بازدید 33907

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۴ اسفند ۹۸/ بازار تحت تاثیر جو روانی بازگشت ایران به لیست سیاه FATF/ نوسان شاخص ارزی در کانال ۱۵

بازار ارز در دومین روز هفته شاهد ادامه روند افزایشی در چند روز اخیر است. در این میان بازارساز، ترجیح داده است همسو با جو افزایشی تقاضا و رشد قیمت ها، نرخ دلار و یورو را در تابلوی صرافی های بانکی افزایش دهد تا مانع از ورود تقاضای کاذب به بازار گردد.
کد خبر: ۹۶۱۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 23 February 2020

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۴ اسفند ۹۸/ بازار تحت تاثیر جو روانی مبنی بر بازگشت ایران به لیست سیاه FATF/ نوسان شاخص ارزی در کانال ۱۵

تابناک اقتصادیبازار ارز در دومین روز هفته شاهد ادامه روند افزایشی در چند روز اخیر است. در این میان بازارساز، ترجیح داده است همسو با جو افزایشی تقاضا و رشد قیمت ها، نرخ دلار و یورو را در تابلوی صرافی های بانکی افزایش دهد تا مانع از ورود تقاضای کاذب به بازار گردد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (یکشنبه چهارم اسفندماه 98) بازار ارز، شاهد رشد قیمت ها هستیم. این روند پس ورود نام ایران به لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی (FATF) شدت گرفته است. هرچند مسئولان دولتی از جمله رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر نظارت دقیق بر روند معاملات، به مردم توصیه میکنند از ورود به بازار پُر ریسک ارز خودداری کنند.

به عنوان نمونه دقایقی پیش عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشت اینستاگرامی خود نوشت: "به دنبال این اقدام، همانگونه که قبلا تاکید کردم، گروهی در تلاش بوده و هستند تا با ایجاد فضای روانی بی‌ثباتی و نیز اعلام نرخ‌های بی‌پایه و غیرمعاملاتی در فضای مجازی در چارچوب فشار حداکثری آمریکا، این تصمیمات را تکمیل کرده و ثبات بازارها از جمله بازار ارز را مجددا به هم بزنند. بانک مرکزی با هیجانات بازار، هیجانی برخورد نمی‌نماید بلکه با رویکرد اصولی و استفاده از امکانات و روش‌های تجربه شده خود در طول ماه‌های گذشته و با رهیافت صبر و تدبیر، تلاش‌ها برای سفته‌بازی از طریق تحمیل شوک به بازار ارز را با تقویت اقدامات در دست اجرا، خنثی و ثبات لازم را به بازار اعاده خواهد کرد. به هموطنان عزیز نیز توصیه می‌‌کنم از ورود به دام روانی سفته‌بازان و سودجویان پرهیز نمایند."

حال بر اساس جدیدترین نرخ های اعلام شده در بازار، شاهد رشد قیمت دلار و یورو در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور هستیم. به گونه ای که در این صرافی ها، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 14650 تومان از مردم خریداری می شود و با افزایش 220 تومانی نسبت به روز شنیه، به قیمت 14750 تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته می شود. این رقم پیش از این در تاریخ پانزده اردیبهشت ماه 1398 به ثبت رسیده بود.

همچنین امروز هر اسکناس یورو در این صرافی ها به نرخ 15700 تومان از مردم خریداری شده و به قیمت 15800 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز قبل، 220 تومان گران تر شده است.

در کنار نرخ های اعلام شده در صرافی های بانکی، شاهد نوسان دلار در کانال 15 هزار تومان توسط فعالان و دلالان حاشیه بازار هستیم.

به گونه ای که در محدوده میدان فردوسی تهران، هر اسکناس دلار آمریکا و یورو به ترتیب به نرخ های 15500 و 16750 تومان رسیده است. همچنین درهم امارات، 4250 تومان قیمت گذاری شده است.

ثبات نرخ رسمی 47 ارز در بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ تمام ارزها ثابت ماند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «یکشنبه چهارم اسفند ماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس بدون تغییر نسبت به روز گذشته  به قیمت  ۵۴ هزار و ۴۲۸ ریال و هر یورو نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته  به نرخ ۴۵ هزار و ۵۴۸ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۹۳۴ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۳۲۴ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۵۲۷ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۱۰۰ ریال، روپیه هند ۵۸۵ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۹۷۵ ریال، دینار کویت ۱۳۶ هزار و ۹۷۵ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۷ هزار و ۲۲۴ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۷ هزار و ۶۴۷ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۳۹۴ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار ۷۶۶ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۶ هزار و ۶۷۰ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۰۰ ریال، لیر ترکیه ۶ هزار و ۸۸۹ ریال، روبل روسیه ۶۵۷ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۹ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۷ هزار و ۸۳۶ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۱ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۳۶ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۴۵۸ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۱۳ ریال، کیات میانمار ۳۰ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۶ هزار و ۳۴۵ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۸۱ ریال، دینار لیبی ۲۹ هزار و ۵۹۱ ریال، یوان چین ۵ هزار و ۹۷۸ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۳ هزار و ۳۰ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار ۲۴ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۴ هزار و ۷۹۸ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۱۵۸ ریال، لاری گرجستان ۱۴ هزار و ۸۶۰ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۳ هزار و ۳۹  ریال، افغانی افغانستان ۵۴۵ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۹ هزار و ۵ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۲ هزار و ۵۱۷ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۳۳۴ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۶۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
وقاحت بسه دیگه. چی رو کنترل میکنید مثلا ۲۰ تومن رو میکنی ۱۸ تومن ۲ ماه دیگه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
وقاحت شما بسه@ این آش دست پخت شماست. از 5 تومن ترسوندید الان 3 برابر اون مقدار هست!
زنده باد رئیس بانک مرکزی که قدرتمندانه از ارزش ریال حمایت می کنند !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
کمی منطقی فکر کنید . چکار میتواند بکند ؟ من طرفدارش نیستم ولی می بینم که تصمیمات کلان اقتصادی و سیاسی در خارج از دولت گرفته می شود . هی گفتند اف ای تی اف روی اقتصاد ما تاثیر زیادی ندارد و محالفش هستیم . جالب است که تصمیمات غلط خارج از محدوده دولت اینبار گریبان همه را خواهد گرفت .
من هنوز باور دارم ک امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
ما خودمون مشکل داریمو نمونه اش ماسک! دلار هم مثل ماسک و خیلی چیزهای دیگه است که خودمون احتکار می کنیم تا با قیمت چندبرابرش بدیم دست هموطن خودمون!
برید رای بدید درست میشه
هر روز می گن ما کنترل می کنیم و هر روز هم خودشون دارن دلار رو گرون می کنن . مردم رو چی فرض کردن ؟!!!!!
اگه دارید بفروشید که میاد پایین.
پاسخ ها
فریبرز
| Canada |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
دارند و چون میخواهند بفروشند قیمت ها رو میبرن بالا.میدونند مردم هر چی اینا بگن برعکس عمل میکنند میگن نخرید.
اگر قیمت رو دلال و هیجان میبره بالا چرا صرافی بانکی ۲ساعت بعد بالا میره؟
رییس کل بانک مرکزی از وقتی اومده همیشه به مردم توصیه می کنه وارد این فضا نشن اما اگر کسی به حرف ایشون گوش نکرده بود تو همین یکسال بار خودش رو بسته بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
جریان حلوا حلوا کردن هست . کار از پای بست ویران هست و ایشان در حال توصیه . می دانید تصمیمات اشتباه دولت صدها برابر ضرر به اقتصاد زده تا قیمت دلار ؟ کاش قبل از تصمیم یکبار با افراد خبره تر مشاوره کنند .
ناشناس
| Canada |
۰۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
من یادمه جناب بهمنی هم وقتی دلار ۱۵۰۰ تومن بود میگفت نخرید هرکی بخره ضرر میکنه. الان همون حرف رو آقای همتی در باره دلار ۱۵۰۰۰ تومنی تکرار میکنه.
اینها همه جو روانی است .ارزش واقعی دلار همان 4200 تومان است .!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
ارزش منطقی دلار نزدیک 10 هزار تومان هست نه بیشتر نه کمتر! البته با اقتصاد فعلی ایران اگه اقتصاد بهتر بشه از 10 هزار تومان هم باید کمتر بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
شاید هم هفتاد ریال هست . حالا دارند انتقام تصویب نشدن لایحه پیوستن به اف ای تی اف رو از جناح رقیب می گیرند .
کسی بر سر شاخ بن میبرید...عدم تصویب پولشويی یعنی همین. منتظر دلار ۲۰ ملیونی باشید.
دلار دست دولت نیست اصلا دولت نمی تونه کنترل کنه اگه بیست هم بشه کلاهتان بیندازیم بالا اینو به رئیس بانک مرکزی میگیم فقط همه یاد گرفتن شعار بدن این گوی و این میدان دلا لز بیست هم بالاتر می رود این آدم بی سواد هم می داند اقتصاد دان نمی خواهد نظر بدهد دور خود دیوار بکشید که دلار پایین می آید می بینیم ...
دلار واقعی هفت تومان است البته پس از حذف چهار صفر. این خط و این نشان.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار