میدونن چی میگم .
حالا هی مردم عادی رو با سرمایه های 10 میلیون 20 میلیون به سمت بورس سوق بدید .
من نفهمیدم چطور لیست FATF و کرونا در زمان انتخابات چطور همزمان شد این چه سیاست رسانه ای است .اصلش یک آیا تست کامل کرونا انجام شده لطفا گرام هاش را نشان بدید
قیمت ماشیناتون دروغه...مثل همه چیتون
کرونا به این اقتصاد جهانی چقدر لطمه زد ..........وای به حال اقتصاد ورشکسته ما.البته الان هرچی گران شود تقصیر کرونا خواهند گذاشت ..می بنید نه .بشنید تماشا کنید ............میگویند ما میخواستیم.ولی کرونا نگذاشت خدا کند این قائله هرچه زودتر بخوابد البته مردم هم کمک کنند .شایعات را بیشتردر مورد این ویروس نکنند تا این هفته تمام شدن کرونا را اعلام کنند........ که نمایندگان تشنه خدمت منتظرند وضع مملکت را برسانند به سال82.وضع اقتصادی انرا ااقای احمدی نژاد قول داده که فروش نفت را به بشکه 100 دلار برساند .ووووووووووووووووووپراید را به 6میلیون برساند یارانها را قطع کند بدهد به تولید .وووووبلاخره مملکت گل و بلبل بشود ...باشه مردم صبر کنید خواهشا
فرضا شاخص بورس با اقدامات حمایتی بشه یک میلیون این پولها پشتوانه ندارند. بالاخره میان بیرون و مثل سیل قیمت کالاها را بعدا چندین برابر میکنن. این اقدامات مثلا حمایتی در میان مدت و بلندمدت باعث افزایش شدید تورم خواهد شد.
با چه رویی قیمت خودرو ها رو نشر میکنید؟!!!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر