بازدید 6985

مشاور جانسون: زیر بار مقررات اتحادیه اروپا نمی‌رویم

مشاور نخست وزیر انگلیس در آستانه آغاز مرحله جدید مذاکرات این کشور با اتحادیه اروپا بر سر اینده همکاری‌های تجاری میان دو طرف، تصریح کرد که لندن زیر بار تبعیت از مقررات اتحادیه اروپا نخواهد رفت.
کد خبر: ۹۵۹۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶ 18 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «دیوید فراست» که در تشکیلات کابینه جدید بوریس جانسون، به عنوان جانشین وزیر برگزیت، ریاست مذاکرات با اتحادیه اروپا را برعهده خواهد داشت، افزود؛ انگلیس باید بتواند آزادانه مقررات خود را وضع کند. این که به گفته او اتحادیه اروپا به بهانه مقررات برابر بخواهد بر استانداردهای انگلیس نظارت کند اصل برگزیت را زیر سئوال می‌برد.

وی این اظهارات را شامگاه دوشنبه در دانشگاه آزاد بروکسل مطرح کرد و افزود: ما نگران این نیستیم که در روابط تجاری اختلاف نظرهایی با یکدیگر داشته باشیم. مطالبه خاصی نداریم بلکه خواهان رسیدن به توافق تجارت آزاد ساده با اروپا هستیم.

این سیاستمدار انگلیسی بار دیگر تصریح کرد که دوره گذار پسابرگزیت قابل تمدید نیست.

انگلیس هر چند دو هفته پیش رسماً اتحادیه اروپا را ترک کرد، اما هنوز به عنوان یک عضو این اتحادیه در دوره گذار یک ساله، با اعضای آن مبادلات تجاری انجام می دهد.

دو طرف مایل هستند تا در این مدت که به آن دوره گذار اطلاق می‌شود، درباره نحوه همکاری‌های تجاری در آینده مذاکره و به توافق برسند.

طرف اروپایی نسبت به جدول زمان بندی مورد انتظار انگلیس چندان خوش بین نیست اما انگلیس تمایلی به تمدید این دوره ندارد.

وزیر امور خارجه فرانسه روز یکشنبه طی سخنانی در آخرین روز کنفرانس امنیتی مونیخ هشدار داد: لندن باید این موضوع را درک کند که در مذاکرات آتی با اتحادیه اروپا برای رسیدن به توافقی تجاری پس از برگزیت منتظر نزاعی طاقت‌فرسا باشد.

ژان ایو لودریان پیش بینی کرد توافق تجارت آزاد میان اتحادیه اروپا و انگلیس تا پایان سال جاری میلادی نهایی نخواهد شد.

بر اساس گزارش‌ها، مرحله بعدی مذاکرات برگزیت قرار است از ماه آینده میلادی آغاز شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر