بازدید 6278

حبس دو کارگر در چاه ساختمان در حال ساخت

کد خبر: ۹۶۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷ 19 February 2020

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انجام عملیات حساس برای نجات دو کارگر محبوس در چاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید جلال ملکی در این باره اظهار کرد: ساعت 10 و 30 دقیقه روز جاری یک مورد حادثه محبوس شدن در یک چاه در یک ساختمان در حال ساخت به سامانه 125 آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که در پی آن سه ایستگاه به همراه امکانات کامل به محل حادثه واقع در شهرک راه‌آهن، بلوار گل‌ها، خیابان یاس سه اعزام شدند.

وی ادامه داد: محل حادثه یک ساختمان چهار طبقه در حال ساخت بود که در قسمت حیاط آن هم یک ساختمان دو طبقه دیگر با اسکلت‌های بتنی در حال ساخت بود. در قسمت حیاط کارگران در حال حفر یک چاه بودند که در عمق بیست متری به یکباره و به دلایل نامشخصی سازه‌های این ساختمان دو طبقه به همراه سقف ها تخریب شده و روی دهانه چاه را می‌بندد.

ملکی با بیان اینکه این سازه بسیار متزلزل تخریب شده بود و هر لحظه امکان تخریب مجدد سازه نیز وجود داشت گفت: آتش‌نشانان در یک عملیات راپل یا کار با طناب از طبقه دوم این ساختمان چهار طبقه، کارگاه عملیاتی بستند و نجاتگران خود را به ارتفاع دهانه بالای چاه رساندند و با احتیاط کامل دهانه چاه را خلوت کردند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران با تاکید بر حساسیت این عملیات گفت: بعد از مدتی تلاش نجاتگران هر دو کارگر جوان که تابعیت افغانستان را داشتند زنده از داخل چاه خارج کردند و به خارج از محوطه خطرناک انتقال دادند.

وی با بیان اینکه علیرغم اینکه وضعیت جسمی این افراد نامناسب نبود برای بررسی‌های تکمیلی به عوامل اورژانس تحویل داده شدند افزود: حتما باید ایمنی سازه‌های در حال ساخت رعایت شود و کارگران هم بدون هماهنگی با مسئولان ناظر اقداماتی انجام ندهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر