بازدید 22464
۳

آیا پس‌گرفتن ملکی که به‌نام همسرشده ممکن است؟

یکی از مشکلاتی که همگام طلاق مطرح می‌شود، بحث پس گرفتن اموالی است که افراد قبلا به نام همسر خود ثبت کرده‌اند.
کد خبر: ۹۶۰۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱ 22 February 2020

 

به گزارش تابناک، گاهی اوقات افراد هنگام ازدواج یا پس از آن تصمیم می‌گیرند تا ملک مسکونی را به نام همسرشان کنند.

برخی از مواقع ممکن است اختلافات زناشویی رخ دهد و مسئله طلاق پیش بیاید و موضوع پس گرفتن ملک منتقل شده به همسر مطرح شود، حال جای سوال است که آیا می‌توان هنگام طلاق ملکی را که به نام همسر خود کرده‌ایم بازپس بگیریم یا خیر؟

ملاک تشخیص صحت هر معامله زمان انجام آن است، یعنی اگر در زمان انجام معامله فرد اهلیت و صلاحیت قانونی و کافی برای انجام معامله را داشته باشد نمی‌توان به صحت معامله اشکال وارد کرد و بر اساس این قانون حتی اگر سال‌ها هم از تاریخ اعتبار معامله گذشته باشد، باز هم نمی‌توان صلاحیت قانونی آن را زیر سوال برد.

بر همین اساس چنین امکانی برای شخص وجود ندارد و نمی‌تواند هنگام طلاق ملکی را که به نام همسر خود کرده است، پس گیرد و این ملک به نام همسرش باقی خواهد ماند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۳
اگر به شکل هِبِه سه دانگ از خانه به اسم زوجه شده باشد چه ؟ آیا می شود آنرا پس گرفت؟
بله تابناک عزیز لطفا تا میتوانید از این دانستنیهای حقوقی بگذارید تا مردم آگاه تر شوند . بنده خودم پزشک عمومی هستم اما بدلیل احساسی بودن در سال 90 یک آپارتمان بنام همسرم کردم بدون گرفتن اقرار نامه و در سال 96 بعد از مشکل خوردن با خانمم ایشون کل مهریه خود به اندازه 1360 سکه را اجرا گذاشته و جالب این است که بعد از 2 سال رفت و امد در دادگاه بنده نتوانستم ثابت کنم که خانه رو به ایشان بابت بخش بزرگی از مهریه دادم و الان هم باید تمامی 1360 سکه را یکجا پرداخت نمایم !! ( با توجه به داشتن خانه و ماشینی که بنام خودم است و همکنون بازداشت می باشد ) . جوانان عزیز لطفا هرگز احساسی با مسایل برخورد نکنند و عاقلانه بیاندیشند تا خود و خانواده خودشون رو تو دردسر نیتدازند و عمر خودشون رو تو راهرو های بی عدالتی دادگاه های خانواده تلف نکنند . که نه قاضی به دادشون میرسه و نه قانون !!!
یه سوال فنی داشتم که امیدوارم حقوق دانا پاسخ بدن
اگر مردی ملکی را به نام همسر خودش میکنه از بابتش پولی نمیگیره ضمنا بدهی هم بهش نداشته و فقط به خاطر مهر و عشق همسری این ملک رو به همسرش میکنه. حالا وقتی طلاق اتفاق بیفته اونوقت دلیلیکه به خاطرش ملکی به نام همسر شد از بین میره. چرا با از بین رفتن دلیل معامله این معامله فسخ نمیشه؟؟
یه مثال بزنم. اگه کسی ملکی رو به خاطر بدهی به نام کسی بکنه و بعد بدهی رو تسویه کنه ملک دوباره بهش برمیگرده یا نه.
ضمنا با وضع قانون فعلی و این تفسیری که نویسنده گفته خیلی سوء استفاده از این حالت شده. طرف خونه رو از روی محبت به نام زنش کرده و زنش طرف رو از خونه بیرون کرد و بعد طلاق و بعد دربدری مرد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل