بازدید 11848
۹
فلاحت‌پیشه:

اعتراض به رد صلاحیت‌ها، نسبتی با رأی ندادن ندارد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شرایط انتخاباتی را مناسب برای «ارسال افراد قوی» به مجلس توصیف کرد و گفت: قهر با صندوق رأی، قهر با حقوق شهروندی است. این قهر، هم‌اکنون به صلاح جامعه نیست. ممکن است عده‌ای منتقد یا معترض رد صلاحیت‌ها باشند اما این اعتراض نسبتی با رأی ندادن ندارد.
کد خبر: ۹۶۰۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳ 20 February 2020

 

به گزارش تابناک، حشمت‌الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با ایسنا در مورد مشارکت در انتخابات گفت: به شخصه از مشارکت به عنوان نامزد انصراف داده‌ام اما در انتخابات شرکت می‌کنم. من فکر می‌کنم که نباید خودمان را از انتخابات محروم کنیم. چه مردمان به صحنه بیایند چه نیایند، مجلس کار خودش را انجام می‌دهد. تعداد قوانینی که بعد ا انتخابات در مجلس نوشته شده است، بیش از تمام قوانینی است که تاریخ ایران نوشته شده است. همه این قوانین تأثیرات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود را در جامعه می‌گذارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: به نظرم شرایط به گونه‌ای هست که بتوانیم افراد قوی را به مجلس بفرستیم. اعتقاد من بر این است که باید در انتخابات شرکت کرد. قهر با صندوق رأی، قهر با حقوق شهروندی است. این قهر، هم‌اکنون به صلاح جامعه نیست. ممکن است عده‌ای منتقد یا معترض رد صلاحیت‌ها باشند اما این اعتراض نسبتی با رأی ندادن ندارد. من از پرونده‌های افراد رد صلاحیت شده اطلاعی ندارم ولی عملکرد آنها به آنقدر خوب بود که رد صلاحیت شدنشان را حیف می‌دانم.

این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه «در جامعه هر کس وظیفه خود را بر عهده دارد» اظهار کرد: من نفوذی در شورای نگهبان نداشتم ولی به زعم خودم تلاش‌هایی برای اثبات کارآمد بودن بعضی افراد کردم و برای پاک بودنشان شهات دادم ولی وقتی تأیید نشدند قرار بر این نیست که در انتخابات شرکت نکنیم. شورای نگهبان وظیفه نظارتی خود را دارد و ما نیز وظیفه خود را داریم. هر کس مسئولیت کار خودش را دارد. شرکت در انتخابات در شرایط فعلی به سود کشور است.

فلاحت‌پیشه در پایان در پاسخ به این پرسش که ویژگی انتخاب درست چیست؟ گفت: به شخصه به افراد قوی و متخصص رأی می‌دهم. معتقدم که ما نمی‌توانیم متعهد بودن یا نبودن افراد را تشخیص دهیم. به شخصه به قوی‌ترین افراد رأی می‌دهم. در مورد شخص قوی چیزی نمی‌گویم. خود مردم باید آن را تشخیص دهند. حضور افراد ضعیف در مجلس کمکی به کشور نمی‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۹
نه آقای فلاجت پیشه. دلایل شما به هیچ عنوان قانع کننده نیست. انتخابات هنگامی معنا دارد که تفاوت معناداری در میان نامزدها وجود داشته باشد. در غیر اینصورت هدر دادن وقت و بیت المال است شرکت در انتخابات.
ای خدا ، اینا مخاطبین خودشون روچه شکلی میبینند؟؟؟؟؟؟
واقعا متوجه نیستی یا بازی در می اوری
افراد قوی مثل شما چه کردن که افراد ضعیف نموتونن
پس چطور میتوان به رد صلاحیت های گسترده از یک جناح سیاسی اعتراض کرد ؟
شاد و پيروز باشيد
این نظر شماست
لطفا بفرمایید که مردم به چه روشی نارضایتی خود را به رد صلاحیتها اعلام کنند .
در این 41 سال چه وقت مردم توانستند آنگونه که خودشان دلشان میخواست رای بدهند ؟ نه برای تو دهن دشمن زدن .
فشار دشمن از یک طرف و فشار نهادهای خودی از طرف دیگر مردم را لای گیره گذاشته ولی باز هم به نظامشان وفادارند . وقتی هم که کمی از فشار های دشمن کاسته میشود منافعش برای آقازاده ها و .... است .
پس مردم چی ؟ فقط در شعارها ؟
خیلی هم نسبت دارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار