بازدید 6076

کاربردی‌سازی پایان‌نامه‌های دانشگاهی

کد خبر: ۹۶۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴ 23 February 2020
دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برگزاری جشنواره و مسابقه «پاناسه» با هدف تلاش برای کاربردی‌سازی پایان‌نامه‌های دانشگاهی توسط این معاونت خبر داد و گفت: این رویداد فرهنگساز باعث آگاهی جامعه از اهمیت پایان‌نامه‌ها و دستاوردهای علمی می‌شود و در آن دانشجویان یافته‌های پژوهشی خود را در 3 دقیقه با زبانی ساده بیان و معرفی می‌کنند.

پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره برگزاری جشنواره و مسابقه «پاناسه» گفت: سالانه حدود 800 هزار پایان نامه در کشور ارائه می‌شود که معادل یک درصد جمعیت کشور است. این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته تعداد پایان‌نامه‌ها کمتر از نیم درصد جمعیت آنها را شامل می‌شود. یعنی تعداد تحقیقات دانشجویی انجام شده در ایران حداقل 2 برابر کشورهای پیشرفته است.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: اما این سوال پیش می‌آید مردم از چه تعداد این تحقیقات خبر دارند و نتیجه آنها وارد زندگی مردم و جامعه می‌شود. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش برای کاربردی‌سازی علوم و تجاریسازی فناوری این جشنواره را طراحی و به موقع اجرا گذاشت که از طریق برگزاری این جشنواره پلی میان پژوهشگران و مردم زده شود و فاصله پژوهش تا نیاز مردم کمتر شود. این رویداد باعث آگاهی جامعه از اهمیت دستاوردهای علمی فناورانه می‌شود و کمک می‌کند دانشجویان بیشتر به نقش فعالیت‌های علمی کاربردی در آینده کشور فکر کنند. در نتیجه در انتخاب موضوع و نیاز جامعه اشراف بیشتری داشته باشند.
 
رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین افزود: در این رقابت محققان و دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی دستاوردهای خود را در 3 دقیقه با زبان قابل فهم بیان می‌کنند. این رقابت در گام نخست در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و در گام بعدی برگزیده‌ها در رقابت نهایی شرکت می‌کنند.
 
کرمی کاربردی سازی موضوعات پایان نامه و رساله های دکتری در کشور، آگاه سازی عمومی در جامعه نسبت به علوم مختلف، نیاز و جهت دهی موضوعات پژوهشی در پایان نامه ها، اجرایی و تجاری‌سازی پایان نامه های دانشجویی و حمایت از پایان نامه های کاربردی را از اهداف برگزاری این جشنواره دانست.

وی با اشاره به اینکه رشته‌ها و موضوعات فنی مهندسی، علوم پایه، علوم پزشکی، علوم انسانی، اقتصاد، ادبیات و هنر و زبان از محورهای برگزاری این رویداد در تمام مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌ها است، بیان کرد: علاقمندان برای حضور و ثبت نام در آن تا پایان فروردین ماه سال جاری فرصت دارند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان