بازدید 13930
بلیت‌های فرست کلاس، هتل‌های لوکس و حق ماموریت‌های دلاری در سفر‌هایی که هیچ ضرورت فنی ندارد؛

تور مارکوپولویی اسکوچیچ به کشورهای عربی و اروپایی برای فوتبال ایران کنتور می‌اندازد

سفر‌های پرهزینه اسکوچیچ که قطعا با هزینه اقامت در هتل‌های لوکس، وعده‌هایی غذایی و پرواز‌های فرست کلاس و سایر مخارج جابجایی همراه است، اگر با حق ماموریت‌های نجومی که از دوران کارلوس کی روش بوده است، جمع بسته شود، شاهد یک صورتحساب سنگین برای فدراسیون بی پول خواهیم بود که از همین حالا پرداختش روی دوش رییس بعدی فدراسیون سنگینی خواهد کرد.
کد خبر: ۹۶۰۱۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶ 19 February 2020

سرمربی جدید و کروات تیم ملی فوتبال ایران که انتخابش حواشی بسیاری در فضای مبهم و معلق فوتبال ایران به همراه داشت، پس از تماشای دو دیدار خارج از خانه استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، دیشب بلافاصله عازم بلژیک شد!

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ دراگان اسکوچیچ با آغاز گشت و گذار‌های مرسوم سرمربیان خارجی تیم ملی و سفر به کویت و امارات دیدار استقلال و الاهلی امارات و همچنین پرسپولیس و الشارجه را تماشا کرد و حالا بلافاصله راهی اروپا شده تا این سوال در ذهن اهالی فوتبال نقش ببندد که آیا نمی‌شد این دو مسابقه را از تلویزیون تماشا کند و هزینه‌های ارزی جدیدی به فوتبال بحران زده و ورشکسته و بدهکار ایران تحمیل نکند؟ این پول‌ها را بگذارید کنار قرارداد ۲۰۰هزاریورویی که فقط برای هدایت تیم ملی در چهار مسابقه انتخابی جام جهانی در قرارداد گنجانده شده و قلب دلسوزان فوتبال ایران را می‌فشارد؛ یعنی هر بازی حدود ۷۵۰ میلیون تومان برای یک مربی معمولی که هیچ افتخار چشمگیری در کارنامه نداشته است.

تور مارکوپولویی اسکوچیچ به کشورهای عربی و اروپایی برای فوتبال ایران کنتور می‌اندازد

دل خیلی‌ها خوش بود که لااقل اسکوچیچ مربی ارزانی است و قرار نیست به خاطر باختن به تیم هایی، چون بحرین و عراق از فوتبال ایران ارث پدری یا شیربهای مادرش را طلب کند و در محاکم فیفا غرامت ۱۲۰میلیارد تومانی بخواهد، اما سرمربی جدید تیم ملی هنوز نیامده، به سیاق مربیان قبلی از جمله ویلموتس، به بهانه بررسی عملکرد لژیونر‌های ایران، قرار است راهی سفر بلژیک شود. او برنامه ریزی کرده و یا برایش برنامه ریخته اند که در روز‌های اول، دوم و سوم اسفند به ترتیب در تمرینات تیم‌های یوپن (تیم عزت‌اللهی و ابراهیمی)، شارلروا (کاوه رضایی، علی قلی‌زاده، یونس دلفی) و سپس در تمرین خنت (میلاد محمدی) شرکت کند.

اسکوچیچ قرار است روز چهارم اسفند ماه در ادامه تور جذاب اروپایی اش، تماشاگر دیدار تیم‌های برژ و شارلروا باشد و بلافاصله در همان روز دیدار تیم‌های اندرلخت و یوپن را از نزدیک تماشا کند! همه این مسابقات از شبکه‌های مختلف تلویزیونی و ماهواره‌ای قابل دیدن است و مشخص نیست، چه کسی در فدراسیون فوتبال ایران چنین مجوزی به اسکوچیچ داده است. این تعداد سفر پیاپی و فشرده برای سرمربی که مدعی بود بیمار است و برای درمان باید آبادان (تیم سابقش در لیگ برتر) را ترک کند، عجیب و زیان آور نیست؟

نزدیک‌ترین بازی رسمی اسکوچیچ و اولین محک او در تیم ملی ایران در بازی هفتم فروردین ماه سال آتی مقابل هنگ‌کنگ در چارچوب مقدماتی جام جهانی خواهد بود و تقریبا همه دوستداران فوتبال می‌دانند پیروزی مقابل این تیم درجه ۳ آسیا برای فوتبال ایران نیازی به تدارک خاص و ویژه و تماشای لژیونر‌ها در تیم‌هایشان ندارد و تیم ملی با هر ترکیبی می‌تواند از دو مسابقه آتی به راحتی عبور کند.

احتمال دارد اسکوچیچ برای ملاقات سردار آزمون، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش بخواهد به روسیه، پرتغال و انگلیس هم سفر کند و با سیاحت مارکوپولویی همه بازیکنان شاغل ایرانی در سراسر اروپا را مشمول دیدوبازدید جذابش کند، آیا در فدراسیون یک نفر نیست که دراین باره به او اخطار بدهد؟ باید خدا را شکر کرد که فوتبال ایران در لیگ آمریکا، استرالیا و کانادا بازیکن سرشناس و ملی پوش ندارد تا هزینه‌های نجومی مسافرت و دنیاگردی اسکو بیشتر از این نشود.

این سفر‌های پرهزینه دراگان اسکوچیچ که قطعا با هزینه اقامت در هتل‌های لوکس، وعده‌هایی غذایی، هزینه تماس و اینترنت و انجام پرواز‌های فرست کلاس و سایر مخارج جابجایی همراه است، اگر با حق ماموریت‌های نجومی که از دوران کارلوس کی روش مرسوم بوده، جمع بسته شود، شاهد یک صورتحساب سنگین برای فدراسیون بی پول خواهیم بود که از همین حالا پرداختش روی دوش رییس بعدی فدراسیون سنگینی خواهد کرد.

سوال اینجاست که آیا اسکوچیج نمی‌توانست چندهفته صبر کند و ملی پوشان خارج نشین را در اولین اردوی تیم ملی در تهران ملاقات نماید؟ میزان آمادگی آن‌ها برای دو بازی بسیار پیش پا افتاده مقابل هنگ کنگ و کامبوج تا چه حد اهمیت دارد که سرمربی تیم ملی هنوز جوهر امضای حکمش خشک نشده، راهی اروپا شده تا با بعضی از آن‌ها دیدار کند و جویای احوالشان شود؟ آیا نمی‌شد تلفنی، ایمیلی و حتی با تماس تصویری حال لژیونر‌ها را پرسید؟ شرایط فیزیکی فعلی این بازیکنان چه تاثیری در دعوتشان به اردو‌های مهم اصلی برای مصاف با عراق و بحرین در مقدماتی جام جهانی دارد؟

در کشوری که مردمش این روز‌ها با انواع و اقسام فشار‌های اقتصادی داخلی و بین المللی دست به گریبانند، چه ضرورتی دارد که این همه پرواز خارجی غیرضرور و بدون فایده از محل بیت المال انجام شود و مخارجش برپشت جامعه سنگینی کند؟ وزیر ورزش که بار‌ها درباره حذف سفر‌های غیرضروری هشدار داده بود، با چه سازوکاری بر تشدید این رویه‌ها نظارت می‌کند؟

نویسنده: بهنام شریفی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۳
ای بابا چقدر سخت میگیرید شما. اینم یکی مث بقیه که کلی میرن مسافرت و ماموریت و عشق و حال. فقط چون ایرانی نیس بهش گیر میدین. آب از سرچشمه گل آلوده اخوی!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
مطمئن باشید دایی و قلعه نویی حداقل دو برابر این طلب می کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
کاملا مشخصه کسی که این متن را نوشته کوچکترین سررشته ای از اصول مربی گری فوتبال در سطح ملی نداره. اصولا وظیفه مربی تیم ملی همین انجام سفرهای پرتعداد برای زیرنظر گرفتن بازیکنان موردنظرش و مشاهده نوع تمرینات باشگاهی شان و هماهنگی و تبادل نظر با مربیان آنها جهت نوع تمرینات و ریکاوری و پست مورد استفاده از بازیکنان است. درضمن این مواردی که در مورد پروازهای فرست کلاس و هتل های لوکس و حق ماموریت گفته شده صرفا زاییده تخیل نویسنده است و آقای اسکوچیچ اهل استفاده هیچ کدام از این موارد نیست و فعلا ایشان دارند با هزینه شخصی خودشان این سفرات را انجام میدهند و اصلا مشخص نیست که در آینده های دور آیا فدراسیون ورشکسته این هزینه ها را به ایشان برگرداند یا نه و قطعا اگر ایشان انسان راحت طلبی بود و این اندازه شور و اشتیاق برای کارکردن به عنوان سرمربی تیم ملی ایران نداشت قطعا راحت تر بود که به قول نویسنده از تلویزیون بازی ها را تماشا کنه! بنده تا به حال چنین مربی ای با این همه اشتیاق و تلاش و تحرک در تیم ملی ایران ندیده بودم. به علاوه آقای اسکوچیچ از دانش و علم روز فوتبال هم برخورداره و به نظر میرسه این همه تبلیغات منفی و حمله ها به ایشان توسط مافیای مربیان و رسانه های ایرانی جوانمردانه و صادقانه نیست
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
حالا نگران تیم ملی هستید یا عزیز دردونه ها .. راستی چرا در باشگاه های آسیایی و رده های سنی اینقدر بدیم؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
بابا یک سفره ای پهن شده چهار تا نیشستن دورش شماها چقدر بخیلیل!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
اونهایی که برای کیروش مایه میومدن حالا بیان جواب بدن.کیروش از کل اعضاء فدراسیون فوتبال سر بود برای همین به خونش تشنه بودن!!!
حتی یه تیم یاشگاهی هم از گروهش صعود نخواهد و ایران در همون بازی های مرحله ای گروهی حذف میشود و تحریم ها با گذشت کمتر از دوسال هیچ تاثیری بر مملکت ندارد. من موندم چهارسال دوم ریاست جمهوری ترامپ قرار است چه بشود
واقعا چقدر مغرضانه نوشتید.
۱- بررسی وضعیت بازیکنان از نزدیک و در ورزشگاه خیلی متفاوت از بررسی از تلویزیون هست. اصلا یکی از ایراداتی که به کیروش میگرفتند این بود که برای دیدن بازیکنها به ورزشگاه نمی رفت و تیمش همیشه مشخص بود. ۲- بازیکن وقتی متوجه حضور سرمربی در ورزشگاه میشه انگیزش برای نشون دادن خودش بیشتر میشه. ۳- کدوم مربی خارجی با ۲۰۰ ه ار دلار میاد ایران. اگه سراغ دارید بگید. بازیکنهای بی کیفیت کمترین قراردادشون ۳۰۰ هزار دلاره. ۴- بهتره مربی ای که داره وقت میزاره رو تشویق کنیم چون هزینه هایی که میگید در قبال سودی که از قبال رفتن به جام جهانی بدست میاد هیچ چیزی نیست. بهتره دید بزرگتری داشته باشیم اگر میخوایم موفق بشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
همین رو بگو
کیروش نمی رفت می گفتند چرا نمیره، این میره می گویند چرا میره! از تلوزیون نگاه کنه.
برای داشتن یک تیم ملی و باشگاهی خوب امروز باید پول خرج کرد امروز معجزه ها برای تیم های کم هزینه کمتر اتفاق می افتد جوش و غصه را باید برای حرفه ای نشدن فوتبال خورد که نه لیگ حرفه ای داریم و نه بازیکنان حرفه ای .
چه عرض کنم. بهترههممون خفه بشیم. خفه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
شما دوست داشتی ساکت شو بقیه رو با علایق خودت همراه نکن
من که به ریالی از این پول ها که از محل مالیات من کارمند پرداخت میشه راضی نیستم. از گوشت خوک حرومتر باشه براشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
این بنده خدا مشکلی با گوشت خوک نداره مثل ما مسلمون نیست
پس نوش جونش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
. توی کارمند روزی چن دقیقه یا چن ثانیه کار مفید انجام میدی مگه؟ اصلا حقوقی که به تو میدن من راضی نیستم!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
شما كارمندا كابوس مردم عادي هستين.كار اداري كه دارم شب خوابم نميبره كه فردا تو اداره كارم حل ميشه يا بايد برم دنبال نخود سياه
شمشیر رو برای این مربی از رو بستین؟پول مربی اسمدار و گرون رو که ندارین پس لااقل از این بنده خدا حمایت کنین.
این سوالهارو باید فدراسیون فوتبال جواب بده
به جای گیر دادن به سرمربی تیم ملی که چشم دیدنش رو ندارید، به اختلاس های میلیون دلاری و دزدی و چپاول میلیارد دلاری و بی وقفه پول و ثروت این مردم بپردازید که چهارتا دونه بلیت فرست کلاس و هزینه چند شب اقامت سرمربی تیم ملی در مقابلش مثل قطره در برابر دریاست! به جای این حرفا جلوی دلار رو بگیرید که به 20 تومن نرسه! الان دیگه آدمای معمولی هم بلیت فرست کلاس واسه خودشون میگیرن و در بهترین هتل های ترکیه و دوبی اقامت میکنن. لابد انتظار دارید سرمربی تیم ملی رو شب بفرستن مسافرخونه بخوابه!
هر کاری هزینه خودشو داره. اگر تیم نتیجه خوبی بگیره تمام این هزینه ها جبران میشه
تا زمانی که افرادی با این تفرات کوتاه نظرانه در کشور ما وجود دارند این کشور به هیچ جا نخواهد رسید چون اینها کشور را با یک گدا خانه بزرگ اشتباه گرفته اند که باید در آن همه چیز را تعطیل کرد و هر درامدی کشور دارد را به عنوان سله بین 80 میلیون نفر تقسیم کرد.مسلما هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد اما ناله های سهم طلبانه از هر چیز هم ادامه خواهد داشت.در یک کشور نرمال بر اساس استراتژی ورزش سهم هر رشته ای از جمله تیم ملی فوتبال از بودجه تعیین می شود و بسته به میزان اهمیت یک تیم ملی به ان بودجه می دهند بعد تصمیم می گیرند که با این بودجه می توان اسکوچیچ را استخدام کرد یا گواردیولا را اما بعد آن هم هر ننه قمری حق ندارد در هر کاری دخالت کند و افاضه فیض نماید.
سلام مربی جدید مورد پسندتون نیست ؟ توجه داشته باشید تیم ملیه باید حمایت کنید
اصولا وظیفه مربی تیم ملی همین انجام سفرهای پرتعداد برای زیرنظر گرفتن بازیکنان موردنظرش و مشاهده نوع تمرینات باشگاهیشان و هماهنگی و تبادل نظر با مربیان آنها جهت نوع تمرینات و ریکاوری و پست مورد استفاده از بازیکنان. درضمن این مواردی که در مورد پروازهای فرست کلاس و هتل های لوکس و حق ماموریت گفته شده صرفا زاییده تخیل نویسنده است و آقای اسکوچیچ اهل استفاده هیچ کدام از این موارد نیست و فعلا ایشان دارند با هزینه شخصی خودشان این سفرات را انجام میدهند و اصلا مشخص نیست که در آینده های دور آیا این هزینه ها را به ایشان برگرداند یا نه و قطعا اگر ایشان انسان راحت طلبی بود و این اندازه شور و اشتیاق برای کارکردن به عنوان سرمربی تیم ملی ایران نداشت قطعا راحت تر بود که به قول نویسنده از تلویزیون بازی ها را تماشا کنه! بنده تا به حال چنین مربی ای با این همه اشتیاق و تلاش و تحرک در تیم ملی ایران ندیده بودم. به علاوه آقای اسکوچیچ از دانش و علم روز فوتبال هم برخورداره و به نظر میرسه این همه تبلیغات منفی و حمله ها به ایشان توسط مافیای مربیان و رسانه های ایرانی جوانمردانه و صادقانه نیست.
کارها با گدابازی پیش نخواهد رفت .
اگر واقعا به فکر نشتی ارز کشور هستید کلا در رابطه با تعطیلی فوتبال بی مصرف در ایران مطلب بنویسید!اگر جراتشو ندارید و یا واقعا فکر می کنید که فوتبال باید با این مدیریت فشل در کشور ادامه پیدا کند پس باید بدونید که هر چیزی روش و منطق خودش رو دارد و سر مربی هم باید دستش در آنالیز بازیکنان باز باشد هرچند که کلا بی فایده هست.
ثمره همين نگاه كارشناسي نشده را در سقوط تيم هاي باشگاهي در اسيا ببنيد
ترامپ نیاز نیست ما را از پای در بیاورد افکار مریض خودمان کافی است مانند این خبر یکم برای خودمان و کشورمان پرستیژ قائل شویم اگر آش را با جاش خوردن و بردن دلیل بر فقیر بودن ما ندارد دزد را بگیرید نه خودمان را کوچک کنیم
گویا ایشان خوش سفر هستند..چه ضرورتی دارد پول ملت بدبخت را به این خارجی ها بدهیم..این ظلم است
با درود
شماها میفهمید خودتون چی میگید و چی مینویسید اصلا؟
به این کارا میگن ایرانی بازی، بابا جون طرف مربی تیم ملی شده اگه فردا نتیجه نگرفت که خود شماها دهنشو آسفالت میکنید،خو کاملا واضحو مبرهنه که باید و حتما حنما باید بره دونه دونه بازیکنا رو ببینه تمرینها و مسابقاتشون توی باشگاهشونو دقیقا از نزدیک ببینه، با مربیان و مسِولین باشگاههاشون حرف بزنه و باهاشون هماهنگی کنه و تصمیمات خودشو بگیره، ، دست از این بازیا بردارید، زشته واقعا نشستید حساب صبونه و ناهار و شام و پول اینترنت این بابارم کردید؟خوب چیکار کنه طرف بره هاستل بخوابه؟بره مثلا کباب ترکی بخوره؟دیگه مطلب نبود پیدا کنید بنویسید؟اتفاقا برای اینکه بدونید یکی از نکات مهم مربیان درجه اول دنیا دقیقا برعکس طرز فکر شما فعال بودن و سیال بودنشونه و اینکه پاشن برن بازیکنارو از نزدیک ببینن وگرنه منم به خدا میتونم مربی تیم ملی بشم قول شرفم میدم که خوب خوب نتیجه بگیرم، یا حق
حداقل بازیکن ها غرورشون میشکنه مثل ژاپن سوتی نمیدیم
اقای بهنام شریفی . این هزینه ها را بی لیاقتی مدیران ورزشی کشور روی دست مملکت میگذارد مگر نه سر مربی تقصیر ندارد.
شما فعلا دلت به حال ذخایر ارزی کشور نسوزد اگر هم مصرف می شود با سند است . نه اختلاس ها
کل مدیران بی سواد هستن دوست ندارن مربی انتخاب بشه .اینم ی بخش از هزینه های این تصمیماته.
خیلی مغرضانه و بدون فکر این مطلب نوشته شده و متاسفانه سایت تابناک هم بی فکرتر اونو منتش کرده. خیلی متاسفم که وقت گذاشتم تا این عقده های متبلور در کلمات رو از نظر گذروندم!!
یکباره بگید تعطیلش کنن دیگه... مربی تیم ملی نباید بازی لژیونرها رو ببینه؟
یک بار مرد و مردانه بیایید به مجموعه و سیاستهای کلی نقد کنید که اصلا چرا اینقدر هزینه تراشی برای ملت کردند که حتی فوتبال و فدراسیونش هم ورشکسته شده؟
متاسفم برای مدیران بی تدبیر فدراسیون فوتبال و این انتخابشان
برای چی کسی باید اهمیت بده؟ پول بیت المال و مالیات کارمند و کارگره. از جیب آقایون که نرفته. بیشتر هم بهش میدن عین خیالشون هم نیست
ایران اسلامی
چهار تا آدم بی سواد شدن خبرنگار! هر چی خبرنگار خوب و با وجدان کاری داریم دارند آب خنک می خورند
بهتر بود یه همچین مقاله ای رو به کسی میدادن مینوشت که درکی از فوتبال روز دنیا داشته باشه و این مطلب دیگه براش جا افتاده باشه !
کمترین حق نه بلکه بدیهی ترین وظیفه سرمربی تیم ملی اینه که بره و از نزدیک بازی و چگونگی تمرین و آمادگی جسمانی بازیکن ها رو ببینه هر جای دنیا که میخان باشن!
در قاب تلویزیون فقط زمانی بازیکنی رو نشون میده که اون یا صاحب توپ هست و یا به بازیکن صاحب توپ نزدیک باشه!
این مسئله که ما در وضعیت بد مالی هستیم و پول نداریم و ... همه درسته اما ربطی به مربی تیم ملی نداره!این مشکل ماست!نه مشکل اون!اون داره وظیفه اش رو انجام میده!
اگر این کار رو نکنه باید بهش شک کرد!
آقای کارشناس مملکت رو امثال توی بی سوادها میچرخونندکه همه چیز رو میخوان مفت بدست بیارند
برا کسی که مسافرت زیاد می ره مسافرت مثل سمه، من تو apple کار می کردم همش بین چین و آلمان و کره بودم، خدا خدا می کردم پرواز نرم
تعجب میکنم از این سوالتان مگر ما وزیر ورزش هم داریم ؟؟؟
تابناک این آگهیهایی که از طرف mediaad بهتون داده می شه بعضیهاش بشدت مشمئز کننده هست. مخصوصا آگهی مربوط به کچلی و کاشت مو. بعضیها به عکسهای اینچنینی حساسیت دارند. به خاطر فوبیای اینگونه تصاویر وارد سایتتون نمی شویم. فوبیا داریم به این جور عکسها می فهمید؟ فوبیییییییییییییییییییییییا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر