بازدید 71686

ویروس کرونا تا چند ساعت روی سطوح می‌ماند؟

محققان در یک مطالعه جدید تخمین زدند که ویروس کرونا بین ۵ دقیقه تا ۹ روز روی سطوح بی‌جان زنده می‌ماند و می‌تواند افراد سالم را آلوده کند.
کد خبر: ۹۶۱۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ 23 February 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از میزان، نگرانی‌های جامعه بین‌الملل در مورد اینکه ویروس کرونا تا چند ساعت روی سطوح زنده می‌ماند، افزایش یافته است. محققان با مطالعه رفتار سایر کروناویروس‌ها به سرنخ‌هایی در این باره دست پیدا کرده‌اند که به طور خلاصه در زیر می‌خوانید:

* ویروس کرونا تا ۹ روز بر روی سطوح بی‌جان از جمله سطوح فلزی، شیشه‌ای و پلاستیکی ضدعفونی نشده باقی می‌ماند.

* تمیز کردن سطوح با شوینده‌ها و محصولات ضدعفونی کننده‌ رایج خانگی می‌تواند تغییر ایجاد کند.

* کروناویروس‌ها را می‌توان با اتانول ۶۲ تا ۷۱ درصد، هیدروژن پراکسید ۰.۵ درصد، آب ژاول ۰.۱ درصد و یا سفید کننده در عرض یک دقیقه به طور مؤثر غیرفعال کرد.

* در مورد سارس، محدوده زمان زنده ماندن ویروس روی سطوح بین کمتر از پنج دقیقه تا ۹ روز بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۷
سلام موضوعی در مور آمار کرونا در کشورمان ذهنم را درگیر کرده لطفا شما نظر بدهید - براساس آمار رسمی تعداد 28 نفر مبتلا شناسایی شده و 7 نفر جان باخته اند . اگر از 28 نفر 7 نفر فوتی داریم از جمع 80 میلیون نفر چند فوتی خواهیم داشت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
یک چهارم یعنی 20 میلیون نفر
ابوذر نوروزی
| - |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
سلام
نیاز نیست ذعنت زیاد درگیر بشه این ویروس روی بچه کمتر تاثیر می زاره یعنی تاثیر میزاره ولی بدلیل اینکه قابلیت ریکاوری در بچه ها بالاتره از خطر مرگ در امانند.
بیشتر سنین بالا رو درگیر و از بین می بره
و خیلی از این کسانی که فوت کردن یه بیماری زمینه ای داشته اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
باهوش ! همه ی 80 ملیونکه قرار نیست بگیرن.
ولی میشه نتیجه گرفت که با توجه به این که آمار مرگ و میر جهانی 2 درصد هست، یعنی این 7 نفر 2 درصد مبتلایان واقعی هستند. یعنی آمار مبتلایان واقعی تقریبا 400 نفر هست. که اکثرا فکر کردن سرما خوردگی بوده و خود درمانی کردن و خوب شدن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
طبق فرمول شما ۲۰ میلیون
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
ذهنت رو درگیر نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
خیلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
دوست عزیز نسبت تعداد مبتلایان و جانباختگان صحیح نیست.تعداد مبتلایان بسیییییار بیشتر است منتها آماری از آنها ندارند یا نمیخواهند ذکر کنن.اما هنوز این ویروس وارد کشور جهان سومی مثل ایران تا الان نشده بود و ما نمیدونیم دو تا سه درصد فوتی بخاطر مراقبت ویژه چینیها کره ایها و یا سنگاپوریها و ممالک جدی و پیگیر با مدیریت بالا ... است یا واقعا این نرخ مرگ و میر طبیعیعه.هر دوی این احتمللللا مصداق دارند ولی خداااااا کنه اولی لااقل درست باشه.چون با احتمال دومی همه ما در خطر مرگیم.
خدا همه مون رو بیامرزه.
کمتر از پنج دقیقه تا ۹ روز یعنی چی دقیقا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
بادقت بخون
گفت سارس 5 دقیقه تا 9روز
من که دارم قاطی میکنم یکی میگه ویروس موجود زنده نیست یکی میگه تا 9 روز زنده میمونه اگه موجود زنده نیست پس چرا زنده میمونه دوما از 5 دقیقه تا 9 روز دقیقا یعنی چه اون قسمت اول معنی نمیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
منظورش این است که فعال می مونه و قابل انتقال است و بعد از مدت از بین می رود و قابل انتقال نیست.
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
زنده است تازه ميتونه قوي هم بشه يعني جهش پيدا ميكنه
ویروس (به انگلیسی: Virus) یک عامل بیماری‌زای کوچک است که فقط در سلول‌های زنده یک ارگانیسم تکثیر می‌شود. ویروس‌ها می‌توانند انواع اشکال زندگی را، از حیوانات و گیاهان گرفته تا میکروارگانیسم‌ها، از جمله باکتری‌ها و آرکیاها را آلوده کنند.[۱]
ویروس موزائیک تنباکو:RNA احاطه شده توسط کپسید

ویروس قطعه‌ای از نوکلئیک اسید است که درون یک پوشش پروتئینی (کپسید) محصور شده‌است. ویروس‌ها از باکتری‌ها بسیار کوچکتر هستند و فقط با میکروسکوپ الکترونی قابل مشاهده‌اند. ویروس با استفاده از امکانات سلولی میزبان تکثیر می‌شود و فعالیت اصلی یاخته‌های میزبان را مختل می‌کند. ویروس‌ها بسیاری از جانوران و گیاهان و باکتری‌ها را مبتلا می‌کنند اما فقط برخی از آن‌ها انسان را بیمار می‌کند. همچنین ویروس‌ها تنها در محیط خنثی در سلول‌های زنده تکثیر می‌شوند و انگل اجباری داخل سلولی می‌باشند. زیرا ویروس‌ها فاقد تمامی ویژگی‌های زیستی بجز فاز ژنتیک هستند، زیست شناسان تا ده سال پیش آن‌ها را زنده نمی‌دانستند. ویروس‌ها رشد نمی‌کنند، حالت هومئوستازی ندارند و به دلیل نداشتن آنزیم‌های اصلی واکنش‌های متابولیسمی در آن‌ها رخ نمی‌دهد. فقط دو آنزیم در آن‌ها یافت می‌شود، آنزیم ATP و آنزیم رو نوشت بردار معکوس (مخصوص RNA دارها). البته امروزه با توجه به امکان کشت و تکثیر ویروس‌ها در شرایط آزمایشگاهی، تصور انگل اجباری بودن آنها دچار تردید است.[۲]
به این معنی است که این ویروس می تواند در بدن میزبان شروع به فعالیت کند ویروس خارج از بدن میزبان موجود خنثی است و فقط وقتی شروع به فعالیت و تکثیر می کند که وارد بدن شودو این قاببلیت برای ویروس نامحدود نیست و حد اکثر 9 روز وقت دارد تا یکی را گیر بیاورد و کارش را انجام دهد. بنابر این پیشنهاد می کنم همه ی ادارات و سازمانها به مدت 10 روز تعطیل شوند در این فاصله تمام کسانی مبتلا شده اند آشکار می شوند و در این فاصله همه جا ضد عفونی شود و امکانات درمانی و حفاظتی و نظافتی رایگان درب منازل توزیع گردد چون خیلی ها این امکانات را ندارند ولی می توانند در انتقال بیماری موثر باشند و تمام اقدامات ما را خنثی کنند پس یک عزم ملی و همگانی نیاز است. لطفا همه جا برای مبارزه با این بیماری مهلک تبلیغات کنید وهمه را تشویق به رعایت اصول بهداشتی کنید ما در مقابل این بیماری ها همه یک خانواده هستیم آلودگی یک نفر یعنی الودگی همه بستگان و آشنایان کودکان و افراد مسن را مراقبت کنید از احتکار وسایل ضروری خودداری کنید چه بسا سراغ شما یا عزیزان شما هم بیاید. به همدیگر کمک کنید ت تا خدا به شما و ملت شما کمک کند
کاش آمریکا با چین جنگش بگیره با اتم بزنن همدیگرو از بین ببرند
ما از دست آمریکا و جهان از دست چین رها میشه

این موجودات همه چیز خوار برای بشریت از بمب اتم هم بدترند!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار