بازدید 36206
پیمانه اقتصادی؛

تاثیر ویروس کرونا بر گرانی دلار در بازار تهران/ انتقاد مقام مسئول از افزایش قیمت تراکتور/ جدیدترین آمار از تسهیلات اعطایی بانک‌ها/ پیش بینی رشد قیمت مسکن در سال آینده + پیشنهاد فروشنده‌ها به متقاضیان

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بررسی هزینه معیشت کارگران با حضور وزیر کار، بازدهی هفتگی سهام به ۳/ ۴ درصد رسید، کاهش فروش و سوددهی «تولیدکننده لوازم ورزشی» به علت شیوع «کرونا»، مداخله گازی آمریکا در قالب کمک یک میلیارد دلاری، معرفی ارزان‌ترین خودروی برقی جهان و سقوط رتبه اعتباری یک خودروساز را در بر دارد.
کد خبر: ۹۶۰۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹ 20 February 2020

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بررسی هزینه معیشت کارگران با حضور وزیر کار، بازدهی هفتگی سهام به ۳/ ۴ درصد رسید، کاهش فروش و سوددهی «تولیدکننده لوازم ورزشی» به علت شیوع «کرونا»، مداخله گازی آمریکا در قالب کمک یک میلیارد دلاری، معرفی ارزان‌ترین خودروی برقی جهان و سقوط رتبه اعتباری یک خودروساز را در بر دارد.

بررسی هزینه معیشت کارگران با حضور وزیر کار

نشست کمیته دستمزد شورای عالی کار عصر دیروز چهارشنبه سی ام بهمن ماه با دستور کار «تعیین هزینه معیشت کارگران» برگزار شد اما نماینده کارفرمایان بنا به دلایل شخصی امکان حضور در این نشست را نداشت. در این نشست محمد شریعتمداری وزیر کار نیز حاضر شد که نمایندگان کارگری هزینه‌های خوراکی و آشامیدنی‌ها که سهمی زیادی از هزینه معیشت را به خود اختصاص می‌دهند در اختیار وزیر کار قرار دادند. با توجه به اینکه هزینه معیشت، باید با تأیید هر سه شرکای اجتماعی یعنی نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت نهایی شود و در این جلسه نماینده کارفرمایی حضور نداشت، جزئیات این هزینه‌ها از سوی نمایندگان کارگری در اختیار وزیر کار قرار گرفت. بر اساس اطلاعات به دست آمده، هزینه معیشت زندگی کارگران در ماه، به عنوان ورودی به مذاکرات دستمزد سال آینده کارگران، هفته آینده نهایی می‌شود تا در جلسات شورای عالی کار برای تعیین دستمزد مبنا قرار گیرد.

دستمزد سال آینده کارگران در شورای عالی کار و پس از تشکیل چندین جلسه، در روزهای پایانی اسفندماه به صورت چانه زنی نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت و به استناد به هزینه معیشت و نرخ تورم تعیین می‌شود. در سال گذشته هزینه معیشت خانوار ۳.۳ نفره کارگری سه میلیون و ۷۶۰ هزار تومان تعیین شده بود. به نقل از مهر، سال گذشته پس از تشکیل چندین جلسه شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی، سرانجام در تاریخ ۲۸ اسفندماه، دستمزد سال ۹۸ کارگران برای «حداقلی بگیران» (کارگرانی که در سال نخست ورود به بازار کار قرار دارند) با افزایش ۳۶.۵ درصدی، یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۸۲ تومان تعیین شد.

بازدهی هفتگی سهام به ۳/ ۴ درصد رسید

بازار سهام در ششمین هفته متوالی مثبت، افزایش ۳/ ۴ درصدی را ثبت کرد تا بازدهی استثنایی بورس تهران در بهترین سال تاریخ فعالیت خود تا به اینجای کار به ۱۶۸ درصد برسد. همزمان، افزایش متناوب ارزش معاملات ویژگی دیگر رفتار این روزهای بازار است به نحوی که با عبور ارزش داد و ستدها در روزهایی از هفته جاری از محدوده ۶ هزار میلیارد تومان، نسبت ارزش کل معاملات روزانه به کل نقدینگی به محدوده ۳/ ۰ درصد رسید که حداقل ۵۰ درصد از بالاترین رکورد تاریخی که قبلا در اوج شکوفایی اقتصادی کشور در اوایل دهه ۸۰ شمسی تجربه شده بود، بیشتر است.

تاثیر ویروس کرونا بر گرانی دلار در بازار تهران

شاکری تحلیلگر بازار ارز با اشاره به تلاطماتی که طی روزهای گذشته در بازار ارز کشور به چشم می‌خورد، گفت: دسترسی ایران به ارزهای جهان‌روا از راه های مختلفی انجام می‌شود که یکی از اصلی‌ترین آنها، استفاده از ذخایری است که شکل یوآن دارند و به همین دلیل، با توجه به محدودیت‌هایی که در داخل چین به خاطر شیوع ویروس کرونا پیش آمده، تجارت خارجی این کشور کند و فرآیند تبدیل ذخایر یوانی به اشکال دیگر ارز، با کندی مواجه شده است.

وی افزود: همزمان با این رویداد، برخی لایه‌های نظارتی نیز باعث شده که کندی در تبدیل ذخایر ارزی یوآن به سایر اشکال ارز صورت گیرد که این موضوع خود را به صورت وقوع برخی تلاطمات در بازار ارز نشان داده است؛ به این معنا که وقتی نرخ یوآن بالا می‌رود، نرخ درهم را هم با خود بالا برده و پس از آن، قیمت دلار در بازار را نیز افزایش داده است؛ بنابراین، اگر قیمت نسبی این ارزها با هم مقایسه شوند، یوان نسبت به دلار، رشد ارزشگذاری شده قابل توجهی دارد و نسبت به دلار تهران، نسبتاً بالاتر قیمت‌گذاری شده است. این مقایسه کاملاً این موضوع را اثبات می‌کند که مساله افزایش قیمت یوآن منجر به افزایش نرخ دلار شده و این مساله اندکی زمان‌دار بوده و تا زمانی که سرعت تجارت خارجی در چین بالاتر رود، تا حد زیادی بازار به همین روند ادامه خواهد داد؛ که اکنون سیگنال‌ها از کنترل بیماری کرونا در چین و شروع مجدد تجارت خارجی این کشور با دنیا حکایت دارد؛ پس مشکل بازار ارز ایران هم به زودی حل خواهد شد.

به گفته شاکری، همین حقیقت به ما نشان داد که تاثیرپذیری بازار ارز ایران از تصمیم‌گیری گروه ویژه اقدام مالی ( fatf) جدی نیست؛ در غیر این صورت، باید اتفاق تنشی در بازار ارز را از سمت درهم یا دلار مشاهده می‌کردیم؛ ضمن اینکه نگرانی از بابت سفته بازان به شکل فزاینده نداریم؛ بنابراین، تصور من بر این است که فهم نوسانات بازار ارز ایران طی روزهای گذشته، مربوط به کندی تجارت داخلی چین است و اگر برطرف شود، قیمت در بازار ریزش می‌کند. /مهر

کاهش فروش و سوددهی «تولیدکننده لوازم ورزشی» به علت شیوع «کرونا»

شرکت آلمانی تولیدکننده لوازم ورزشی دیروز اعلام کرد انتظار دارد به علت شیوع ویروس کرونا در چین، میزان فروش و سوددهی‌اش در سه ماهه نخست امسال خسارت ببیند، اما هنوز امید دارد به هدف تعیین شده برای سال ۲۰۲۰ برسد. پوما اعلام کرد، بیش از نیمی از فروشگاه‌هایش در چین موقت تعطیل شده و همچنین کاهش گردشگری در چین به بازار‌های دیگر به ویژه در آسیا ضربه زده است. تقریبا یک سوم فروش این شرکت در آسیا صورت می‌گیرد. بر اساس اعلام این شرکت، فروش سه ماهه چهارم ۲۰۱۹ به ۱.۶۰ میلیارد دلار افزایش یافته و در عین حال درآمد‌ها بدون اعمال بهره و مالیات ۴۷ درصد افزایش یافته است.

انتقاد مقام مسئول از افزایش قیمت تراکتور

عباس کشاورز در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره کارخانه تراکتورسازی ایران اظهار کرد: سیاست وزارت جهاد کشاورزی تعامل با تولید کنندگان ماشین آلات نهاده‌های کشاورزی است. وی با تاکید بر اینکه در شرایط حاضر هیچ گونه افزایش قیمت تراکتور پذیرفتنی نیست، گفت: باید تلاش شود که در روند تولید محصولات کشاورزی خللی وارد نشود. سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: حمایت از تولید و تولیدکننده همواره اولویت وزارت جهاد کشاورزی بوده است.

مداخله گازی آمریکا در قالب کمک یک میلیارد دلاری

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ که اخیرا در آلمان برگزار شد، اظهار کرد: دولت آمریکا از طریق موسسه مالی IDFC و حمایت کنگره قصد دارد، حداکثر یک میلیارد دلار فاینانس برای کشورهای اروپای شرقی و مرکزی فراهم کند. به نقل از ایسنا، نشریه هندلزبلات آلمان نوشت: لهستان و کشورهای حوزه دریای بالتیک که با ساخت خط لوله گازی نورد استریم ۲ بین روسیه و آلمان مخالف هستند و تلاش می‌کنند، وابستگی خود به انرژی روسیه را کاهش دهند، از جمله کشورهایی خواهند بود که از این کمک بهره می‌گیرند.

آمریکا همزمان با کمک به رشد سرمایه‌گذاری خصوصی در کشورهای اروپای شرقی و مرکزی، قصد دارد مانع از ساخت خط لوله گازی نورد استریم ۲ شود و مدعی است، این پروژه به روسیه نفوذ سیاسی بیشتری روی مشتریان گازی اروپایی خواهد بخشید. سنای آمریکا در دسامبر یک لایحه دفاعی را تصویب کرد که شامل تحریم شرکت‌هایی بود که در ساخت این پروژه به شرکت گازپروم کمک می‌کنند. تحریم های آمریکا علیه این پروژه میان کشورهای اروپایی شکاف انداخته است. در حالی که کشورهای شرق اروپا موافق این تحریمها هستند، آلمان از مداخله آمریکا در سیاست ها و پروژه‌های انرژی اروپا انتقاد کرده است. پس از اعلام این تحریم ها، شرکت سوییسی Allseas که کار احداث لوله‌ها در بستر دریا را بر عهده داشت، فورا فعالیت در پروژه نورد استریم ۲ را متوقف کرد.

ارزان‌ترین خودروی برقی جهان معرفی می‌شود

برند خودروسازی داسیا به تازگی از معرفی یک خودروی برقی، پاک و دوستدار محیط زیست و همچنین حضور در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۲۰ خبر داده است. هنوز جزئیات و اطلاعات بیشتری از خودروی الکتریکی که قرار است از سوی این برند رومانیایی که یکی از زیرمجموعه های گروه صنعتی رنو فرانسه به شمار می رود و در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی و رونمایی شود، منتشر و تایید نشده است. داسیا در توصیف این خودروی الکتریکی جدید مدعی شده است که این محصول ارزان‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین خودروی برقی در جهان خواهد بود. 

سقوط رتبه اعتباری یک خودروساز

پس از اینکه شرکت رنو در گزارش اخیر از نخستین زیان سالانه خود پس از یک دهه خبر داد، موسسه اعتبارسنجی «مودیز» رتبه اعتباری رنو فرانسه را به سطح «بی‌ارزش» تنزل داد. مودیز همچنین رتبه بلند‌مدت بدهی رنو را به سطح Ba۱ کاهش داد؛ رتبه‌ای که یک سطح پایین‌تر از رتبه سرمایه‌گذاری این موسسه است. این موسسه اعتبارسنجی آمریکایی در گزارش خود اعلام کرد: « بنابر دستورالعمل ۲۰۲۰ شرکت رنو که در آن ادامه کاهش حاشیه سودآوری این گروه خودروساز پیش‌بینی شده و با توجه به تداوم تضعیف فضای کسب‌و‌کار جهانی، ما انتظار نداریم که رنو قادر باشد به سطح حاشیه سودآوری قابل قبول گذشته در میان مدت دست یابد.»

جدیدترین آمار از تسهیلات اعطایی بانک‌ها

بر اساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی از بخش پولی و بانکی، حجم مانده تسهیلات بانکی ارائه‌ شده از ابتدای سال جاری تا آذرماه حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است. در واقع در ۹ ماهه امسال، میزان مانده تسهیلات بانکی ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است. بر پایه این گزارش، مانده تسهیلات اعطایی بانک‌ها در پایان سال گذشته ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان بوده که در آذرماه سال جاری به ۱۴۲۶ هزار میلیارد تومان رسیده است که رشد ۹.۷ درصدی مانده تسهیلات را نشان می‌دهد. در همین مدت، مانده تسهیلات قرض‌الحسنه اعطایی از ۷۸ هزار میلیارد تومان به ۱۰۴ هزار میلیارد تومان رسیده که ۷.۳ درصد از کل تسهیلات اعطایی را شامل می‌شود.

این در حالی است که مشارکت مدنی با ۲۸ درصد و فروش اقساطی با ۲۷ درصد از کل مانده تسهیلات اعطایی، بیشترین سهم از کل مانده تسهیلات را به خود اختصاص داده‌اند. مانده تسهیلات اعطایی مشارکت مدنی در پایان آذر ماه سال جاری به ۳۹۶ هزار میلیارد تومان و تسهیلات فروش اقساطی به ۳۸۹ هزار میلیارد تومان رسیده است. مانده تسهیلات اعطایی بانک‌های غیر دولتی و موسسات اعتباری نیز در پایان آذرماه سال جاری به ۸۸۲ هزار میلیارد تومان رسیده که حدود ۶۱ درصد از کل مانده تسهیلات را شامل می‌شود. از سوی دیگر، سهم بانک‌های تجاری در این تسهیلات حدود ۱۷ درصد است که به این ترتیب مانده تسهیلات اعطایی در بانک‌های تجاری در آذرماه به ۲۴۶ هزار میلیارد تومان رسید. مانده تسهیلات اعطایی بانک‌های تخصصی نیز در آذرماه به ۲۹۸ هزار میلیارد تومان رسیده که نشان از سهم ۲۱ درصدی مانده تسهیلات اعطایی بانک‌های تخصصی در این مدت دارد.

پیش بینی رشد قیمت مسکن در سال آینده

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این که رئیس کل بانک مرکزی نرخ تورم سال ۹۹ را کمتر از ۲۰ درصد اعلام کرده است آیا رشد قیمت مسکن نیز می‌تواند در همین حدود باشد، گفت: بخش مسکن با ۱۷۰ تا ۱۸۰ شغل مستقیم در ارتباط است و قطعا این ارتباط و رونق در بخش مسکن می‌تواند، سایر صنایع و مشاغل را به حرکت دربیاورد. پس چنانچه بخش مسکن رونق بگیرد برای اقتصاد کلان نیز مفید و مناسب خواهد بود. وی با بیان اینکه قیمت مسکن در چند روز اخیر افزایش نداشته و هر گونه تغییر و تحول در قیمت از دید مشاوران املاک در امان نخواهد بود، گفت: هر رونقی در بخش مسکن به دلیل ارتباطی که با صنایع مهم کشور دارد به نفع اقتصاد خواهد بود و می‌تواند به عنوان موتور محرکه اقتصاد انجام وظیفه کند. خسروی اظهار داشت: قیمت مسکن در سال ۹۹ اگر هم دستخوش تحول شود و اگر رشد کند، بدون شک کمتر از نرخ تورم عمومی اعلام شده از سوی بانک مرکزی خواهد بود.

پیشنهاد فروشنده‌ها به متقاضیان

انتقاد مقام مسئول از افزایش قیمت تراکتور/ جدیدترین آمار از تسهیلات اعطایی بانک‌ها/ پیش بینی رشد قیمت مسکن در سال آینده + پیشنهاد فروشنده‌ها به متقاضیان/ تاثیر ویروس کرونا بر گرانی دلار در بازار تهران

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۲
باز هم رشد قیمت مسکن؟ دیگه بیشتر از این؟!!!
پاسخ ها
نعمت
| Malaysia |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
واقعا جای تاسف برای امریکای جنایتخوار داره که از کنترل و ثبات پولش ناتوان هست و بازهم در همه دنیا جنایت می کند.. تازه همین دونفری که در قم کرونا گرفتند تحت تاثیر قیمت دلار بوده از شدت فشار عصبی بوده
من خودم چند بار که دلار گران شد و پول نداشتم بخرم از غصه و ناراهتی کرونا گرفتم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
آق نعمت یدونه ای
افزایش قیمت ها پس از انتخابات را همه متصور بودند .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
بیچاره من با سی پمج سال سن با حقوق یک و پونصد واقعا بیچاره ام واقعا تا الان چندبار میخواستم خودمو بکشن واقعا یعنی خدا حق ادمای مثلا منو از اینا میگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
هنوز که پیش از انتخاباته.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
به ناشناس 12 10 عزیز تنها نیستی منم چند بار اقدام کردم به خودکشی ولی ترسیدمو ادامه ندادم بچه هاشون تو اروپا امریکا دارن حالا میکنن ما انداختن تو این فلکت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
جناب بیچاره معلوم است حقوق بگیر نیستی چون الان بازنشسته ها کمتر از 1800 تومان نمی گیرند کارمند .و کارگرش بالای 2500 تومن است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
باید تصور اینو هم بکنی برای فروش باید قیمتت واقعی و بسیار پائین تر از قیمت رؤیای ات بکنی تا کسی پیداش بشه بخره وگرنه سرمایه خوابیدت فقط بهت ضرر میده!
از توهم بیا بیرون!
بورس بازان و مشوقان بورس همان دلالان هستند

فریب دلالان را نخورید

بورس در بالاترین میزان حباب قرار دارد
پاسخ ها
ادیتور
| Germany |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
لحنت صحبتت کاملا نشاندهنده دلال دلار و سکه بودنته
قیمت املاک در مقایسه با خیلی چیزها افزایش چندانی نداشته نتیجتا باید حداقل دو برابر بشه
پاسخ ها
شناسايي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
مطمئنن يا بنگاهي هستي يا سازنده كه خون مردم رئو دارين شما بنگاهيها و سازنده ها ميمكيد در اين عدم نظارتي كه بر بازار حاكمه بعد همه خودتون رو مدافع مشتري ميدونين
A
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
در منطقه ما از متری ۱۰ میلیون از سال گذشته به ۳۰ میلیون رسیده مثل همه مناطق تهران یعنی ۳۰۰ درصد و بعضی جاها ۴ برابر بعد شما میگی افزایش نداشته اصلا کسی نمی تونه خونه بخره
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
شما صاحبخانه ها رابايد آتش زد
دوباره افزایش قیمت میخواهی
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
نظر دلال های بنگاه دار رو هم شنیدیم... شاید هم یک بانکدار ورشکسته که سرمایه هاش دارن خاک میخورن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
نه فقط قیمت مسکن رؤیائیه که هیچ کس حاضر به خرید نیست و دست صاحبش باد کرده!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
با سلام ما دو ماه که در منطقه جنت آباد دنبال خونه هستیم و از اون موقع تا به حال حداقل دو تومن به قیمت اضافه شده و جالب که پنج شنبه گذشته همه بنگاهها به یکباره گفتند که افزایش داشتیم و الان نوساز کمتر از ۲۳ یا ۲۴ نیست . و همه املاکها میگن که بعد عید قیمت متری ۲۷ تومن میشه . دقیقا مشخص که قیمت مسکن دست چند تا املاک هست و متاسفانه مسئولین هیچ کاری نمی کنند انگار نفعی دارند که لازم نیست این بخش سامان دهی بشه
تحلیل شاکری اثر تاثیر ویروس کرونا بر گرانی دلار در بازار تهران

هزار هزار ماشالله به این نبوغ ، به این تحلیل و تبیین و تفسیر ، فقط ایشان مواظب باشند آقای جف بیزوس مدیر عامل آمازون و بورس نیویورکیها ایشان را از ما نگیرند و از ایران مهاجرت نکنند.
واقعا جای تاسف برای امریکای جنایتخوار داره که از کنترل و ثبات پولش ناتوان هست و بازهم در همه دنیا جنایت می کند. الحق که دشمنان ما احمق و نادان هستند. تازه همین دونفری که در قم کرونا گرفتند تحت تاثیر قیمت دلار بوده از شدت فشار عصبی بوده
من خودم چند بار که دلار گران شد و پول نداشتم بخرم از غصه و ناراهتی کرونا گرفتم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
واقعا امریکا چقدر بدبخته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
چون امریکا اقتصادش را مانند شما سیاسی نمی کند برای مذاکره و پول پاشی پول نفت در اقتصاد
در ضمن دلار امریکا هرچند سال یکبار ارزشش کمتر می شود و دوباره بر می گردد به ر جای اولش
این قیمتهای مسکنی که شما لیست کردید احتمالا برای دو سال قبله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
بنگاهي هستي؟
قیمت واقعی دلار ۸ تومان با برداشت چهار صفر
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
نه ۱ تومان
نخواستی باید امریکا یک پولی هم اضافه بدهد تا دلارش را که همه سر و دست براش میشکنن را ما برداریم!!!!!
خوش خیال
سلام برسایت محترم تابناک؛ وقتی قریب به اکثر اقتصاددانان واساتید دانشگاه به ضرس قاطع اعلام کرده اند که به دلیل جهش بی رویه قیمت مسکن درستل ۹۷ و۹۸ بازارمسکن قفل شده وحتما تا ۴ سال در رکود فرومیرود اظهارنظر بساز بفروشهای زیاده خواه وسوداگران مسکن محلی از اعراب ندارد ویقینا بازارمسکن از اوایل سال اینده در رکود عمیق فرو میرود واین زکود باعث میشود تا عرضه ملکهای احتکاری به بازار زیادشود ونتیجه ان ریزش قیمتها خواهدبود وخوشبختانه بنا به اظهار رییس بانک مرکزی تورم زیر ۲۰ درصد خواهد بود( البته اگر این اظهارنظر تورم زیر ۲۰ درصد محقق شود) لذا سال اینده سال ریزش قیمتهای مسکن خواهدبود به یقین
طلا شد ۵۵۰ هزار سکه بالا ۵۳۰۰ مقصر بن سلمان گاوشیرده
پول کرونا رو کی واریز میکنن؟؟ مبلغش چقدره؟
افزایش قیمت مسکن امکانپذیر نیست! و تنها را مسکن برای جلوگیری از ضررهای پی در پی فروشندگان سقوط آزاد قیمت و رسید به قیمت واقعی است. افزایش قیمت زمانیکه قیمت ها توهمی و رؤیائی است و خریداری برای آن قیمتها وجود ندارد یعنی گول زدن خود!!!!!!!
قیمتهای توهمی مسکن هرگز خریدار پیدا نکرده و نخواهد کرد و اگرهم بالا رود مجبور است سقوط آزاد کرده و به قیمت واقعی که یکصدم قیمتهای رؤیائی است بفروش برسد!
پاسخ ها
شوقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
قیمت ماشین داری بنظر شما با شش تا ماشین رنو سی ۳ که هرکدام امروز نیم میلیارد تومان قیمت خورد میشه ۱۴۰ متری در شمال شهر خرید منطقی است و احتمال ارزان شدن ماشین یا گران شدن مسکن کدوم یکی احتمالش بیشتر است سه برابر شد مسکن یا یک سوم شدن قیمت دلار و ماشین
کسی پول بادآورده ندارد به ملکی بدهد که ارزش آن ملک 10 برابر کمتر از قیمت اعلامی است و با تبلغ افزایش قیمت خریداری با قیمتهای توهمی وجود نخواهد داشت و تنها با قیمت واقعی خریدار اقدام به خرید خواهند کرد
فعلاً که از آذر 96 به اینور دارن بصورت نجومی قیمت مسکنو افزایش می دن ولی خریدار حاضر به خرید حتی با قیمتهای خیلی کمتر از قبل آذر 96 نیست!
اول بهتر با قیمتهای واقعی ببینید خریدار پیدا میشه بعد تو رؤیا فرو برید و قیمتهای ؤیائی بگید!
فروشندگان بهتره زودتر مفت هم شده ملکشونو بفروش و سرمایه حبس شده شونو نجات بدن تا بیشتر از این ضرر نکنن!
چرا مانند کشورهایی که بیکاری را به زیر 4 درصد رساندن ان هم با روش منطقه ای کردن دستمزد این مشکل را حل نمی کنید تا از بیکاری کاسته شود و هم از مهاجرت به شهرها؟
چون تورم منطقه تا منطقه فرق دارد و ممکن است یک تهرانی با 5 میلیونی دخلش سپری شود ولی در سیستان و بلوچستان با 1500 تومانی ولی شما با تعیین یک نوع نرخ ان هم کف 1500 تومانی برای کل کشور این همه مشکل ایجاد کردین
تا کی می خواهید با روش 100 سال پیش نرخ دستمزد تعیین کنید؟
من اگه کرونا بگیرم هرچی صاحبخانه ببینم بهش انتقال میدم
مستاجرهارابه خاک سیاه نشاندن
مسولیین بی مسولییت وصاحبخانه های طمع کار
همه ى دنيا اول معلوم ميشه كرونا گرفتن بعد ميميرن، ما اول ميميريم بعد ميفهمن كرونا گرفته بوديم كه مرديم!
این استاد شاکری تا حالا کجا بودند؟ چرا شما بیشتر از وجود چنین طنزپردازانی استفاده نمیکنید؟ نبوغ ایشان در طنز پردازی مایه رشک اجانب است. ایشان واقعا افتخاری بی بدیل در علم اقتصاد میباشند.
تو این مملکت با این گرانی و تورم جای کرونا خالی بود ,
با جویدن پوست لیموترش و مصرف روزانه زنجبیل و هفته ای دو بارخوردن ( پلوکباب صومعه سرا)ضمن بالابردن سیستم ایمنی بدن بی خیال کرونا شوید
متاسفانه امروزه همه گرانی مسکن و دلار و سکه را از چشم دلالان می بینند و اکثر منتقدان هم مسئولین هستند و هیچ کس سئوال نمی کند که چرا افرادی که صاحب سرمایه هستند به جای تولید به سمت دلالی می روند. در حالی که جواب آن واضح و روشن است دلیل اول: وجود تورم افسار گسیخته در کشور که ناشی از دو عامل سود بالای بانکی و کسر بودجه دولت (بدلیل اسراف و ریخت و پاش) است دوم: بدلیل عدم اجماع عمومی نسبت به افزایش قیمتها است. یعنی با وجود اینکه مردم قدرت بسیار بالایی در مهار مشکلات در اجماع عمومی دارند اما از این قدرت استفاده نمی کنند به عنوان مثال مبلغ ۱۰۰۰ تومان برای هر ایرانی حتی با آن نان و آدامس هم نمی شود خرید اما اگر هر ایرانی آنرا در یک حساب وارد کند مبلغ آن هشتاد هزار میلیاد می شود که بوسیله آن می توان یک پروژه بسیار بزرگ کشوری را کلید زد و همین موضوع در بسیاری از موارد مصداق دارد و براحتی بسیاری از مشکلات اساسی را حل می کند پس نقش اجماع عمومی را نباید دست کم گرفت
پاسخ ها
علی
| Netherlands |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
اولاً که نفری ۱۰۰۰ تومن میشه هشتاد میلیارد نه هشتاد هزار میلیارد و لذا هیچ پروژه مهمی نمیشه باهاش ساخت. ثانیاً در مورد سود بانکی کاملاً اشتباه میکنید دوست عزیز چون مقدار آن خیلی کمتر از مقدار تورم است و نمی‌تواند نقشی در بالابردن تورم افسارگسیخته داشته باشد و سپرده گذاران حتی به اندازه نصف تورم و به اندازه یک دهم دلالان و سوداگران هم سود نمی‌کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
هشتادمیلون نفر، نفری یکهزار تومان بدهند می شود هشتاد میلیارد تومان ، نه هشتاد هزار میلیارد تومان
لطفا اظهار نظر این دلالای از خدا بی خبر مسکن که بخاطر حق کمیسیون بیشتر و منافع شخصی آتش به زندگی مردم میزنند و خون مردم رو تو شیشه می کنند رامنتشر نکنید این دلالای مسکن هم بدونن که نونیکه از این راه بردید آغشته به خون دل مردم رنج دیده هست
بازم خوبه یک کاری داری 1500 بگیری من با 50 سال سن و 20 سال سابقه با یک عده بدبخت دیگه از کار بیکارم کردن یک عده جدید میارن پایه حقوق بدن .بخدا هرروز ارزوی مرگ میکنم.به یک ادم 50 ساله کجا کار میدن
جنسمان جور جور شد
تمام بدبختی ما از اینه که مسکن صنعت اول کشوره.تا وقتی اینطور باشه این اقتصاد جایی نمیره.صنعتی باید اول باشه که دلار وارد کشور کنه نه اینکه تمام مسکن مهر رو جمع کنید یک گوشی سامسونگ بهتون نمی دن چون شرکت با دلار کار می کنه
اینجانب به عنوان یک معلم اقتصاد دانشگاه وباتحصیلات فوق دکتری دراین کشور قاطعانه ومستند ومستدل عرض میکنم قیمت مسکن درنیمه اول سال ۹۹ به طور قطع ویقین ریزش خواهد کرد وتردیدی ندارم که بازارمسکن برای یک دوره کامل ۴ ساله در رکود عمیق فرو خواهدرفت لذا هموطنان خریدار مسکن یقین داشته باشند ازماه تیر سال ۹۹ این اتفاق به وقوع میپوندد چون افزایش اسمی قیمت مسکن براساس جوسازی وشانتاژ عده ای سوداگر مسکن خصوصا اژانسهای املاک وصاحبان اپارتمانها بوده ومبنای علمی واقتصادی وحتی عرفی نداشته است ودرسالجاری حتی به اندازه نرخ تورم ۲۰ درصد عمومی هم قابل افزایش نیست تشکر از سایت وزین تابناک
خانه باید به قیمت تمام شده باسود 10 درصد .با تعیین قیمت مصالح بکار برده شده دران توسط کارشناس دادگستری ....دادن برگه قیمت به دست خریدار و فروشنده وتخلف نکردن ازان قیمت ... .ارائه فقط از طریق اینترنت..بستن درب بنگاهای معامللاتی ....ثبت فقط دردفاتر اصلی دولت باشد..این قانونی است که قبل از انقلاب اجرا می شد...
جان من این بنده خدایی که این لیست رو تهیه کرده رو بهش جایزه بدید. انصافا پیدا کردن تو مناطق مختلف با حداقل قیمت (خصوصا مناطق بالا با سن بنای بالا برای پایین اوردن قیمت) کار سختیه
معجزه عددسازی
بورس نورچشمی امروز بیش از ده هزارواحدسقوط کرد ظرف دوساعت مثبتش کردند !!!!!
شنبه سوم اسفند ساعت ۱۱:۴۵
دلار ۱۴۸۰۰
سکه ۵۷۰۰۰۰۰
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل