بازدید 27662
سوداگران بازار ارز، دوباره با مالیات نقره داغ می‌شوند؟

سد مقاومتی دلار ۱۴ هزار تومان برای سومین بار شکسته شد/ افزایش قیمت دلار تحت تاثیر تصمیم FATF پیش‌خور شده است

بررسی‌ها نشان می‌دهد در یک سال اخیر قیمت دلار سه بار وارد کانال ۱۴ هزار تومان شده است. با ورود قیمت دلار به کانال ۱۴ هزار تومان برخی‌ها در این روز‌ها زمزمه دلار ۲۰ هزار تومانی را سر داده اند؛ هر چند افزایش قیمت دلار به ۲۰ هزار تومان کمی دور از ذهن است.
کد خبر: ۹۶۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵ 19 February 2020

سد مقاومتی دلار ۱۴ هزار تومان برای سومین بار شکسته شد/ افزایش قیمت دلار تحت تاثیر تصمیم FATF پیش‌خور شده است

تابناک اقتصادیدر روز‌های اخیر دلالان ارز دوباره بر موج جلساتی FATF که هم اکنون در حال برگزاری است، سوار شده و بر کوره قیمت دلار دمیدند و آتش قیمت این ارز خارجی را شعله ورتر نمودند و این روز‌ها شاهد عبور قیمت دلار در بازار آزاد از کانال ۱۴ هزار تومان هستیم.

به گزارش تابناک اقتصادی، در حالی دلالان روی جلسات FATF و سرنوشت ایران موج سواری می کنند که فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد گفت: با توجه به اینکه ۳۶ بند از ۴۱ بند لوایح امتیاز توسط ایران تصویب و اجرا شده است، نمایندگان ایران استدلال می‌کنند که قرار دادن ایران در لیست سیاه توجیه‌پذیر نیست و امیدواریم مانع از پیوستن ایران به لیست سیاه شویم.

همچنین عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی نیز درباره تصمیمات FATF درباره ایران و تاثیر آن بر ارز گفت: نظرم را پیش از این در مورد اهمیت این موضوع گفته‌ام، لیکن در شرایط فعلی که اغلب بانک‌های خارجی به دلیل تشدید تحریم‌های آمریکا، همکاری لازم با بانک‌های ایران را ندارند و تبادلات ارزی ما از طریق مکانیسم‌های بانکی جایگزین و غیرقابل تحریم انجام می‌شود، تصمیم آتی FATF  اعم از تمدید یا عدم آن نمی‌تواند تأثیر قابل توجهی بر شرایط ارزی کشورمان داشته باشد.

وی همچنین در روز گذشته طی صحبت هایی اعلام کرد: بعید است که ایران وارد لیست سیاه FATF شود؛ با این حال، حتی اگر این اتفاق نیز رخ دهد، تاثیری در نرخ ارز نخواهد داشت.

برخی فعالان بازار نیز معتقد هستند در شرایط کنونی و با توجه به رشد شاخص ارزی در روز‌های گذشته، افزایش قیمت دلار تحت تاثیر تصمیم FATF پیش‌خور شده است و بیش از این نمی‌تواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد. به گونه‌ای که امروز در بازار آزاد شاهد کمی عقب نشینی از نرخ‌های ابتدای روز هستیم، زیرا دلار در حال حاضر (لحظه انتشار این مطلب) با افت ۱۰۰ تومانی نسبت به نرخ پایانی روز سه شنبه، به رقم ۱۴۳۴۰ تومان رسیده است. در صرافی‌های بانکی نیز دلار آمریکا بدون تغییر نسبت به روز قبل، ۱۴۲۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود.

سرنوشت قیمت دلار پس از عبور از قیمت ۱۴ هزار تومان در یک سال گذشته

همان گونه که از نمودار زیر پیداست، این برای سومین بار است که قیمت ارز در یک سال اخیر مرز ۱۴ هزار تومان را شکسته است. با ورود قیمت دلار به کانال ۱۴ هزار تومان برخی‌ها در این روز‌ها زمزمه دلار ۲۰ هزار تومانی سر داده اند که عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته در واکنش به این اظهار نظرات گفت: آرزو بر جوانان عیب نیست!

شایان ذکر است، در دو نوبت قبلی که دلار وارد کانال ۱۴ هزار تومان شده بود، بانک مرکزی با اقدامات خوبی که انجام داد توانست بعد از عبور قیمت دلار از قیمت مذکور دوباره این قیمت را به روند نزولی و کانال ۱۳ هزار تومان باز گرداند؛ بنابراین دور از ذهن نیست که این بار نیز بانک مرکزی در کنترل قیمت دلار و بازگرداندن آن به کانال ۱۳ هزار تومان موفق عمل کند.

 

سد مقاومتی دلار ۱۴ هزار تومان برای سومین بار شکسته شد/ افزایش قیمت دلار تحت تاثیر تصمیم FATF پیش‌خور شده است

افزایش قیمت دلار و رسیدن آن به ۲۰ هزار تومانی چه عواقبی برای اقتصاد ایران به همراه خواهد داشت؟

با توجه به عملکرد یک سال و نیمه بانک مرکزی در بازار ارز، می‌توان گفت که رسیدن قیمت دلار به ۲۰ هزار تومان کمی دور از ذهن است، اما برای آنکه مردم وارد بازی دلالان ارز نشوند باید عواقب و پیامد‌های دلار ۲۰ هزار تومانی برای اقتصاد را یک بار مرور کرد.

همان گونه که در دو سال اخیر شاهد آن بوده ایم افزایش قیمت دلار نرخ تورم را افزایش می‌دهد و این موضوع باعث کاهش قدرت خرید مردم و کوچک شدن سفره آن‌ها خواهد شد. افزایش قیمت دلار و رسیدن آن به ۲۰ هزار تومان از دو طریق می‌تواند بر افزایش نرخ تورم تاثیرگذار باشد. اول از طریق افزایش قیمت کالا‌های واسطه‌ای و سرمایه‌ای وارداتی و دوم از طریق افزایش قیمت کالا‌های وارداتی مصرفی.

طبق آماری که حمید زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در مورخه ۱۵ بهمن ماه سال جاری اعلام کرد، ۷۰ درصد واردات ایران کالای واسطه‌ای برای تولید و ۱۰ تا ۱۵ درصد واردات نیز سرمایه‌ای است؛ بنابراین می‌توان گفت، حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد واردات کشور مربوط به تولید می‌باشد و ۲۰ تا ۲۵ درصد دیگر کالا‌های وارداتی نیز مصرفی هستند. رشد قیمت دلار می‌تواند به افزایش قیمت کالا‌های واسطه‌ای و سرمایه‌ای منجر شود و این نیز باعث افزایش هزینه‌های تولید و نرخ تورم تولیدکننده شده که خود به عنوان تورم پیش نگر شناخته می‌شود. یعنی افزایش نرخ تورم تولیدکننده چند ماه بعد خود را در نرخ تورم مصرف کننده نشان می‌دهد. از سوی دیگر رشد قیمت دلار، قیمت کالا‌های مصرفی وارداتی را افزایش می‌دهد که این موضوع هم مستقیم بر افزایش نرخ تورم مصرف کننده تاثیرگذار است.

همچنین افزایش قیمت دلار یا به تعبیر بهتر کاهش ارزش پول ملی موجب خواهد شد تا کالا‌های ایرانی دوباره برای کشور‌های همسایه ارزان تمام شود و این امر موجب افزایش صادرات رسمی و قاچاق کالا خواهد شد. هر دو این اقدامات به کاهش عرضه کالا در بازار‌های داخلی منجر شده و تعادل در بازار بر هم خواهد خورد و بازار با یک افزایش تقاضا و افزایش قیمت کالا‌های داخلی رو به رو خواهد شد که دوباره از این کانال نیز نرخ تورم افزایش خواهد یافت.

به علاوه افزایش قیمت دلار موجب می‌شود تا بسیاری از فعالان اقتصادی که وام ارزی دریافت کرده بودند در پرداخت این وام‌ها دچار مشکل شوند و این نیز به نوعی باعث افزایش هزینه‌های تولید خواهد شد. فعالان اقتصادی در این حالت یا ورشکست می‌شوند و یا برای جبران افزایش قیمت دلار و توانایی در پراخت وام ارزی خود مجبور خواهند بود که قیمت تولیدات خود را افزایش دهند. این موضوع نیز باعث افزایش نرخ تورم مصرف کننده به صورت غیرمستقیم می‌شود؛ بنابراین مهمترین پیامد افزایش قیمت دلار برای اقتصاد واردات محور ایران، افزایش نرخ تورم خواهد بود که مستقیم سفره مردم را نشانه گرفته است و مردم بازندگان اصلی افزایش قیمت دلار به ۲۰ هزار تومان خواهند بود. پس بهتر است همه مردم حتی از خرید‌های خرد دلار به منظور کسب سود، خودداری کنند چرا که این موضوع به نوعی عرضه و تقاضای ارز در بازار را به نفع تقاضا بر هم خواهد زد و دود این جریان مستقیم در چشم همه مصرف کنندگان خواهد رفت.

آیا سوداگران بازار ارز، دوباره با مالیات نقره داغ می‌شوند؟

در ۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۶ بود که سازمان امور مالیاتی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اطلاعات کلیه اشخاصی که اقدام به خرید و فروش انواع ارز می‌نمایند در اختیار سازمان مالیاتی کشور قرار گرفته و حسب قوانین موضوعه نسبت به مطالبه مالیات بر درآمد متعلقه اقدام خواهد شد.

در ۲۳ بهمن ماه ۱۳۹۶ نیز، ولی الله سیف رئیس کل سابق بانک مرکزی در نامه‌ای به رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ضمن معرفی خریداران عمده ارز به همراه میزان دلار خریداری شده از ابتدای سال ۹۶ تا ۱۷ دی ماه همان سال، خواستار رسیدگی به مبادلات این اشخاص و اقدام لازم در خصوص وصول مالیات‌های متعلقه آن‌ها شد.

شایان ذکر است در ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ نیز طی خبری اعلام شد محمد قاسم پناهی سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور، شیوه نامه رسیدگی مالیاتی به خرید‌های ارزی اشخاص حقیقی و حقوقی از بانک مرکزی را به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرده است. در ادامه این خبر آمده بود: این شیوه نامه به منظور رسیدگی مالیاتی به خرید‌های ارزی با توجه به تحولات ارزی سال‌های ۱۳۹۵ لغایت ۱۳۹۷ و فعالیت سوداگرانه برخی اشخاص که مبادرت به خرید ارز به هر طریق از بانک مرکزی نموده اند صادر شده است.

قاسم پناهی طی مصاحبه‌ای گفت: کلیه اطلاعات مربوط به خرید ارز اشخاص حقوقی در پایگاه اطلاعاتی مالیاتی بارگذاری شده است و ادارات امور مالیاتی مربوطه مطابق مقررات اقدام می‌نمایند. وی در خصوص نحوه رسیدگی مالیاتی به خرید ارز اشخاص حقیقی نیز گفت: کلیه اطلاعات مربوط به خرید ارز اشخاص حقیقی نیز براساس حجم خرید ارز جهت رسیدگی در کارگروه منتخب امور مالیاتی شهر و استان تهران و نیز ادارات کل امور مالیاتی مربوط در استان‌ها ارسال شده و اطلاعات جدید به دست آمده نیز ارسال خواهد شد؛ بنابراین با توجه به مطالب بالا، اخذ مالیات از سوداگران بازار ارز چندان هم دور از ذهن نبوده و نیست و بهتر است که مردم وارد این بازار جهت سرمایه گذاری نشوند چرا که علاوه بر عواقبی که در بالا ذکر شد ممکن است در دام مالیاتی سازمان امور مالیاتی گیر کنند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۳
به محض اعلام قرارگرفتن ایران درلیست سیاه دلار ازمرز ۱۶۰۰۰ تومان عبورخواهدکرد شک نکنید
پاسخ ها
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
این مشکل امریکاست که دلارش نوسان داره...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
ده روز دیگر پیام بده تا من جوابت را رو بدهم تا دیگر دنبال دلالی نباشی
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
گران شدن دلار هیچ ربطی به رفتن یا نرفتن سیستم بانکی ایران به لیست سیاه نداره. دلیل گران شدن دلار افزایش روزانه سه تریلیون تومنی نقدینگی ریالی هست که دلیل ان هم کسری بودجه عظیم دولت ناشی از عدم فروش نفت و سو مدیریت و اختلاسهای انچنانی است. نتیجه اینکه بانک مرکزی برای چند ماه تلاش کرده که این نقدینگی عظیم را از بازار ارز و طلا به سوی بازار خودرو و مسکن و بورس و لوازم خانگی خارجی مانند محصولات سامسونگ و ال جی و اخیرا حتی کاغذ و اهن و سایر محصولات مصرفی مردم ایران منحرف کنه و نتیجه چند برابر شدن قیمت خودرو و مسکن و بورس در همین ششماه هست و حالا که صدای همه در این بازارها در امده یعنی اینکه بانک مرکزی دیگر نمی تواند از ظرفیت افزایش قیمت در این بازارها برای کنترل نقدینگی استفاده کنه و این نقدینگی حالا همراه با تشدید افزایش انتشار پول در اخر سال و تاثیر گذاری عدم خرید نفت بر خزانه که بعد از چند ماه داره خودش را نشان می دهد داره به طرف بازار ارز و طلایی که در یکسال اخیر با سیاست تثبیت مصنوعی قیمت دلار فقط 5 درصد رشد کرده منحرف می شود و اصلا عجیب نیست که قیمت دلار و طلا در ظرف چند ماهه اینده برای ایجاد تعادل در اقتصاد مانند قیمت خودرو و بورس و مسکن و... دو تا سه برابر بشود. اگر غیر از این باشد باید به قانون جاذبه هم شک کرد. مثلا همین خروج سامسونگ و ال جی از بازار ایران یعنی افزایش شدید تقاضا برای اسکناس توسط کولبران مرزی برای واردات محصولات همین برندها. به هر حال اگر قیمت دلار افزایش نیابد یعنی همه کسانی که در بازارهای موازی مانند خودرو و مسکن و بورس سود سرشاری بردند با درصد کوچکی از ان سودها می توانند دلار ارزان را خریده و مانند سیل برای خرید مسکن و سرمایه گذاری در امریکا و اروپاو استرالیا وکانادا و حتی ترکیه دلار و طلا ارزان را به خارج منتقل کنند و از انجا که بانک مرکزی دارای چنین منابع نا متناهی دلار و طلا در زمان قطع درامد نفتی نیست چاره ای ندارد تا به بازار و اصول اقتصاد تمکین کند و شاهد یک صعود راکتی دیگر قیمت دلار و طلا خواهیم بود. و هر چه با ابزار مصنوعی این صعود را به تاخیر بیاندازیم شدت صعود و به هم زدن اقتصاد بیشتر می شود
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
الان قیمت سراتو 2017 در بازاراهای جهانی با توجه به سه سال گذشته کمتر از 7000 دلار است ولی در بازارهای ایران بیش از 600 میلیون تومن است. زمانی قیمت دلار واقعی است که وقیت قیمت ماشین را تبدیل به دلار می کنی همان 7 هزار دلار شود. ولی با دستکاری در قیمت دلار کل اقتصاد را به هم می ریزند و در نهایت مردم ایران از هر دو سر گزیده می شوند و هم قیمت دلار بالا خواهد رفت و هم ماشین 7 هزار دلری را باید 50 هزار دلار بدهند.تازه باید توجه داشت در هیچ کشوری ماشین بدون سود و عوارص و مالیات فروخته نمی شود و ماشین سراتو 2020 که در امریکا 15 هزار دلار به فروش می رسد باز هم دو تا سه هزار دلار هزینه های ورود و مالیات و... دارد.
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
جواب ۱۶۲۵:کلی ارز رفته در ترکیه برای خرید ملک منتهی اقای همتی همچنان میفرمایند وضع عالی است.
ارز به خودرو نمی دهند منتهی ارز مسافرتی برای رفتن به انتالیا میدهند
وافعا که جالبه ...
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
در یک کلام...خانه اقتصاد از پای بست ویران است نیازی نیست که همه اقتصاددان باشند تا بدانند که چه میشود.همه آنرا میبینند وحس میکنند
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
واقعا جای تاسف برای امریکای جنایتخوار داره که از کنترل و ثبات پولش ناتوان هست و بازهم در همه دنیا جنایت می کند. الحق که دشمنان ما احمق و نادان هستندو ما قدرتمند. تازه همین دونفری که در قم کرونا گرفتند تحت تاثیر قیمت دلار بوده از شدت فشار عصبی بوده
من خودم چند بار که دلار گران شد و پول نداشتم بخرم از غصه و ناراهتی کرونا گرفتم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
اون افرادی که میگفتن بخاطر معیشت اف ای تی اف رو تایید نمی کنیم جواب بدن
ناشناس
| France |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
در کشور ما هیچکس پاسخگو نیست.
چرا دلار گرون شد؟
چرا ریال هر روز افت میکنه؟
چرا گرانی بیداد میکند؟
چرا همه بیکار هستند و یا دارند بیکار می شوند؟
چرا نرخ ازدواج پایین اومده؟
چرا نرخ طلا بالا رفته؟
چرا سرانه هر روز کمتر می شود؟
ناشناس
| France |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
دیگه کی درست میشه؟
همیشه وعده آینده میدید.
مثل بهمنی که زمان احمدی نژاد میکفت دلار نرخش 2000 تومن نیست و 1000 تومنه، بعد به 4000 تومن رسوندند.
دلار دست خود دولته.
با مردم بازی میکنه و مردم هم تو بازی دولت شرکت می کنند. که جبران کسری بودجه را بدهند.
از کامنت ها هم مشخصه همه دارند شرکت می کنند.
حداقل به جاش طلا بخرید.
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
مبارک باشه یک سال جلسه دورهمی گذاشتن چای خوردن و میوه خوردن که مثلا فاتف را بررسی کنند بعد از یکسال یک نفر پیدا نشد بگوید من ردش می کنم یا قبولش می کنم مسئولیتش را هم می پذیرم حالا چند روز دیگه که به فرهست سیاه مالی جهانی سلام می کنیم
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
مسلما بر اساس قانون بازار آزاد و اوضاع کلی اقتصاد کشور ارز آماده جهشی دیگر است و مقاومت دولت کار را خرابتر خواهد کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
ليست سياه رو از كجا اوردي ديگه...
سال دیگه همین موقع دلار بالای 25 تومنه. حیف که پول ندارم بخرم
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
یه سری هم باید اینجوری گول بخورند تا یه سری هم اونجوری پولدار بشن دیگه
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
همین خروج رسمی سامسونگ و ال جی از بازار ایران و ممنوع کردن ثبت سفارش از سوی بانک مرکزی برای محصولات انها که تا 75 درصد محصولات خانگی و الکترونیک و موبایل ایران را در اختیار داشتند یعنی افزایش شدید تقاضا برای اسکناس دلار در چهارراه استامبول توسط کولبران و قاچاقچیان عمده مرزی برای واردات محصولات همین برندها. بانک مرکزی واردات محصولات لوازم خانگی و حالا این شرکتها را با یک بخشنامه ممنوع کرده ولی ایا می تواند مانند کره شمالی که تنها مرز مشترک با چین هم پیمان خود دارد می تواند تمام کولبران و قاچاقچیان لوازم خانگی ایران و از ان مهمتر میل و علاقه و سبک زندگی و نیاز جامعه ایران را به این محصولات را هم مانند ثبت سفارش با یک بخشنامه و دستورالعمل ظرف چند ماه ممنوع نماند و تغییر دهد؟ باور کنید که اقتصاد علم است و با هو و جنجال و بخشنامه ممکن است یک راه را ببندید ولی ده راه دیگر باز می شود و به هرج و مرج بیشتر در قیمتها و بازارها می انجامد. حالا باز هم بر سیاست منسوخ شده کنترل دستوری نرخ ارز پای بفشارید تا صدمات ان بسیار بیشتر شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
اقای دلال خوب بلدی مردم رو تحریک کنی
البته کسی هم منکر افزایش دلار نیست البته ن تا ۲۵ بلکه به طور معقول تا ۱۶ یا ۱۷ تومن
sajjad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
ناشناس 16:27
هر چه دلت میخواد داری بلغور می کنی، مگه محصولات سامسونگ و الجی در ایران ساخنه می شد که نیازی به ارز نداشته باشند، تمام قطعات با ارز وارد می شد و اینجا مونتاژ می شد حالا چه فرقی می کنه این ارز رو شرکت ماد ایران از ایران خارج کنه یا کولبران. زیادی جو نده
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
غصه نخور عزیزممقاومت کن سودش از دلار 25تومنی بیشتره
خوب الان میبینید که همه اقتصاد دان می شوند و نظرات اقتصادی سر میدهند...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
حرفت رو قبول دارم اما فکر می کنی در کل ساختار دولت و مجلس و بقیه اقتصاد دان داریم؟؟؟؟ باور کن همین ها که اینجا نظر می دن از کل دولت و مجلس بیشتر حالیشیونه
خطاب به المان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
دوست گرامی وقتی همه به خودشان این اجازه را بدهند که در هر امری اظهار نظر کنن و نسخه بپیچند، وضع کشور بهتر از این نمیشه انتظار داشت
دیگر به هیچ عنوان پول ریال نگه نمی دارم برام فرقی نداره دلار چند باشه
نرخ دلار در واکنش به fatf پیش خور شده .شامه افراد اقتصادی قوی است. به وقایع قابل پیش بینی ٬ معمولا شش ماه زودتر واکنش نشان میدهند. در مورد خروج ترامپ از برجام هم اینچنین بود. قیمت دلار تا سه ماه مانده به انتخابات امریکا خیلی تغییر نخواهد کرد
همتي ! ارزو بر جوانان عيب نيست .
این پیش خور شدن نیست ، بستن کمبربندها برای بعد از ورود به لیست سیاه است ،
وقتی میلیاردها دلارمان در عراق هم بلوکه شده ، نشان از روزهای سخت تری است که در انتظارمان است
شما اگه میخواهی که دلار بالا نرود بگو الکی الکی بورس را با زد وبند بالا نبرند و پول خلق نکنند
پاسخ ها
علی
| Germany |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
سهام مثلیکبمب ساعتی است که با خرید وفروش دست به دست میشه...حالا تو دست کدوم بخت برگشته ای منفجر بشه واله اعلم
چهارشنبه ۳۰ بهمن
دلار ۱۴۵۰۰
سکه ۵۴۰۰۰۰۰
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
داداش بهت انداختن
دلار 14200
سکه 5270000
چرا با اینها که جو روانی میدهند برخورد نمیکنید؟ متاسفانه مردم به فکر خودشون نیستند و وارد یک دور باطل شده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
مردم پولی ندارند و از فعالان بازار بپرسید میگویند حجم بازار فوق العاده پایین است و کسی ارز نمی خرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
اصلا" همش تقصیر مردمه...با این مدیریت کشورشون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اره همه اش کار دلالان و سوداگران و ....
سفره هایمان این یکسال ماشالله از بس پر شده پیدا است دلار قیمتش چه قدره .
کارشناسهای فوق دانشمند را یادتانه میگفتن دلار ۷۵۰۰ نه ۷۶۰۰ بی برو برگرد و نمودار میکشیدند مدام قصه بافی
بس کنید
مردم نه دلار میخرن نه طلا و اقتصاد بیمار و دولتی همین است که تومان را ۱۰ تومان با برنامه به مردم بدهند تا همه در بدبختی یک جور شریک باشیم
ثبت سفارش کالا بسته و ورود خودروهای خارجی هم مننتفی است و این بازار ارز و گرانی هاش تمامش کار خود بانک مرکزی است و عیدی کارمندان را از فروش ارز با نرخ های فعلی در شبکه درون بانکی در بیاورند و بعد مجددا بازار را نزولی کنند تا همه مجددا پی به اقدامات سوپرمنی اقای همتی ببرند.
بازار سازی بازار توسط دولت تقلب در اقتصاد محسوب میشود و امان از معناکردن که تمام کارهای زشت بازار ارز توسط دولت اقای احمدی نژاد هزار مرتبه بدتر توسط تیم اقتصادی فعلی دولت در حال انجام است و بازارها را پایین و بالا کنند و مردم را متضرر و خودروهای خودشان را به بالاترین قیمت به مردم بیاندازند.
عروس خانم برای مرتبه سوم میپرسم رد شوم از کانال ۱۴ یا نه؟؟؟؟
خودرو های سواری که مردم میخواهند و ارتباطی به دلار بازی هم ندارند چگونه است؟؟؟
در این یکسال که دلار قیمتش رنج حدودی اش همین بوده پس چرا خودروهای سواری دو برابر را هم رد کرده اند؟
وای خدای من.۱۴۰۰۰تومان برای یک دلار کمە؟؟؟!
پیش بە سوی سبقت از ونزوئلا واول شدن از آخر
این ساز داره کوک میشه برای 20 هزارتومان
خدا رو شکر که رییسی رای نیاورد و گرنه با دلار 5000 تومن بدبخت می شدیم!!!!
دوستان عزیز رفتن دلار به کاناال ۱۷ یا ۱۸ چیز عجیبی نیست. وقتی نرخ سود بانکی ۲۰ درصد و تورم ۳۰ درصد است بدیهی است که دلار افزایش یابد
آنهایی که روزی می گفتند تحریمها کاغذ پاره است که جوابی ندادند
اینهایی هم که FATF و ... که توسط نمایندگان مردم تایید شده بود بلوکه کردند
دولت بدون پول و نا آشنا با اقتصاد هم مزید علت است
همه چیز بر خلاف جریان آب است باید فکری بکنند
دلار سال بعد 30 رو رد می کنه

اگه نشد اسممو بذارین قضنفر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
غضنفر
نگران نباشید انشاالله مجلس یازدهم وشیفتگان خدمت مساله دلار و تورم و فقر روزافزون و ..... را یک جا حل خواهد کرد
من پول نیاز داشتم، چند روز پیش 300 دلار فروختم 13600 ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
بیخود کردی دلار خریده بودی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
بیخود تو کردی که حرف مفت می زنی
وقتی سکه دو ما قبل 3 و 600 بوده و به این سرعت افزایش پیدا کرده 5 و 400 یعنی به همین شدت هم کاهش پیدا خواهد کرد و دو ماه دیگر همان 3 الی 4 خواهد بود
وقتی سکه دو ما قبل 3 و 600 بوده و به این سرعت افزایش پیدا کرده 5 و 400 یعنی به همین شدت هم کاهش پیدا خواهد کرد و دو ماه دیگر همان 3 الی 4 خواهد بود
انشالله به امیدخداکرونا به ایران رسید
تاانتقام ماقشرکارگررابگیرد
اصلا برام مهم نیست که من هم بگیرم وبمیرم
یکبار پیش خور می شود یکبار هم در زمان خوذ گزان می شود مثل خودرو قیمت سال قبل در همین موقع و الان اقزایش 2 برابری
تو ایران فقط وجود مدیر اون هم از نوع با کفایتش دور از ذهن هست.گند زدن به اقتصاد و کشور یک چیز طبیعی شده.
بنده به عنوان یک "جوان" آرزو میکنم دلار به قیمت واقعی خودش عرضه شود بلکه بسیاری از مشکلاتی که پنجاه سال تیشه به ریشه اقتصاد این ملک و ملت زده است حل شود. مرگ یکبار شیون یکبار.
اقای همتی گوشمان ازاین حرفهاپراست
از این اصطلاح پیش خور زیادی استفاده شده و همیشه دیده ایم که باز هم جا داشته برای افزایش اما مسئولان کشور دوست داشته اند جور دیگری خیال کنند. مب گفتند تحریمی باقی نمانده ولی دیدید که نساجی هم تحریم شد. کشور با خیال و دعا اداره می شود
وقتی تحریم هستیم چه فرقی میکنه که در لیست باشیم نباشیم ایران اگر وارد اف ای تی اف بشه دلار از پنجاه هزار تومن هم رد میشه
نردبان اقتصاد روابط خارجی خوب است حتی در حالت فردی هم داشتن ارتباطات خوب با سایرین است که می تواند منجر به رشد اقتصادی خانواده شود حالا این سایرین هر که هستند و هر چقدر که با ما زاویه داشته باشند و هرچقدر که ما از ایشان بدمان بیاید گریزی از مدارا کردن با آنها نیست . نردبان ارز عاقبت افتادنی است و هرچه زمان طولانی تری بطور نمایشی آن را پایین نگه دارند ارتفاع سقوطش بالاتر و شکستن استخوانهای اقتصاد کشور سخت تر خواهد بود. اگر منتظر رفتن ترامپ و جایگزین شدن آن با فرد مصالحه گری در آمریکا هستید سخت در اشتباهید چرا که همه به یاد داریم که بعد از برجام و ورود آن همه دلار به کشور سهم مردم فقط گرانی بود و سهم اقتصاد هم ویرانی بیشتر ! مشکل اقتصاد ایران نه تحریم است نه FATF مشکل کشور همان است که می دانید فساد ،ناکارآمدی و بی ضابطگی ، شلخته بازی و هرج و مرج اقتصادی ! تا همینیم که هستیم همین خواهد بود.
انشالله دلار 26000 میشه
اسفنديار به رستم ميگفت يا بند ياجنگ اقاى ترامپ از سرنوشت اسفنديار عبرت گرفته ميگويد يا بند يا تحريم طناب توسط دولت تهيه شده اماده اند همراه طناب نزد ترامب بروند چون دربند امربكا بودن را براى خود سعادت ميدانند وبلند ميخوانند چون دربند توام مرحمتى كن
دلار دولتی با هزارتا منت و مدارک و سند بنام دلار سنا امروز توسط بانک مرکزی ۱۴۱۵۰ قیمت خورد واردات کارخانه و کمرگ بر مبنای ۱۴۱۵۰ نمیدانم کسانی که بالا میگن دلال و دلال ایا دلال قیمت دلار سنا قیمت گذاری میکنه یا بانک مرکزی
اینهمه کارمند و حقوق بگیر کشوری و لشکری در کشور وجود داره چه اخر ماه باید حقوق بگیرند در حالی چه نفتی صادر نمیشه و درامدی دولت نداره در نتیچه اخر ماه به صورت الکترونیک و کامپیوتری پول به حساب انها واریز میشود دیگر حتی نیازی به چاپ کردن پول هم ندارند . نتیجه اش میشود پراید هفتاد ملیونی ارزش واقعی دلار هم بیشتر از بیست هزار تومن هست .
حقوق یک کارگر در اول انقلاب حداقل ماهی هفتصد تا تک تومان بود که بالای ۱۰۰۰دلار میشد .الان حداقل حقوق یک کارگر با اینهمه گرانی۱۰۰دلارهم نمیشه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر