بازدید 3988

تعدیل ۳۵ هزار نفری در بزرگ‌ترین بانک اروپا

کد خبر: ۹۶۰۳۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱ 19 February 2020

بانک اچ‌اس‌بی‌سی از فروش قریب‌الوقوع ۱۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌ها، کاهش وسعت بخش سرمایه‌گذاری و نوسازی تجارت خود در آمریکا و اروپا خبر داد که منجر به تعدیل حدود ۳۵ هزار نفر از کارمندان آن می‌شود.

به گزارش ایبِنا از رویترز، این بانک در نظر دارد تا در تلاش برای فایق آمدن بر خیل چالش‌های پیش روی خود، وسعت تجارت خود را کاهش داده و در عوض رقابتی‌تر شود. از جمله چالش‌های پیش روی اچ‌اس‌بی‌سی می‌توان به رشد کُند این بانک در بازارهای بزرگ، شیوع ویروس کرونا، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و همچنین کاهش نرخ بهره بانک‌های مرکزی اشاره کرد.

«نوئل کوئین» مدیر ارشد اجرایی موقت این بانک گفت: جامعیت این طرح رد این است که تعداد کارمندان ظرف سه سال آینده از ۲۳۵ هزار به حدود ۲۲ هزار نفر کاهش پیدا خواهد کرد.

بزرگ‌ترین بانک اروپا از حیث دارایی که عمده درآمد خود را از آسیا به دست می‌آورد، اعلام کرده است که سود این بانک در سال ۲۰۱۹ پیش از کسر مالیات به یک سوم کاهش و به رقم ۱۳.۳۵ میلیارد دلار رسیده است در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۸ مبلغ ۱۹.۸۹ میلیارد دلار بود.

بنابر اعلام اچ‌اس‌بی‌سی، این بانک در آمریکا که سال‌ها با افت فعالیت و سوددهی مواجه بوده است، باید سوددهی خود را بهبود بخشیده و در این راستا حدود یک سوم ۲۲۴ شعبه خود را تعطیل خواهد کرد و تنها مشتریان بین المللی و ثروتمندتر خود را هدف خواهد گرفت.

اچ‌اس‌بی‌سی گفته است که شیوع ویروس کرونا که همچنان ادامه دارد، به طور چشمگیر کارمندان و مشتریان این بانک را تحت الشعاع قرار داده و در درازمدت می‌تواند عواید آن را کاهش داده و در نتیجه ایجاد اخلال در زنجیره تولید، منجر به افزایش وام‌های بد خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان