بازدید 4521

ویروس کرونا بازارهای بورس و ارزش پول‌ کشورها را تهدید می‌کند

ویروس کرونا نه تنها جان مردم بلکه تهدیدی برای بازارهای جهانی شده است، بازارهای بورس و ارزش پول ملی امروز به شدت کاهش یافتند.
کد خبر: ۹۶۰۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱ 20 February 2020

به گزارش فارس به نقل از رویترز، ارزش سهام بازارهای آسیایی با شیوع گسترده ویروسکرونا اوضاع خوبی ندارد. سهام بازارهای آسیا و همچنین ارزش پول این منطقه امروز پنج‌شنبه با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کره جنوبی و ژاپن کاهش یافت چرا که سرمایه‌گذاران ترجیح دادند برای حفظ سرمایه‌‌های خود در بخش‌‌های دیگری سرمایه‌گذاری کنند.

چین گزارش داده که یک کاهش جدی در تعداد مبتلایان این کشور وجود دارد و همچنین تأکید کرده که برای حمایت از اقتصاد این کشور به دنبال کاهش نرخ بهره است اما این خبر همزمان شد با خبر افزایش مبتلایان در کره جنوبی و همچنین دو کشته در ژاپن به خاطر ابتلا به ویروس کرونا  سبب شد که تأثیر کرونا در تضعیف بازارهای بورس دوام یابد.

آن‌طور که محققان دریافته‌اند، ویروس کرونا در حال حاضر بسیار سریعتر از آنچه که قبلاً باور داشتند انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، شاخص MSCI، سه دهم درصد کاهش یافت که افت شاخص KOSPI کره جنوبی و هنگ‌سنگ هنگ‌کنگ در این کاهش تأثیر داشتند. شاخص آتی S&P500 نیز با کاهش مواجه شد و معاملات آتی سهام اروپا نیز افت 0.2 درصدی را تجربه کردند.

در دیگر سو ارزهای دلار استرالیا گرفته تا روپیه هند تحت فشار نگرانی از تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته و پول‌ها به سمت دلار هدایت شده است.

سین‌داربی تحلیلگر بازار در هنگ‌کنگ اعلام کرد: در حال حاضر بازار برگشت به عقب داشته چرا که مقامات هنوز اقدام جدی درباره تزریق محرک‌ها به اقتصاد انجام نخواهند داد تا اینکه مطمئن شوند این ویروس کاملاً متوقف شده است، تا زمانی که مردم در خانه خود نشسته‌اند هیچ اتفاق مهمی نخواهد افتاد چرا که آنها نمی‌توانند پول را در بازار به گردش بیندازند و از آن استفاده کنند.

دولت کره جنوبی اعلام کرده که 31 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا روز سه‌شنبه گزارش شده است و مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 82 نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش بیش از 2100 نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در چین کشته شده‌اند و 74 هزار و 500 نفر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر