بازدید 6635
قالیباف:

مجلس باید آن‌قدر کارآمد باشد که در رأس امور قرار گیرد

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجلس یازدهم باید آنقدر کارآمد باشد که کلام امام (ره) که فرمودند: مجلس در رأس امور باشد به واقع محقق شود.
کد خبر: ۹۶۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱ 19 February 2020


۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳ استان‌ها استان تهران نظرات
قالیباف: مجلس یازدهم باید آن‌قدر کارآمد باشد که در رأس امور قرار گیرد
به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، محمد باقر قالیباف نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام، امشب در مراسمی که در جمع مردم شهرستان اسلامشهر و در مسجد امام محمد باقر (ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: جمعه پیش‌رو یعنی کمتر از ۴۸ ساعت دیگر روز سرنوشت‌سازی برای ملت ما خواهد بود، به این دلیل که ما برای مجلس که جای مهمی جهت تحقق قانون اساسی است، رای خواهیم داد.

وی گفت: چرا مجلس مهم است؟ به این دلیل که قانونگذاری سیاست‌های کلانی که بر‌اساس قانون از وظایف مقام معظم رهبری است، برعهده مجلس است. چرا مجلس مهم است؟ به این دلیل که امام راحل فرمودند که یکی از ویژگی‌های اساسی انقلاب اسلامی این است که اراده مردم بر سرنوشت آن‌ها حاکم باشد.

قالیباف افزود: شما مردم می‌توانید با حضور در انتخابات و رأی مستقیم به ۲۹۰ نفر نماینده مجلس که به محض ورود به مجلس دیگر نماینده محل انتخابیه خود نیستند و نماینده همه ملت هستند، در این عرصه نقش‌آفرینی داشته باشید.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امام راحل فرمود: مجلس در رأس امور است، بیان کرد: مجلس بر‌اساس قانون حق نظارت و کنترل را دارد و روز جمعه ما می‌خواهیم برای سرنوشت چنین مجلسی نقش‌آفرینی داشته باشیم. مردم با حضور در انتخابات در واقع قدرت و امانت خود را به نمایندگان مجلس منتقل می‌کنند.

قالیباف با بیان اینکه مجلس بر همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها نظارت دارد، تصریح کرد: وقتی ما افراد خوبی را برای مجلس انتخاب می‌کنیم باعث می‌شود که چهره‌هایی وارد مجلس شوند که تا مدیریت‌هایی که در خود مجلس هم وجود دارد را تغییر دهند.

شهردار اسبق تهران افزود: در واقع اگر ما امروز شاهد نابسامانی‌هایی به‌ویژه در موضوع اقتصادی هستیم، به‌دلیل ضعف عملکرد و ناکارآمدی مدیریتی است. براساس کاری کارشناسی ۳۰ درصد مشکلات امروز ما ناشی از تحریمهاست و ۷۰ درصد آن هم از سوءمدیریت‌ها ناشی می‌شود.

قالیباف گفت: شما ببینید ما در وضعیتی هستیم که به طور مثال؛ یک دهه است که تسهیل فضای کار را در جلسات مختلفی قرار است که حل کنند. در مثال دیگری ببینید، چرا کسانی که ماشین ندارند، از پول و ارزش بنزین سهمی ندارند؟ ممکن است یک خانواده ۵ نفری ۵ ماشین و ۵ سهمیه بنزین داشته باشد. شما ببینید نیمی از مردم حتی یکبار هم از بانک‌ها وام نگرفتند و بار‌ها مدیران گفته‌اند که می‌خواهند این موارد را اصلاح کنند، اما تا‌کنون نتوانستند.

وی ادامه داد: این موضوعات به‌دلیل ضعف عملکرد مدیریت و ناکارآمدی آن‌هاست در حالی که ظرفیت و توان و منابع مادی و انسانی زیادی در کشور داریم که باید با برنامه مناسبی از آن‌ها استفاده شود.

شهردار اسبق تهران گفت: مجلس یازدهم باید آن‌قدر کارآمد باشد که کلام امام راحل که فرمودند: مجلس در راس امور باشد به واقع محقق شود و مردم در زندگی خود حضور مجلس را احساس کنند و اگر اینطور نشود مجلس در راستای ماموریت خود حرکت نکرده است.

وی بیان کرد: بخشی از گره‌های امروز در کشور می‌تواند با انتخاب صحیح شما مردم در انتخابات باز شود و بالعکس می‌تواند گره‌ای بر مشکلات ما بیافزاید. شما مردم حتما سوابق و عملکرد چهل ساله افراد را بررسی و ببینند که چه کسانی امتحان پس داده هستند. ممکن است بگویید حوزه تهران پراکندگی دارد و همه را نمی‌شناسیم، اما کسانی که این لیست را به شما معرفی می‌کنند را می‌شناسید و به آن‌ها اعتماد دارید.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: متاسفانه نمایندگان حوزه انتخابیه تهران ارتباطی که باید را با مردم حوزه خود ندارند که این وضعیت باید تغییر کند. امروز خیلی از مردم ما آرامش ندارند و فضای خیلی از خانه‌ها مضطرب است.

قالیباف گفت: این سزاوار نیست که امروز، رزمندگان دیروز دوران دفاع‌مقدس در مقابل خانواده‌های خود سرافکنده باشند. همانطور که گفتم ریشه این مشکلات به دلیل این است که برخی از مدیران غرب‌زده ما که فکرشان انقلابی نیست با سو‌ءمدیریت خود کشور را به این وضعیت رساندند.

شهردار اسبق تهران با بیان اینکه امام راحل فرمود که مراقب باشید که انقلاب به دست نا‌اهلان نیافتاد، افزود: متاسفانه امروز بخشی از مسئولیت‌ها و سمت‌ها در کشور در اختیار این افراد است.

وی بیان کرد: من تا حدودی با مسائل و مشکلات اسلامشهر آشنا هستم و در ویدئویی تصویری هم به برخی از آن‌ها از جمله موضوع حمل و نقل که مسئله مهمی برای اسلامشهر به حساب می‌آید، اشاره کردم. به‌دلیل برخی مشکلات قانونی و برخی لجبازی‌ها، می‌توانستیم همان روزی که خط ۳ مترو را افتتاح کردیم، خط مترو را به اسلامشهر وصل کنیم و اتفاقات خوبی رقم می‌خورد، ولی به هر حال این امر اتفاق نیافتاد. بحث مربوط به اسناد زمین هم از دیگر موضوعاتی است که حتماً در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

فرمانده اسبق نیروی انتظامی تصریح کرد: مجلس باید مراقب باشد که اولاً قانون بد تصویب نکند که این نیازمند تجربه و دانش است و دوم اینکه مجلس قدرتی می‌خواهد که به صورتی دقیق بر اجرای قانون نظارت کند.

وی در خصوص استفاده از مردم و اهمیت به نقش آن‌ها، ادامه داد: در شهرداری شبکه‌ای از عیون را داشتیم که نظارت دیگری را بر انجام امور از این کانال داشتیم. شما مردم اگر در ذهنتان بوده که روزی می‌توانستید ماشین و خانه‌ای را تهیه کنید امروز دیگر حتی به خواب هم نمی‌بینید، چرا؟ به این دلیل که ارزش پول ملی افت کرده است. اینجا هم مجلس باید نظارت داشته باشد و البته مسائل کلان داخلی و بین‌المللی دیگری که مجلس می‌تواند بر همه این امور نظارت داشته باشد.

شهردار اسبق تهران درباره دستیابی به وحدت، بیان کرد: هرچند دیر، اما به هر حال شب گذشته مجموعه برادران دلداده انقلاب به یک لیست واحد رسیدیمو خواهش می‌کنم از شما مردم عزیز که به همه ۳۰ نفر لیست وحدت ایران سربلند رای دهید تا به فهم مشترکی در مجلس برای حل مشکلات مردم برسیم.

وی با بیان اینکه خدای نکرده اگر لیستی رأی ندهید حتما دیگران لیستی رای می‌دهند که این موضوع خیلی مهم است، افزود: ویژگی آخر این دوره این است که ما از شش هفت ماه قبل در جلسات تصمیم گرفتیم که از اهالی بومی اسلامشهر و شهرری را در لیست داشته باشیم و این اتفاق هم افتاد. ۱۸ نفر از ۳۰ نفر لیست ما زیر ۴۵ سال هستند و نشان از این دارد مجلس یازدهم از جنس گام دوم انقلاب است که جوانان متعهد و متخصصی را در خود جای داده است.

قالیباف درباره لزوم توجه بیشتر به قانون شفافیت گفت: اول اینکه بدانید فقط در خصوص رای نیست که باید شفافیت باشد، بلکه ابعاد این موضوع گسترده است و باید شفافیت را در حوزه‌های مختلف را در نظر بگیریم. وقتی نماینده مجلسی از وزیری سئوالی می‌پرسد، ولی آن را پس می‌گیرد دلیلش چیست؟ قانون تضاد منافع، قانون ضد انحصار و البته قانون حمایت از افشاگری‌های مستند هم از دیگر قوانینی است که حتما در مجلس آن‌ها را پیگیری خواهیم کرد.

وی بیان کرد: امروز هرکسی می‌توانید در فضای مجازی به راحتی آبروی کسی را ببرد و این به لحاظ شرعی ایراد دارد، اما باید به صورت قانونی با این افراد برخورد و از کسی هم که به نحوی مستند افشاگری می‌کند حمایت کرد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه معتقدم که نمایندگان مجلس وقتی وارد مجلس می‌شوند باید دارایی‌های خود را به اطلاع عموم مردم برسانند، گفت: چرا کسی نتوانست در مورد اتهامات وارده به من سندی را ارائه کند. همانطور که می‌دانید بنده رقیب و حسود زیاد دارم. اگر ما بر باور‌های انقلابی خود باقی بمانیم و مردم را در اداره کشور دخیل کنیم، می‌توانیم ثبات و توسعه اقتصادی را به کشور برگردانیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل